Highborb 35 pts

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Lukkimus

Highborb 35 pts

Viesti Kirjoittaja Lukkimus »

Noniin, elikkäs oon tässä saanu kipinää figuiluun taas vaihteeks ja päättäny aloittaa WM:n. Tiedä paljon tulee pelailtua mutta siitä huolimatta olen saanut aikaiseksi mietittyä listaa itselle ja asetuin mercseihin ja highborniin jota johdattelee eteen päin ashlyn. Ja kaipaisin vähän palautetta listan toimivuudesta ja uupuuko siitä jotain pahasti.

Aslynn
-Nomad
-Ogrun Bokur
Precursor Knights(min)
+UA
ATGM
+UA
-Mule
Taryn di la Rovissi
Rutger Shaw
-Vanguard

Idea homman takana olis että Ashlynnin posse ja shieldwallitetut precursorit ryysää keskustaa pitkin(tai missä se pääkähinä näyttäis olevan) samalla kun pyssyvelhot mulensa kanssa tukee toiselta sivustalta ja ampuu mitä näkee. Rutger ja Taryn Vanguardinsa kanssa yrittää tehdä jotain tarpeellista eli pitää jotain maastoa/etc skenu vaatimuksia, tai yrittää ottaa ärsyttäviä luukanoja/etc pois pelistä, joskus pelkästään sitten sitovat vihollista.
Tosin itseni tuntien koko roska vaan leviää laudalle ja nopat näyttävät ykköstä mutta onhan se hieno kuvitella asioita.

Ps: tuohon armeijaan tulee sitten aika paljon convattuja figuja, niin haluaisin mielipiteenne siitä miten reagoisitte jos laudalla tulee vastaan itse veistelty ashlynn, cygnar heaveista tehdyt mule ja nomad sekä steelheadeistä muokatut precursorit? (Vanguardia en ole viä keksinyt mistään, mutta sekin aika tulee, torso on aivan järkyttävä!)

Kiitoksia etukäteen.
Celebdae

Re: Highborb 35 pts

Viesti Kirjoittaja Celebdae »

Yleisesti konversiot on ihan ok kunhan ne on tehty hyvin ja niistä selkeästi näkyy mitä esittävät. Erityisesti aseiden kannattaa olla mahdollisimman lähellä alkuperäistä, koska niistä tunnistaminen on helpointa.

Itse listasta sen verran, että varsin tasapainoiselta tuo näyttää. Ehkä suurin huono puoli tuossa on, että Ashlynn ei voi heittää Quicken-loitsua Precursorien liikettä lisäämään, mutta näitä voi käyttää sitten enemmän puolustavana yksikkönä. Precursorien minifeatilla pitäisi joka tapauksessa löytyä tehoja tekemään vahinkoa kovempiinkin kohteisiin (Nomadin ja Mulen lisäksi) ja tulitukea on tarjolla hyvin. Taryn+Rutger -comboa en itse ole testannut ja olin jo valmiina tyrmäämään sen, mutta periaatteessa voisihan tuo toimiakin Vanguardin suojellessa sooloja shield guardilla ja hyödyntäessä Drivea myös ampumisessa. Toisaalta mielenkiintoisia ja hyviä sooloja on niin paljon, että valinnanvaraa tosiaan on (kuten Rhupert Carvolo, Eiryss, Gorman...). Yksi harkittava muutos voisi olla vaihtaa Bokur Gormanniin, koska se savupilvi (modelin edessä, ei päällä) kuitenkin yleensä suojaa paremmin kuin shield guard. Tarvittaessahan Vanguardkin voi viettää laatuaikaa Ashlynnin läheisyydessä. Lisäpinnalla voi ostaa vaikka Reinholdtin ja Ashlynn saa ampua kahdesti kierroksessa. Tosin nuo ovat sen verta edullisia sooloja, että ehkä voit ostaa koko konkkaronkan ja testailla mikä kombinaatio miellyttää eniten.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Pariah

Viesti Kirjoittaja Pariah »

Lukkimus kirjoitti:Noniin, elikkäs oon tässä saanu kipinää figuiluun taas vaihteeks ja päättäny aloittaa WM:n. Tiedä paljon tulee pelailtua mutta siitä huolimatta olen saanut aikaiseksi mietittyä listaa itselle ja asetuin mercseihin ja highborniin jota johdattelee eteen päin ashlyn. Ja kaipaisin vähän palautetta listan toimivuudesta ja uupuuko siitä jotain pahasti.

Aslynn
-Nomad
-Ogrun Bokur
Precursor Knights(min)
+UA
ATGM
+UA
-Mule
Taryn di la Rovissi
Rutger Shaw
-Vanguard

Idea homman takana olis että Ashlynnin posse ja shieldwallitetut precursorit ryysää keskustaa pitkin(tai missä se pääkähinä näyttäis olevan) samalla kun pyssyvelhot mulensa kanssa tukee toiselta sivustalta ja ampuu mitä näkee. Rutger ja Taryn Vanguardinsa kanssa yrittää tehdä jotain tarpeellista eli pitää jotain maastoa/etc skenu vaatimuksia, tai yrittää ottaa ärsyttäviä luukanoja/etc pois pelistä, joskus pelkästään sitten sitovat vihollista.
Tosin itseni tuntien koko roska vaan leviää laudalle ja nopat näyttävät ykköstä mutta onhan se hieno kuvitella asioita.

Ps: tuohon armeijaan tulee sitten aika paljon convattuja figuja, niin haluaisin mielipiteenne siitä miten reagoisitte jos laudalla tulee vastaan itse veistelty ashlynn, cygnar heaveista tehdyt mule ja nomad sekä steelheadeistä muokatut precursorit? (Vanguardia en ole viä keksinyt mistään, mutta sekin aika tulee, torso on aivan järkyttävä!)

Kiitoksia etukäteen.
Jack Marshallit on siitä kivoja että saa vähän levitettyä jaakkojen tuomaa uhkaa laajemmalle alueelle matalan focuksen castereilla, joten nuo toiminevat ihan kohtalaisesti, Rutgerista ei henk. koht. kokemusta vielä olekaan. Vanguardin antaisin ehkä kuitenkin Ashlynnille bokurin oheen että varmasti on suojassa ampumista vastaan, mikäli koet ettet pääse käyttämään ympäristöä tarpeeksi hyodyksi häntä suojelemaan. Def 17 ei kuitenkaan vielä kuuhun asti riitä. Nomad sitten taas on ihan ok Marshalloitavaksi Rutgerin kanssa kun löytyy Reachia ja kohtuu voimakas isku.

Konversioista sen verran että kyllä ainakin suomalaisissa turnauksissa ne ollaan toistaiseksi hyväksytty kunhan tarpeeksi kuvaavia ovat olleet, eli aseistus oikea, ja mercenaryjen tapauksessa suurin osa alkuperäisistä Factiosymboleista poistettu pinnoilta mahdollisesti. Ashlynnillä kannattaa säilyttää duelistiasenne, kevyt höyrypanssari ja koristeltu miekka/pistooli. Steelheadeistä tehdyt precursorit vähän mietityttää, Precursor Knightit ovat kuitenkin Morrowin Kirkon ritareita, ja koristeet ja raskaat panssarit ovat sen mukaisia. Steelheadit taas ovat "roskasakkia" varusteiden suhteen jos knighteihin vertaa, eli täydellinen aseistuksen vaihdos ja raskaampien panssarien askartelu olisi edessä. Hyvin tehtynä nuokin saattaisivat toimia, mutta ehkä vähemmällä vaivalla pääsee käyttämällä oikeita figuja, joten päätös on omasi.
Give a warjack coal and you warm him for a day. Give a warjack an axe, and you warm him for his whole life... with coal ripped from the cold dead boilers of his enemies.
Lukkimus

Idea konversioissa olis että ton armeijan fluffi tekee siitä muutenkin roskasakin five fingersin alueelta ja kerta nuo morrowin ritarit ei ihan sovi siihen porukkaan niin ne sais uuden ulkomuodon ja taustatarinan... vähän niinkun joskus näkee GW puolella ihmisten kasailevan aika visuaalisesti yllättäviä armeijoita. Toi noiden jackien päikseen vaihtaminen on mahdotonta koska ylitse mentäs pisterajan kerta ashlynnin WJpointsit kelpaa vaan sen battle grouppiin. toinen vaihtoehto listaa olis tietysti:

Ashlynn
-Vanguard
+Bokur
ATGM
+UA
-Mule
Rutger Shaw
-Nomad
Taryn di la Rovissi
Greygor Boomhowler & Co(min)/steelhead halbedier(min)+Rhubert/steelhead halbedier(max)

Tuosta en oikein tiedä mitä valitsisin viimeseks, tosin peikkoset olis aikalailla vahvin nuista niin kauan kun ylläpitää toughia ja quicken tekee niistä aika tylyjä. Halbedierit enemmän massalla pärjäävää minun mielestäni(huom! olematon pelikokemus WM puolelta) ja tarvis sen max + rhubert joten tulee pisteraja vastaan.
Anyway... tässäkin olis ideaa omasta mielestä.
Lukkimus

Olen jatkanut tätä pähkäilyäni tän listan kanssa ja päässyt jotenkin järkevään tulokseen(mielestäni)
Elikkäs listaa olisin muokannu tälläiseksi:
Ashlynn
-vanguard
ATGM+UA
-mule
Steelhead Halbediers(max)
Rhupert Carvolo
Taryn di la Rovissi
Rutger Shaw
-Vanguard
Gorman di Wulfe

Pyssymaagit muulinsa kanssa jatkaa rooliaan kaiken liikkuvan ampumisessa, trio niskalaukaus arpoo lightejä ja sooloja tähtäimiinsä, quicken ja tough steelheadit on se liha poppoossa jonka seurassa ashlynn viihtyy ja samoin gormanni joka suojaa ashlynnia.
Jotenkin omasta mielestä tasapainosempi lista. Entäs muiden?
Celebdae

Viesti Kirjoittaja Celebdae »

Suurin ongelma tulee vastaan, jos vihollisella on paljon raskasta kalustoa. Suurin P+S listassa on Mulella ja sekään ei marshaloituna meleessä lyö kuin kahdesti. Jos vastaan tulee vaikka kolme Khadorin raskasta warjackia (tai melee-caster camppimassa focusta), niin voi tulla ongelmia niiden rikkomisessa. Siksi tuon Ashlynnin Vanguardin voisi hyvin vaihtaa takaisin Nomadiin.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Lukkimus

Totta, olen miettinyt sitä ja jaska raskasta listaa vastaan lättyyn saaminen on aika todennäköistä. Mulen käyttö ja suojeleminen on sillon aikalailla priority no 1, mutta on siellä muitakin jolla voi saada vahinkoa aikaseksi(TEORIASSA)
Steelheadit pystyy pow 21 CMA:han, mutta tätä ei todellakaan pääse käyttämään muutenkuin että vastustaja jättää ne täysin huomioimatta ja saa koko porukan yhteen hyökkäykseen.
Pyssymiehet voi thunderboltilla yrittää saada tönittyä jaskoja erilleen että voi yrittää caster killiä/poimia yksinäisiä lampaita pois...(critical brutalia tilanteissa "are you feeling lucky, punk?")
Taryn aiheuttaa vuorossa 2xd3(muistaakseni) vahinko mihinkä tahansa jaskaan Iron rotilla ei se paljoa ole mutta hyvällä tuurilla riisuu kilpiä vast pois
Heikennettyä vastaan uskaltaa sitten lähettääkin jo vanguardin tapasta sisään....
Ashlynnin feat turn on aika oleellinen ko listoja vastaan ja pelit menee caster killin yritykseen.
Ainakin näin ole päässäni suunnitellut
Der Dexter

Viesti Kirjoittaja Der Dexter »

ja onhan siellä kormanni kans, joka jeesaa kummasti.
näyttäisi vaan siltä, että kyllä noilla eväin yksi kyllä pudotetaan kierroksessa, vaikka itsekin olisi hittiä ottanut, mutta se vie kovasti resurssia ja monta aktivaatiota, ja voi aiheuttaa jopa sumaa kohteen ympärille myösen.
Itse tykkään myösen kovia kohteita ulkoiluttaa pareissa tahi kolmen ryppäissä, jolloin kaikkea on paha pudoittaa...
Aliquando Insanire Iucundum Est
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Armeijalistat”