"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pakotettu liikkuminen

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Scoundrel

Pakotettu liikkuminen

Viesti Kirjoittaja Scoundrel »

Selailin sääntökirjaa mutten löytänyt mitään termeillä compulsory / involuntary movement. Ainoastaan universal special ruleista löytyvä rage selittää pakkoliikkeen sääntöjä. Sekin harvasanaisesti.

Kodekseista löytyy muutama yksikkö joiden on pakko liikkua kohti lähintä vihollista. Kysymys kuuluukin onko näiden yksiköiden liikettä mahdollista blokata kuljettamalla niitä muiden yksiköiden sisällä. Sääntöjen kiertämistä ja epäurheilijamaista se vähintäänkin on, mutta löytyykö sääntökirjasta jotain joka kieltää moisen röyhkeyden.

Ideana olisi tehdä Mad Dok Grotskilla aikaansaada valtava hulluörkkilauma feel-no-painilla ja kuljettaa sitä suuremman boyzilauman sisällä estäen sitä kulkemasta muualle kuin haluamaani suuntaan huolimatta pakotetusta liikkeestä. Ulkorengasta liikuttamalla tehdään tilaa haluttuun suuntaan johon pakkoliike sitten tapahtuu.

Hommahan kaatuu saman tien jos joku sääntö määrää pakotetun liikkeen tehtäväksi ennen muuta liikettä tai jotain vastaavaa.
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
Deetwo

Re: Pakotettu liikkuminen

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Grotsnikille löytyy ainakin ohjeet FAQista, jossa viitataan siihen että pitäisi kunnioittaa säännön henkeä.
Aika hankalan oloinen taktiikka tuo ja hieman epäilyttäväkin, mutta eiköhän se periaatteessa toimi kuitenkin.
Viimeksi muokannut Deetwo, To 04.03.2010 19:26. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
vompovompatti

Re: Pakotettu liikkuminen

Viesti Kirjoittaja vompovompatti »

Kyllä tuo onnistuu. Örkkiberserkkerejä, jotka loikkaavat ulos perusmiesten seasta, kun vihulainen on likeellä. I like that.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”