Maalaus ohjeita.
Maalaus ohjeita.
Joo, olen siis maalannut ensimmäisen figun (tai ehkä vain puolet), joten pyytäisin apua maalaukseen, sillä (kuten kuvasta näkyys) taso on aika lähellä roskaa... =)
http://tinypic.com/view.php?pic=2qta9o5&s=6
E: Laitoin tämän "perusteet" osioon, sillä tarkoitus on kysyä aloittelian kysymyksiä / yleistä apua....
E2: Vaihoin kuvan linkkiin, nyt sen pitäisi toimia =)
EDIT: Vaijhoin nimen. Ehkä miun ei tartteea tehä joka ikiseen pulmaan omaa aihetta...
http://tinypic.com/view.php?pic=2qta9o5&s=6
E: Laitoin tämän "perusteet" osioon, sillä tarkoitus on kysyä aloittelian kysymyksiä / yleistä apua....
E2: Vaihoin kuvan linkkiin, nyt sen pitäisi toimia =)
EDIT: Vaijhoin nimen. Ehkä miun ei tartteea tehä joka ikiseen pulmaan omaa aihetta...
Viimeksi muokannut player 0, La 25.09.2010 20:28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tanan kirjoitti:Sähkölaitteiden käyttöohjeiden lisäksi minulla ei tule heti mieleen dokumentteja, jota kannattaisi seurata kirjaimellisesti ja ylhäältä annettuna totuutena.
- Exalted One
Re: Ensimmäinen figu maalattu; tulos: roskaa...
Ei näy kuva.
"Screw the stupid objective marker! I'll dance around it later, waving your severed heads by the hair!! BFTBG!!!!" -B
- Half-breed
Oikea hiirennäppäin -> "Näytä kuva".Exalted One kirjoitti:Ei näy kuva.
Kuitenkin aiheesta. Hyvinhän tuo nyt on onnistunut kaikenkaikkiaan. Värit on järkevät ja ne on pysyneet paikallaan oikein hyvin. Parantamaan lähtisin ensinnäkin korjaamalla nuo pari ylivetoa (Kohtaa joissa maalia on mennyt jo maalatulle alueelle.) ja sitten blendaamalla. Näin figu olisi jo oikein mukava aloittelijan figuksi.
Lisäksi muista että olet aloittelija. Vertaa siis figujasi muiden aloittelijoiden figuihin, eikä sotun kärjen maalauksiin.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Öönmm... Blendaamaan? Niin ja ainakaan sarviin en ole lainaakn tyytyväinen... yritin tehä jonkinmoista luuta mut se näytää oikeestaan vain oksennukselta...
Tanan kirjoitti:Sähkölaitteiden käyttöohjeiden lisäksi minulla ei tule heti mieleen dokumentteja, jota kannattaisi seurata kirjaimellisesti ja ylhäältä annettuna totuutena.
- Half-breed
Kannattaa lukea foorumeiden stickyt aina.player 0 kirjoitti:Öönmm... Blendaamaan? Niin ja ainakaan sarviin en ole lainaakn tyytyväinen... yritin tehä jonkinmoista luuta mut se näytää oikeestaan vain oksennukselta...
Blendaamalla saat aikaiseksi hienoja sarvia. Itse aloitan Dark Fleshillä, jatkan Bubonic Brownilla ja viimeistelen Bleached Bonella. Yksinkertaista ja näyttää tarpeeksi hyvältä.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
- Exalted One
Kokeilin. :-) Ei toiminut.Half-breed kirjoitti: Oikea hiirennäppäin -> "Näytä kuva".
Mutta muuten kommpaan Half-Breedia täysin.
Vaaleiden juttujen blendaamisessa voi huijata käyttäen "washin blendaamista veteen" eli maalaamalla ensin vaikka nyt tuo sarvi vedellä, ja kun se on vielä märkä pistää varovasti jotain ruskeaa washia/inkkkiä, tai vaikka ihan tavallista maaliakin siihen osaan, jonka haluaa jäävän tummemmaksi. Vähän sitä saattaa joutua vekslaamaan pensselillä, mutta muutaman kerran kun kokeilee, huomaa miten maali leviää veteen ja aika nopeasti oppii saamaan suht nopeasti suht hyvää jälkeä.
Noita karvaisempia kohtia kannattaisi minusta drybrushata vaikka ensin codex greyllä ja sen päälle vielä inan verran vailkoisella?
"Screw the stupid objective marker! I'll dance around it later, waving your severed heads by the hair!! BFTBG!!!!" -B
- Exalted One
Kokeilin. :-) Ei toiminut.Half-breed kirjoitti: Oikea hiirennäppäin -> "Näytä kuva".
Mutta muuten kommpaan Half-Breedia täysin.
Vaaleiden juttujen blendaamisessa voi huijata käyttäen "washin blendaamista veteen" eli maalaamalla ensin vaikka nyt tuo sarvi vedellä, ja kun se on vielä märkä pistää varovasti jotain ruskeaa washia/inkkkiä, tai vaikka ihan tavallista maaliakin siihen osaan, jonka haluaa jäävän tummemmaksi. Vähän sitä saattaa joutua vekslaamaan pensselillä, mutta muutaman kerran kun kokeilee, huomaa miten maali leviää veteen ja aika nopeasti oppii saamaan suht nopeasti suht hyvää jälkeä.
Noita karvaisempia kohtia kannattaisi minusta drybrushata vaikka ensin codex greyllä ja sen päälle vielä inan verran vailkoisella?
Ah, ja beissiin flocki tai hiekkaa, niin tulee jo paljon valmiimman näköinen ötö. :-)
Tuohan on hieno, etenkin jos tuo on ensimmäisesi.
Ensimmäinen minun maalaama figu oli ja on aivan kauhea.

Tuossahan tuo on. Olen maalannut sen kun olin 8v...
Ja hieman olen sitä parannellut joskus 11 vuotiaana.
FIgustasi sen verran että paranee huommattavasti ulonäkö kun laitat metalleihin vaikka edes jotain washia. Tuohon väritykseen sopisi hyvin ainakin gryphonne sepia ja devlan mud.
Ensimmäinen minun maalaama figu oli ja on aivan kauhea.

Tuossahan tuo on. Olen maalannut sen kun olin 8v...
Ja hieman olen sitä parannellut joskus 11 vuotiaana.
FIgustasi sen verran että paranee huommattavasti ulonäkö kun laitat metalleihin vaikka edes jotain washia. Tuohon väritykseen sopisi hyvin ainakin gryphonne sepia ja devlan mud.
- Dark Elf69
Jossain paikoin kuvassa näkyi aivankuin olisit metalli väriä yrittänyt laittaa pikkuisen liikaa kerralla. Maalit kannattaa aina sekoittaa ennen maalaamista ja varmistaa että ne ovat tarpeeksi notkeita etteivät ole sellaista puuromaista tökköä. Itsellä oli ainakin ihan kauheita figuja kun aloittelin maalauksen. Pää syy ainkin itsellä oli että maalasin ihan kaiken fine detail penselillä ja maaliakin tuli otettua liikaa. Eli lyhyesti sanottuna rikoin monia taiteen sääntöjä. Mutta sitten rupesin oikein huolella kaivelemaan internetistä kaiken maailman maalaus ohjeita ja täältä sotavasarastahan suurin osa löytyikin. Tutustuin huolella erilaisiin maalaustekniikoihin ja kyselin vielä kokeneemmilta maalaajilta jotta varmasti ymmärsin tekniikan perusteet oikein. Kun olin kartuttanut maalaus tietouttani vaikka pidinkin pitkiä taukoja maalauskertojen välissä niin ei aikaakaan kun kaikki ne tunnit maalaus oppaita lukiessa alkoivat tuottaa tulosta.
Sitten tuohon luun maalaukseen en hirveämmin osaa oman kokemuksen kautta vastata, mutta lähtisin valkoisella pohjamaalilla (skull white) ja siihen päälle muutama ohut kerros bleached bonea (jotenkin noin se nimi on) ja siihen sitten korostuksia kenties ensin skull whiten ja bleached bonen sekoituksella ja sitten viellä siihen päälle erittäin pieniä korostuksia skull whitella. Korostukset maalaisin hennosti drybrush tekniikalla. Toivottavasti tuosta mun sepustuksesta on jotain apua.
Sitten tuohon luun maalaukseen en hirveämmin osaa oman kokemuksen kautta vastata, mutta lähtisin valkoisella pohjamaalilla (skull white) ja siihen päälle muutama ohut kerros bleached bonea (jotenkin noin se nimi on) ja siihen sitten korostuksia kenties ensin skull whiten ja bleached bonen sekoituksella ja sitten viellä siihen päälle erittäin pieniä korostuksia skull whitella. Korostukset maalaisin hennosti drybrush tekniikalla. Toivottavasti tuosta mun sepustuksesta on jotain apua.
Lepakko siipiä maalarin teipistä ja rautalangasta, DE69:n Blogi
Through Hatred All Things Are Possible!
kynthuithalkein!
Through Hatred All Things Are Possible!
kynthuithalkein!
Dodiin, olen tänään menossa fantasiapeleihin ja ajattelin ostaa samalla jotain washeja / semmosen jännän varjodipin, vai mikä se nyt on =)
Joten kysyisin mitä washeja (vaise vatjopurkki) kannattaisi ostaa?
E: Siis WoC armeijaan, jonka tyypit muisytuttaisivat ylhäälä olevaa kuvaa tyyliltään, eli metallia ja tuskeaa =)
E2: Joo, noi varjopurkit on liian kalliita =)
Joten kysyisin mitä washeja (vaise vatjopurkki) kannattaisi ostaa?
E: Siis WoC armeijaan, jonka tyypit muisytuttaisivat ylhäälä olevaa kuvaa tyyliltään, eli metallia ja tuskeaa =)
E2: Joo, noi varjopurkit on liian kalliita =)
Viimeksi muokannut player 0, Ti 15.06.2010 14:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Devlan mud ja badab black ovat aika yleispäteviä washeja. Sopivat todella monenlaisiin väriteemoihin mukaan lukien metallisenrusehtavat.
Selvä, harmi ettei näilä maalaaminen oikein taida onnistu mustalle pohjamaalille? =(
(Tyrkkäsivät semmosen käteen kun kysyin tossa ennen kesäloman alkua fantasiapeleistä mitä maaleja tarvitsis =S )
(Tyrkkäsivät semmosen käteen kun kysyin tossa ennen kesäloman alkua fantasiapeleistä mitä maaleja tarvitsis =S )
Ei washeilla ole tarkoitus välttämättä maalata pohjamaalin päälle mitään. Niitä käytetään tuottamaan vaikkapa varjostuksia tai kulumia esimerkiksi metalliväriin.
Tiedän, mutta olivata aika komeita osa (lähes) pelkästään washeilla maalatut, se on kait myös nopein tapa maalata?
Miten niiden washejen käyttö oikein käytännössä toimii?
Miten niiden washejen käyttö oikein käytännössä toimii?
Washeilla saat luotua pieniä varjostuksia tietyille alueille ja tarvittaessa tummennettua haluamaasi sävyä (esim chainmailin päälle mustaa washia sellaset 3-5 kerrosta tekee siitä hienon, kun chainmail paistaa hieman wahsin läpi (huomatkaa oma näkemykseni hienosta)). Yleisin kohde mihin washeja käytetään on haarniskat, iho, turkit yms yms.player 0 kirjoitti:Miten niiden washejen käyttö oikein käytännössä toimii?
Toivottavasti sait vastauksen kysymykseesi, jota oli hiukan vaikea analysoida :)
Joo; kysymys oli tyhmä, mutta siis miten washi toimii käytännös, sen perus maalin pääl vain atrkoitus levittää (esim) käytettyä maalia tummempaa washia varjostuksen tekoon, ja vaikka värejen tummentamiseen...
Washi on lähinnä todella juoksevaa ja huonosti peittävää maalia. Jos sitä esimerkiksi levittelee figun päälle tuhdisti, kerääntyy sitä eniten syvennyksiin ja tasaisten alueiden keskelle, jolloin kulmat ja koholla olevat kohdat jäävät vaaleammiksi.player 0 kirjoitti:Joo; kysymys oli tyhmä, mutta siis miten washi toimii käytännös, sen perus maalin pääl vain atrkoitus levittää (esim) käytettyä maalia tummempaa washia varjostuksen tekoon, ja vaikka värejen tummentamiseen...
Toinen tapa on käyttää vähäisempiä määriä ja levittää washia pensselillä vain kohtiin joita haluaa tummentaa tai varjostaa kuten esimerkiksi syvennykset ja värien siirtymäkohdat.
-
Izmo Laitela
Sanotko blendausta helpoksi? Itse luulin, että se helppo tekniikka oli layeroiminen. Olin väärässä.Half-breed kirjoitti:Kannattaa lukea foorumeiden stickyt aina.player 0 kirjoitti:Öönmm... Blendaamaan? Niin ja ainakaan sarviin en ole lainaakn tyytyväinen... yritin tehä jonkinmoista luuta mut se näytää oikeestaan vain oksennukselta...
Blendaamalla saat aikaiseksi hienoja sarvia. Itse aloitan Dark Fleshillä, jatkan Bubonic Brownilla ja viimeistelen Bleached Bonella. Yksinkertaista ja näyttää tarpeeksi hyvältä.
Myyra kirjoitti:pari muutaman kymmenen minerin yksikköä suorittaa anaali-insertaation
- Exalted One
Siis todellakin, washeja laitetaan vaaleampien värien päälle. Jos meinaa maalata paljon washeja käyttäen, kannattaa pohjamaalin olla valkoista eikä mustaa. Mustaankin voi washeja käyttää, mutta silloin kannattaa ensin musta alue drybrushata vaikka valkoisella. Valkoisella primettäminen, (eli siis pohjamaalaaminen) tekee figuista todella erinäköisiä, kuin mustalla, joten kannattanee kokeilla ensin vaan muutamaan, että näkee mistä tykkää.
Joo, mut tämä miniatyyrihommeli olis tarkotus tehdä mahdollisimman halvalla =), esim. 10e spreihin on jo liiika kun o toinen ihan hyvin toimiva, samoin noi "varjopurkit" on "vähän" liian kalliita, mielummin käyttäisin tuolaista kotiohenteista chaos blackiä, joten taitaa nuo kylvyt vähän vähemmälle =)