Pääkaupunkiseudun E:A-pelaajat

Zelekendel

Pääkaupunkiseudun E:A-pelaajat

Viesti Kirjoittaja Zelekendel »

Kaverin kanssa olemme päätöksen edessä: Flames of War tai Epic Armageddon. FoWilla tiedän olevan jonkin verran pelaajakuntaa, E:A:sta taas en ole varma.

Kertokaapa siis kaikkien iloksi itsestänne ja pelimahdollisuuksistanne, formaattina voi vaikka käyttää tätä: http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 42&t=93969

Voi toki heittää kommentteja peleistä itsestään, teemojen voisin sanoa olevan tarpeeksi lähellä toisiaan kiinnostavuudessa (E:A tosin hieman enemmän).
tneva82

Re: Pääkaupunkiseudun E:A-pelaajat

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Glabro kirjoitti:Kaverin kanssa olemme päätöksen edessä: Flames of War tai Epic Armageddon.
Oikea vastaushan on molemmat ;) Hankkii vain käytettyinä epic figut niin ei käy ees mahdottoman kalliiksi.

Mut jooph Hena ja Nibleblizer ainakin pelaavat Epicciä. Itseasiassa PK-seudulla pelaajia taitaa olla jokunen tosin ei ny mitenkään mahdottomasti.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Multa ja Hammerheartilta löytyy myös armeijat.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Zelekendel

Juu, onhan noita 15mm WW2-valmistajia useampia. Ei toivoakaan, että maksaisin Battlefrontin tai GW:n hintoja noille peleille.

Paitsi tietty ehkä nuo GW:n muoviset marinet ja örkit, niissä on vastinetta rahalle. Muutoin sitten Exodus Warsin Necronit ja IG ovat käypiä varmaankin?
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Glabro kirjoitti:Juu, onhan noita 15mm WW2-valmistajia useampia. Ei toivoakaan, että maksaisin Battlefrontin hintoja noille peleille.
Jos asuisit rapakon takana, niin tämä olisi validi vaihtoehto. Jotain Old Gloryä sun muita saa ihan sopuhintaan jenkeissä, mutta toimituskulut ja tätä seuraavat alvit, tullit ja tuonnintasausmaksut nostavat hinnat pilviin.

Tällä hetkellä Battlefront on halvin vaihtoehto europelaajien näkökulmasta ja iso osa napeista on jopa ihan hienon näköisiäkin, mitä jotkut kärsivät isopääsyndroomasta.

Peter Pig tekee nättejä 15mm figuja, mutta verrattuna Battlefrontiin, hinnat ovat jotakuinkin moninkertaiset.

Jotain huomioita vain.

edit: Näköjään tankit on halvempia kuin BF:ltä.
Zelekendel

Mielenkiintoista. Luulisi brittifirmojenkin tekevän viittätoista milliä. No, kaverilla on perhe jenkeissä, hän kun on Massachusettsista.

Haluaako joku demottaa meille EA:ta vaikka Kaisaniemen pelikaupassa?
Kaapelikala

Glabro kirjoitti:Haluaako joku demottaa meille EA:ta vaikka Kaisaniemen pelikaupassa?
Itsekin saattaisin olla kiinnostunut.
Zelekendel

Eiköhän se selviä sillä, jos kukaan ei halua tulla demottamaan peliä, että peliä ei kannata aloittaa. Mutta katsellaan vielä pari päivää. Tiedä sitten, missä muualla Suomen Epic-pelaajat luuhaavat netissä.

Olisi tosiaan kiva myös tietää, kuinka nirsoja ollan proxyjen suhteen, esim nämä Exodus Warsin figut IG:nä: http://www.exoduswars.com/store/exodus- ... 23_24.html
Kaapelikala

Tuskinpa ketään oikeasti kiinnostaa Epicin suhteen, että pelaatko vaikka risuilla ja männynkävyillä, kun ei pelin valmistaja juuri tue peliä.
tneva82

Kaapelikala kirjoitti:Tuskinpa ketään oikeasti kiinnostaa Epicin suhteen, että pelaatko vaikka risuilla ja männynkävyillä, kun ei pelin valmistaja juuri tue peliä.
+1. GW ei tue peliä joten miksi murehtia siitä käyttääkö virallisia figuja kunhan on kuvaavia. Ihmissotilas on ihmissotilas ;) Tässä skaalassa ny ei juuri erota onko sillä lasgun vai MK16 :D
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Zelekendel

Juu, emme murehdi, kiinosti vaan varmistaa.

FoW-puolella taas kuulin juttua, että jopa muun kuin oman valmistajan 15-millisiä karsastetaan.

Sivukommenttina voisin sanoa, että alunperin suunnittelimme Warmaster Ancientsia / Field of Glorya (tai vain sääntöpäivitettyä WM Fantasya) antiikissa, mutta DBM:n hegemonia vaikuttaa siten, että kyseiset pelit ovat näköjään kuolleet Suomessa.

Lähinnä ainoa johdannainen, jota pelataan, näyttää olevan Blitzkrieg Commander.
tneva82

Glabro kirjoitti:Juu, emme murehdi, kiinosti vaan varmistaa.

FoW-puolella taas kuulin juttua, että jopa muun kuin oman valmistajan 15-millisiä karsastetaan.

Sivukommenttina voisin sanoa, että alunperin suunnittelimme Warmaster Ancientsia / Field of Glorya (tai vain sääntöpäivitettyä WM Fantasya) antiikissa, mutta DBM:n hegemonia vaikuttaa siten, että kyseiset pelit ovat näköjään kuolleet Suomessa.

Lähinnä ainoa johdannainen, jota pelataan, näyttää olevan Blitzkrieg Commander.
Noh itse ainakin olen muinaiset armeijani kasannu WMA:ta varten.

Näppärä ideahan voisi olla tehdä armeijoista niin että sopivat molempiin :D
Zelekendel

No, olet ensimmäinen, jolta löytyy kiinnostusta. Pitää varmaan jatkaa keskustelua toisaalla.
Zelekendel

Ok, eli koska kiinnostusta esitellä peliä ei löydy, siirrymme siis historiallisten ja fantasian puolelle.

Mutta eihän sitä koskaan tiedä...
tneva82

Glabro kirjoitti:Ok, eli koska kiinnostusta esitellä peliä ei löydy, siirrymme siis historiallisten ja fantasian puolelle.

Mutta eihän sitä koskaan tiedä...
Kiinnostusta olisi ;) Sijainti ei täsmää...

Mahtaisikohan onnistua demotus esmes fanaticin ohella tai fiwan marraskuun turnauksen yhteydessä? Lauantai iltana esmes joku pieni peli onnistunee varsinkin jos olet nopea pelaaja itsekkin(omat pelini harvemmin kauaa kestää). Voisin itsekkin mielelläni kaivaa epic figut taas pitkästä aikaa esille.

Kumma sinänsä ettei ketään kiinnosta. Ainakin yhteen väliin hesassa oli semi-aktiivinen porukka. Mites se ny on päässy kuolemaan? Missä on Hena esmes???
Myyra

Viesti Kirjoittaja Myyra »

Kyllä kai epic armageddon demo luonnistuu pk-seurullakin. Kannattaa tökkiä esimerkiksi käyttäjää Hena. Hän kävi sitä joskus marginaalipelien basaarissa demottamassa ainakin ja on vissiin demotellut silloin tällöin muuallakin. Itseltänikin löytyy jonkinmoinen pieni armeija epiciin, mutta ei oikein löydy kyllä demotuskykyä. Jos päädytte kuitenkin aloittamaan ja peliseuraa kaipaatte niin meikäläiseltäkin löytyy jonkinlainen armeija, jonka tila on tosin melkotavalla surkea atm.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Epicin suhteen ongelmana on ehkä se, että harrastajakunta on ehkä muuttunut passiivisempaan suuntaan. Pelikiinnostusta on ja armeijoita löytyy, mutta tämä ns. "muu elämä" ajaa usein tielle. Henan potkiminen tuottanee ehkä parhaiten tulosta.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Hena
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hena »

Mit, mit, mit... Juuri kun en ole viikkoon jaksanut tulla katsomaan niin heti tulee viestiä että haluaa demoa. Mua voi ihan hyvin potkia YV:llä jos en täällä vastaile :).

Voin vetää demon tarvittaessa. Löytyy figut molemmille puolille jos ei omia ole (tosin kaikkea ei ehkä ole maalattu) ja maastoakin pystyn samalla tuomaan hiukan paikalle. 6mm peleillä on hyvä puolensa :). Jos on kaksi demon tarvitsevaa, niin vielä parempi koska sitten tulen vain opastamaan pelimekaniikkaan ja te saatte pelata toisianne vastaan. Paikkana voisi olla hyvinkin PKP helsingissä tai vaikka tuo Marginaalipelien basaari. Mulla on vaan ikuinen aikaongelma kun on vaimo, lapsia, työt ja opiskelu ja vielä pitäisi muitakin asioita tehdä. Joten sen huomioiden tämä ja ensiviikko on aika mahdoton ajatus, mutta kahden viikon päästä (esim tiistaina 19.10) voisi hyvinkin onnistua.

Figuista. Useimmat 6mm pelaajat ei välitä niin tarkasti noista asioista. Jos on samankokoista tai isompia niin ei sillä merkitystä. Tosin itse tykkään käyttää virallisia figuja (paitsi IG infantry) jos niitä on. Oma IG jalkaväki on Dark Realm Miniaturesin figuja. Necroneita tosiaan kannattaa hankkia Exodus Warsin kautta, tosin sitten joutuu jostain ne vehiclet keksimään (esim. 40k scarabit antaa hyvin pohjan Destroyereille).
Zelekendel

No, tulihan sitä aktiviteettia.

Itseni puolesta ei olisi ollutkaan niin kiire, kaverilla on vaan into päättää, mitä aletaan pelaamaan Faban / 40k:n lisäksi.

Kyllähän vieläkin demo kelpaa, hinta tuossa näyttäisi olevan vaan pääkysymys, ei saisi satasta enempää melkein armeijaan mennä (niitä kuitenkin pitäisi tehdä useampi, jotta saa muut pelaamaan).

Itse asun Vantaan Tammistossa, en tiedä, onko Hena lähellä.
Hena
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hena »

100e hintaraja on kyllä aika paha näillä nyky hinnoilla. Olin tehnyt esimerkkilistoja 1500 pinnaan (eli normaali peli on 3000 pinnaa), joissa tosin ei ole lentokoneita tai sotakoneita. Ne näyttää seuraavalta:

------
Space Marines:

Tactical det
+ 2 Razorback (las cannon)
+ Supreme Commander
Devastator det
Scout det
+ 2 Razorback (heavy bolter)
Whirlwind det
Land Speeder det

Tuosta jää ylis 100 pinnaa. Mitkä voidaan käyttää 2 drediin devastatoreille (garrisonointiin) tai 2 character upgradea (speederit ja devastator/scouts). Vaihtoehtoisesti Razorback blisu lisää ja niitä sitten enemmän. Character Pack ei ole tarvittava, mutta ehdotan sen ottamista koska voi muokata noita joitain standeja näyttämään tarkeämmiltä (esim Supreme Commander).

Hinnoista (HUOM, punta hinnat on vanhoja ja en jaksa käydä katsomassa oikeita nyt):
1 Codex Astartes Battle Company (12£ -> 20,00e), saa Tactical ja Devastator detachmentit
1 Epic Space Marine Scouts (10£ -> 17,50e)
1 Epic Space Marine Rhinos (10£ -> 22,50e)
1 Epic Space Marine Whirlwinds and Hunters (10£ -> 20,00e), saa Whirlwindit (4 tankkia ja 4 whirla ja 4 hunter heitintä)
1 Epic Space Marine Razorbacks (10£ -> 17,50e), saa Razorbackit Tacticalille ja Scouteille (2 las ja 2 bolter)
1 Epic Space Marine Land Speeders (10£ -> 17,50e), saa Typhoonin, 3 Melta versiota ja melta/tornado vaihtoehdon.

Kokonaishinta jos suomessa GW:ltä menee hakemaan, 115e. Character Pack +15,50e.
-------
Orks

Big warband
+ Warlord
Big Kult of Speed
Big Blitz Brigade
+ 2 Oddboy soopaguns
Big Gunz Mob
+Oddboy soopagun
Stormboyz Warhorde
+ Stormboyz

En ole varma miten paljon noita stormboyzzeja tulee paketeissa. Joten voipi olla että helpommin saa esim boy+grot parin tuonne big warbandiin. Tai jonkun muun 25 pinnaa maksavan upgraden.

Hinnoista:
1 Epic Ork Warband (12£ -> 20,00e), saa big warbandin sekä stormboyzzit (jos proxyttää noilla kommandoilla)
1 Epic Ork Buggies and Scorchas (10£ -> 17,50e), Kult of Speed
2 (EP) Ork Gunwagons (20£ -> 35e), Big Blitz Brigade
1 Epic Ork Big Gunz (10£ -> 22,50e), Big Gunz
2 Epic Ork Supa Gunz (20£ -> 31,00e), Soopa and Zzap kaikille (tosin nämä voi ehkä konvertoida itse jolloin ei tarvitsisi ostaa, varsinkin noille blitz brigadelle).

Kokonaishinta olisi siis 106e. Mutta kuten marineilla, kannattaa ottaa se character pack (joten 10£ -> 17,50e lisää hintaan). Orkki lista saattanee olla hiukan kovempi näistä, mutta ei ole takeita.
------
Swordwind Eldar

(Eldareilla en ole itse ikinä pelannut.)

Wraithgate

Aspect Warhost
+ 4 Wave Serpents
+ Autarch
+ Exarch
Guardian Warhost
+ Heavy Weapons Platforms
+ Support Weapon Platforms

Falcon Troupe
+ 2 Fireprisms
Night Spinner Troupe
Windrider Host

Aspect Warhostin saa sitten täyttää haluamallaan tavalla. Mutta laitan tuonne alle blisterin mitä voi esim käyttää.

Hinnat taas:
1 (Epic) Eldar Court Of The Young King (2 models) (10£ -> 17,50), saa Avatarin ja Wraithgaten
1 (Epic) Eldar Warhost (12£ -> 20,00e), saa Aspecteja ja Guardianeita
1 (Epic) Eldar Anti Grav Platforms (6 models) (7£ -> 15,50e)
1 (Epic) Eldar Dire Avengers And Fire Dragons (8 stands) (10£ -> 17,50e), saa Aspecteja (ei ehkä tarpeellinen)
2 (Epic) Eldar Wave Serpents (2 models) (8£ -> 31,00e)
1 (Epic) Eldar Falcon Grav Tanks (3 models) (8£ -> 15,50e)
1 (Epic) Eldar Fire Prism Grav Tanks (3 models) (8£ -> 15,50e)
1 (Epic) Eldar Night Spinners (3 models) (8£ -> 15,50e)

Eli yhteensä 148e. Tosin vypereitä voi olla hyvä olla yksi noita jetbikeista, mutta sitten tarvii yhden blisun enemmän (8£ -> 15,50e).
---------

Hassua että en ole tehnyt samaa settiä IG:lle, joita kuitenkin minulla on toisin kuin eldareita. Yleensä hyvät aloitusarmeijat on Orkit ja IG. Marineilla on vaikeampi aloittaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Epic Armageddon”