"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

WH40.000 itsetehtyä maastoa

Muut kuvat kuin miniatyyrien kuvat. Piirustukset, maastonpalat, pelipöydät, jne.
Joniboy

WH40.000 itsetehtyä maastoa

Viesti Kirjoittaja Joniboy »

Moi. Ensimmäistä viestiä tässä laittelen, terve kaikki gamemasterit. :)
Oon turussa asuva nuori työtön mies, ja ajankulukseni rakentelen 40k:hon maastoa ja soitan syntikkaa.
On ala-aste ajoilta saakka välillä enemmän ja välillä vähemmän tullut harrastettua noita warhammer-sotilaita, enimmäkseen ultra-marinesseja ja örkkejä. Skidinä kavereiden kanssa on tullut myös kesäisin ulkona touhuttua muovisotilaiden ja tankkien kanssa ja rakenneltua beissejä ja juoksuhautoja, ja jotkut kavereistani keräili myös warhammereita.
En ole järin hyvä kylläkään maalaamaan noita sotilaita joka kuvissakin näkyy, mutta teen parhaani. En nyt keksi muutakaan tähän, ajattelin pari kuvaa laittaa myös. Kysykää jos tulee kysyttävää.
(tankki myös itsetehty, enimmäkseen jätskitikuista). t: joniboi.

http://img687.imageshack.us/gal.php?g=29032010794.jpg
Viimeksi muokannut Joniboy, La 05.06.2010 10:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Samsonite

Re: WH40.000 itsetehtyä maastoa [turku]

Viesti Kirjoittaja Samsonite »

Whoa, nyt pitää nostaa hattua tolle tankille. Siisti toi telaketjuratkaisu. Hienosti oot saanut sovitettua maalauksella tohon maastoon. Kivasti tollainen ikääntyneen oloinen. Lyhennettynä, aivan pirun mahtava.
Yleensäkkin ottaen todella upea ja yhtenäinen tunnelma kentässä ja ai, että nuo parvekkeet on siistejä. Varsinkin tuo teräsverkkoviritelmä. Lisäksi kivasti oot väkrännyt yksityiskohtia. Ootko kaunkin näitä rakennellut vai?

Kritiikistä sitten, mitä nyt itseä otti silmään ois nuo pillit. Jotenkin ne vaikuttaa vieläkin pilleiltä, ei oikeen tuu sellaista fiilistä, että "tässä on putki joo". Johtuiskohan siitä ettei ole maalattu.. Noh, joo ei se mikään suuri ongelma ole. Tuossa pienemmässä rakennuksessa, jossa on polttoainesäiliö pihalla, näkyy nuo pahvin reunahässäkät. Ei kovin kivaa. Lisäksi tosta säiliöstä näkee, että se on vessapaperirulla. :D

Pienellä parantamisella tulee kympin maastoa. Kannattaa ehkä harkita erilaisten (parempien) materiaalienkin käyttöä, noissa rakennuksissa, vaikka hienoa jälkeä olet saanutkin. Tulee vielä hienompaa! Ei kai siinä loisteliasta maastoa, jatka hyvää työtä.
cadavera vero innumera
Joniboy

Kiitos Samsonite, joo pitää tiukalla budjetilla käyttää vähän kaikkea jota käteen sattuu,
ja jälki on usein ''kierrätetyn'' näköistä (vessapaperirulla) ;)
Ajattelin itsekin seuraaviin rakennelmiin vaihtaa putkimateriaalin pilleistä
johonkin aidomman näköiseen, ja vähentää tuota pahvin esiinpistävyyttä.
Niin, ja askarrellut olen varmaan 10-vuotiaasta asti. Katsotaan millainen seuraavasta
rakennuksesta tulee, ajattelin jotakin suurta futuristista kerrostaloa jota olisi hiukan moukaroitu.
Pitäisi myös käydä jostakin ostamassa tuota finnfoamia,
monet ovat saaneet siitä rakenneltua todella hyvännäköisiä maastokappaleita.
Thanks again, näillä mennään! t:Joni. :]

Edit:
Nyt hain bauhaussista ilmaisia jämäpaloja tuota foamia, ja sitä on tullut veisteltyä illat pitkät. Palat oli about 1,5 metriä pitkiä ja 40x40 cm paksua pötkjä.
Maalattu muuten kaikki rakennukset ja maastot akryyliväreillä. Ja vähän spraylla.
http://img10.imageshack.us/gal.php?g=06042010857.jpg
Viimeksi muokannut Joniboy, Ke 07.04.2010 12:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kolmastoista
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Kolmastoista »

Luettuani aloitusviestin olin lähellä jättää klikkaamatta linkkiä kuviin. Jäätelötikusta rakennettu tankki, mitä? Olin täysin varma, että tässä on jälleen yksi kehnoja konversioita ja rumaa maastoa pursuava blogi.

Mutta ei. Onneksi klikkasin kuitenkin, sillä linkin takaahan paljastui oikein oivallista maastoa. Materiaalivalinnat huomioon ottaen jälki on todella toimivaa, tuollaisella maastolla pelaa jo hyvillä mielin. Samsonite muutamia asioita jo hyvin nostikin esiin, enkä nyt nopeasti onnistu löytämään mitään uutta kritisoitavaa vielä. Tankki varsinkin oli hieno näyte siitä, että B-luokan materiaaleistakin saa oikein kelvollista jälkeä, jos halua ja jaksamusta riittää. Tuosta saisivat muutamatkin säästöluokan scratchaajat ottaa täällä mallia.

Kommentoin ehkä paremmalla ajalla hieman lisääkin, ainakin jos päivityksiä saadaan.
Sanctus Sanctorum

Viesti Kirjoittaja Sanctus Sanctorum »

Tuossa maastossa on hinta-laatusuhde kohdallaan. Vähistäkin tarpeista pystyy tekemään pelattavaa maastoa jos vain näkee hiukan enemmän vaivaa ja tässä on onnistuttu mielestäni vähintäänkin hyvin.
De gustibus non est disputandum.
Joniboy

Re: WH40.000 itsetehtyä maastoa [uutta]

Okei, pitkän tauon jälkeen olen taas saanut jotain pientä aikaiseksi, kuten sen että kuvat löytyvät nyt kaikki samasta paikasta johon lisään sitä mukaa kuin jotain syntyy, kaikkia fotoja en ole vielä laittanut mutta on työn alla. Paikka on pohjolan paja ja se löytyy täältä: http://suokalmukki.weebly.com/
Ja lisää tekstiä tulee kun.. on taas sen aika.
Joniboy

Re: WH40.000 itsetehtyä maastoa

Jotain uutta pikkuväkerrystä..

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kaipaa viimeistelyä, matsku finnfoamia, tankki noin tulitikkuaskin kokoinen, putki pillinpätkä. Tykkitorni pyörii 360astetta.
Samsonite

Ja uutta pukkaa. Pikkutankki ei kyllä pärjää ensimmäiselle viritelmälle, mutta onhan tuo veikeä vekotin. Laitat korostuksia ja valoefektin tuonne takavaloihin niin kyllä siitä hieno tulee. Mua vähän hämmentää tuo alustan koko. Miksi se on noin massiivinen? Liitetäänkö se muuhun maastoon? Maalaa tuo pilli kans sitten, niin se ei näytä niin... pilliltä. :D
Sitten tuosta edellisestä viestistä, kun olen kommentoimisen makuun päässyt niin eiköhän jatketa. Tuo pikkumökki on aivan upea. Ikkunalaudat on mahtavasti käristetty, hämähäkin seittiä nurkassa ja muutenkin paljon makeita yksityiskohtia. Hylsyt muunmuassa. Pahaa sanottavaa ei oikein keksi, mutta maalaus on kyllä vähän flattia. No ei se sinänsä haittaa.
Hyvässä mielessä silmään iskee nuo isot portaat. Siis aivan uskomattoman upeat. Jotenkin epätodellisen aidon näköiset. Siis näyttävät lähes oikeilta portailta, pienoiskoossa tietenkin. Nyt vois lainata kyllä galleriapuolen peruskommenttia "smoothit blendit 10+"
Jos nyt noista sun töistä ihan etsimällä etsii huonoja puolia, niin vois sanoa että maalauksen taso vaihtelee ja sinä et maalaa kaikkea, jolloin ne asiat näyttävät... Epäminiatyyrimaisilta.
Tuo pylväs on aika jännä. Alhaalta näyttää hyvältä, mutta ylös mennessä jotenkin lösähtää. En tiedä johtuuko kuvasta, mutta tuo pyöreä reunus, (tai mikä lienee) näyttää lähinnä epämääräiseltä pötköltä joka ei kuulu pylvääseen ollenkaan.

Joo, siinä on tämän kerran mongerrukset, erinomaista jälkeä taas kerran.
cadavera vero innumera
Nummi

Viesti Kirjoittaja Nummi »

Samsonite kirjoitti: Mua vähän hämmentää tuo alustan koko. Miksi se on noin massiivinen?
Ainakin omat Foamini ovat tulleet tuon kokoisina, ja niitä on todella vaikea pienentää ilamn kuumalankaleikkuria.
Samsonite

Drumavatic kirjoitti:Ainakin omat Foamini ovat tulleet tuon kokoisina, ja niitä on todella vaikea pienentää ilamn kuumalankaleikkuria.
Niinno olihan tuo tankkikin tulitikkurasian kokoinen tosiaan. Ennen omaa kuumalankaleikkuria, olen itse ihan sahalla olen vedellyt. Rautasahalla luulis saavan jo vähän hienompaa jälkeä. Ei se nyt niin vaikeaa ole.
cadavera vero innumera
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Samsonite kirjoitti:Rautasahalla luulis saavan jo vähän hienompaa jälkeä.
Itse väittäisin oikeasti terävää veistä paremmaksi. Oikeasti terävä tarkoittaa tässä kontekstissa kutakuinkin seuraavaa: "Ei huomaa sormen katkeamista ennen kuin on liian myöhäistä" tai 100% yhteensopiva. Veitsen kanssa tosin joutuu muistamaan, ettei missään vaiheessa paina vaan aina vetää, jolloin ei tule ilkeitä jälkiä mössölevyyn.
Nummi

Viesti Kirjoittaja Nummi »

Kaapelikala kirjoitti:
Samsonite kirjoitti:Rautasahalla luulis saavan jo vähän hienompaa jälkeä.
Itse väittäisin oikeasti terävää veistä paremmaksi. Oikeasti terävä tarkoittaa tässä kontekstissa kutakuinkin seuraavaa: "Ei huomaa sormen katkeamista ennen kuin on liian myöhäistä" tai 100% yhteensopiva. Veitsen kanssa tosin joutuu muistamaan, ettei missään vaiheessa paina vaan aina vetää, jolloin ei tule ilkeitä jälkiä mössölevyyn.
Itse en ole törmännyt tarpeeksi terävään ja samalla isoon veitseen jolla voisi leikata noin paksuja paloja foamia kauhean käytännöllisesti. Saha on ainakin parempi ihan vain kokoonsa nähden, sitä pystyy käyttämään vetämättä ulos foamista jokaisen työnnön jälkeen. Sitten voi veitsellä siistiä reunat kun on sahalla leikattu pala irti.

Sitten taas sahalla ei saa kauhean monimutkaisia muotoja. Kuumalankaleikkuri on oikeastaan aino kaikkivoipa ja toimiva ratkaisu. Toiseksi parhaaksi sanoisin saha+veitsi komboa.
Joniboy

Tässä myös jotain näperryksiä..

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Peeäs itse käytän pelkästään mattopuukkoa ton foamin muokkaukseen, ja joskus hienoa viilaa, sellaista pientä joka on leathermanis.
Sori ettei nää mun askartelut oikein sovi mihinkään wh40.000 enää, pelkästään jo kokojensa vuoksi.
Seuraavaksi väkerrän jotain enemmän warhammereille sopivaa.. ..ehkä ... :]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maastot ja pelipöydät”