[Fow] Open fire vai täysi sääntökirja?
[Fow] Open fire vai täysi sääntökirja?
Eli kumpis noista olisi kannattavampi hankinta? Hinnaltaan open fire vie voiton kun sisältäisi 3 shermannia(mikä auttaisi armeijan kasauksessa) jotka itsessään maksaa 75% open firen kirjasta. Mutta siellä oleva sääntökirja suppeampi...Mitäs sieltä puuttuu? Uupuuko mitään kriittistä?
Ja mites tuo open fire kirjasen kestävyys? Softback kun täysi sääntökirja hardcover...Onko tuo minisääntis hajoamassa pian vai kestääkö se käyttöä?
edit: jopas. 19 lukijaa ja kellään ei kommenttia open firen sääntökirjan kestävyydestä tahi uupuuko sieltä mitään oleellista?-)
Ja mites tuo open fire kirjasen kestävyys? Softback kun täysi sääntökirja hardcover...Onko tuo minisääntis hajoamassa pian vai kestääkö se käyttöä?
edit: jopas. 19 lukijaa ja kellään ei kommenttia open firen sääntökirjan kestävyydestä tahi uupuuko sieltä mitään oleellista?-)
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Re: [Fow] Open fire vai täysi sääntökirja?
Täysi opus lienee kannattavampi vaihtoehto. Kaverin minikirja tiputti ensimmäisellä läpiselauksella aimo tukun sivujaan. Ratkaisu oli selkämys kokonaan irti ja mappiin talteen. Nämä battlefrontin pehmytkantiset ovat muutenkin aika hataria. Pienemmästä painoksesta puuttuu myös joitakin sääntöjä, esimerkiksi Goliathin säännöt ovat painettuna vain isommassa versiossa, enkä itse ainakaan löytänyt ankaralla tutkimisellakaan Allies-sääntöä mistään.
- Nicodemus von Traube
Molemmat!
Iso sääntis kotiin ja pikkunen tankkeineen mukaan kun pelataan!
Mutta oikesti se pieni riittää. Minulla on molemmat joten olen sikäli jäävi. Sen pikkuisen ostin lähinnä koska tarvitsin kolme shermania ja lisää stugeja, ja sen pienen mukana sai ne.
Mutta oikesti se pieni riittää. Minulla on molemmat joten olen sikäli jäävi. Sen pikkuisen ostin lähinnä koska tarvitsin kolme shermania ja lisää stugeja, ja sen pienen mukana sai ne.
15mm for teh win
Kukkaro ei oikein kestä molempia ;-) Haluaisi mieluummin vähät rahat käyttää jenkkien täydentämiseen niin että saisi turnausvalmiin armeijan tulevaisuutta varten.Nicodemus von Traube kirjoitti:Molemmat!
Pienessä vähän huolestuttaa tuo kestävyys eikä skidin viesti oikein herätä luottamusta...
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Itse omistan molemmat. Oma pikkukirjani on kestänyt ihan hyvin koossa pelissä tapahtuvan sääntöpläräämisen.
Pikkukirjasta puuttuu linnoitesäännöt (bunkkerit, juoksuhaudat, piikkilanka jne.) ja jotakin pikkuista, jota itse ainakaan en ole kaivannut. Kaikki oleellinen peruspeliin tarvittava löytyy sieltä ja loput (esim just noi linnoitesäännöt) voit sitten kysellä tarvittaessa peliryhmältä. Esim turnauspelaamiseen et minun mielestä tarvitse kuin sen pikkukirjan. Isoa kirjaa tarvitaan lähinnä jos haluaa pelata jotakin erikoisempia pelejä (elikkä linnoitteita vastaan hyökkäyksiä jne.)
Sinun tapauksessa (tarvitset ne shermanit) se Open Fire on oiva ostos, jolla pääsee hyvin alkuun. Osta se iso kirja sitten joskus myöhemmin jos siltä tuntuu.
Itse en edes jaksa kantaa isoa opusta mukanani peleihin ollenkaan vaan käytän sitä pikkukirjaa.
Pikkukirjasta puuttuu linnoitesäännöt (bunkkerit, juoksuhaudat, piikkilanka jne.) ja jotakin pikkuista, jota itse ainakaan en ole kaivannut. Kaikki oleellinen peruspeliin tarvittava löytyy sieltä ja loput (esim just noi linnoitesäännöt) voit sitten kysellä tarvittaessa peliryhmältä. Esim turnauspelaamiseen et minun mielestä tarvitse kuin sen pikkukirjan. Isoa kirjaa tarvitaan lähinnä jos haluaa pelata jotakin erikoisempia pelejä (elikkä linnoitteita vastaan hyökkäyksiä jne.)
Sinun tapauksessa (tarvitset ne shermanit) se Open Fire on oiva ostos, jolla pääsee hyvin alkuun. Osta se iso kirja sitten joskus myöhemmin jos siltä tuntuu.
Itse en edes jaksa kantaa isoa opusta mukanani peleihin ollenkaan vaan käytän sitä pikkukirjaa.
If knowledge can create problems, it is not through ignorance that we can solve them.
- Isaac Asimov
- Isaac Asimov
Ostin itse Open Firen viimeviikolla ja hyvältä näyttää. Sivut ovat kestävät ja minikirja menee takataskussakin. Ainoa pieni miinus oli Stug G'n schurtzen joka on niin ohutta että yhdessä oli jo pieni halkeama. Tosin ei tämäkään hirveästi haittaa, kuitenkin näyttää melkolailla taistelun aiheuttamalta damagelta. Suosittelen ostoa, kätevä kirja tuoda mukaan (sitä kuitenkin tarvitsee) ja itselleni oli stugeista ainakin hyötyä.
Ostin mutta itse en ollu tyytyväinen laatuun lainkaan. Kirjasta irtosi kannet ja iso osa säännöistä ekalla lukukerralla(enkä edes lukenu koko kirjaa. Tykistö+ilmavoimat+skenaariot ainoastaan). Pirskatti.Earnest- kirjoitti:Ostin itse Open Firen viimeviikolla ja hyvältä näyttää. Sivut ovat kestävät ja minikirja menee takataskussakin. Ainoa pieni miinus oli Stug G'n schurtzen joka on niin ohutta että yhdessä oli jo pieni halkeama. Tosin ei tämäkään hirveästi haittaa, kuitenkin näyttää melkolailla taistelun aiheuttamalta damagelta. Suosittelen ostoa, kätevä kirja tuoda mukaan (sitä kuitenkin tarvitsee) ja itselleni oli stugeista ainakin hyötyä.
Rei-itin sivut kansioon ja on tästä se hyöty että haluttu aukeama pysyy automaattisesti näkyvillä mutta kyllä kirjojen pitäisi kestää. Ottaisivat mallia GW:n 90-luvun pehmytkantisista. Yksikään faban 5:s edikan armeijakirjoistani ei ole hajonnu vaikka yli 10 vuotta on ahkerasti luettuna ollu.
- Kaapelikala
Mistä ostit? Jos ostit Suomesta, ota kirja mukaan kuitin kera ja mene ostopaikkaan vaatimaan uutta kappaletta. Kyseessä on maanantaikappale, joten myyjän on toimitettava uusi (ja vaadittava korvaukset valmistajalta).tneva82 kirjoitti:Ostin mutta itse en ollu tyytyväinen laatuun lainkaan. Kirjasta irtosi kannet ja iso osa säännöistä ekalla lukukerralla(enkä edes lukenu koko kirjaa. Tykistö+ilmavoimat+skenaariot ainoastaan). Pirskatti.Earnest- kirjoitti:Ostin itse Open Firen viimeviikolla ja hyvältä näyttää. Sivut ovat kestävät ja minikirja menee takataskussakin. Ainoa pieni miinus oli Stug G'n schurtzen joka on niin ohutta että yhdessä oli jo pieni halkeama. Tosin ei tämäkään hirveästi haittaa, kuitenkin näyttää melkolailla taistelun aiheuttamalta damagelta. Suosittelen ostoa, kätevä kirja tuoda mukaan (sitä kuitenkin tarvitsee) ja itselleni oli stugeista ainakin hyötyä.
Rei-itin sivut kansioon ja on tästä se hyöty että haluttu aukeama pysyy automaattisesti näkyvillä mutta kyllä kirjojen pitäisi kestää. Ottaisivat mallia GW:n 90-luvun pehmytkantisista. Yksikään faban 5:s edikan armeijakirjoistani ei ole hajonnu vaikka yli 10 vuotta on ahkerasti luettuna ollu.
Tosin koska olet rei'ittänyt tuon, en enää ole aivan varma tuon vaihdon onnistumisesta... Suomalaiset valittavat liian vähän.
Kaapelikala on oikeassa, kannattaa nähdä se vaiva aina jos ei saa sitä mitä tilaa. Joskus vaivasta saat vähän extraa, eteenkin jos on kyseessä yrittäjä. Harmi että menit reittämään jo, mutta ainakin ratkaisit ongelman!
Jooph. Kaupalla TUSKIN velvollisuutta(tai halua) korvata myös bensakuluja. Vaikka siis saisin uuden sääntökirjan muuttuisi 32e tuote yli 50e tuotteeksi...Tuohon hintaan olisi kannattanu tilata maelstromista hardback ja 3 shermannia. Saisi koko kirjan kovakantisena ja ne tankit mitä tarvitsen halvempaan hintaan...Earnest- kirjoitti:Kaapelikala on oikeassa, kannattaa nähdä se vaiva aina jos ei saa sitä mitä tilaa. Joskus vaivasta saat vähän extraa, eteenkin jos on kyseessä yrittäjä. Harmi että menit reittämään jo, mutta ainakin ratkaisit ongelman!
Olisi itseasiassa ollu parempi vaihdon kannalta jos olisin tilannut ei-suomalaisesta kaupasta kuten maelista koska korvaavat postikulutkin joten no hätä.
Mutta eipä haittaa. Tuo on rei-itettynä itseasiassa PAREMPI kuin sidottuna enkä ihmettelisi vaikka tekisin näin muillekkin pehmytkantisille kirjoilla fowista. Itseasiassa mietin juuri saisinko esmes warmaster ancientin sääntökirjan ja lisäosan sivut irralleen ehjinä :D Tää rei-itys on itseasiassa pirun näppärä kun voi pitää haluttuja sivuja auki ilman että tuottaa ongelmia.
-
Der Dexter
no, oma fortessikan ei ole yhdessä palasena, ekalla avaamisella irtosi yksi aukeama, ja nykyään se on kokoelma erilaisia sivuja, jotka teoriassa järjestyksessä.
taitaa FOW kirjat olla painatettu ei vaan halvimmalla painattajalla, vaan sen naapurilla, ihan vanhaan tapaan hevosesta keitetyllä liimalla kasattunakin.
suht yleistä yhteen aikaan oli noiden kirjojen huono laatu, nyttemmin vissiin vähä korjaantunut.
ja jos ei se tuote ole myyntikelpoinen/rikki jo valmiiksi, niin ei siinä periaatteessa mitkään reiät enään paina, mutta ei vähän rikki ole täysin rikki, ja etenkin bensojen kanssa turhaa edestakaisin roudaaminen onkin hieman turhaa...
taitaa FOW kirjat olla painatettu ei vaan halvimmalla painattajalla, vaan sen naapurilla, ihan vanhaan tapaan hevosesta keitetyllä liimalla kasattunakin.
suht yleistä yhteen aikaan oli noiden kirjojen huono laatu, nyttemmin vissiin vähä korjaantunut.
ja jos ei se tuote ole myyntikelpoinen/rikki jo valmiiksi, niin ei siinä periaatteessa mitkään reiät enään paina, mutta ei vähän rikki ole täysin rikki, ja etenkin bensojen kanssa turhaa edestakaisin roudaaminen onkin hieman turhaa...
Aliquando Insanire Iucundum Est
Oma Fortressinikin on levähtänyt käsiin kuin Jokisen eväät. Kirjan sivuviittet (listoissa) eivät myöskään ole kohdillaan.Der Dexter kirjoitti:taitaa FOW kirjat olla painatettu ei vaan halvimmalla painattajalla, vaan sen naapurilla, ihan vanhaan tapaan hevosesta keitetyllä liimalla kasattunakin.
Muissa kirjoissa ei kuitenkaan ole ollut mitään ongelmia (Open Fireä minulta ei löydy). Oikeastaan kirjat ovat kestäneet venkslausta ja vääntelyä erittäin hyvin. Otanta on melko kattavaa, sillä mulla taitaa olla kaikki Flamesin 2-editionin kirjat hyllyssä.
http://napoleon-complex-gaming.blogspot.fi/ - blogi historiallisesta figupelaamisesta
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho