"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Inkit ovat jees!

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
maddog

Inkit ovat jees!

Viesti Kirjoittaja maddog »

Tässä olen maalannut rahastuksena rottia (60muovia, 20jezzailia). Jotta saisin maalattua niitä siihen tahtiin että olisivat valmiit ennen juhannusta, päädyin kokeilemaan josko inkeillä saisi vauhditettua prosessia.

Nyt olen myyty mies! Inkit ovat loistavia! niillä on hyvä viimeistellä turkit, ihot ja myös basen hiekka on hyvä brushauksen jälkeen värjätä inkkipesulla. inkkikerros peittää hyvin karkeahkon nopean läyeroinnin. jne, jne. Tietty ei niitä voi käyttää kun haluaa kunnollista ja parasta laatua. Mutta unittimaalaukseen ehdottomia.

vinkki: Älkää aukaisko inkkipurkkia kaupassa!!! luottakaa minuun. :wink:
osmelo

Viesti Kirjoittaja osmelo »

samaa mieltä! inkit ovat oikein hyviä kun maalaa unitteja ja jos on kiire. eikä ne näytä edes pahalta. Mulla on örkki armeija joka on vaan inkattu ja se on ihan hyvän näkönen (omasta mielestä), ja se tuli tehtyä puolessa vuodessa. :)
Teonanacatl

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

Ahaa, pitääkin kokeilla.
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
Peace

Viesti Kirjoittaja Peace »

Jumalinkit ovat chestnut ja flesh. Ilman noita ei elämä olisi elämisen arvoista. Jopa huippulaatua maalatessa niille löytyy useita käyttötarkoitusksia. (ruoste, luun ruskeat osat, ruoste, ruoste...)

Ensimmäinen joka valittaa että inkit ovat tunareille - kokeileppa wetblendiä inkkien avulla. ;) Toimii aivan loistavasti pienellä harjoituksella.
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Hah, mä olen aina tehnyt ruosteen Chestnut Inkillä. Helppoa ja ihan hienon näköistä minusta. Ainoa huono puoli on se että se pirun inkki haisee...
zqmfgb
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Juu inkit rulettaa. Kannattaa myös kokeilla käyttää niitä tavallisen layeroinnin tapaan ihuina kerroksina. Jos vetelee washeja ja jälki on kahvitahramaista (siis inkkialtaat figun pinnassa kuivuu reunoilta) kannattaa lisätä hiukan windsor & newton flow improveria (taidetarvikeliikkeistä kohtuuhintaan) joukkoon. Ton korvikkeena voi käsittääkseni kokeilla jotain saippuoita tai pesuaineita.
Jos inkkien kiilto häiritsee voi sen joukkoon sekoitella (mielellään paletilla jos ei halua tärvätä koko purkkia) mattalakkaa tai acryllic mat mediumia (edelleen taidetarvikeliikkeistä).
Lisäksi jos joskus inkkipurkki kuivuu, voi sen saada taas nestemäiseksi kaatamalla kiehuvaa vettä purkkiin. Inkki sulaa ja on taas käyttövalmista.

Mitä muuten olette ihmiset mieltä MP:n inkeistä? Itse ostin keltaisen ja kastanjanruskean joskus, mutta minusta ne vaikuttavat enemmän kuin valmiiksi laimennetulta maalilta kuin inkiltä.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Rokottaja

Viesti Kirjoittaja Rokottaja »

Juu, minä olen aina käyttänyt inkkejä, varsinkin black inkkiä. Ennen sitä käytin revellin mattamaalia ja tai kiiltävää maalia tärpätillä laimennettuna. Minä pistän yleensä aina panssarille mustan inkkikerroksen ja pyyhin sitten liiat inkit takaisin.
Lisäksi coldoneille kokonaan vihreän inkkipesun ja niillekin mustaa inkkia, siitä ne pitävät...
Grand Admiral Prawn

Viesti Kirjoittaja Grand Admiral Prawn »

Musta inkki on ihanaa, se on sarjakuvamaisen maalausjäljen pahin vihollinen. Jälki on synkän realistisen näköistä.
Hunnien jäljiltä ei ruoho kasvanut, mutta Vantaan kaupunki hävittää puutkin.
Guardsman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Guardsman »

Grand Admiral Thrawn kirjoitti:Jälki on synkän realistisen näköistä.
Aivan samaa mieltä. Musta inkki antaa yksikköön sellaisen sodassa kouliintumisen jäljen.
Our navigators consider it highly probable that they'll end up here.
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Inkki on kyl tosi hyvä ku maalaa flokkia.
Muuten mä en kyl juuri inkkiä käytä lähinnä sen takia et se kiiltää törkeesti sieltä alta, eikä meiltä päin tähän mennessä ainakaan mitään kovin kummosta lakkaa sitä estämään ole saanut... Ja mitään GW:n purkki lakkaa en käytä :wink:
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

Umm.. Kuinka taa sinkiien käyttö on vasttakkain sarjakuvamaisen maalausken kanssa? Dirk Stiller käyttää pelkästään inkkejä ja washeja luomaan syvyyttä figuunsa (hän siis maalaa vaaleimman värin ensin). Inkeillä ei ole _pakko_ maalata tummaa lopputulosta, niitä voi jopa käyttää varjostaakseen kevyesti vaaleita värejä.

Eleköö olko nii mustavalkoisia. :-)

Inkit ovat mahdottoman hyvä varjostusväline, etenkin normaaleihin maaleihin sekoitettuna glazemaisiksi sheideiksi. Mutta harvoin GW:n inkkejä käytän koska pullot ovat oiekasti kauheat, inkeissä tämä tulee huomattavasti enemmän esille kuin maaleissa. Avaamatonkin inkkipurkki saattaa olla valunut ja kuivunut tyhjiin. Ja jos avaat ne niin vaaditaan huolellisuutta huomattavasti minun jaksamistani enemmän että inkkiä ei ole sormilla ja kun purkin sulkee sitä pitäisi muistaa säiluttää tasa pystysuunnassa. Ja MP:n inkit tuntuvat kovin vaaleilta. Pitännee kokeilla Vallejon ruiskuvärejä seuraavaksi.
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Just mäkin näkisin inkkien kirkkauden ja mustalla inkillä rajauksen olennaisena osana tietyntyyppistä "sarjakuvatyyliä".
Itse ainakin nykyään maalailen todella paljon mielestäni realistisella tyylillä (ja realismi ei ole yhtä kuin likaisuus minun mielestäni) ja inkit ei oikein sovi kuvaan kun yrittää kikkailla murrettujen sävyjen kanssa. Typerä vastakkainasettelu muuten tuo realismi vs. sarjistyyli, kun oikeasti niitä maalaustyylejä on mielettömästi enemmän, eivätkä ne millään muotoa sulje toisiaan pois (esimerkiksi rackhamin studion tyyli alkaa olla highlightien suhteen hyvin totuudenmukaista värien ollessa silti ällö kirkkaita). Sitäpaitsi useimmat sarjakuvat ovat kohtuu synkkiä ja mustavalkoisia :)

Mutta tyyleistä puhuminen on niin offtopikkia tässä threadissa kuin vain voi olla.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Heksa

Viesti Kirjoittaja Heksa »

itse kun ostin joskus inkkejä en oikeastaan tiennyt mitä sillä tehdä kunnes kaveri näytti miten inkit toimii sen jälkeen olen pistänyt melkein kaikkiin lurkkeihini mustaa inkkiä.
Wow miniatyyrejä aika pitkän tauon jälkeen
Bonehead

Viesti Kirjoittaja Bonehead »

Minäkin laitan yleensä aseisiin mustaa ja Chestnut inkkiä.
Viimeksi muokannut Bonehead, Su 04.05.2003 16:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Valta on illuusio.
Grand Admiral Prawn

Viesti Kirjoittaja Grand Admiral Prawn »

Umm.. Kuinka taa sinkiien käyttö on vasttakkain sarjakuvamaisen maalausken kanssa? Dirk Stiller käyttää pelkästään inkkejä ja washeja luomaan syvyyttä figuunsa (hän siis maalaa vaaleimman värin ensin). Inkeillä ei ole _pakko_ maalata tummaa lopputulosta, niitä voi jopa käyttää varjostaakseen kevyesti vaaleita värejä.

Eleköö olko nii mustavalkoisia.

Ele sie tulkitse minua nii musta valkoisest. :roll: Kunhan tarkoitin että jos ei halua figujensa näyttävän sarjakuvamaisilta niin musta inkki on mainiota. Kyllä silläkin saa bugs bunny-jälkeä jos haluaa... :wink:
Hunnien jäljiltä ei ruoho kasvanut, mutta Vantaan kaupunki hävittää puutkin.
Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

Grand Admiral Thrawn kirjoitti: Ele sie tulkitse minua nii musta valkoisest. :roll: Kunhan tarkoitin että jos ei halua figujensa näyttävän sarjakuvamaisilta niin musta inkki on mainiota. Kyllä silläkin saa bugs bunny-jälkeä jos haluaa... :wink:
Juuh, kunhan huvittaa tämä nyt taas esiin putkahtanut vastakkaisasettelu sarjakuva-realistinen. Mutta sitä en kyllä tiedä miten msuta inkki sarjakuvamaisuuden poistaa, pirullisesti mullakin figun musituttaa piirretyistä revityiltä välillä vaikka mustaa inkkiä sutisin kuinka... :-D
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
LAndE

Viesti Kirjoittaja LAndE »

Inkit ovat jees! Näin on niillä saa rahattua alueet toisistaan ja tehtyä varjoja ja itse en aina ihan inkkejä käytä vaan on tullut tehtyä niin että laittaa vähän tummempaa maalia siitä mikää täytyy varjostaa ja sitten lisää siihen vettä niin se on köyhän miehen inkki ja siinä olen täysin samaa mieltä että inkit haisee ihan ****lta!
Olen kohta aikuinen, mutta en ihan vielä.

Ostetaan Lizardmenejä! Pistä YV! Ja tarjoa figujasi!
Maelis

Viesti Kirjoittaja Maelis »

Köyhän miehen inkit ovat myös jees! Ei kiillä.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Peace kirjoitti:Jumalinkit ovat chestnut ja flesh. Ilman noita ei elämä olisi elämisen arvoista. Jopa huippulaatua maalatessa niille löytyy useita käyttötarkoitusksia. (ruoste, luun ruskeat osat, ruoste, ruoste...)
Itse käytän chestnut inkkiä aika lailla :D Varsinkin nahan(kengät yms) maalauksessa auttaa kummasti :D. En tosin pyri mihinkään heavy metal tasoon <g>.

Samaten blue inkille on löytynyt käyttöä kun pidän sävystä jonka se saa enchanted bluelle aikaan.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Grand Admiral Thrawn kirjoitti:Musta inkki on ihanaa, se on sarjakuvamaisen maalausjäljen pahin vihollinen. Jälki on synkän realistisen näköistä.
Tosin ainakin itse suosin mustaa inkkiä kohtuullisesti laimennettuna :D Suoraan se tekee turhankin rumaa jälkeä IMO.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”