PVA vs erikeepper
PVA vs erikeepper
Kannattaako käyttää ihan citaled pva:ta vai erikeepperiä ruohon ja hiekan baseen laittamiseen<+
2000p CSM
1000p Necrons
1500p Dark eldar
If STAR WARS taught us anything, it's that fighting for the emperor is wrong
1000p Necrons
1500p Dark eldar
If STAR WARS taught us anything, it's that fighting for the emperor is wrong
Re: PVA vs erikeepper
Ne on ihan samaa kamaa eri kääreissä.
- Kaapelikala
Kiilto-liimaa. Suomalaista ja halvempaa kuin edellämainitut.Kharn kirjoitti:Kannattaako käyttää ihan citaled pva:ta vai erikeepperiä ruohon ja hiekan baseen laittamiseen<+
Polyvinyyliasetaatista ja valkeasta puuliimasta lisää wikipediassa.
Kannattaa ottaa huomioon, että joitain puuliimoja ei voi ohentaa vedellä. Alkavat nimittäin haisee aikalailla.
The best close combat upgrade you can get for any Guardsman is another Guardsman. Seriously.
-Lord Cook
-Lord Cook
- Kaapelikala
Jos liima on PVA-liimaa, voi sitä ohentaa vedellä. Jos se on esim. tinneripohjainen, ei kannata edes yrittää vettä läträtä.Telchar kirjoitti:Kannattaa ottaa huomioon, että joitain puuliimoja ei voi ohentaa vedellä. Alkavat nimittäin haisee aikalailla.
Itse olen keepperiä käyttänyt. Periaatteessahan se on varmaan ihan sama, jos ei ole tarvetta tehdä jotain erityisen yksityiskohtaista tjms. Basea.
- Kaapelikala
Käytännössäkin on ihan samaa kamaa. Toinen vaan maksaa enemmän. Suosikaa suomalaista ja ostakaa Kiiltoa. On halvempaakin vielä. :DKakapo kirjoitti:Itse olen keepperiä käyttänyt. Periaatteessahan se on varmaan ihan sama, jos ei ole tarvetta tehdä jotain erityisen yksityiskohtaista tjms. Basea.
Itsellä ainakin on Kiillosta parempia kokemuksia kuin Erikeeperistä. En osaa kuitenkaan selittää, mistä ero johtuu.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Mulle osui tuollainen pakkasenkestävä puuliima, kun Clasulla ei ollut mitään muuta juuri silloin. Vihjeenä vaan hätäisille, että tuo on viinapohjainen eli kuivuu normaalia nopeammin, vaikka maksaakin enemmän. Ja sietää pelata talvellakin partsilla... Puhumattakaan että tuota haistelemalla saa hyvän tuulen.
Ehdottomasti kannattaa suosia suomalaista. Mutta tarkoitin siis, että periaatteessa se on ihan sama mitä liimaa noin ylipäänsä käyttää, kunhan sillä liimaa sen hiekan ja/tai ruohon paikoilleen. Ellei juuri niitä erityisen hienoja showcase baseja tjms. halua tehdä.Kaapelikala kirjoitti:Käytännössäkin on ihan samaa kamaa. Toinen vaan maksaa enemmän. Suosikaa suomalaista ja ostakaa Kiiltoa. On halvempaakin vielä. :DKakapo kirjoitti:Itse olen keepperiä käyttänyt. Periaatteessahan se on varmaan ihan sama, jos ei ole tarvetta tehdä jotain erityisen yksityiskohtaista tjms. Basea.
En omaa ketjua jaksa tehdä joten kaappaanpa tämän. Onko olemassa jotain PVA liiman vastiketta, joka kuivuisi nopeasti? Itselläni on tuota kiilto merkkistä liimaa ja se kuivahtelee melko hitaasti... Mitä nopeammin, sitä nopeammin.
cadavera vero innumera
Jos keksit liiman, jolla on PVA-liiman mekaaniset ominaisuudet, ja joka kuivuu hetkessä, tulee sinusta miljonääri. Eli toisin sanottuna sellasta ei ole vielä keksitty.
- Scumboogie
Heitänpä nyt tähän väliin kun kerran liimoista puhutaan, kannattaako erikeepperiä ohentaa vedellä jos sillä liimaa esim. ruohoa baselle? Itse olen aina laittanut baseihin ohentamatonta erikeepperiä, mutta monet sanovat että kannattaa ohentaa. Kannattaako ohentaminen? Tekeekö se parempaa jälkeä tai jotain?
- Kaapelikala
Ohentaminen on ihan fiksua varsinkin ruohoa varten. Ei tule semmoista isoa liimaklimppiä, vaan kuivahtaa nätisti alustaa myötäileväksi.