Star Child-teoria ja Slaanesh
- Valaisuaine
Star Child-teoria ja Slaanesh
Jokainen tietää varmasti Star Child-teorian, jonka mukaan, kun/jos Keisari kuolee, hän syntyy uudestaan Tähtilapsena. Mutta Slaaneshillahan on kyky syödä sieluja kehon kuollessa, niin OLISIKO mahdollista että Emperorin kuollessa kyseinen jammu söisi keisarin sielun, vai kykeneekö Slaanesh viemään vain Eldarien vastaavat?
Ja mitä Sensei-teoria tarkoittaa käytännössä?
Ja mitä Sensei-teoria tarkoittaa käytännössä?
Re: Star Child-teoria ja Slaanesh
Oman käsitykseni mukaan Slaanesh vetelee vain niitä Eldareiden sieluja, koska ovat puoliksi warpissa noin valmiiksi.
Tietysti Keisarin sielu on hieman kovempi kuin perusjannun, niin voipi olla, että se vetäisi Slaaneshin mielenkiinnon puoleensa ja saattaisi jopa yrittää, mutta henk.koht. ihmettelisin jos siihen pystyisi. Keisari on kuitenkin äijä!
Niin ja tosin, Keisarin ruumis on jo kuollut.
Tietysti Keisarin sielu on hieman kovempi kuin perusjannun, niin voipi olla, että se vetäisi Slaaneshin mielenkiinnon puoleensa ja saattaisi jopa yrittää, mutta henk.koht. ihmettelisin jos siihen pystyisi. Keisari on kuitenkin äijä!
Niin ja tosin, Keisarin ruumis on jo kuollut.
"Sotun sääntö numero kahdeksan: Ignooraa Remos aina."
No onko jollain keisarilla mitään väliä, murhan himoinen rasisti.
Mikä tässä keisarissa muka on niin erikoista mie en ole ikinä lukenut tosta keisarista.
Kaikki vaan toitottaa miten kova jätkä se on, mutta se on hirmu hyvä telepaatikko ja kaikkee.
Eli perus hirmo hallitsi joka laittaa huhun kiertää miten iso hänellä on ja se kertyy isommaksi ja isommaksi.
Todellisuusdessa luuseri joka vaan kehuu itseään eli narsisti.
Mistä sen syntyy tähtilapsena... koen putkesta?
Kyllä mie luulen että demonit voi syödä sen mielen ei se niin kova ole.
Mikä tässä keisarissa muka on niin erikoista mie en ole ikinä lukenut tosta keisarista.
Kaikki vaan toitottaa miten kova jätkä se on, mutta se on hirmu hyvä telepaatikko ja kaikkee.
Eli perus hirmo hallitsi joka laittaa huhun kiertää miten iso hänellä on ja se kertyy isommaksi ja isommaksi.
When i see basilisk i say; For the Emperor.
When i see Slaanesh Demonettes i say; Fuck the Emperor, Hurray the Slaanesh.
Oliko tämä nyt siis sarkasmia vai ei?thamus kirjoitti:No onko jollain keisarilla mitään väliä, murhan himoinen rasisti.
Keisari on maapallon kaikkien 6000 eKr. eläneiden shamaanien suorittama uhraus, jossa näiden sielut kerääntyivät yhdeksi isoksi mieleksi. Tämän he päättivät tehdä koska tiedostivat warpin (ja Kaaoksen) aiheuttaman uhan pikkuhiljaa psyykkisiksi muuttuvaa ihmiskuntaa kohtaan ja tarvitsivat johtajan joka pystyisi viemään ihmiskunnan lävitse vaikeiden aikojen.
Keisari siis syntyi, aluksi luullen itseään tavalliseksi ihmiseksi, mutta pikkuhiljaa tajuten merkityksensä. Vuosituhansien ajan hän ohjaili ihmiskunnan historiaa parhaaksi näkemäänsä suuntaan, esiintyen suurina miehinä (hitlerinä vaiko churchillinä, pohdi itse) ja vedellen oikeista naruista. Lopulta hän näki että vain yksi yhteinen johtaja voisi pelastaa ihmiskunnan ja aloitti suuren ristiretken, luoden ensimmäiset space marinet ja ihmiskunnan Imperiumin.
Valitettavasti hänen kaikista rakkain kloonipoikansa, Horus, kääntyi kaaokseen ja petti keisarin. Syttyi suuri sisällisota jossa kovalla työllä rakennettu imperiumi miltei sortui, mutta viimeisellä hetkellä Keisari tappoi Horuksen ja pettureiden taistelutahto murtui. Keisari haavoittui kuolettavasti ja asetettiin kultaiselle valtaistuimelle, joka on ennemminkin elossapitojärjestelmä kuin hallitsijan merkki. Sieltä hän pitää yllä psyykkistä tietoverkkoa jolla planeetat voivat kommunikoida keskenään, vaatien tuhansia sieluja elossapysymiseensä.
Nykyään Keisari on vain irvikuva entisestä itsestään, uskonnollinen ikoni jota ei olisi koskaan halunnut olla, mädäntynyt ja lähes täysin kuollut raato. Hänen arvonsa on pelkästään välineellinen, nimenomaan telepaattisen tietoverkon ylläpitäjänä ja ihmiskunnan yhteisenä palvonnan kohteena jonka puolesta kuolla.
Tähtilapsesta: Keisarin taistellessa Horusta vastaan, hän huomasi ettei pystyisi tappamaan miestä, joka oli henkisesti lähinnä omaa poikaa. Niinpä Keisari karkotti sympaattisen puolen itsestään warppiin ja tappoi Horuksen viimeisillä voimillaan (joka muuten sai Kaaoksen jumalat pelästymään helkkarin pahasti). Käytännössä tämä warppiin karkotettu osio jota kutsutaan tähtilapseksi, kerää koko ajan Keisarista "erkaantuvia" sieluja, jotka käsittääkseni lähtevät ruumiissa kuolevien solujen "mukana". Kun viimeinenkin näistä sieluista on tavoittanut warpin (ts. kun Keisari on kuollut) herää tähtilapsi ja käy taisteluun kaaoksen jumalia vastaan. Voittaessaan puhdistaen warpin ja johtaen ihmiskunnan entistä suurempiin voittoihin, paha vain että Imperiaalisen Kultin johdosta kukaan ei usko tähtilapseen.
Ja tässä taasen tulevat kuvaan nämä senseit, jotka ovat Keisarin siittämiä jälkeläisiä. He omaavat joitakin isänsä ominaisuuksia, kuten muistaakseni iällisen kuolemattomuuden. He ovat Illuminati kultin tärkeä avain, joka pyrkii uhraamaan senseitä jotta tähtilapsi voimistuisi. Samalla Illuminati pyrkii pitämään kaiken tästä salassa, sillä jos Keisari tietäisi tähtilapsesta, hän saattaisi nähdä tämän paremmaksi vaihtoehdoksi ja kuolla pois, siinä missä Senseit alkaisivat tietoisesti piilotella Illuminatilta.
Lexa on jälleen paras apu (ja parempi kuin omat tietoni, vedin pitkälti ulkomuistista).
Eli klassinen marttyyri tarina, eipä yllätä että horus käänty vastaan.
No eipä ollu oikeistaan mitään yllättävää käännettä.
Joukko töhiksee tappa ittensä paremman takia ja tälle nousee "se" päähän alkaa niin sanottu ekon pönkitys eli tpataan kaikki jotka ei usko häneen.
Eli just eipä muuttunu mielipide, koko imperium on minä minä minä minä.
Kaikilla on isommat aseet, isommat suojat, isompi eko, isompi ....., isompi jumala, isompi kasa kaikkee joka on isompaa kuin muilla.
Joukko töhiksee tappa ittensä paremman takia ja tälle nousee "se" päähän alkaa niin sanottu ekon pönkitys eli tpataan kaikki jotka ei usko häneen.
Kaikilla on isommat aseet, isommat suojat, isompi eko, isompi ....., isompi jumala, isompi kasa kaikkee joka on isompaa kuin muilla.
When i see basilisk i say; For the Emperor.
-
Marsutin mrkIV
Trololollololloloo.....thamus kirjoitti:Eli klassinen marttyyri tarina, eipä yllätä että horus käänty vastaan.
Mutta huomaatko thamus ettei keisari koskaan halunnut olla minkäänsortin palvonnan kohteena? Ja tila missä on, ei ole oman tahtonsa mukainen. Ja syy miksi imperium on "minä minä minä minä", on yksinkertaisesti se, että käytännössä jatkuvasti tuhon partaalla keikkuva ihmiskunta selviäisi. Tehtävää hieman mutkistavat tekijät, kuten örkit, tyranidit, eldarit, tau, kapinalliset yms. yms. Että pyöritäpä siinä sitten keisarikiuntaa kun kaikki yrittää romahduttaa systeemin~
"For the Emperor, and Sanguinius!"
Blood Angels - Astra Militarum - Adepta Sororitas - Empire - Dwarfs - Beastmen - Imperial Ogres
Blood Angels - Astra Militarum - Adepta Sororitas - Empire - Dwarfs - Beastmen - Imperial Ogres
Ööö... Mitä odotit 40Kiloselta? "Otahan Eldrad pala kakkua" "Oi kiitos Khorne, nämä ovat mukavimmat teekestit ikinä ^^"thamus kirjoitti:Eli klassinen marttyyri tarina, eipä yllätä että horus käänty vastaan.
Ei, 40K on maailma jossa jokainen rotu on sisäänpäinkääntynyt (Tauta lukuunottamatta) ja pyrkii edistämään vain omaa asemaanssa. Muut rodut ovat joko liian heikkoja, tyhmiä, vaarallisia tai ihan vain saastaisia jotta niiden kanssa voitaisiin ajatella pitkää yhteistyötä. Jos ongelma on siinä että imperiumilla on "kenellä on isoin fallus"-syndrooma niin tarkasta muidenkin rotujen taustat. Eldarit vasta ylimielisiä ovatkin (ja omistavat omanlaisensa version tähtilapsesta, eli jumalan joka muistaakseni viimeisen eldarin kuoltua syö Slaaneshin) ja örkkien "Green is da BEST!". Kaaos on aina ollut se klassinen suuri uhka, C'tanit ja Necronit se uudempi vastaava. Deldarit ja Tau eivät ole niiin pahoja. Sitten Nidit ovat koko ajan tulossa syömään koko hela galaksia pois.
Niin emperor vaan suojaa koko ihmiskuntaa tuhotumiselta ja mahdollistaa ylipäätään warpissa matkustamisen. Ihan turuha äijjä, narun jatkoksi vaan..
Their arrogance is matched only by their firepower. Edellisen codexin niskakirjoitus... : DEldarit vasta ylimielisiä ovatkin
Nidit nyt ovat varmaankin kaikista "vähitenpaha" kansa universumissa. Ne on vain eläimiä, jotka haluaa levittäytyä ja kasvaa isommiksi? Mitä pahaa siinä on, luonnonmääräämä kohtalo/kiertokulku.Sitten Nidit ovat koko ajan tulossa syömään koko hela galaksia pois.
Siinä on henk.koht. suurin paha. Porukka kerää sieluja janoavalla jumalalle ruokaa, koska se sama jumala on pakottanut ne siihen, C'Tanit ne vasta pahiksia ovatkin.C'tanit ja Necronit
- Terminator Sergeant
... toivottavasti tuo oli läppä.
Siis Yinnead tjsp. ei ole sama asia kuin Starchild, ovat eri jumaluudet. Keisarin vertaaminen heikkoon warlockkiin taas on ihan vain eldarien kuspäisyyttä, keikari ( jos olisi kävelykunnossa) pystyisi kyllä pamauttamaan perkeleet pellolle koko Eldarien jäljellä olevasta kansasta vaikka kerralla.
Siis Yinnead tjsp. ei ole sama asia kuin Starchild, ovat eri jumaluudet. Keisarin vertaaminen heikkoon warlockkiin taas on ihan vain eldarien kuspäisyyttä, keikari ( jos olisi kävelykunnossa) pystyisi kyllä pamauttamaan perkeleet pellolle koko Eldarien jäljellä olevasta kansasta vaikka kerralla.
Think of the rivers of blood spilled by all those generals and emperors so that, in glory and triumph, they could become the momentary masters of a fraction of a dot.
- Carl Sagan
- Carl Sagan
Onko olemassa kirjallisuutta (ts. yhtä kirjaa) joka kertoo Keisarin elämästä vai pitääkö lukea useampi opus, jos ei halua käyttää Lexicaa?
There is a cancer eating at the Imperium. We have given the horror a name to salve our fears; we call it the Tyranid race. If it is aware of us at all it must know us only as PreyInquisitor Czevak
Miksi et haluaisi käyttää Lexicaa? :P^^Anzku kirjoitti:Onko olemassa kirjallisuutta (ts. yhtä kirjaa) joka kertoo Keisarin elämästä vai pitääkö lukea useampi opus, jos ei halua käyttää Lexicaa?
Ja vain ja ainoastaan sen takia, että Keisari on ÄIJÄ!!Siis Yinnead tjsp. ei ole sama asia kuin Starchild, ovat eri jumaluudet. Keisarin vertaaminen heikkoon warlockkiin taas on ihan vain eldarien kuspäisyyttä, keikari ( jos olisi kävelykunnossa) pystyisi kyllä pamauttamaan perkeleet pellolle koko Eldarien jäljellä olevasta kansasta vaikka kerralla.
Niinpä! Lex rokkaa!Miksi et haluaisi käyttää Lexicaa? :P
Voipi olla, että kun viimeinen Eldari kuolee, niin Keisarikin delaa ihan sympatiasta ja sen takia, että se Eldareiden tähtilapsonen on sitten kaverina puhdistamassa warppia... Turhahan sitä nyt yksin olisi ottaa kaikkea vastuuta.Mysterous kirjoitti:hän saattaisi nähdä tämän paremmaksi vaihtoehdoksi ja kuolla pois
Tässävain, jos tapahtuisi näin, että kaks ylisupertyyppiä tuhois kaaoksen warpista, niin warppi lakkaisi ensinnäkin olemasta, kun siellä ei olisi niitä voimia jotka velloo sitä. Ja toisekseen, kaksi ylimaallista kaveria..? Hei kamoon, ei nekään alkais teetä juomaan, eiköhän alkais kansa pistää toisiaan pataan. Jos ne tappaisivat toisensa, warppi katoaisi ja samalla kaikkien ihmisten kulkuneuvo katoaisi, jolloin miljoonat planeetat kuolis nälkään hetkessä ja ihmisten Imperiumi katoaisi samalla... Surullista.
Haluan lukea kirjallisuutta tähän aiheeseen liittyen ihan kirjasta :) Haluan saada ns. laajemman kuvakulman kuin sen mitä Lexicanum antaa ymmärtää.
Voisi kai sanoa, että haluan suoraa tietoa, en sitä mikä on tullut useamman mutkan kautta esille.
Voisi kai sanoa, että haluan suoraa tietoa, en sitä mikä on tullut useamman mutkan kautta esille.
There is a cancer eating at the Imperium. We have given the horror a name to salve our fears; we call it the Tyranid race. If it is aware of us at all it must know us only as PreyInquisitor Czevak
No Lexicanumhan juuri tarjoaa sen suorimman tiedon. Kirjoissa ne on monen mutkan takana. :P Taino miten sen nyt ajattelee.. Onhan kirjoissa se alkuperäinen tieto mutta lexicanumissa tiivistetty tulkinta. Mutta eihän siinä mitään pahaa ole että niitä kirjojaki lukee. Mutta kai sitä voi lukea sekä Lexicanumia että muita teoksia?^^Anzku kirjoitti:
Kai sitte nii pitää tehdä :D
Kyse oli siitä kuinka kukin rotu ottaa toiset huomioon (kuinka itsekeskeisiä ovat), eikä sitä millä motiiveilla ovat ottamatta toisia huomioon (eli kuinka pahoja ovat).Remos kirjoitti:Nidit nyt ovat varmaankin kaikista "vähitenpaha" kansa universumissa. Ne on vain eläimiä, jotka haluaa levittäytyä ja kasvaa isommiksi? Mitä pahaa siinä on, luonnonmääräämä kohtalo/kiertokulku.Sitten Nidit ovat koko ajan tulossa syömään koko hela galaksia pois.
Se että tähtilapsi tai Ynnead puhdistaisivat warpin Kaaoksesta, ei tarkoita sitä että warp tuhoutuisi. Jos sitten molemmat tappaisivat toisensa niin warp olisi taas "vapaata reviiriä" ja uusien tunteista syntyneiden daemonien kerääntyminen yhdeksi lössiksi synnyttäisi uudet kaaosjumalat. Ainoa todellinen uhka warpille ovat C'tanit, joiden suunnitelman onnistuttua yhteys warpin ja tosimaailman välillä katkeaisi lopullisesti ja kaikista elävistä tulisi pariaheja (Slannit ja Eldarit kuolisivat, koska ovat niin hyvin kytköksissä warpiin?). Enpä usko kuitenkaan että Ynneadista olisi vastusta Tähtilapselle, eikö kyseinen jumaluus ole vain Slaaneshin teurastusta varten?Remos kirjoitti:Voipi olla, että kun viimeinen Eldari kuolee, niin Keisarikin delaa ihan sympatiasta ja sen takia, että se Eldareiden tähtilapsonen on sitten kaverina puhdistamassa warppia... Turhahan sitä nyt yksin olisi ottaa kaikkea vastuuta.Mysterous kirjoitti:hän saattaisi nähdä tämän paremmaksi vaihtoehdoksi ja kuolla pois
Tässävain, jos tapahtuisi näin, että kaks ylisupertyyppiä tuhois kaaoksen warpista, niin warppi lakkaisi ensinnäkin olemasta, kun siellä ei olisi niitä voimia jotka velloo sitä. Ja toisekseen, kaksi ylimaallista kaveria..? Hei kamoon, ei nekään alkais teetä juomaan, eiköhän alkais kansa pistää toisiaan pataan. Jos ne tappaisivat toisensa, warppi katoaisi ja samalla kaikkien ihmisten kulkuneuvo katoaisi, jolloin miljoonat planeetat kuolis nälkään hetkessä ja ihmisten Imperiumi katoaisi samalla... Surullista.
- Terminator Sergeant
Kansalaiset, kansalaiset. Ynnead ja Tähtibeibi alkaisivat mieluummin juoda teetä kuin vetää toisiaan pataan. Keisari ei itsessään ole mitenkään xenofoobinen, se on ihan myöhemmän imperiumin ja ihmisen oman tuntemattoman pelon tuotosta. Tulisivat varmaan melko hyvin juttuun, ellei jompikumpi tekisi jotain tyhmää. Ja se matsi muuten päättyisi 100 - 0 Herr Keikarin voittoon.
Kirjallisuudesta: Löytyy, Realms of Chaos: The Lost and the Damned. Wanaha opus, jossa on the alkuperäinen fluffi asiaan liittyen, mukana myös säännöt Senseitten käyttämiseen sen aikaisissa hammer-peleissä ;)
Kirjallisuudesta: Löytyy, Realms of Chaos: The Lost and the Damned. Wanaha opus, jossa on the alkuperäinen fluffi asiaan liittyen, mukana myös säännöt Senseitten käyttämiseen sen aikaisissa hammer-peleissä ;)
Think of the rivers of blood spilled by all those generals and emperors so that, in glory and triumph, they could become the momentary masters of a fraction of a dot.
- Carl Sagan
- Carl Sagan
Ahjuu, muistin väärin. Mutta Herra Isoherran ei tarvitsisi tappaa kuin kolme jumalaa, jolloin viimeinen kuolisi automaattisesti? Ks. Great Game??warpin Kaaoksesta, ei tarkoita sitä että warp tuhoutuisi