"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Minkä kokoista pöytää käytätte peleihin?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Grand Admiral Prawn

Minkä kokoista pöytää käytätte peleihin?

Viesti Kirjoittaja Grand Admiral Prawn »

Kun olen tässä väsäämässä itselleni viimeinkin pelipöytää (alkoi vähitellen ottamaan pannuun kun keittiön pöydällä pelatessa Dark Riderit pääsee rynnimään tykkien kimppuun vuorolla 1 :roll:) jonka kooksi ajattelin sellaista 6' x 4' levyä, eli siis 48" x 72". Onko tämä teidän mielestänne hyvä koko normaaleihin 2000 pisteen skenuihin (siis WHFB:ssä, 40kssa 1500, se tavallinen)? Minkä kokoista itse käytätte, jos teillä oma lauta on?
Hunnien jäljiltä ei ruoho kasvanut, mutta Vantaan kaupunki hävittää puutkin.
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

4' x 6' on juurikin passeli 2000p+ fantsupeleihin, sekä tavallisen kokoisiin 40k peleihin. Pienempiä fantsu- ja 40k-pelejä pelaamme myös 4'x4' pöydällä. 4' x 6' on standardikoko, ja sitä isommilla (ja pienemmillä) pöydillä jompikumpi saa yleensää etulyöntiaseman.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
mv40k2
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mv40k2 »

48" x 72" on passeli. Meillä on käytössä 70" x 70" neliön muotoinen lauta 40k peleihin. Se tuppaa olemaan hiukan liian iso 1500-2500p peleihin, jolloin rajataan se jotakuinkin tuohon 48" x 72" kokoon. Isompiin peleihin lauta on ok. Neliö muoto mahdollistaa hieman monipuolisemmat deploymentit kuin tavallinen vastakkain asettelu ja antaa tilaa vihollisen kylkeen/taakse kiertämiseen (etenkin ajoneuvoilla).
zakug_the_insane

Viesti Kirjoittaja zakug_the_insane »

Yleensä pelaan lattialla yläkerran isossa huoneessa, eli tilaa on melki rajattomasti, ainakin enemmän kuin tarpeeksi...
Ostan Tomb Kingejä ja necroneita! Lähetä YV.
ornatkur

Viesti Kirjoittaja ornatkur »

Minulla on 200*110 cm kokoinen lastulevypöytä, se on hiukan liian iso 600 pisteen peleihin, mutta siinä on erikoisuutena se, että se voidaan nostaa seinälle koska se on saranoilla kiinni hyllyssä. Siihen ei siis voi tehdä kiinteää maastoa mutta sellaista ei kovin moni harrastakkaan.
I'm back.
Oikolukuhirvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oikolukuhirvi »

Teen itselleni pöytää joka on 48" x 72 "
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
tuhannen taalan mies

Viesti Kirjoittaja tuhannen taalan mies »

GW:n Battlematol (olikohan sen mitat 78" ja 48") pelailee ihan mukavasti viel kahentonninpelit (FB)mut sit isompiin peleihin tarttee jo jotain muuta (taidan väsätä autotalliin)
Grand Admiral Prawn

Kiitos vastauksista pojat, sain hankittua Bauhausista sopivan kokoisen levyn ja päällystyskin on K-Raudan vihreän ruohoterassimaton muodossa. Jee, ensi kertaa 6 vuoden harrastuksen aikana minulla on kunnon pöytä... :)
Armageddon

Viesti Kirjoittaja Armageddon »

Itse tein 8'x4' kokoisen pöydän autotalliin jotta voi pelailla vähän isompiakin pelejä. Alkuun tuo 6'x4' (eli battlemat) riittää tosin hyvin (ja miksei pitempäänkin mikäli et aio pelata isoja pelejä :) )
behemoth
Viesti:

Viesti Kirjoittaja behemoth »

Mulla on 60x60,40x40,20x20,20x40 ja 40x60 sentin modulaarisista paloista koottava kenttä. Pöytänä käytän kahta koottavaa tapettialustaa, jotka on leikattu niin, että niistä saa helposti joko 120cm x 120cm, 120cm x 180cm tai 120cm x 240cm pöydän: tarpeen ja pelin mukaan. Modulaarisista paloista syntyisi helposti jo tuon 120x240 kokoinen maasto -- on tullut määrätietoisesti koostettua paloja jo 6 vuoden ajan. Kaikki ruohotettuja ja viimeisteltyjä tietenkin. :)
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Mulla on tommonen 48"x48" alusta. Kyllä se on ihan hyvä mut joskus tuntuu ettei armeija mahdu pöydälle.
Temenius

Viesti Kirjoittaja Temenius »

Mepäs tehtiin kavereitten kanssa kahen hengen vesisängystä semmonen hiekkalaatikko autotalliin jossa on hyvä pelailla, varsinkin ku sitä voi joka peliin muokata omalla tavalla :)
mr.tp

Viesti Kirjoittaja mr.tp »

Minun mielestä pitäisi olla kunnon lääni jolla pelata (Aika raja hiiteen). 200" x 120" :wink: . Tuon kun vielä rakentaisi. Olisippa kellari tai autotalli jonne voisi tehdä pöydän :| .
ike
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ike »

meil on siisti peli huone mis voi pelata nii kauan ku haluaa :)

mr.tp siisti kuva.. otitko advance warsista? :)
Grand Admiral Thrawn kirjoitti:päällystyskin on K-Raudan vihreän ruohoterassimaton muodossa
toivottavasti ostit semmosta, mis on lyhyt ruoho.. miul oli sitä mis oli pitempi ja se oli ihan toivoton.. kaikki roska ja lika tarttu siihen eikä figut pysyneet pystyssä.

Mut mut.. kukin taaplaa tyylillään.. ;)
(Ilm. 20: 14-15)
Grand Admiral Prawn

Jeps, kokeilin ja kyllä ne pystyssä pysyy... Matto on parempi kuin odotin. Itse asiassa taisin nähdä tasan samanlaisen maton yhdellä lohikäärmeen luolan pöydistä...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”