Ajatuksena olisi tehdä muutama kukkula WHFB:een ja jotain pientä apua olisi mukava saada. Materiaalina tässä projektissa toimii solimatelevy (samaa kuin finfoamlevy mutta sinistä). Käytössä siis 550mm x 400mm x 80mm oleva palanen.
Nyt pitäisikin aluksi päättää minkä kokoisia kukkuloita tehdään?
Maalauksista/hiekoituksesta yms basetuksesta voi myös jotain laittaa mikäli vähänkin tuntuu että siitä voi olla apua.
Jonkin tason suosituksia siis saa heittää mitä porukka whfb:ssä käyttää.
Linkkejä kaipaillaan myös niin valmiisiin kukkuloihin joista mallia voi ottaa kuin myös vastaaviin projekteihin/kukkuloiden teko ohjeisiin.
Työvälineistä lienee paras mainita sen verran että kaapista löytyy skapeli, rautasaha, pari viilaa ja kenties jotain muutakin mitä saattaa tarvita, työkalut ovat siis hyvin rajalliset. Styroksi leikkuri toki olisi ihan pätevä tässä projektissa mutta kun ei sellaista ole niin mennään niillä mitä on.
Kukkulan tekoa
Kukkulan tekoa
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
- Half-breed
Re: Kukkulan tekoa
Juutuubia kannattaa tsekkailla, kun siellä on yllättävän hyviä tutoriaaleja: http://www.youtube.com/watch?v=_DsTFNU7-Rs
Yleistä tuntuu olevan, että parin-kolmen tuuman levyinen finfoamin palanen olisi yksikerroksinen kukkula, ja kun tuo on yleisin finfoamin leveys, niin se on myös helppo toteuttaa. Itse olen kukkulani tehnyt samalla periaatteella. Eli toisinsanoen vain leikannut sopivankokoisia paloja irti, putsannut ne, ja maalannut ne. Ei kukkulat oikeastaan muuta tarvitse. Hiekoituskin saattaa mielestäni vain haitata pelissä.
Yleistä tuntuu olevan, että parin-kolmen tuuman levyinen finfoamin palanen olisi yksikerroksinen kukkula, ja kun tuo on yleisin finfoamin leveys, niin se on myös helppo toteuttaa. Itse olen kukkulani tehnyt samalla periaatteella. Eli toisinsanoen vain leikannut sopivankokoisia paloja irti, putsannut ne, ja maalannut ne. Ei kukkulat oikeastaan muuta tarvitse. Hiekoituskin saattaa mielestäni vain haitata pelissä.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Re: Kukkulan tekoa
Projekti saatiin käyntiin, vaikkakin hieman epäonnisesti. Kerrottakoon muille varoittavana esimerkkinä "muistakaa käyttää acryli maalia" itse en näin tehnyt ja kukkulasta saatiin näin mukavan "limainen" malli. Tämänkin olisi video clippi kertonut mikäli olisi vain jaksanut kuunnella tarkemmin.
Nyt on kuitenkin maalit hankittuna ja katsotaan mitä saadaan aikaan, sivu projektina aloitin pari muuria.
Nyt on kuitenkin maalit hankittuna ja katsotaan mitä saadaan aikaan, sivu projektina aloitin pari muuria.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.