"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Night Goblin Fanatics

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
T-Moe

Night Goblin Fanatics

Viesti Kirjoittaja T-Moe »

Otetaan tilanne missä Gobbo pelaajalla on 20 unitti nightgoblineja jossa on 1 Fanaatikko. Vastustaja pelaa Highelfeillä ja tällä on käytössä Great Eagle. Vastustaja lentää taktisesti hieman 8 tuuman rajaa pitkin nightgoblinien selkään ja tulee sitten 8 tuuman päähän yksiköstä.

Kysymys: Lähtevätkö fanaatikot tällöin unit:in eturivistä? saako niiden suunnan päättää, (tiedän kyllä että se ei aiheuta vahinkoa omaan unittiin lähtövuorolla) jos esim Eagle on eturivistä (jos se nyt sieltä sitten lähtee)yli 12 tuuman?

Semmosta.
Loose Change 2nd Edition - "It's not a theory if you can prove it"
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Fanaatikot lähtevät yksikön reunasta, sitä ei ole määrätty, että mistä
reunasta, joten voit lähettää ne vaikka yksikön takaata. Samoin suunnan
saat määrätä itse.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
T-Moe

Niin. No pohjautuuko tuo vain omaan tulkintaasi vai? Sääntökirja kirja jättää asian jokseenkin hämäränpeittoon. Gah pitää varmaan GW:lle kirje kirjoittaa :P
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Krooked Moon kirjoitti:Niin. No pohjautuuko tuo vain omaan tulkintaasi vai? Sääntökirja kirja jättää asian jokseenkin hämäränpeittoon. Gah pitää varmaan GW:lle kirje kirjoittaa :P
Siis perustuu O&G kirjaan, sivulla 15 lukee mm:

"The Fanatics are shoved out from the edge of their unit. Take a Fanatic
model and indicate the direction you want it to go in. This can be any
direction you wish, not necessarily towards the nearest enemy..."

Mun mielestä asiasta ei pitäis olla pahemmin epäselvyyttä.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
paavo3

Viesti Kirjoittaja paavo3 »

Kun vihollinen tulee 8" päähän groupistajossa on fanatikki/eja on se/ne pakko päästää irti, suunnan saa valita ite, tosin jos vastustaja ilmestyy alle 8" päähän koskaan olematta 8" päässä se/ne lähtee scatter dicen osoittamiin suuntiin. (Esim. assasin teleportataan skitterleapilla 5" päähän tai vaikka tomb scorppion nousee 7,5" päästä.

edit: kello varttin yli yks päivällä ja tulee viestit samaan aikaan, ettekö te käy töissä
Isoja kaasupilviä
T-Moe

Minä olen töissä.. Täällä on vain harvinaisen tylsää ja tämä on minulle hieman aivojumppaa etten kuolisi tähän toimistokoppiini. :)

/EDIT

Piti tehdä tosiaan jatkokysymys: Jos 8 tuuman päähän yksiköstä jossa on fanaatikkoja vaikka edestäpäin, niin sen fanaatikon voi heittää vaikka taaksepäin 2d6?
paavo3

Viesti Kirjoittaja paavo3 »

Jos näkee sen tarpeelliseksi/kyllä.
Isoja kaasupilviä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”