Mantic Games: Warpath

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
tnjrp
Viesti:

Mantic Games: Warpath

Viesti Kirjoittaja tnjrp »

Mantic on virallistanut jo jonkin aikaa huhutun laajentamisen scifin (tai ainakin avaruusfantasian) pariin:
http://www.manticgames.com/News/Article ... ci-fi.html

Lainaus suppeasta tekstistä:
Warpath is the new miniatures range and sci-fi game from Mantic Games and will be released later in the year. More information and an Open Beta of the ruleset will be released over the next couple of weeks and months
Jos julkistusvideon jaksaa katsoa kokonaisuudessaan, saa kuulema selville, että "ensimmäisessä aallossa" tarjolle tulee ainakin avaruuskääpiöitä, luultavasti myös avaruushaltioita. Sen jälkeen kun GW pudotti Squatit pois listoilta, kaikki ovat himoineet avaruuskääpiöitä. Kaikki paitsi mä. En siis jaksanut katsoa.

Mutta periaatteessa edullisehko ja kuitenkin kunnollinen scifi(taisinnepäin)muovikittisarja tietenkin kiinnostaa, joten eiköhän pidetä silmällä tätäkin projektia.
HeRoS: tauolla ainakin toistaiseksi
santso

Re: Mantic Games: Warpath

Viesti Kirjoittaja santso »

jesh, tuliskohan tuolta halvemmat vehiclet kuin gw:ltä vai pitäytyvätköhän vain jalkaväessä...
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
NorjanPaavi

Viesti Kirjoittaja NorjanPaavi »

Mantic lähtee siis ihan tohinalla astumaan GW:n varpaille? No toisaalta ihan hyvä niin saadaan tervettä kilpailua.
Mecha

Viesti Kirjoittaja Mecha »

Toi vaikuttaa tosiaan mielenkiintoiselta. Saas nähdä saakohan tota sitten ihan täältä kotimaasta vai pitääkö tilata netistä.
santso

hmm, eiks se oo niin et kaikkia oikeesti hyvien pelien figut pitää tilata ulkomailta :D
Mysterous

Viesti Kirjoittaja Mysterous »

santso kirjoitti:hmm, eiks se oo niin et kaikkia oikeesti hyvien pelien figut pitää tilata ulkomailta :D
Kaikki oikeesti hyvä on sitä mitä ihmiset eivät pääse kokeilemaan.
NetDiver

Viesti Kirjoittaja NetDiver »

Manticin tavaraa löytyy ainakin Stadin pelikaupasta (ja varmasti myös sen sisarmyymälöistä). Joten uskoisin, että Warpathin tuotteita tullaan myös näkemään ihan myymälöissä täällä pohjolassakin.

Eniten itseäni Warpathissa kismittää juuri tuo jo mainittu fantasialähtöisyys. Avaruuskääpiöiden pois jättäminen 40K-universumista oli mielestäni yksi GW:n järkevimmistä teoista. Ei sinänsä etteikö 40K olisi muutenkaan mitään kovan luokan scifiä, mutta fantasiakonseptin siirtäminen lähes sellaisenaan scifiaselmaan ei vain mielestäni toimi. "Kääpiömäiselle" rodulle scifiasetelmassa on varmasti tilaa, mutta konseptia pitää muokata jotta pelimaailman näennäinen uskottavuus säilyy.

Itse pelin sääntö-betan pitäisi ilmestyä reilun viikon sisään, ainakin Beasts of Warin uutisoinnin mukaan. Jospa tätäkin tuli jossain vaiheessa kokeiltua. Paras uutinen Warpathin tulemisessa on kuitenkin edullisten muovista valmistettujen scifiminiatyyrien saapuminen. Toivotaan vain, että geneerisempiä ihmisiä ilmestyy peliin pikaisesti.
Comebackia pelaamisen eturintamaan...
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Mysterous kirjoitti:
santso kirjoitti:hmm, eiks se oo niin et kaikkia oikeesti hyvien pelien figut pitää tilata ulkomailta :D
Kaikki oikeesti hyvä on sitä mitä ihmiset eivät pääse kokeilemaan.
Kaikki oikeesti hyvä on sitä, mitä ei mistään saa.
Navdi

Viesti Kirjoittaja Navdi »

Warpathin betan sekä armeijalistat Forgefathers ja Marauders (kääpiöt ja örkit) ovat nyt ladattavissa niille, joille tulee Manticin uutiskirje. Pikaisella vilkaisulla säännöt vaikuttavat erittäin pelattavilta, sujuvilta, helpoilta ja nopeilta käyttää.

Mygamestore.fi -ketju on Manticin tuotteiden Suomen maahantuoja, joten myös Warpathia tulee saamaan ketjumme myymälöistä (Stadin, Tapiolan, Keravan, Mikkelin, Porvoon ja Hämeenlinnan Pelikauppa) sitten kun se ilmestyy.
tnjrp
Viesti:

Nyttemmin näyttävät nuo säännökset löytyvän myös meille muille Manticin sivuilta -- mukana myös suunnitelmapiirroksia avaruuskääpiöille ja -örkeille.
http://www.manticgames.com/Sci-fi.html

Kun en ole Manticin fantasianäljäilyä juuri seurannut, olen jopa suorastaan hieman hämmästynyt konseptitaiteen yleisestä samankaltaisuudesta sen yhden suuren brittifirman tuotteisiin nähden.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Tuli turhan paljon AT-43 noista säännöistä mieleen. 40k-figumäärän peli tuo näyttäisi olevan ja säännöt toimisivat paremmin, jos yksikkökoot olisi noin 3 x noin suuria. Ei oikein lukemisen jälkeen vakuuttanut, mutta voin toki olla väärässä.

MUTTA:

AVARUUSKÄÄPIÖT!
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
tnjrp
Viesti:

Silveri kirjoitti:Tuli turhan paljon AT-43 noista säännöistä mieleen.
Jaa no mulle ei, mutta eipä toi pelkästään lukemalla tätä beettaa kyllä myöskään tippaakaan houkuta kokeilemaankaan, jotta arvoitukseksi taitaa jäädä tän pelin mekaniikan syvempi olemus.

Pienoismalleja odotellessa siis...
tnjrp
Viesti:

No niin, nyt ollaan tämän kanssa jo niin pitkällä, että Manticin sivu sanoo "1 days remaining" ja ainakin pelikauppa Wayland Games hehkuttaa uutiskirjeessään peliä kannustaen tietenkin samalla vienosti ennakkotilauksiin, varsinkin Forge Fathereiden osalta (tosin äkkiä katsoen heidän saitiltaan ei sitten saanut ennakkotilata kuin Orxeja...).

Tässä lainaus tuon pelikaupan mainos-e-lehtykäisestä:
The rules look very familiar to anyone who has played pevious editions of Warhammer 40K as well as Warmachine. Meanwhile the miniatures we've seen so far look amazing.

We've seen the Forge Father hero miniatures, Steel Warriors figures and Hail Storm Cannon concepts, as well as the Orx Captain and Grunts concepts -so we can confirm that the miniatures do look fantastic while being easy to build and simple to paint.

The first races available are the Forge Fathers and the Orx Marauders while Rebs, Asterians, The Eighth Race and The Corporationn will soon follow.
Nerokas rodun nimi tuo The Eight Race muuten (-:)
thamus

Viesti Kirjoittaja thamus »

No jos säännöt ei miellytä niin ainahan niitä ukkoja voi käyttää.
Minusta on hyvä että tulee avaruus juttuja kuin tuo gw pelit, mie alan olla kypsä gw toiminnalle ja hinnoille.
Ja suoraan sanottuna tuolla gw asenteella ei ihme jos vaikka porukka alkaisi pelaamaan muuta.

Niin ja ei muuten voi verrata gw sääntöjä ja manticin sääntöjä koska toisella on sääntöjen muokkamisesta ja pilaamisesta paljon pitemmän ajan kokemus.
Joten antakaa edes mahdollisuus toiselle, kokeilkaa edes kerran.

Mielenkiintoista on että mantic tekee 25mm ja gw 28-30mm skaalaa ja silti manticin figut käy kun nakutettu gw peleihin.
kuten zombit, luurangot hepat, kääpiöt, chaos kääpiöt...
When i see basilisk i say; For the Emperor.
When i see Slaanesh Demonettes i say; Fuck the Emperor, Hurray the Slaanesh.
tnjrp
Viesti:

thamus kirjoitti:No jos säännöt ei miellytä niin ainahan niitä ukkoja voi käyttää.
Tätä mieltä melkein kaikki muutkin tuntuvat olevan...
Niin ja ei muuten voi verrata gw sääntöjä ja manticin sääntöjä koska toisella on sääntöjen muokkamisesta ja pilaamisesta paljon pitemmän ajan kokemus. Joten antakaa edes mahdollisuus toiselle, kokeilkaa edes kerran.
...enkä ainakaan minä tunne mitään lukkarinrakkautta GW:n peleihin. Päinvastoin kaikensortin scifiräpellyksistä on kertynyt sen verran kokemusta, että katson voivani arvioida tämän Manticin yritelmän alalla perin köykäiseksi jo pelaamatta.

Toki ken ei ole muuta pelannut kuin GW:n pelejä, niin hänelle ilman muuta suosittelen kokeilla edes jotain muutakin, edes kerran. Vaikka sitten tätä.
Mielenkiintoista on että mantic tekee 25mm ja gw 28-30mm skaalaa ja silti manticin figut käy kun nakutettu gw peleihin.
kuten zombit, luurangot hepat, kääpiöt, chaos kääpiöt...
Skaalat on figuihin laiteltu usein huumormielessä. Nykyään sentään onneksi on jonkin verran yleistynyt tapa kertoa mallin todellinen koko, ennen se oli säännönmukaisesti tarkkaan varjeltu salaisuus jota ei saanut figufirmasta irti muuten kuin ehkä poikuutensa lupaamalla.
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

tnjrp kirjoitti:Skaalat on figuihin laiteltu usein huumormielessä.
Jo vain. Olen mm. nähnyt, miten tismalleen sama figulinja vaihtaa lennosta nimeään 25mm:stä 28:ksi omistajan vaihtuessa tai muuten vain. Monet markkinoivat tuotteitaan rennosti nimellä "25/28mm". Historiallisella puolella oli pitkään suosittua kutsua kaikkea 25:ksi, fantasiapuolella taas 28:ksi ihan vain myynnin edistämiseksi. Todellinen nappulan koko saattoi olla mitä vain 22:sta 35:een...eikä nyt edes aloiteta ikuisuusaihetta siitä, mihin ruumiinosaan pituus pitäisi mitata tai mitä pituus oikeastaan kertoo todellisesta massiivisuudesta. Etuliitteiden "true", "epic", "heroic" jne merkitys on myös herttainen kasa kaaosta ilman todellista informaatioarvoa.

Edelleen on kova myyntivaltti väittää, että fantasiasälä on GW-kokoa. Toinen suosittu mitta on tietenkin "vielä vähän isompi kuin naapurilla". Nykyajan ninja-piraatti-höyry-maailmanloppu-demoni-skirmisheissä skaala alkaa olla kaksi päätä pidempi kuin 80-luvun fantasiassa. Esimerkiksi PP:n ja Reaperin asiakkaat taas saattavat tietää, miten pahasti skaala voi karata käsistä jo saman puljun sisällä ja lyhyessä ajassa.

Valmistajan ilmoittamilla skaalanimillä voi käytännössä lähinnä pyyhkäistä. Ainoastaan vierekkäin vertailusta saa irti jotain luotettavaa informaatiota. Voisin kuvitella, että Manticilla on syynsä tähdätä yhteensopivuuteen.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
tnjrp
Viesti:

Dolmot kirjoitti:Voisin kuvitella, että Manticilla on syynsä tähdätä yhteensopivuuteen.
Juu, sen tietyn yhden firman kanssa ja ilmeisesti siinä on onnistuttukin, ainakin fantasian puolella.

Manticin saitti sanoo muuten edelleen, että jäljellä on vielä päivä. Idea on ilmeisesti sama kuin pesukoneellani, joka näyttää koko linkoamisen ajan "jäljellä olevaa aikaa 1 minuutti"... Mut joo.

Tätä sääntökirjan kansikuvaa en ollut aiemmin bongannut:
http://www.manticblog.com/wp-content/up ... _Final.jpg
Sir T0inen

Viesti Kirjoittaja Sir T0inen »

Ääh. Figut julkaistaan vasta lokakuussa. HImottaisi noi avaruuskääpiöt oikein toden teolla.
santso

Sir T0inen kirjoitti:Ääh. Figut julkaistaan vasta lokakuussa. HImottaisi noi avaruuskääpiöt oikein toden teolla.
hmm ''space dwarfs''
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Mantic on selvästi kohdentanut avauslinjansa pelaajiin, joiden sydämessä on squatinmentävä aukko.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”