PVA vs erikeepper

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
Kharn

PVA vs erikeepper

Viesti Kirjoittaja Kharn »

Kannattaako käyttää ihan citaled pva:ta vai erikeepperiä ruohon ja hiekan baseen laittamiseen<+
2000p CSM
1000p Necrons
1500p Dark eldar

If STAR WARS taught us anything, it's that fighting for the emperor is wrong
Akseli

Re: PVA vs erikeepper

Viesti Kirjoittaja Akseli »

Ne on ihan samaa kamaa eri kääreissä.
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Kharn kirjoitti:Kannattaako käyttää ihan citaled pva:ta vai erikeepperiä ruohon ja hiekan baseen laittamiseen<+
Kiilto-liimaa. Suomalaista ja halvempaa kuin edellämainitut.

Polyvinyyliasetaatista ja valkeasta puuliimasta lisää wikipediassa.
Telchar

Viesti Kirjoittaja Telchar »

Kannattaa ottaa huomioon, että joitain puuliimoja ei voi ohentaa vedellä. Alkavat nimittäin haisee aikalailla.
The best close combat upgrade you can get for any Guardsman is another Guardsman. Seriously.

-Lord Cook
Kaapelikala

Telchar kirjoitti:Kannattaa ottaa huomioon, että joitain puuliimoja ei voi ohentaa vedellä. Alkavat nimittäin haisee aikalailla.
Jos liima on PVA-liimaa, voi sitä ohentaa vedellä. Jos se on esim. tinneripohjainen, ei kannata edes yrittää vettä läträtä.
Kakapo

Viesti Kirjoittaja Kakapo »

Itse olen keepperiä käyttänyt. Periaatteessahan se on varmaan ihan sama, jos ei ole tarvetta tehdä jotain erityisen yksityiskohtaista tjms. Basea.
Kaapelikala

Kakapo kirjoitti:Itse olen keepperiä käyttänyt. Periaatteessahan se on varmaan ihan sama, jos ei ole tarvetta tehdä jotain erityisen yksityiskohtaista tjms. Basea.
Käytännössäkin on ihan samaa kamaa. Toinen vaan maksaa enemmän. Suosikaa suomalaista ja ostakaa Kiiltoa. On halvempaakin vielä. :D
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Itsellä ainakin on Kiillosta parempia kokemuksia kuin Erikeeperistä. En osaa kuitenkaan selittää, mistä ero johtuu.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Mulle osui tuollainen pakkasenkestävä puuliima, kun Clasulla ei ollut mitään muuta juuri silloin. Vihjeenä vaan hätäisille, että tuo on viinapohjainen eli kuivuu normaalia nopeammin, vaikka maksaakin enemmän. Ja sietää pelata talvellakin partsilla... Puhumattakaan että tuota haistelemalla saa hyvän tuulen.
Kakapo

Viesti Kirjoittaja Kakapo »

Kaapelikala kirjoitti:
Kakapo kirjoitti:Itse olen keepperiä käyttänyt. Periaatteessahan se on varmaan ihan sama, jos ei ole tarvetta tehdä jotain erityisen yksityiskohtaista tjms. Basea.
Käytännössäkin on ihan samaa kamaa. Toinen vaan maksaa enemmän. Suosikaa suomalaista ja ostakaa Kiiltoa. On halvempaakin vielä. :D
Ehdottomasti kannattaa suosia suomalaista. Mutta tarkoitin siis, että periaatteessa se on ihan sama mitä liimaa noin ylipäänsä käyttää, kunhan sillä liimaa sen hiekan ja/tai ruohon paikoilleen. Ellei juuri niitä erityisen hienoja showcase baseja tjms. halua tehdä.
Samsonite

Viesti Kirjoittaja Samsonite »

En omaa ketjua jaksa tehdä joten kaappaanpa tämän. Onko olemassa jotain PVA liiman vastiketta, joka kuivuisi nopeasti? Itselläni on tuota kiilto merkkistä liimaa ja se kuivahtelee melko hitaasti... Mitä nopeammin, sitä nopeammin.
cadavera vero innumera
Myyra

Viesti Kirjoittaja Myyra »

Jos keksit liiman, jolla on PVA-liiman mekaaniset ominaisuudet, ja joka kuivuu hetkessä, tulee sinusta miljonääri. Eli toisin sanottuna sellasta ei ole vielä keksitty.
Scumboogie

Viesti Kirjoittaja Scumboogie »

Heitänpä nyt tähän väliin kun kerran liimoista puhutaan, kannattaako erikeepperiä ohentaa vedellä jos sillä liimaa esim. ruohoa baselle? Itse olen aina laittanut baseihin ohentamatonta erikeepperiä, mutta monet sanovat että kannattaa ohentaa. Kannattaako ohentaminen? Tekeekö se parempaa jälkeä tai jotain?
Kaapelikala

Ohentaminen on ihan fiksua varsinkin ruohoa varten. Ei tule semmoista isoa liimaklimppiä, vaan kuivahtaa nätisti alustaa myötäileväksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”