"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Hordes: Circle *update 10.2. LotF, Wold, Alten*

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Rejector

Hordes: Circle *update 10.2. LotF, Wold, Alten*

Viesti Kirjoittaja Rejector »

Sain viimein valmiiksi Circlen Kaya -aloituslaatikon sisällön ja pitäähän uusien maalattujen ukkojen kuvat jakaa muiden kanssa. Teemahan on hyvin perinteinen studion valitsema kulta-vihreä maanläheisillä sävyillä ryyditettyinä, mutta satun pitämään hyvin paljon studion värimaailmoista PP:n factioineihin. Siispä normisävyillä mentiin. Lopputulokseen olen ihan tyytyväinen, onhan kyseessä kuitenkin pelinapit. Maalausputkessä pian valmistumassa myös Lord of the Feast ja Woldwyrd, tämän jälkeen tuleekin olemaan pitempi tauko ennen seuraavaa päivitystä. Näihin kuviin ja tunnelmiin.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut Rejector, To 10.02.2011 11:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Galleriaan pääsee tästä.
Xenon
Peliporukkavalvoja

Re: Hordes: Circle Orboros

Viesti Kirjoittaja Xenon »

Hienon näköinen jengi. Ittekki kyllä diggailen tosta teemaasta. Toi caster(?) on kyllä figuna aivan jäätävän ruma, mutta onneksi olet sen sentään hyvin maalannu.
Marcholio

Viesti Kirjoittaja Marcholio »

Todella hyvin maalattu poppoo, erityinen plussa koirien suista
amis kirjoitti:yhteenveto on: Hanki se v#¤%n sääntökirja ja opettele pelaamaan...

ei millään pahalla mut silleen...
Diogenes

Viesti Kirjoittaja Diogenes »

Maalaus on hienoa, mutta mutta...

Itsekin samoja sus'hukkasia värjäilen (hitaasti mutta varmasti) ja noissa ylläolevissa on ongelmana sama kuin mitä yleensäkin figupelaajan maalaamissa elukoissa (lue hevoset, koiraeläimet). Eli nuo ovat yksivärisen ruskeita, jota hyvin harvassa tapauksessa luonnollinen eläin on. Itse otinkin Circlen hukille malliksi oman koirani :).

Mutta tosiaan, googlettamalla ei löydy yhtään yksiväristä sus'hukkasta. Fantasiaelukat voi toki olla sellaisia, mutta näyttävät silloin fantasiaelukoilta.
Blindi

Viesti Kirjoittaja Blindi »

Mä tykkään kyllä noista hukista erityisesti ja vaikka yleisesti Diogenes onkin oikeassa elukoiden värityksen suhteen niin kyseisillä kaksipäisillä hukillahan näyttää olevan turkkia todella vähän (lähinnä yläselässä) ja juuri turkki/karvoitus on se mikä tekee (koira-)eläimistä "värikkäitä", itse nahkahan harvemmin vaihtelee sävyltään.

Viitan varjotukset onnistuneet todella hyvin imo, mahdollista nähdä vielä selkäpuolelta?

-B
snu

Viesti Kirjoittaja snu »

Blindi kirjoitti:Mä tykkään kyllä noista hukista erityisesti ja vaikka yleisesti Diogenes onkin oikeassa elukoiden värityksen suhteen niin kyseisillä kaksipäisillä hukillahan näyttää olevan turkkia todella vähän (lähinnä yläselässä) ja juuri turkki/karvoitus on se mikä tekee (koira-)eläimistä "värikkäitä", itse nahkahan harvemmin vaihtelee sävyltään.
-B
Koiria en ole niin läheltä tutkinut, mutta ainakin kaksivärisillä kissoilla nahkakin on kaksivärinen.

Figut näyttävät hienoilta, ja itsekin pidän tuosta väriyhdistelmästä. Baseissa häiritsee se, että pitkä ruohotuppo lähtee niin tiukasti yhdestä paikasta. Luonnollisemmalta se näyttäisi, jos ruohot kasvaisivat vähän laajemmalta alueelta ja vähän vähemmän järjestyksessä, vähemmän suoraan ylöspäin. Ja kuinka ollakkaan, jokaisen jalkojen viereen on osunut tasan yksi tupsu. Muuten maa näyttää oikein hyvältä: ruohon seasta näkyy maata sopivasti, ruohon väri näyttää realistiselta, samaten maan väri.
Rejector

Kiitoksia kehuista, tuli ihan hyviä vinkkejäkin miten jatkossa figut voisivat olla paremman näköisiä.

@Xenon: itse pidän Kayan perusversiosta ja vieläpä Feral Warwolffistakin, jotka ovat yleensä ihmisten inhoamia. Kayan tietty manga -tyyli toimii mielestäni hyvin tämän tyyppisessä magiapainotteisessa skirmishpelissä.

@Diogenes: vaikka olenkin kanssasi jollain tasolla samaa mieltä elikoiden yksiksivärisyydestä vs. kirjavuudesta, en silti jaksa pitää sitä kovin tärkeänä. Kyseessä on kuitenkin ne kaksipäiset koirat ja kolmimetriset ihmissudet, niin salittakoon niihin pieni fantasiaelementti. Silti hyvä huomio, luulen että Pureblood Warpwolf saakin astetta realistisemman turkin tulevaisuudessa (onkin muuten niin hieno skulpti että ansaitsee asteen verran enmmän huomiota).

@Blindi: voisin kyllä ottaa uuden setin kuvia näistäkin figuista vähän paremmalla valaisulla, nettikuvat ovatkin vielä vähän tummempia kuin oikeat figut. Samalla sitten vaikka kuvia selkäpuoleltakin. Tullee sitten vaikka seuraavan kuvapäivityksen kanssa.

@snu: katselin myös samaa kun kuvasin figuja, mutta annoin asian olla. Nyt asiasta huomautettuasi alkavat liian tiukat heinätupsut häiritä entistä enemmän. Pitänee tehdä asialle jotain. "Heinää" oli vain niin ärsyttävää käsitellä etten juuri jaksanut niitä enempää lisäillä.

snu

Viesti Kirjoittaja snu »

Asettelua lukuun ottamatta heinä on kyllä hyvän näköistä. Mistä se on peräisin?
Rejector

Heinän olen ostanut jo vuosia sitten ja alkuperäinen etiketti on kadoksissa. Muistelisin että Woodland Scenics -sarjasta tämän olisin löytänyt.
Galleriaan pääsee tästä.
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Näyttäis Woodland Scenicsin Field Grassilta. Värinä näyttäis olevan Harvest Gold?

Tuota saa esmes. Fantsusta, Helsingin Risteysasemalta tai vaikka ulkomaanihmeiltä maelista.

Eipä noissa napeissa mitään sanottavaa ole. Erittäin hyvää pelipöytätasoa. Ainoa mahd. parannettava on juurikin tuo ruohotuppojen yksittäispaikat. Vähän enempi eri paikkoihin toisi "realismia". Mutta sitten toisaalta fantsu != realismi.
Dru Perim

Viesti Kirjoittaja Dru Perim »

On ne niin komeita.

Erityisesti olen kateellinen beissien onnistumisesta ja puhun nyt ihan kivien värityksestä, ruohosta ja syksyn lehdistä. Beissit saattaisivat olla jopa parempia ilman noita heinätuppoja? Toisaalta, minua heinätupoissa häritsee lähinnä se, kun yhteiskuvassa silmä ihmettelee, että jokaisella on tasaisesti yksi tuppo per base. Ehkä kaikille ei kannata laittaa?
Viimeksi muokannut Dru Perim, Ma 07.02.2011 12:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Now it's time to choose
Shooting here, or hanging there
And either way, I lose"

- The Buoys: "Give Up Your Guns" -
Rejector

Uudet, tuhdimmat heinät on jo baseissa, nyt ne alkavat olla jo omaakin silmää miellyttäviä. Pitäisi vain ottaa kuvatkin vielä. Lord of the Feast ja Woldwyrdinkin ovat jo valmiina, wyrd tosin ilman heinää ja ruohoa alustassa.
Galleriaan pääsee tästä.
Rejector

Ja sitten on ensimmäisen päivityksen aika. Nyt on maalattuna ja basetettuna siis Lord of the Feast, Woldwyrd, Shifting Stones -yksikkö ja Alten Ashley -minion soolo. Lordilla on allaan microartsin (muistaakseni?) pyöreä 25mm metsäbase, joka on vain pikaliimattu PP:n omalle 30mm wide rim -baselle. Muissa figuissa basetus jatkaa samaa hiekka-flock-heinä -linjaa kuin aikaisemminkin, tosin nyt heinän määrää on lisätty ja se parturoitu vähän pöyhkemmäksi. Sitten figut:

Lordin ja wyrdin yhteisposeeraus
Kuva

Lähikuvia Lordista
Kuva
Kuva
Kuva

Lähikuvia Woldwyrdista
Kuva
Kuva
Kuva

Alten ja kivet
Kuva

Lähikuvia Altenista
Kuva
Kuva

Vielä kuva kivistä
Kuva

Ja nyt kaikki 22 pistettä iloisesti yhdessä. Huomaa lisääntynyt heinän määärä ensimmäisen erän baseissa.
Kuva
Kuva

Tällä kertaa tällaista, ensi kerralla sitten jo varmaan Pureblood Warpwolf ja ehkä jopa Druidiyksikkökin.

Dru Perim

Re: Hordes: Circle *update 10.2. LotF, Wold, Alten*

Viesti Kirjoittaja Dru Perim »

Niiice. Komea kokonaispoppoo.

Lord of Feastkin on näköjään löytänyt arvoisensa näköalapaikan sormensa osoittelulle. Onneksi WM/Hordesissa ei käytetä "True Line of Sghtia".

Noiden kivien vihreissä riimuissa(?) jokin haraa vastaan, mutta luulen, että ne pitäisi nähdä livenä.
"Now it's time to choose
Shooting here, or hanging there
And either way, I lose"

- The Buoys: "Give Up Your Guns" -
Rejector

Kiitos vaan. Loistavien riimujen kanssa sain tapella kunnolla, tuo tulos on jonkinlainen kompromissi työnteon ja lopputuloksen välillä. Itsekään en oikein ensin pitänyt niistä, mutta silmä tottui aika hyvin.

True Line of Sight ei onneksi ole käytössä Warmahordessa, muuten noin eeppiset baset jäisivät hyvinkin käyttämättä. Lordin kanssa sai kanssa vähän tuskailla, iho lopulta onnistui tarpeeksi hyvin että sen viitsi jättää päällimmäiseksi. Täytyy sanoa että näitä figuja on ihan eri fiilis maalata kun jokainen on kuitenkin oma liikuteltava pelimerkkinsä eikä anonyymi takarivin jantteri. Se automaattisesti nostaa rimaa maalauksessa, mitä ei ole tapahtunut enää pitkään aikaan. Viime aikoina on tosiaan tullut tyydyttyä heikompiin maalaussuorituksiin.

Rutabaga
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Rutabaga »

Mä koittaisin noihin kivien riimuihin laittaa vihreen washin, tai jopa inkin jos sellaisia vielä löytyy. Nyt se näyttää mun silmiin että vihreen päälle oltais sudittu flätti, huonosti peittävä, keltainen.
Väitteesi on hyvä...mutta olet väärässä.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”