"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Lissää green stuffia

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
latexxi

Lissää green stuffia

Viesti Kirjoittaja latexxi »

Kivaa kun tällaanen sivu on Suomessakin :D vaikuttaa vähän lupaavammalta kun GW:n foorumi.

Green stuffista puheen ollen, onko joku onnistunu vääntämään siitä mönjästä kokonaista äijää? Mun kaikki (= 3kpl) on ollu vähän mutangeja, ois käyny vallan hyvin chaos spawneista. Miten kannattaa edes alottaa, mie oon vaan vääntäny luurangon rautalangasta ja sitten lätkiny siihen möhnää päälle? Miten voi tehdä vaikkapa naaman?
Klaital

Viesti Kirjoittaja Klaital »

Veikkaisin että se naama tarvii jo vähän sculptaus taitoa jos meinaa saada siitä hienon näkösen. Itse en ole vielä hirveemmin kyseisellä mönjällä leikkinyt mutta kyllä sitä täytyy kai jossain vaiheessa koittaa.
'Overkill, is enough.'

Pertuarbo, Primarch of the Iron Warriors.
Riio-Kola

Viesti Kirjoittaja Riio-Kola »

Harjotus tekee varmasti mestarin tässäkin lajissa, en itse ole koskaan kokeillut leikkiä mutta kai sitä joskus voisi kokeilla.. :roll:
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Greenstuffistahan on tosiaan jo käyty paljon keskustelua >>Täällä<<.
Ite oon nähnyt aika montakin miniä väännettynä greenstuffista ja täytyy sanoa et kyl ne oli aika upeita.
CMON:ssa ite näitä oon nähnyt, sieltä lähtisin sinuna etsimään mikäli haluat näitä nähdä.
Ite en osaa antaa neuvoja kun en ole pahemmin tämän aineen kanssa kerennyt vielä leikkimään.
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Killu

Viesti Kirjoittaja Killu »

kyllähän minä olen lähes kokonaisen figun greenstuffista vääntäny KUVA: http://www.pbase.com/image/9048707 ainoastaan tuo ratsastajan pää ja kädet on valmiita gw:n valmistamia osia.
1+1=10
Herra Grim!!!

Green stuff???

Viesti Kirjoittaja Herra Grim!!! »

itse olen green stuffia kerennyt jo vähän sörkkimään mutta kun paketissa lukee kuivuu joten kuten kolmessa tunnissa ja lopullisesti 24 tunnissa niin paskat sanon minä eräs muokkailtu figuni on ollut pöydälläni jo pari kuukkautta eikä se paska kuivu!! et miten ihmeessä sen saa kuivumaan??? :cry:
VJ

Re: Green stuff???

Viesti Kirjoittaja VJ »

Herra Grim!!! kirjoitti:itse olen green stuffia kerennyt jo vähän sörkkimään mutta kun paketissa lukee kuivuu joten kuten kolmessa tunnissa ja lopullisesti 24 tunnissa niin paskat sanon minä eräs muokkailtu figuni on ollut pöydälläni jo pari kuukkautta eikä se paska kuivu!! et miten ihmeessä sen saa kuivumaan??? :cry:
Niin sekoitithan sinä ne puoliskot toisiinsa oikein huolellisesti?
And they wonder how he dealt with stress so well..
|Agarwaen|
Viesti:

Viesti Kirjoittaja |Agarwaen| »

öööh..hmmm.äääh :D mikä on green stuff....GG! :oops:
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Whit3monk kirjoitti:öööh..hmmm.äääh :D mikä on green stuff....GG! :oops:
Uusavuttomuuden huippu! Lukaiseppas tuo greenstuff topikki läpi jossa viimeksikin kyselit asiasta, niin ehkä tämä sitten pikkuhiljaa alkaa valjeta sulle.
And they wonder how he dealt with stress so well..
latexxi

vastathanpas ittellemme

Viesti Kirjoittaja latexxi »

:) vastataan ittelle ja teille:
http://www.paintingclinic.com/clinic/gu ... lpting.htm
Toi näytti melko avuliaalta... nyt vaan tarttis kolme elinikää aikaa
ornatkur

Viesti Kirjoittaja ornatkur »

Entäs tuo Das-massa? Jos ei vielä osaa sculptata kovin hyvin ja materiaalin huokoisuus ei vielä siis haittaa, niin eikö olisi paljon halvempaa käyttää Dassia. Sehän maksaa pussilta n.6 euroa ja siinä tulee kilo tavaraa jota ei tarvitse sekoittaa ja jonka ylijäämä osat voi heittää takaisin pussiin. Lisäksi se on vesiohenteinen ennen kuivumista, se ei kyllä huokoisuuden takia sovellu ehkä jollekin huippu sculpterille, mutta ainakin harjoittelijalle pitkäksi, pitkäksi aikaa.
I'm back.
Herra Grim!!!

JAAAA.....

Viesti Kirjoittaja Herra Grim!!! »

Jaahaa et ne piti sekoittaa :x Kiitos avustasi ja perkele!!!
Cacodemoni

Re: JAAAA.....

Viesti Kirjoittaja Cacodemoni »

Herra Grim!!! kirjoitti:Jaahaa et ne piti sekoittaa :x Kiitos avustasi ja perkele!!!
Etkö yhtään ihmetellyt että miksi sen nimi on Green Stuff kun se oli keltaista ja sinistä? :?
maddog

Viesti Kirjoittaja maddog »

Naaman skulptaus:

itse teen näin:

ensin olen väsännyt kehon kokonaan rautalankakehikolle, teen sen niin että ensin jalat kokonaan, sitten torso, sitten kädet jne, näin ei torson paino pääse lyssäämään vielä pehmeitä jalkoja.

päälle isketään sopiva stuffipallo kaularautalangan päähän. kun on kuiva, veistetään suunnilleen pääkallon muotoon. silmäaukkoja ei tartte tehdä, silmäsyvennös kylläkin. Jos on pääkalloja, muovisia, niin niitä voi käyttää tässä vaiheessa, mutta yleensä ottaen ovat liian isoja.

seuraavaksi teen tähän naaman perustaan nenän. helppo tehdä, mutta muista että nenä on yllättävän lyhyt. katso peilistä mallia nenän pituudelle!

kun nenä on kuiva, teen silmät. pienet nokareet green stuffia kummallekin puolelle nenää. nämä nokareet lytistetään ihoa vasten saumattomasti, jonka jälkeen neulalla piirretään silmän ympärykset ohuella uralla. tähän menee aikaa, ja vaivaa, mutta jos ei näytä hyvältä, niin kannattaa aina repiä massa pois ja alkaa alusta. anna kuivaa kunnolla ennen kuin aloitat suuta.

seuraavaksi tulee suu. pitkulainen massapala nenän alle. ensin muokataan ylhäältä ja alhaalta oikeaan muotoon, jonka jälkeen veitsellä leikataan huulet erikseen. kekustaa voi nyt muokata oikeaan ilmeeseen.
kun suu on kuiva, tehdään leuka. nokare stuffia leuan kohtaan, ja sitten neulan sivustalla on tämä hyvä muokata muotoonsa. samalla voi tehdä koko kaulan. anna kuivua.

sitten tulevat posket. silmien alle ja sivulle pieni kolmikulmainen nokare stuffia. katso peilistä alue minkä poski oikeasti vie, sekä posken muoto. muotoile massa sen mukaan. tässä voit antaa joko korkeat poskipäät, taikka pullakat posket, oman makusi mukaan. myös hymykuopat tehdään nyt. anna kuivua taas kunnolla, ennen kuin menet seuraavaan vaiheeseen.

Nyt on aika hioa otsa muotoonsa joko viilalla taikka sitten leikkelemällä terävällä veitsellä. jos tarttee massata ennen hiomista niin siitä vaan. itse varmistan eka vaiheessa, siis pääkalloa tehdessä, että otsa on oikean muotoinen...

seuraavaksi korvat. katso että ovat samalla korkeudella ja oikeassa paikassa. korvat on aika hankala skulptata, joten parasta olla mallikuva vieressä ett tulee suunnilleen oikea muoto. kun kuivat, siirry hiuksiin.
itse olen tehnyt hiukset ohuista stuffipötköistä, siis hius kerrallaan. tämä on helppoa, ja hyvän näköistä. hiukset voi toki tehdä massana, eli pistämällä koko kutriston stuffina kerralla kallon päälle, ja pienen kuivamisen jälkeen muokkaamalla kampauksen kuntoon. kannattaa antaa kuivaa joku 20minuuttia, jolloin massa ei enää tartu skulptausvälineisiisi niin hanakasti.
jos kasvokarvoitusta, niin se kannattaa skulptata ennen hiuksia.

siinäpä se. näitä ohjeita noudattaen ekasta kasvoistasi pitäisi tulla hyvät. vie aikaa, tiedän, mutta on sen arvoista. jos haluat, skannaan pari kuvaa
itse tekemistäni figuista ja pistän ne tähän threadiin katsottaviksi...

käytän skuptaamisessa askarteluveistä ja viiloja muotojen saamisessa kohdalleen, ja itse muokaamiseen erikokoisia tavallisia neuloja. sellaiset neulat joissa pyöristetty kärki, ovat parhaita. muista että kehoa tehdessä on helpompaa on antaa stuffin kuivaa ja sen jälkeen hakea muoto veitsellä, kuin että lähtisi skulptaamaan oikeaa muotoa. vaatteissa tämä ei onnistu, eli vaatteet pitää skulptata oikeaan muotoonsa varsin tarkasti.
LAndE

Viesti Kirjoittaja LAndE »

Voitkos maddog laittaa kuvia noista sun skulptaamista ukoista?
Olen kohta aikuinen, mutta en ihan vielä.

Ostetaan Lizardmenejä! Pistä YV! Ja tarjoa figujasi!
Maelis

Viesti Kirjoittaja Maelis »

Tuon viestin lukemisen jälkeen haluan ostaa "Lissää green stuffia"
Ei nimittäin ole miun greenstuffipötköt yleensä pitkään ehtineet vanheta.
maddog

Viesti Kirjoittaja maddog »

http://www.pbase.com/image/16671515

siellä on kuva. ei kovin ihmeellisiä, ja maalattu öljyllä, mutta näkyy periaate sekä myös hiusten sculptaustyyli...
Elukka

Viesti Kirjoittaja Elukka »

ornatkur kirjoitti:Entäs tuo Das-massa? Jos ei vielä osaa sculptata kovin hyvin ja materiaalin huokoisuus ei vielä siis haittaa, niin eikö olisi paljon halvempaa käyttää Dassia. Sehän maksaa pussilta n.6 euroa ja siinä tulee kilo tavaraa jota ei tarvitse sekoittaa ja jonka ylijäämä osat voi heittää takaisin pussiin. Lisäksi se on vesiohenteinen ennen kuivumista, se ei kyllä huokoisuuden takia sovellu ehkä jollekin huippu sculpterille, mutta ainakin harjoittelijalle pitkäksi, pitkäksi aikaa.
Mistäs tota Das -massaa saa ostella?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”