"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Tau Commanderin battlesuitin varustus

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Mecha

Tau Commanderin battlesuitin varustus

Viesti Kirjoittaja Mecha »

Elikkä mikäs olisi Tau Commanderille hyvä varustus tämän battlesuitiin? Olisiko alla oleva mitenkään hyvä?

Battlesuit Commander Shas`o
Cyclic Ion Blaster
Plasma Rifle
Multi-Tracker
Drone Controller
2x Shield Drones
140pts
Half-breed

Re: Tau Commanderin battlesuitin varustus

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Tuo on ihan ok. Itse en kyllä näe suiteille invujen hankintaa järkevänä, nykyisten coverisääntöjen, ja jet packin takia.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Mecha

Lähdetään sitten tolla yhdistelmällä. Saapahan Commander lisää suojaa noista Shield Droneista.
Haizelhoff
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Haizelhoff »

Ite pelaan oman suittipomoni halpana. Shasel jol on Missile pod+ twin-linked flamer on halpa ja ajaa HQ:n asian. Tietenkin jos haluut suorittajan nii se on eri asia.
Mecha

Nimen omaan oli ajatuksena tehdä tosta commanderista suorittaja.
Scoundrel

Viesti Kirjoittaja Scoundrel »

Oma lähiskomentaja.
Shas'o
-flamer
-4+ invu
-feel no pain
-hit 'n run.

Kestää ihan kivasti sitomassa fistittömiä tai powerweaponittomia ryhmiä. 5+ savellista porukkaa uskaltaa käydä hätyyttelemässä liekinheittimen ansiosta ja sitä kestävämmät voi käydä lopettamassa kun on ensin ammuttu muulla armeijalla.
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
Mecha

Tässä on toinen mahdollinen mitä olen miettinyt:
Crisis Battlesuit Commander Shas`o (1)
Airbursting Fragmentation Projector
Plasma Rifle
Multi-Tracker
Shield Generator
Hard-Wired Drone Controller
2x Gun Drone
155pts
Azured

Viesti Kirjoittaja Azured »

Mecha kirjoitti:Tässä on toinen mahdollinen mitä olen miettinyt:
Crisis Battlesuit Commander Shas`o (1)
Airbursting Fragmentation Projector
Plasma Rifle
Multi-Tracker
Shield Generator
Hard-Wired Drone Controller
2x Gun Drone
155pts
Tässä kokoonpanossa on parikin ongelmaa:
1) AFP ja PR ovat aivan eri kohteita varten, joten periaatteessa jompikumpi aseista on aina hiukan turhan panttina. Itse suosittelisin, että katsot mitä muuta armeijalistastasi puuttuu, ja suunnittelet komentajan aseistuksen sen mukaan. Esim1. sinulla ei ole paljoa muuta AP <2 aseistusta -> ota PR ja CIB. Esim2. Sinulla ei ole mitään muuta cover-saveja ignoroivaa -> ota AFP ja Flamer, päälle muut lähiskomentajan tauhkat.
2) Noin paljon invua pitää kyllä komentajasi suojassa, mutta maksaa pisteissä niin paljon, että kannattaa vain aniharvoin. Itse ottaisin joko dronet ja SG:n, mutta en molempia.
"Where is this Emperor now, when you have need of him, human?"
-Shas'la T'au Kais, Fire Warrior
Flogger

Viesti Kirjoittaja Flogger »

Scoundrel kirjoitti:Oma lähiskomentaja.
Shas'o
-flamer
-4+ invu
-feel no pain
-hit 'n run.

Kestää ihan kivasti sitomassa fistittömiä tai powerweaponittomia ryhmiä. 5+ savellista porukkaa uskaltaa käydä hätyyttelemässä liekinheittimen ansiosta ja sitä kestävämmät voi käydä lopettamassa kun on ensin ammuttu muulla armeijalla.
Mitenkäs tuo tuollainen on toiminut? Itse en ole uskaltanut Hit & runia kokeilla, koska silloin ei saa droneja, ja komentajasta tulee turhan houkutteleva kohde Krak ohjuksille yms. instakillaaville. Joskus olen kokeillut tappiin varusteltua Shas'Oa, kestää kyllä vaikka ja mitä jos vastaan ei tule powerfistejä, mutta ei mielestäni tee tarpeeksi vahinkoa sen paremmin ampumalla kuin lähiksessäkään ja pistehinta tuppaa nousemaan aika korkeaksi.
Scoundrel

Flogger kirjoitti:
Scoundrel kirjoitti:lähiskomentaja.
Mitenkäs tuo tuollainen on toiminut? Itse en ole uskaltanut Hit & runia kokeilla, koska silloin ei saa droneja, ja komentajasta tulee turhan houkutteleva kohde Krak ohjuksille yms. instakillaaville. Joskus olen kokeillut tappiin varusteltua Shas'Oa, kestää kyllä vaikka ja mitä jos vastaan ei tule powerfistejä, mutta ei mielestäni tee tarpeeksi vahinkoa sen paremmin ampumalla kuin lähiksessäkään ja pistehinta tuppaa nousemaan aika korkeaksi.
Pari peliä vaan on tullut pelattua, mutta ihan tyytyväinen olen ollut. Hit'n'runin initesti tosin feilaa 50% ajasta, joten sen tilalle voisi vaikka twinlinkata flamerin tai ottaa jonkun toisen pyssyn. Tosin sillon kun hit'n'run onnistuu niin se on pisteidensä arvoista. Instakillaavan ammunnan pystyy yleensä välttämään liikkuvuudella tai menemällä lähikseen piiloon. Fistejä ei kannata lähtä haastamaan ja S4 powerweaponitkin on vähän siinä rajoilla.
Alunperin koko idea lähiskomentajaan lähti siitä etten halua komentajan olevan "vain" yksi fireknife lisää paremmalla BS:llä.
Flogger

Viesti Kirjoittaja Flogger »

Scoundrel kirjoitti: Pari peliä vaan on tullut pelattua, mutta ihan tyytyväinen olen ollut. Hit'n'runin initesti tosin feilaa 50% ajasta, joten sen tilalle voisi vaikka twinlinkata flamerin tai ottaa jonkun toisen pyssyn. Tosin sillon kun hit'n'run onnistuu niin se on pisteidensä arvoista. Instakillaavan ammunnan pystyy yleensä välttämään liikkuvuudella tai menemällä lähikseen piiloon. Fistejä ei kannata lähtä haastamaan ja S4 powerweaponitkin on vähän siinä rajoilla.
Alunperin koko idea lähiskomentajaan lähti siitä etten halua komentajan olevan "vain" yksi fireknife lisää paremmalla BS:llä.
Njooh. Omissa lähiskomentaja-kokeiluissani olen huomannut että vaikka Shas'On statsit ovatkin ihan jees lähitaisteluun, niin ilman Power weaponia tai edes mitään reroll-ominaisuutta, komentaja harvoin saa paljon tappoja aikaiseksi lähismätössä vaikka voitolle jäisikin. Käy helposti niin että kallis komentaja nyhertää lähitaistelussa kierroskaupalla jotain pikku jalkisporukkaa vastassa. Hauskaahan se toki on rynnäköidäkin Taukeilla välistä, kovin kustannustehokkaalta se ei kyllä vaikuta.
Scoundrel

Flogger kirjoitti:ilman Power weaponia tai edes mitään reroll-ominaisuutta, komentaja harvoin saa paljon tappoja aikaiseksi lähismätössä
Mutku se Farsight on vielä kalliimpi eikä sillä ole fnp:tä eikä h'n'r:ää.
Otetaan se vasta sit seuraavassa kirjassa kun se tekee crisiksistä trooppeja :)

Toisaalta en kyllä laskisi ampuvallekkaan komentajalle montaa tappoa per kierros. Plasma-missile tappaa pari marinea kierroksessa ja plasma-CIblaster taitaa päästä vähän parempaan. Tosin ei se lähiskometaja pääse niihinkään lukuihin ellei hit'n'run natsaa, mutta pääseepä lyömään molempien vuorolla. Ja edelleen pitää olla tarkkana ketä vastaan menee tappelemaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”