"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Realm of Battle-kentälle teema?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
TranssiApina

Realm of Battle-kentälle teema?

Viesti Kirjoittaja TranssiApina »

Morjensta,

Tuli hankittua Citadelin Realm of Battle-pelikenttä, 3 Citadel Woods-settiä ja muuta Citadelin uutta muovimaastoa, ja nyt on suuri ongelma. Minkälaiseen kuosiin nämä sutisi?

Ensimmäinen suunnitelma oli tehdä lumikenttä käyttäen Woodland Scenicsin Snow Scatteria, mutta tästä luovuin pelätessäni lumen värjäytymistä pelikäytössä(rasvaiset näpit yms), ja tämä ei sopisi kovinkaan monen armeijan alustoihin.

Toinen mitä pyöritellyt on melko perussettiä, kalliokohdat maalaisi Codex Greyllä, josta sitten drybrushit Astronomical Greylla ja Skull Whitellä, jonka jälkeen pöydälle tasainen pinta Alpine Meadow-static grassilla. Olis tommonen melko simppeli ja toimiva ratkaisu, mutta ei kovin omaperäinen.

Vaativin jota olen ajatellut olisi vetäistä kenttä Ruska-teemaiseksi. Tämä vaatisi vaan paljon panostusta ja lisähankintoja. Maalaisi maan ruskeaksi kellertävillä drybrusheilla, ja peittäisi tätä vaaleanruskealla/ruskealla static grassilla, kuten Woodland Scenicsin Harvest Gold-static grass, ja metsiköt sävyttäisi erilaisilla Fall & Autumn-licheneillä, foliageilla yms. Voisi olla onnistuessaan erittäin päheä.

Onko mieleesi jäänyt erityisesti joku Realms of Battle-kenttä jonka olet nähnyt? Millaiseksi itse tekisit/olet tehnyt kentän? Havainnollistavat kuvat olisi suurta plussaa.

-Jori
"If it bleeds, we can kill it."
Xenon
Peliporukkavalvoja

Re: Realm of Battle-kentälle teema?

Viesti Kirjoittaja Xenon »

Ihan hyvältä kuulostaa noi sun suunnitelmat. Tee sellanen mistä itse tykkäät ja minkä haluat tehdä. :) Lumi pöydän näkisin ehkä vähän siinä mielessä ongelmallisena että se ei välttämättä oikein pysy kuosissaan kuten totesitkin tuossa.

Tämä on itselleni jäänyt mieleeni. Pöytä on tuollainen kaamos teemainen mutta sieltä varmaan saa silti paljon vinkkejä, ideoita ja ainakin inspiraatiota. Suosittelen katsomaan. :)
http://www.dakkadakka.com/dakkaforum/po ... 08095.page
TranssiApina

Törkeen siistin Kaaos-teemaisen joku tosiaan tehnyt, mutta tuollainen ei tosiaan ihan mielessä ollut.

Lumikentän tekemistä kuitenkin kokeilin(oli yksi ylimääräinen pelipöydän palanen) ja feilasin. Vaatis helvetinmoisen homman, kun pitäisi lumi tehdä useassa kerroksessa että tulisi hyvä. Ja ilmeisesti melkoisen hauras lopputulos tulisi, tuntui murenevan tuo Woodland Scenicsin sementti suht helposti.

Luulen että mennään nyt kuitenkin tohon perinteiseen nurmikenttään, huomenna kaupasta Citadelin Scenery Painting Pack, ja siitä sitten vihreällä ruoholla koko kenttä. Mielikuvitukseton, mutta äärettömän toimiva ja loppujenlopuksi ihan hieno vaihtoehto.

-Jori
Adaragron

Viesti Kirjoittaja Adaragron »

Päätöshän on kokonaan sinun mutta kun kerran kysyt että millaiseksi muut tekisivät niin itse tekisin sellaisen Wasteland teeman että tuommoista kaaoksen mustaa maata, sinne tänne
ruohoa ja ehkä myös vähän hiekkaa. Ja jos kunnolla löytyisi sisua tekisin tuollaisen taistelun runteleman kaupungin joka olisi tuolta toisen maailmasodan ajalta. Pääosin tätä jälkimmäistä
voisi käyttää 40:ssa kun fabassa armeijat tarvitsee paljon enemmän tasanko alueita liikkumiseen.

Mutta siinä sinulle pari ideaa toivottasti auttavat.
Ja kuudentena päivänä Jumala loi ihmisen ja Warhammerin
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

TranssiApina kirjoitti:Luulen että mennään nyt kuitenkin tohon perinteiseen nurmikenttään, huomenna kaupasta Citadelin Scenery Painting Pack, ja siitä sitten vihreällä ruoholla koko kenttä. Mielikuvitukseton, mutta äärettömän toimiva ja loppujenlopuksi ihan hieno vaihtoehto.
Itse en lähtisi urheilemaan tuolla paketilla, sillä siinä oleva "vihreä" ruoho ei ole tosiaankaan lähellä vihreää, vaan jotain puliukkogoblinin oksennusta.

Woodland Scenicsillä on kivoja ja jopa inhimillisiä sävyjä myynnissä. Hobbypoint, Risteysasema Hämeentiellä, Tieto-Nikkari ja Fantsu nyt ainakin myyvät noita, toiset halvemmalla toiset kalliimmalla. Taistelutarvikkeessa kanssa saattaa olla ja jos ei muuta keksi, niin ostaa sitten vaikka Maelstromista.
TranssiApina

Homma tuli nyt kuitenkin hoidettua tolla Citadelin-kitillä, ja ihan hyvä lopputulos tuli. Ei tosiaan mikään jännittävin kenttä, mutta toimiva.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”