EO:n tyranid- ja kaaosproggikset

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Exalted One

EO:n tyranid- ja kaaosproggikset

Viesti Kirjoittaja Exalted One »

Jou.

Tuota uutta nidicodexia odotellessa alkoi kädet syyhyämään niin kovin, jotta otin proggikseksi pistää koko swarmin värit päivitykseen. Sitä edellinen codexi oli jo sotkenut parveni nimen, sillä onnistuneesti nimesin ötöparveni Leviathaniksi joskus kakkosedikan aikoihin, ja se ei vain toimi enää, kun se on yhden virallisen fleetin nimi.

Uutta nimeä en ole keksinyt millään. Ja otan ilomielin ideoita kehittelyyn.

Jos yrittäisin keksiä joitain parvelleni ominaisia asioita, niin selkein asia on noiden maalaamieni figuurien kasvot. Tuosta biovoresta sitä ei huomaa (koska sen maalaus näköjään otti vähän penaltia, kun jouduin käyttämään tuota muotin tekemisessä) mutta joka ötön, gaunteista tyranttiin, kasvot on maalattu samalla tavalla, eli tuo luun väri kiertää kaikkien silmät ja kattaa poskiluun, luoden tuollaisen silmäsuojaeffektin. Lisäksi fleetissäni ei leiju sporemineja lukuunottamatta mikään. Ei zoanthropet eikä venomthropet. Käytän kakkosedikan thropeja, ja aion konvata myös venomit jostain niin, että ne sopivat teemaan.

Uusi väriteema selkiää näistä muutamasta kuvasta:

Kuva

Kuva

Kuva

Nakkelen lisää kuvia armeijastani kunhan saan niitä otettua.
Viimeksi muokannut Exalted One, Pe 01.04.2011 10:34. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
"Screw the stupid objective marker! I'll dance around it later, waving your severed heads by the hair!! BFTBG!!!!" -B
Emp

Re: EO:n 'nidiparven repaintti (ja nimi ongelma)

Viesti Kirjoittaja Emp »

Komeaa jälkeä. Tykkään varsinkin tuosta carnifexistä, sininen luo hienoa kontrastia muihin väreihin.

Nimiongelmasta sen verran, että kirjallisuudesta löytyvät nimet ovat loistavia tähän käyttöön. Itse nimesin oman ötökkäparveni Hive Fleet Yog-Sothothiksi, tosin olen varma että joku muu on käyttänyt tuotakin nimeä ennen.
Wut.
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Nimen valintaan helpotusta saattaa tuoda tämä: http://en.wikipedia.org/wiki/Sea_monster
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Exalted One

Nyt on fleetti uusissa maaleissa.

Kuva

Kuva

Kuva

Uusi nimikin löytyi latinan kielestä. Ereptor = Rosvo, varas. => hive fleet Ereptor, kivaa.
"Screw the stupid objective marker! I'll dance around it later, waving your severed heads by the hair!! BFTBG!!!!" -B
Xenon
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Xenon »

No ei sulla hirmu kauaa menny noiden maalaukseen kyllä. :D Ihan komea swarmi tuli ja uusi nimikin on ihan jees. :)
Exalted One

Joo, no, niitä ei tarttenut onneksi maalata ihan kokonaan uudestaan. Aikaisemmin mustat luulaatat ja kynnet vedin luun värisiksi, myrkkyyn viittaavat jutut vihreistä sinisiksi, ja silmät keltasista mustiksi. Pelkästään noiden silmien takia oikeastaan, koska mulla oli aikaisemmin toinen nidiarmeija, jonka silmät oli mustat valkosella pilkukka. Se anto niille sellasen tosi asiaankuuluvan sieluttoman ilmeen, ja ne keltaiset silmät mitkä olin tehnyt näille näytti vaan laimeilta. Mut mustia silmiä en voinut pistää, kun menin innostuksissani ensin maalaamaan noiden ne luuosat mustiksi. Mut nyt on hyvä. :-)
Kylis

Viesti Kirjoittaja Kylis »

Nätti jälkeä tosiaankin! Mitenkäs olisi fleetin nimeksi jokin "hive fleet Hydra" tai vastaava?
Magnumit on täällä aina valmiina.
Drakojan

Viesti Kirjoittaja Drakojan »

Hydra löytyy jo fluffista. ;)

Ja holy shit on nätti väriteema. Vinkkiä miten pysyit järjissäsi gauntteja maalatessa?
Exalted One

Toi väriteema tulee näppärästi sillä, että primetys mustalla, valkonen drybrush, luulaatat bleched bonella, ja koko paska peittoon chestnut inkin ja snakebite leatherin sekoituksella (välillä vähän eri suhteilla, niin tulee luonnollisen oloista värivaihtelua ötöihin) Sit vaan valkonen pohjamaali "limakalvoihin" Eli kaikkeen mikä ei oo ihoa tai panssaria ja purple wash siihen päälle. Sit silmät mustiksi ja niihin vielä valkonen pilke, tai kiiltävä lakka, riippuen silmän koosta.

Eli on aika nopea maalata.

Ja joo, se nimi löytyi jo. :-) Hive Fleet Ereptor
Exalted One

Re: EO:n 'nidiparven repaintti ja (RATKENNUT) nimi ongelma

Tässä vähän lisää kuvia. Erityisesti napsin kuvia mun kikkailuista.

Tuossa mun Zoanit. Vanhoista versioista muokattu warrujen päitä käyttäen. Yksi, plus Doom on vielä kesken.
Kuva

Tuossa muutama erityisen konvattu warru, olin ajatellut peluuttaa noita shrikeina, kun leaping-sääntöä ei ole enää. 2nd ed. warruista ja tyranttien päistä tehty.
Kuva

Tuossa ravenerit ja red terror. Kaikilla niistäkin oli mun mielestä niin typerän näköiset päät, että vahtoon meni. :D Lisäks ravenerit näyttää musta paljon vaarallisemmilta noilla warrujen taloneilla.
Kuva

Biovore. Noita on kolme, mutta isoon kuvaan ei ehtinyt kuin kaks. Noillekin tein warrujen päistä uudet, kun vanhat oli todella typerän näköisiä.
Kuva

Rippereitä. Noissa nyt ei varsinaisesti oo mitään ihmeellistä.
Kuva

Tässä mun loput warrut. Muokkasin kaikkien päitä vähän, en ole ikinä oikein digannut nidien queen alien - tyyppisistä päälaattaviritelmistä. Ja jossain vanhemman kodeksin kannessa oli tuon tyyppiset niskaan päättyvät laatat ja ne näytti mun mielestä hyviltä. :-)
Kuva

Tuossa vielä yksi napsaus koko läjästä. :-)
Kuva
Exalted One

Nyt on mawloc väreissä! Antennit korvailin piikeillä, koska ne oli mun mielestä vähän hölmöjä. Sulatin myös sen kielen uuteen vähän sulavampaan muotoon.

Kuva

Kuva

Jotain tuosta tosin tuntuisi puuttuvan? Onko toi beissi kuitenkin liian "siisti"?
Agony

Viesti Kirjoittaja Agony »

Beissi on kyllä aivan liian siisti, nimittäin cool. Tykkään todella paljon. Myös maalaus on todella laadukasta, tota kattelee kyllä mielellään, samoin kuin koko muutakin parvea.
Agony is my name
Exalted One

Blogin oireita tällä mun aiheella taitaa jo vähän olla. :-P

Joka tapauksesssa:
Pistin tän just 40Konlineen, mutta ajattelin nakata sen tännekin.
Mulla meni hermo, kun yritin etsiä jostain valmiita boneswordeja mun swarmlordille, ja päätin värkätä sellaiset itse, vaikka aikaisemmin mun muovinvuolentayritykset on päättyneet vähän surullisesti. Joka tapauksessa, löysin jostain tämmöisen mustan muovin kappaleen, josta tein ekan version. Muovi tosin on jotain raivostuttavan pehmeää ja sen työstäminen oli melkoisen hidasta ja rasittavaa puuhaa.

Kuva

Siitä tuli ihan kiva, mutta en viitsi varmaan tehdä noita enempää tuosta materiaalista, joten aloin miettiä, minkä figun osasta saisin tehtyä nuo miekat? Tarvitsisin loppujen lopuksi aika pienen palan. Lopulta keksin: predatorin luukku, joka tulee rhino-kitin mukana. Se on vähän ohut, mutta sitä joutuu greenstuffaamaan joka tapauksessa, joten päätin kokeilla.

Ensin sahataan muoto irti luukusta:
Kuva

Terotetaan siitä reunat vuolemalla:

Kuva

Merkataan hampaiden paikat:
Kuva

Terotetaan hampaat pienellä neulaviilalla:
Kuva

Tässä vaiheessa olen nyt, greenstuffaus puuttuu, sekä käsi, mihin miekan pistää kiinni. Ajattelin tehdä tästä lopuksi tutorialin kunnollisen, jossa on kuvat tarvittavista työkaluista jne. Niin ja kunnolla rajatut kuvat, nuo on kännykällä otettu. :D

Kommentteja ja ideaoita otetaan vastaan. :-)
Xenon
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Xenon »

Ihan ok toi bonesword. Mutta sinänsä jos aijot sen tutoriaalin laittaa niin siitä kannattaisi mielestäni tehdä hieman universaalimpi. Esimerkiksi että tekisit tutoriaalin jossa kerrotaan mitenkä tuo miekka tehdään plasticardista ja stuffista. Kaikilla nidi pelaajilla ei välttämättä ole predatorin luukkuja lojumassa eikä välttämättä tohon tarkotukseen kehtaa leikellä niitä luukkuja kun plasticardilla pääsee samaan lopputulokseen. Toki erot tekotavoissa ton luukun ja plasticardin välillä eivät hirmu suuria varmasti ole mutta jotain aloittelijaa(joka nimenomaan niitä ohjeita kaipaisi) se voi hämmentää että jos hänellä ei ole rhinon luukkua niin voiko hän tehdä tota?

Mut eipä mulla muuta, kunhan sanoin. :) Ja ihan hyvän näkönen tuosta näyttäis tulevan. :)
Blindi

Viesti Kirjoittaja Blindi »

Xenon kirjoitti:Toki erot tekotavoissa ton luukun ja plasticardin välillä eivät hirmu suuria varmasti ole mutta jotain aloittelijaa(joka nimenomaan niitä ohjeita kaipaisi) se voi hämmentää että jos hänellä ei ole rhinon luukkua niin voiko hän tehdä tota?
Tämä on harvinaisen totta, joskus kauan aikaa sitten kun vielä aktiivisemmin maalailin ja opetin siinä sivussa kaverille kuinka tehdään ruoste efektiä tankin kylkeen niin noin puolen tunnin tutoriaalin jälkeen tuli kysymys; "Ihan siistii, mut miten mä teen sit ruostetta mun örkeille ku sul on noita Blood Angeleita"... ... ...

Mutta siis, aloittelijoilla saattaa olla aika tiukka "putkinäkö" näissä asioissa niin kannattaa vähintääkin mainita vaihtoehto materiaaleja isot kasat jos tutoriaaleja heille tekee. :)

Ja itse topicciin, todella nätti väriskeema nideille!
-B
Exalted One

Periaatteessa tutorialin pointti olisi kuitenkin varmaan enemmän, "näin vuolet muovista boneswordin" ja rhinon luukku on vaan näppärä aihio, sillä jokaisella, joka on koonnut rhinon, on siitä yksi tuommoinen ylimääräinen. Predatorista jää varmaan vielä paremmin tähän sopiva osa. Lisäksi, plasticardia ei käsittääkseni myydä riittävän paksuna, eikä se materiaalina oikein sovellu vuoltavaksi(lue: vuoleminen on todella vaikeaa, aloittelijalle käytännösä mahdotonta), eikä sitä myös sen taipuisuuden vuoksi voi alkaa liimailemaan paksummaksi levyksikään, koska liimaukset eivät pidä taipuilun vuoksi. Mutta tottakai siinä otettaisiin aloittelijat huomioon ja kerrottaisiin, että miekan aihion voi tehdä vaikka liimaamalla spruen pätkiä levyiksi.
Exalted One

Vähän edistystä:

Miekan alaosan viimeistely:
Kuva

Ja greenstuffia paikkaamaan puuttuvat palat ja tuomaan muotoa.
Kuva

Ja kommentit ja ideat kelpaa yhä! :-)
Exalted One

Re: EO:n tyranid-proggis

Taas vähän edistystä. En löydä kamerani laturia mistään, joten yhä näitä paskoja kännykamerakuvia... :-P

Tässä ensin erityisen surkea WIP kuva kädestä joka tulee heiluttamaan yhtä noista miekoista. :-)
Kuva

Tuossa koko läjä. Vielä lisää greenstuffausta tiedossa, kun laitan terät kiinni kahvoihin. Ja yksi käsikin näköjään tarvitsee vielä sormet.
Kuva
Exalted One

Melkein valmista!

Tässä napsaisu siitä, miten yritin saada nuo miekkojen kahvat autenttisemman näköisiksi. Eli osat on vanhasta strangleweb cannonista:
Kuva

Tässä yksi tapa saada aikaan käsiä noita miekkoja pitämään. Tapa ei kyllä varmaan ole kaikkein kätevin mahdollinen.
Eli sahataan käden muoto tuommoisesta keskikokoisesta scything talonista:
Kuva

Viilataan valmiiksi sormia vähän näkyviin ja greenstuffia päälle. Tuosta pampulasta on jollekulle toivottavasti iloa sikäli, että tuosta pitäisi hahmottaa miten nuo rystyset tuohon tulee aika helposti.
Kuva

Tässä swarmlordini kuolaa pikkuhiljaa valmistuvien miekkojen perään primetystä odotellessaan:
Kuva

Kokeilen saada huomenna aikaiseksi otettua vielä kuvan pari valmiista ötöstä. En ole varma milloin saan maalia tuohon, kun pitää väsätä tervigon samaan läjään vielä ennen maalausta. :-P
Exalted One

Tässä lupaamani kuvat valmiista, vaikkakin maalaamattomasta slordista.

Kuva
Kuva

Tässä vielä pari wip kuvaa tervigonista, kun ne nyt kerran sattuvat olemaan tässä samassa läjässä.

Kuva

Kuva

Mutta, noista miekoista. Kannattaako tuosta satsista tehdä mitään tutoriaalia? Vaikka selittäisin kuinka, se taitaisi jäädä silti aina hankalaksi hommaksi. What say you?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”