Empire ja FaBaan palaaminen
Empire ja FaBaan palaaminen
No, pitkästä aikaa on tullut aloiteltua Fantasy battlesia uudestaan pitkän 40k-jakson jälkeen. Uutta armeijaa pitäisi aloitella kiinnostuksen ylläpitämiseksi, ja tällä hetkellä olen kiinnostunut empirestä. Kuulopuheiden mukaan seuraavassa aloitussetissä olisi (jälleen kerran) Empire vastaan Orcs, mikä sopisi hyvin minulle, vaikka itse luulen että setissä olisi Empire ja WoC. Molemmat käyvät, koska kaverini kerää Wocia ja Örkkejä. Olen myös kuullut warseerissä että uudessa aloitusboxissa tulisi Hig Elffejä ja Skaveneita, onko kenelläkään mitään sanomista tuohon?
Kuitenkin, Empire, vaikkakin hieman kuin Faban kansikuva-armeija, on minulle ihan pimennossa. Tiedän, että heillä on jos jonkinlaista tykkiä ja mörssäriä, siihen se sitten jääkin. Aluksi ajattelin sellaista 500 pisteen armeijaa, josta nostaisin 2000:een hitaaaaaaaaaaasti. Tai riippuu uudesta aloitussetistä.
Tälläistä ostos- tai armeijalistaa olen ajatellut:
Kapteeni
Warrior priest
1 Boxi Gunnereita (kiväärimiehiä) (kaksi 5 hengen detachmenttia)
2X Boxi Swordsmaneja (tai halberdiereja, näille gunner detachmenttia)
Suuri kanuuna
Ja näille sitten erinäisiä taikahiluja
En kauhean tarkasti katsonut pisteitä armeijakirjasta, mutta ehkä noista saa jotain irti? Nämä olisi siis erikseen ostettava, se uusi aloitussetti kesä-syksy-akselilla olisi sitten eri juttu. Inhoan hevosia (bretonnia n. 2000 pts. pelikelvottomina), siis maalamista, tästä syystä karsastan knighteja.
Ps. Mitä ***** tarkoittaa tuo ETC melkein jokaisen armeijalistan yhteydessä? Muistaakseni sitä ei näkynyt kun viimeeksi selailin FB-listoja
Kuitenkin, Empire, vaikkakin hieman kuin Faban kansikuva-armeija, on minulle ihan pimennossa. Tiedän, että heillä on jos jonkinlaista tykkiä ja mörssäriä, siihen se sitten jääkin. Aluksi ajattelin sellaista 500 pisteen armeijaa, josta nostaisin 2000:een hitaaaaaaaaaaasti. Tai riippuu uudesta aloitussetistä.
Tälläistä ostos- tai armeijalistaa olen ajatellut:
Kapteeni
Warrior priest
1 Boxi Gunnereita (kiväärimiehiä) (kaksi 5 hengen detachmenttia)
2X Boxi Swordsmaneja (tai halberdiereja, näille gunner detachmenttia)
Suuri kanuuna
Ja näille sitten erinäisiä taikahiluja
En kauhean tarkasti katsonut pisteitä armeijakirjasta, mutta ehkä noista saa jotain irti? Nämä olisi siis erikseen ostettava, se uusi aloitussetti kesä-syksy-akselilla olisi sitten eri juttu. Inhoan hevosia (bretonnia n. 2000 pts. pelikelvottomina), siis maalamista, tästä syystä karsastan knighteja.
Ps. Mitä ***** tarkoittaa tuo ETC melkein jokaisen armeijalistan yhteydessä? Muistaakseni sitä ei näkynyt kun viimeeksi selailin FB-listoja
"Serve the emperor today, for tomorrow you might be dead."
Re: Empire ja FaBaan palaaminen
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... &start=380
sivu 18-20, en nyt muista
mut empireä ei tuu =(
sivu 18-20, en nyt muista
mut empireä ei tuu =(
Tanan kirjoitti:Sähkölaitteiden käyttöohjeiden lisäksi minulla ei tule heti mieleen dokumentteja, jota kannattaisi seurata kirjaimellisesti ja ylhäältä annettuna totuutena.
- Crusher Zogoth
Melko varmasti taitaa olla Skavenit ja Helffit uudessa aloituspaketissa. Sen verran monelta luotettavalta huhun kertojilta on tuo kuultu.
Jalkaväki listaksi nuo sinun ostoksesi ovat varsin mainiot. Pieneen pistemäärään Empireltä kannattaa suosiolla ottaa paljon ampujia swordmanien (älä ikinä käytä halberdierejä) kanssa. Itse pelaisin jotain tämmöistä varmaankin jos pitäisi noita figuja käyttää.
Kapteeni Van horstmanns speculum, sword of might, full plate armour sekä kilpi
20 swordmeniä full commandilla
20 hand gunneria
Kanuuna
510 pistettä eli jostain pitää ottaa pois vähäsen jos vastustaja on kova nipottamaan pisteistä.
Swordmanien olisi tarkoitus ottaa vastaan tulituksen heikentämät viholliset ja peitota ne staattisella resolla. Älä etene paljoa ja ammuskelet on se perus taktiikka.
PS : ETC tarkoittaa European Team Championshippiä. Se on epävirallinen Euroopan mestaruus turnaus joka järjestetään joka vuosi käsittääkseni. ETC listan edessä tarkoittaa, että lista on tehty noudattamaan ETC turnauksen rajoituksia. Rajoitukset ovat melkein joka armeijalle erilaiset ja tarkoituksena on näillä rajoituksilla antaa jokaiselle armeijalle yhtä hyvät mahdollisuudet voittaa toinen armeija. Elikkä siis tasapainottaa armeijakirjojen voimakkuus tasoja.
Jalkaväki listaksi nuo sinun ostoksesi ovat varsin mainiot. Pieneen pistemäärään Empireltä kannattaa suosiolla ottaa paljon ampujia swordmanien (älä ikinä käytä halberdierejä) kanssa. Itse pelaisin jotain tämmöistä varmaankin jos pitäisi noita figuja käyttää.
Kapteeni Van horstmanns speculum, sword of might, full plate armour sekä kilpi
20 swordmeniä full commandilla
20 hand gunneria
Kanuuna
510 pistettä eli jostain pitää ottaa pois vähäsen jos vastustaja on kova nipottamaan pisteistä.
Swordmanien olisi tarkoitus ottaa vastaan tulituksen heikentämät viholliset ja peitota ne staattisella resolla. Älä etene paljoa ja ammuskelet on se perus taktiikka.
PS : ETC tarkoittaa European Team Championshippiä. Se on epävirallinen Euroopan mestaruus turnaus joka järjestetään joka vuosi käsittääkseni. ETC listan edessä tarkoittaa, että lista on tehty noudattamaan ETC turnauksen rajoituksia. Rajoitukset ovat melkein joka armeijalle erilaiset ja tarkoituksena on näillä rajoituksilla antaa jokaiselle armeijalle yhtä hyvät mahdollisuudet voittaa toinen armeija. Elikkä siis tasapainottaa armeijakirjojen voimakkuus tasoja.
Viimeksi muokannut Crusher Zogoth, La 24.04.2010 21:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Simon! Omae no doriru wa ten ni mukkate horu doriru da! Nigeru tame janee!"
-Lord Kamina
-Lord Kamina
- Scumboogie
ETC on lyhenne sanoista European Team Champions(hip). ETC-turnaukseen kerääntyy pelaajia joukkueissa ympäri Eurooppaa. Turnauksessa on eräänlaiset kompit, että ei saa esimerkiksi ottaa kahta samaa rare-valintaa samaan armeijaan, ja niin edelleen (tarkemmat kompit löytyvät täältä http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 12&t=90275). Kompit ovat havaittu hyviksi pelattaviksi ihan kotipuolellakin (ja paikallisissakin turnauksissa) järkevien komppien myötä (kompiton Warhammer menee helposti perseilyksi). Sen takia monien listojen edessä lukee "ETC", eli lista on tehty komppeja silmälläpitäen. Siitä en sitten tiedä miksi kompit yleistyivät niin vauhdilla yhtäkkiä (ehkä aikaisemmin ei ollut ETC-turnauksissa komppeja, emt).Nutclear kirjoitti:Ps. Mitä ***** tarkoittaa tuo ETC melkein jokaisen armeijalistan yhteydessä? Muistaakseni sitä ei näkynyt kun viimeeksi selailin FB-listoja
Sitten aloitusboksista, laatikkoon on voimakkaiden huhujen mukaan (ikävä kyllä) tulossa High Elfit ja Skavenit, joten ainakin itselleni örkkipelaajana tuli pienoinen pettymys. No, elämä on.
Luettelemasi ostoslista vaikuttaa hyvältä, mutta jos tahdot peluuttaa lähitaistelujalkaväkeä niin sanoisin että ehdottomasti miekkamiehiä, ovat parempia taistelussa ja saavat lisäksi paremman armour saven (joka on rivijalkaväelle varsinkin pelin uudistumisen myötä kullanarvoinen juttu).
Ratsuväki on Empirella melko tärkeää, mutta ei sitä pakko ole olla. Vakituiset Empire-pelaajat sitten kommentoivat lisää, nämä ovat vain sivustakatsojan kommentteja.
- LAV-Kitsune-
Uskoisin, että taustalla piilee ihan se kuinka ETC kompit tasoittavat pelin pahimpia epäkohtia ja näinollen tekevät pelistä vähän mielenkiintoisempaa ja hauskempaa molemmille. Kun on minmaxmauksen pahimpia piikkejä on rajoitettu niin kentällä tapahtuu vähän enemmän taisteluakin eikä kaikki ole niin ennalta saneltua. Olen myös Skarsnikin kanssa yhtä mieltä noista swordmaneista. WS4 ja 4+ armor save lähitaistelussa, niin ne ovat ehdottomasti paras jalkaväkivalinta hintaansa nähden. Steam tankki on kanssa melkoinen härveli pelata.Skarsnik, the Lord kirjoitti:Siitä en sitten tiedä miksi kompit yleistyivät niin vauhdilla yhtäkkiä (ehkä aikaisemmin ei ollut ETC-turnauksissa komppeja, emt).
Tasapainoisten, kaiken huomioivien komppien kasaaminen on työlästä ja vaikeaa. Kun joku sen vaivan näkee, miksipä sitä ei seuraisi, ja faba ilman komppeja on vastakkain olevista armeijoista riippuen hyvinkin nihkeätä.Skarsnik, the Lord kirjoitti:Siitä en sitten tiedä miksi kompit yleistyivät niin vauhdilla yhtäkkiä (ehkä aikaisemmin ei ollut ETC-turnauksissa komppeja, emt).
Sokerina pohjalla, miekkamiesten Initiatiivi on 4, mikä on täysin poikkeuksellista empire listassa, kaikki muut ihmiset (sankarit poislukien) ja useimmat eläimet ovat I3. Vaikkei tuo ole suunnattoman tärkeä, niin ei se merkityksetönkään seikka ole.LAV-Kitsune- kirjoitti:Olen myös Skarsnikin kanssa yhtä mieltä noista swordmaneista. WS4 ja 4+ armor save lähitaistelussa, niin ne ovat ehdottomasti paras jalkaväkivalinta hintaansa nähden.
Tarkastelin tuossa maelstromissa että kuinka paljon tämän "unelma-armeijani" tilaaminen maksaisi. Yhteensä tulisi 60€. Ajattelin tilailla nämä kahden kympin erissä, joten nyt pitäisi päättää mitä tilaan ensin.
ostoslistalla on:
Empire artillery
Empire general
2X State troops-laatikko
Empire state handgunners
Mitäköhän sitä ottaisi ensin... Ajattelin että Handgunnerit (kiväärit saavat viisarini värähtämään) ja Artilleryn, koska ruudinkatkuinen FaBa on parasta Fabaa. Toisaalta voisin ottaa Kenraalin ensimmäisessä erässä. Tämä on kai mielipidekysymys, mutta onko kellään ehdotuksia? Ihan heti en kuitenkaan pääsisi pelamaan kuitenkaan, joten sillä ei välttämättä ole väliä.
Onko kukaan muuten lähettänyt tuonne roinaansa? Itellä olisi reilusti sprueja ja eräs novellikin sekä pari metallihahmoa jotka voisin lähettää...
ostoslistalla on:
Empire artillery
Empire general
2X State troops-laatikko
Empire state handgunners
Mitäköhän sitä ottaisi ensin... Ajattelin että Handgunnerit (kiväärit saavat viisarini värähtämään) ja Artilleryn, koska ruudinkatkuinen FaBa on parasta Fabaa. Toisaalta voisin ottaa Kenraalin ensimmäisessä erässä. Tämä on kai mielipidekysymys, mutta onko kellään ehdotuksia? Ihan heti en kuitenkaan pääsisi pelamaan kuitenkaan, joten sillä ei välttämättä ole väliä.
Onko kukaan muuten lähettänyt tuonne roinaansa? Itellä olisi reilusti sprueja ja eräs novellikin sekä pari metallihahmoa jotka voisin lähettää...
Jos tilaat erissä, niin tilaa sillä periaatteella että ehdit toimitusten välissä sutimaan edellisen saapumiserän kuntoon. Eli, jos tienestitahti on tiheä, ota ensin kenraali tai tykistö käsittelyyn, jos hankit figurahat pulloja keräämällä tai katusoitolla, osta ensin jalkaväkeä. Jos taas vielä emmit haluatko sittenkään empireä kasata, niin tilaa joko sitä mitä eniten kaipaat, tai sitä mikä armeijassa eniten epäilyttää.
- Isompi Arska
ja älä muuten tee niistä state troopeista hilparimiehiä pääbokseiksi, hilparit kelpaavat vain ainostaan parhaiten detuiksi, isoina bokseina miekat ja keihäät ovat parempia saven takia, kun hilparit eivät kuitenkaan niitä tappojakaan tarpeeksi tee
empirellä ei todellakaan tarvitse ritareja peluuttaa muuten kuin joissain viiden ryhmissä muuskolla hätistämässä vastustajan nopeita ja kevyitä yksikköjä sekä ampujia ja hakemassa joitain satunnaisia kylkiä
empirellä ei todellakaan tarvitse ritareja peluuttaa muuten kuin joissain viiden ryhmissä muuskolla hätistämässä vastustajan nopeita ja kevyitä yksikköjä sekä ampujia ja hakemassa joitain satunnaisia kylkiä
No, nyt lähti kanuuna ja kiväärimiehet matkaan. Onko kukaan koittanut muuten tuota vallejon harmaata base sprayta? Se on ainut tässä lähimailla joka soveltuu figujen pohjamaaliksi.
- Kaapelikala
Harmaa spray. Tuosta oli jossain ketjussa juttua. Vissiin ihan toimivaa kamaa, tosin kannattanee kokeilla ennen kuin lähtee isompia määriä suihkimaan.
Tämä on ihan tekniikkakysymys, itse en ole saanut kummoista jälkeä harmaalle pohjalle. Musta ja valkoinen tuntuvat toimivan parhaiten. Ihan Mastonin mattamusta on hyvää ja halpaa yhdessä purkissa. Itse kyllä suosin GW:n valkoista, mutta makuasioitahan nämä ovat.Nutclear kirjoitti:No, nyt lähti kanuuna ja kiväärimiehet matkaan. Onko kukaan koittanut muuten tuota vallejon harmaata base sprayta? Se on ainut tässä lähimailla joka soveltuu figujen pohjamaaliksi.
Ja tässä on warhammer-empire.comista otetussa templatessa suunniteltu väriteema.
Nulnista tulevaa armeijaa ajattelin tehdä, eli fluffin mukaan pitäisi olla kanuunoita, kultavelhoja ja kivääreitä (kai?)

Nulnista tulevaa armeijaa ajattelin tehdä, eli fluffin mukaan pitäisi olla kanuunoita, kultavelhoja ja kivääreitä (kai?)

Nulnin värithän ovat musta ja keltainen. Mutta eihän se estä tekemästä armeijaa noilla väreillä mutta fluffillisesti ei ihan Nulniin istu. Mutta jotakin vastaavaa jostakin toisesta kaupungista?Nutclear kirjoitti:Ja tässä on warhammer-empire.comista otetussa templatessa suunniteltu väriteema.
Nulnin värit eivät ole musta ja keltainen. Musta ja keltainen on Averlandin väri.
Nulnissa univormut ovat mustia, johon kukin yksikkö sitten lisää haluamansa säväyksen jotain väriä. Musta ja sininen siis toimii, eikä sekoitu mihinkään olemassa olevaan provinssin tai kaupungin värikaavioon. Lisäksi mustaa ja sinistä olen harvoin nähnyt yhdessä, joten tuo combo on jopa jossain määrin originelli. Haasteena tulee olemaan maalaus - miten saada sellaiset värisävyt, että figuissa on kontrastia.
-ile
Nulnissa univormut ovat mustia, johon kukin yksikkö sitten lisää haluamansa säväyksen jotain väriä. Musta ja sininen siis toimii, eikä sekoitu mihinkään olemassa olevaan provinssin tai kaupungin värikaavioon. Lisäksi mustaa ja sinistä olen harvoin nähnyt yhdessä, joten tuo combo on jopa jossain määrin originelli. Haasteena tulee olemaan maalaus - miten saada sellaiset värisävyt, että figuissa on kontrastia.
-ile
Kah, väärässähän minä olin. Miten olikin keltamusta=nuln jäänyt niin vahvasti päähän, olisin vaikka vetoa lyönyt. Joten jatkakaa ihmeessä.ile kirjoitti:Nulnin värit eivät ole musta ja keltainen. Musta ja keltainen on Averlandin väri.
http://www.warhammer-empire.com/library/guide/nuln.php
tuolta katsoin Nulnin fluffia ja siinä lipussa oli sinistä joten siitä johdin että univormu->sinimusta.
tuolta katsoin Nulnin fluffia ja siinä lipussa oli sinistä joten siitä johdin että univormu->sinimusta.