Warhammer Fantasy Battle: Syksy 2011
Valvoja: Peliporukkavalvojat
- Sör-Skaven
Warhammer Fantasy Battle: Syksy 2011
Huomio Joensuun vanhat & uudet faba pelaajat!
Kerran kun kukaan ei ole saanut vielä aikaiseksi tehdä tätä ketjua, niin otin minä ohjat kätösiin, tai niihin juttuihin, jotka hamstereilla käsien tilalla ovatkaan.
Jotenkas, ehdoituksia minkälaisia juttuja haluatte tehdä tänä syksynä? Miltä kuullostaisi kamppanja (kuten swedland), tai vaikkapa turnaus?? Kaikki ehdotukset ovat tervetulleita.
Itse nimittäin olisin taipumassa swedlandin suuntaan, on kuulemma järjestetty jo monia kertoja. Tämän takia kannattaisi jatkaa tätä hienoa traditioo. Rune sanoi jo itsensä irti tämän järkkäämisestä, koska elämä... (mikä elämä???!), mutta onneksi Drasa hihkaili siihen malliin, että luulen hänenkin osallistuvan tämän järkkäämiseen mun lisäksi jos ihmisiltä innostusta löytyy. :)
Tulen vietämään näitä tag team pelejä tän syksyn aikana, ne toimii hyvin ja ovat huvittavia, mitä muuta sitä hyvältä peliltä kaipaisikaan. Tag team peleistä saapi lisää tietoa tuosta viestiketjusta: http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 78&t=96912
Kuuntelen mielelläni teidänkin ehdotuksia ja aatteita tästä syksystä! Toivotaan että saadaan oikein faba täyteinen syksy.
Juustoisin terveisin, Herra-Rotta
Kerran kun kukaan ei ole saanut vielä aikaiseksi tehdä tätä ketjua, niin otin minä ohjat kätösiin, tai niihin juttuihin, jotka hamstereilla käsien tilalla ovatkaan.
Jotenkas, ehdoituksia minkälaisia juttuja haluatte tehdä tänä syksynä? Miltä kuullostaisi kamppanja (kuten swedland), tai vaikkapa turnaus?? Kaikki ehdotukset ovat tervetulleita.
Itse nimittäin olisin taipumassa swedlandin suuntaan, on kuulemma järjestetty jo monia kertoja. Tämän takia kannattaisi jatkaa tätä hienoa traditioo. Rune sanoi jo itsensä irti tämän järkkäämisestä, koska elämä... (mikä elämä???!), mutta onneksi Drasa hihkaili siihen malliin, että luulen hänenkin osallistuvan tämän järkkäämiseen mun lisäksi jos ihmisiltä innostusta löytyy. :)
Tulen vietämään näitä tag team pelejä tän syksyn aikana, ne toimii hyvin ja ovat huvittavia, mitä muuta sitä hyvältä peliltä kaipaisikaan. Tag team peleistä saapi lisää tietoa tuosta viestiketjusta: http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 78&t=96912
Kuuntelen mielelläni teidänkin ehdotuksia ja aatteita tästä syksystä! Toivotaan että saadaan oikein faba täyteinen syksy.
Juustoisin terveisin, Herra-Rotta
Viimeksi muokannut Sör-Skaven, Pe 19.08.2011 15:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
That which is wrong with the world that we cannot fix with the blades of our axes, we shall surely avenge.
Re: Warhammer Fantacy Battle: Syksy 2011
Kyllähän tuota vois tulla tyrkkimään kaaosta kun muuten faba pelailu on aika vähäistä. Jos sitä vaikka sais sen manticoren vihdoin ja viimein osteltua..
Edit: Kannatan kampanjaa, tosin oikeastaan mikä tahansa käy.
Edit: Kannatan kampanjaa, tosin oikeastaan mikä tahansa käy.
The plan required something that felt no pity. No pain. No fear. Something unstoppable.
- Lord Mikke
Re: Warhammer Fantacy Battle: Syksy 2011
Kampanjat kuulostavat ihan hyvältä, kunhan pisteraja on riittävän iso, ei pitkitetä sitä liikaa, ja pelataan riittävän usein. Ihmiset tuppaavat kyllästymään niihin muuten.
Yksittäisiä pelejä voi sitäpaitsi periaatteessa pelata melkein missä vaan, turnauksissa täytyy ottaa huomioon paljon muitakin seikkoja. Jos turnaus kuitenkin järjestetään, niin kannatan komppien puolelta jotain mikä on "tylyä", erikoista, poikkeaa ETC:n linjasta, ja joka pistää pelaamaan peliä hieman eri tavalla. Tarkoitus ei ole kiusata ketään, vaan pikemminkin antaa mahdollisuus johonkin erilaiseen. Mutta en mene asioiden edelle.
Se, mikä minulle on olennaisinta on se, että saa pelailla sopivan usein.
Yksittäisiä pelejä voi sitäpaitsi periaatteessa pelata melkein missä vaan, turnauksissa täytyy ottaa huomioon paljon muitakin seikkoja. Jos turnaus kuitenkin järjestetään, niin kannatan komppien puolelta jotain mikä on "tylyä", erikoista, poikkeaa ETC:n linjasta, ja joka pistää pelaamaan peliä hieman eri tavalla. Tarkoitus ei ole kiusata ketään, vaan pikemminkin antaa mahdollisuus johonkin erilaiseen. Mutta en mene asioiden edelle.
Se, mikä minulle on olennaisinta on se, että saa pelailla sopivan usein.
Peril of Warp
Re: Warhammer Fantastic Battle: Syksy 2011
Jos järjestätte turnausta tai jotain vastaavaa, niin kotiin päin jos viedään niin miun mielestä meidän Ostium kompit on aika hyvät. :) Jos vielä poistatte viime kerralla kokeillun hirviörajoituksen niin pitäisi mennä. Neljän nopan magia ja 40mod/450pts maksimi lienevät ne tärkeimmät, ja ehkä ainoatkin rajoitukset mitä tasapainoiseen peliin tarvitaan. Tai ainakin tuo yksikkörajoitus. Power scrollikin erratoitiin. :)
Järkätkää järkätkää. ^^
Järkätkää järkätkää. ^^
Re: Warhammer Fantastic Battle: Syksy 2011
Jotain kamppista tosiaan mieluilen minäkin.
Mikke heittikin hyviä pointteja. Kuitenkin se pariviikkoa aikaa per kierros, on semmoinen aika, jota on hankala lähteä lyhentämään. Isoa pistemäärää kannatan myös minä.. mutta voisihan sitä kokeilla pienemmälläkin ensin, jos vaikka kosiskeltaisiin uusiakin pelaajia tulemaan mukaan, jotka eivät ole vielä ennättäneet suurta armeijaa saamaan kasaan.
Ja varsinkin, jos pienemmillä pistemäärillä pelattaisiin, niin sekin jo karsisi suurempia ylilyöntejä.
Mutta mietitään ja suunnitellaan.
Kuitenkin, se mitä ryhdytään pyörittämään, jää hiukan myöhemmäsi syksylle, koska useammallakin kuin minulla alkaa koulut ja pitää ensin nähdä minkälaisia kiireitä se tuo tullessaan.
Ja tokkiinsa voin olla mukana myös järkkäilemässä, kuten väsyneenä mielenhäriöisenä lupaamaan ennätin mennä =P Mutta pittäähän sitä välillä.Sör-Skaven kirjoitti: mutta onneksi Drasa hihkaili siihen malliin, että luulen hänenkin osallistuvan tämän järkkäämiseen mun lisäksi jos ihmisiltä innostusta löytyy. :)
Mikke heittikin hyviä pointteja. Kuitenkin se pariviikkoa aikaa per kierros, on semmoinen aika, jota on hankala lähteä lyhentämään. Isoa pistemäärää kannatan myös minä.. mutta voisihan sitä kokeilla pienemmälläkin ensin, jos vaikka kosiskeltaisiin uusiakin pelaajia tulemaan mukaan, jotka eivät ole vielä ennättäneet suurta armeijaa saamaan kasaan.
Mieki tykkään niistä. Mutta tosiaan vois jotain muutakin tehdä, niin silloin Ostium säilyisi omana erikoisena loistavuutenaan ;PRune kirjoitti:Jos järjestätte turnausta tai jotain vastaavaa, niin kotiin päin jos viedään niin miun mielestä meidän Ostium kompit on aika hyvät. :)
Ja varsinkin, jos pienemmillä pistemäärillä pelattaisiin, niin sekin jo karsisi suurempia ylilyöntejä.
Mutta mietitään ja suunnitellaan.
Kuitenkin, se mitä ryhdytään pyörittämään, jää hiukan myöhemmäsi syksylle, koska useammallakin kuin minulla alkaa koulut ja pitää ensin nähdä minkälaisia kiireitä se tuo tullessaan.
Immune to illusions and scientifical blows.
Armed with black magic, spears and crossbows.
http://jonitanskanen.wix.com/dtd-design
Armed with black magic, spears and crossbows.
http://jonitanskanen.wix.com/dtd-design
Re: Warhammer Fantasy Battle: Syksy 2011
Miekin alan olla jo liian vanha ja kiireinen järkätäkseni mitään. Jos joku sen sijaan tyrkkää Swedlandin pystyyn, olen toki messissä pelaamassa, ainakin melko satavarmasti. Kompeilla ei oikeasti ole mitään väliä itselle, vaan ainoat vaatimukseni ovat, että kamppiksessa ei nähdä aivot lamaannuttavia juustoperseilyitä, homma on vanhojen Swedlandien ja tiimipelien tyyliin letkeää ja pörrö virtaa siinä missä verikin.
Eyes that fire and sword have seen
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
Tarpeeksi vinkeä kamppania niin eiköhän mukana olla. :)
Kyllä se isompi pelikoko minunkin puolesta kelpaa.
Kyllä se isompi pelikoko minunkin puolesta kelpaa.
- Sör-Skaven
Mie ajattelinkin, että voisi laittaa sellasen 2000p armeijoiden kooksi, sopinisiko? Muuten Drasa voitais sitten suunnitella joku hetki että millaisia sääntöjä jne... ja Runelta vois jtn vinkkei ottaa kun on kerran järkänny tätä sen verran mont kertaa. :)
That which is wrong with the world that we cannot fix with the blades of our axes, we shall surely avenge.
Rune jaksoi suuresta väsymyksestä ja myöhäisestä kellonajasta huolimatta demotella minulle kasiedikkaa, ja näköjään noista miun kääpiöistä saa aika kivuttomasti 2400p kokoon pienillä proxyilla. Eiköhän nappeja tule hommattua lisää tässä syksynkin aikana jonkun verran, joten ainakin tulevaisuudessa suuremmatkin pistekoot onnistuvat. Jos jotain Faba-touhuja siis järjestetään, mie tulen ihan mielelläni mukaan.
- Lord Mikke
Toi 2000 kuulostaa ihan hyvältä, mutta minun puolestani voisi olla vaikka tonnin isompikin, ei haittaa yhtään.
Ylipäänsä listat missä saa kaikki mieluisat figut mukaan tehoista riippumatta on Pop.
Ylipäänsä listat missä saa kaikki mieluisat figut mukaan tehoista riippumatta on Pop.
Peril of Warp
- Sör-Skaven
Mahtavaa, tervetuloa mukaan karkeloihin. :)Thalmar kirjoitti:Rune jaksoi suuresta väsymyksestä ja myöhäisestä kellonajasta huolimatta demotella minulle kasiedikkaa, ja näköjään noista miun kääpiöistä saa aika kivuttomasti 2400p kokoon pienillä proxyilla. Eiköhän nappeja tule hommattua lisää tässä syksynkin aikana jonkun verran, joten ainakin tulevaisuudessa suuremmatkin pistekoot onnistuvat. Jos jotain Faba-touhuja siis järjestetään, mie tulen ihan mielelläni mukaan.
Muuten ihan hyvä idis, mutta nyt on tulossa muutamia uusiakin pelaajia syksyn peleihin, niin ajattelin että parempi pelata keskikokoisilla listoilla. Kerkeevät saada siihen asti suhkot hyvin modeleita kasaan. :DLord Mikke kirjoitti:Toi 2000 kuulostaa ihan hyvältä, mutta minun puolestani voisi olla vaikka tonnin isompikin, ei haittaa yhtään.
2k on ehkä aavistuksen liian vähän kasilaitoksessa. Prosenttirajoituksilla armeijoista tulee aika surullisen kokoisia 2k:ssa. Uusia pelaajia pitää toki sympata kun arvotaan pisteitä, mutta 2k:sta 2.4k:n on semikivuton hyppäys ja listoihin saa jo oikeasti paljon enemmän asiaa. Pelitkin tasapainottuvat jo hurjasti, kun peli ei ratkea aivan niin helposti yhteen murhataikaan. Kaikista siisteintä olisi ehkä joku 3k kokoiset pelit, mutta varmaan johonkin 2.4k:n on tyytyminen. Varmaan kannattaa kysellä näiltä uusilta seikkailijoilta, jotta paljonko saavat kokoon, mutta kauheasti alle 2.4k:n ei varmaan kannata mennä.
Ja ehkä otan sanani takaisin komppien suhteen. Neljän nopan magia-komppi olisi kultaa ja suitsukkeita.
Ja ehkä otan sanani takaisin komppien suhteen. Neljän nopan magia-komppi olisi kultaa ja suitsukkeita.
Eyes that fire and sword have seen
- Lord Mikke
No, totta toisaalta kaikki tuokin. Aika unelmahan tuo 3k olisi muuten. Sellainen armeijakohtainen diversiteettikin kasvaa aika paljon vaikkapa 1000- 1500 pisteen peleistä 3k matsiin siten, että kunhan ottaa huolella varaa hieman kaikkeen ja ymmärtää armeijansa vahvuudet, niin ei ole läheskään niin helposti altavastaajana kuin pienemmissä peleissä, joissa väärät tukiyksiköt ovat helposti armeijan kokonaissuorittamisesta pois. Liian paljon eroa armeijoissa pienissä peleissä, mutta minkäs teet.
Yksikkökompit ja nopparajoitus magiaan on hyviä asioita, niillä mennään?
Edit: Niin juu, ja sotakoneisiin ja tankkeihin oikeasti joku inhimillinen raja, niin ei ne harmaat hiukset ala kasvamaan ennen aikojaan.
Yksikkökompit ja nopparajoitus magiaan on hyviä asioita, niillä mennään?
Edit: Niin juu, ja sotakoneisiin ja tankkeihin oikeasti joku inhimillinen raja, niin ei ne harmaat hiukset ala kasvamaan ennen aikojaan.
Peril of Warp
No eiköhän ihmiset osaa olla sen verran reiluja, vaikka tämä jää ainakin itseäni käpsäpelaajana pikkasen harmittamaan. Enhän mie pelaan kuin viittä konetta :PLord Mikke kirjoitti:
Mielestäni kannattaa katsoa, että paljonka olisi syksyn aikana pelaamassa.
Jos tuo Orcs are da best vaikka lainaa örkkejänsä niin on mahdollista tarjota Thralmarille kääpiöitäni jolloin hänkin pääsee kolmen tonnin pelien malliin.
- Sör-Skaven
Maksimisaan toi 2400p, olen kyllä sen kannalla. :I Magiaan neljä noppaa?? Why not! :DDGilaelin kirjoitti:2k on ehkä aavistuksen liian vähän kasilaitoksessa. Prosenttirajoituksilla armeijoista tulee aika surullisen kokoisia 2k:ssa. Uusia pelaajia pitää toki sympata kun arvotaan pisteitä, mutta 2k:sta 2.4k:n on semikivuton hyppäys ja listoihin saa jo oikeasti paljon enemmän asiaa. Pelitkin tasapainottuvat jo hurjasti, kun peli ei ratkea aivan niin helposti yhteen murhataikaan. Kaikista siisteintä olisi ehkä joku 3k kokoiset pelit, mutta varmaan johonkin 2.4k:n on tyytyminen. Varmaan kannattaa kysellä näiltä uusilta seikkailijoilta, jotta paljonko saavat kokoon, mutta kauheasti alle 2.4k:n ei varmaan kannata mennä.
Viisi. :OSalsa kirjoitti:No eiköhän ihmiset osaa olla sen verran reiluja, vaikka tämä jää ainakin itseäni käpsäpelaajana pikkasen harmittamaan. Enhän mie pelaan kuin viittä konetta :PLord Mikke kirjoitti:
Mielestäni kannattaa katsoa, että paljonka olisi syksyn aikana pelaamassa.
Jos tuo Orcs are da best vaikka lainaa örkkejänsä niin on mahdollista tarjota Thralmarille kääpiöitäni jolloin hänkin pääsee kolmen tonnin pelien malliin.
Ihan viksu herrasmiesvalinta on aina olla duplikoimatta mitään. :) Just tossin' cents!
Ei mut hyvältä näyttää. Kyselkää apuja jos tarvitsette joissain asioissa. Itse kyllä kompitan täysillä 40/450 rajaa ja neljän nopan magiaa. Maagiset kolme nelosta.
- Lord Mikke
Sotakoneissa neljä olisi aika hyvä limitti IMO. Tuohon luettaisiin tietysti tankki mukaan, jos pelaa Empirellä. Kääpiöille voisi mahdollisesti antaa yhden enemmän, kun ne nyt on kumminkin vähän erilainen armeija muutenkin, antaisi mahkuja niille.
Pisteistä nyt voi tietty vääntää, kahestatonnista 400pts ylöspäin ei ole niin suuri juttu kuin tonni. 2500 on ulkomailla aika yleinen pistemäärä. Kuten sanottu, niin tietty mitä enemmän sen parempi, mutta 2400 olisi oikeastaan rajana. Voihan siitä tietty äänestääkin.
Pisteistä nyt voi tietty vääntää, kahestatonnista 400pts ylöspäin ei ole niin suuri juttu kuin tonni. 2500 on ulkomailla aika yleinen pistemäärä. Kuten sanottu, niin tietty mitä enemmän sen parempi, mutta 2400 olisi oikeastaan rajana. Voihan siitä tietty äänestääkin.
Peril of Warp
- Sör-Skaven
Ite olen sillä kannalla että 2400 on ehoton max, koska itellä ei ole aikaa pelata säännöllisesti isoja pelejä. Toiseksi uusilla pelaajilla tekee jo työtä saaha 2400p kasaan. Muuten 3k olisi ollu iha ok.
Miun puolesta 2k on kans ihan ok, itselläkin kun tuo ajan kanssa saattaa tulla ongelmia kun alkaa opiskelu eikä tiedä sit minkälaista kiirettä se luo ja nyt kun tuohon 40k kampanjaankin aion osallistua.
Toki se 2400pts antaa enempi juttuja ja ei hajoa sit ihan heti ensimmäiseen lol-sutpois spelliin, että sinällään nyt ei kovin suurta merkitystä ole mulle millä pistemäärällä pelaillaan.
Toki se 2400pts antaa enempi juttuja ja ei hajoa sit ihan heti ensimmäiseen lol-sutpois spelliin, että sinällään nyt ei kovin suurta merkitystä ole mulle millä pistemäärällä pelaillaan.
The plan required something that felt no pity. No pain. No fear. Something unstoppable.
Pelatkaa vaikka eri kokoisia pelejä. :) Sit voi pelata myös liittolaispelejä. Sääntiksestä löytyy alliance säännöt. Ei kaiken tarvitse olla kasiedikassa niin reilua aina. Kasiedikkaa ei suunniteltu supertasaväkiseksi ensinkään. ^^
Pienemmistä suurempiin? 400 pisteen välein? 1200 -> 1600 -> 2000 -> 2400, jne. Jotain kasvatusrajoituksia: Ei saa valita samaa yksikkötyyppiä uusiksi sijoituskohteiksi kuin joka toinen kerta. Esim. 1200 jos otetaan yksi thunderer yksikkö, uuden sellaisen saa aloittaa vasta 2000 pisteessä. Kolmannen 2800 rajalla. Vanhoja yksiköitä saa suurentaa vapaasti aina yksikkökattoon asti. Taikaesineitä saa vaihtaa joka peliin vapaasti.
Sit miulla oli jossain ekspaustaulukoita ja muuta... Pitää kaivaa. :)
Ihan vaan heittelen ideoita. Katotaan jos jokin nappaa suuren suosion. Mutta siis älkää liikaa miettikö tasaväkisyyksiä. Lisäksi pelejä voi aina pelata monia erilaisia.
Vielä lisähuomautuksena meikäläinen tekee ensi Ostiumiin jokia. Valmistunevat ensi viikonloppuun mennessä. Katotaan josko testataan Jonin kanssa sunnuntaina. :)
Runedit\\
Nonni:
Expaus = http://www.cabal-ostium.net/Kraus/campa.pdf
Expanding = http://www.cabal-ostium.net/Kraus/campa ... anding.pdf
Expansionit on vielä kesken, kuten näkyy, mutta nopeastihan noita rukkaisi lisää. Kattokaa jos lämmittää.
Pienemmistä suurempiin? 400 pisteen välein? 1200 -> 1600 -> 2000 -> 2400, jne. Jotain kasvatusrajoituksia: Ei saa valita samaa yksikkötyyppiä uusiksi sijoituskohteiksi kuin joka toinen kerta. Esim. 1200 jos otetaan yksi thunderer yksikkö, uuden sellaisen saa aloittaa vasta 2000 pisteessä. Kolmannen 2800 rajalla. Vanhoja yksiköitä saa suurentaa vapaasti aina yksikkökattoon asti. Taikaesineitä saa vaihtaa joka peliin vapaasti.
Sit miulla oli jossain ekspaustaulukoita ja muuta... Pitää kaivaa. :)
Ihan vaan heittelen ideoita. Katotaan jos jokin nappaa suuren suosion. Mutta siis älkää liikaa miettikö tasaväkisyyksiä. Lisäksi pelejä voi aina pelata monia erilaisia.
Vielä lisähuomautuksena meikäläinen tekee ensi Ostiumiin jokia. Valmistunevat ensi viikonloppuun mennessä. Katotaan josko testataan Jonin kanssa sunnuntaina. :)
Runedit\\
Nonni:
Expaus = http://www.cabal-ostium.net/Kraus/campa.pdf
Expanding = http://www.cabal-ostium.net/Kraus/campa ... anding.pdf
Expansionit on vielä kesken, kuten näkyy, mutta nopeastihan noita rukkaisi lisää. Kattokaa jos lämmittää.