"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

GK Purifiers

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
kAmeli

GK Purifiers

Viesti Kirjoittaja kAmeli »

Suttailin viikonlopun aikana Purifier ryhmän lähes valmiiksi ja ajattelin heittää kommentoitavaksi. Mielipiteitä kaipaan erityisesti tuosta OSL/glow efektistä jota hemmoihin on harjoiteltu. Pitäisikö sitä olla enemmän? Tummempaa/kirkkaampaa hehkua? Kaikki neuvot ja vinkit on tervetulleita.

Kuva

Hi-Res Qvaa: http://k4meli.kuvat.fi/kuvat/Paska/S%E4 ... l.JPG/full
Routasydän

Re: GK Purifiers

Viesti Kirjoittaja Routasydän »

Valo efekti on omasta mielestä saatu juuri sinne minne pitääkin, hieman ehkä kirkkaampi sais olla tosin.
Oikein kaunista katteltavaa muuten :)
player 0

Viesti Kirjoittaja player 0 »

Hohto on kyllä omasta milestäni hyvin, aseen väreillä, ehkä liian suuri ero, jolloin mielestäni eivät vain näytä hyvältä =( ei mitään pahaa siis, varmaan 50-100 kertaa parempaa kuin omani olisivat...
Tanan kirjoitti:Sähkölaitteiden käyttöohjeiden lisäksi minulla ei tule heti mieleen dokumentteja, jota kannattaisi seurata kirjaimellisesti ja ylhäältä annettuna totuutena.
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

Valoefekti näyttää kuvassa aika hyvältä, enemänkin muuttaisin hiukan itse power weaponeita.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
kAmeli

Mjoo, etenkin noita hilpareita pitäisi työstää vielä, niissä on vähän suunnittelu vielä kesken. Kessun miekka taasen on jotaikuinkin valmis, sitä tuskin muutan seuraaviinkaan modeleihin. Miekkahan on tehty tommosella perus NMM/Powerweapon nönnönnöö tekniikalla mille on tutoriaaleja netissä ihan tuhottomasti.
Voittoisa

Viesti Kirjoittaja Voittoisa »

Kynäruiskulla ilmeisesti toteutit?
Hienoa kun Suomessakin ihmiset ymmärtävät kyseisen laitteen käytännöllisyyttä. Ulkomaan foorumeita lukeneena voisin väittää, että Atlantin takana ei taida kovin moni armeijamaalaaja ilman ruiskua sutiakkaan enää :) Vähintäänkin pohjat on vaan niin paljon parempi vetää tasaisuuden vuoksi

Mielestäni valoeffekti ja aseiden väritys ei ihan natsaa keskenään: Figun pinnoille osuva valonsäde tulee ikäänkuin yhdestä pisteestä, siinä missä aseissa (miekat) "valon lähteitä" on kaksi tai useampi noin maalattuna. NMM tekniikan kannalta miekat ovat oiva esimerkki, mutta heijastaako jo valmiiksi loistava "voimamiekka" valoa metallipinnan tavoin?
Jos nyt tuosta soperruksestani mitään ymmärsit niin hyvä, kuvan avulla saisin varmasti viestini paremmin perille.. Katsoo jos ehdin piirrustaa.

Ja joo maalaushan on loistavaa tasoa. Tuollaisia katselisi enemmänkin :)
voitonpuolella.
rikuturso

Viesti Kirjoittaja rikuturso »

Hyvä kameli! Itse hankin kanssa ruiskun juuri teikäläisen ja Maken esimerkin sanelemana. Helpottaa ja nopeuttaa elämää todella paljon nyt kun löysi oikeat maalitkin. Olen Voittoisan kanssa eri mieltä tosta valoefektistä, sillä mun mielestä tuosta tulee kuva, jossa valo ikäänkuin aaltoilee aseen pinnalla ja hohtaa powerarmourille. Tää on vähän näitä juttuja kuin taiteessa yleensäkin, että realismista pitää joskus tinkiä, että saa hyvän näköisen lopputuloksen. Kyllä noilta pojilta kelpaa ottaa dunkkuun! Lisää koneeseen vaan!
rikuturso

Niin ja vielä pikku parannuksena sun kannattais porata noihin stromeihin noi piipunreiät niin tulee vielä se viimeinenkin detalji kohilleen. Kyllä on motivoivaa settiä, käytitkö dakkan zenithlightingia inspislähteenä?
kAmeli

Mjoo, onhan tuo Dakkadakkan tutoriaalikin tullut luettua, mutta pääpiirteittäin opin homman noista Awsomepaintjob / Lester Bursleyn tutoriaaleista.

Mitä voima-aseisiin tulee niin sen tarkemmin en miettinyt mitä noi kuvastais, ekana tulee mieleen joku "kristallimiekka". Tuossa kuitenkin tutoriaali siihenkin -> http://www.youtube.com/watch?v=r7me7OB3XP0
rikuturso

Hei, mihin lantraat ton värin ennen suihkuttamista? Mulla on vähän ongelmia ton oikean paksuisen värin saamisessa. Olen lantrannut suoraan siihen kynän kippoon, mutta se ei näköjään toimi.
kAmeli

rikuturso kirjoitti:Hei, mihin lantraat ton värin ennen suihkuttamista? Mulla on vähän ongelmia ton oikean paksuisen värin saamisessa. Olen lantrannut suoraan siihen kynän kippoon, mutta se ei näköjään toimi.
Hmz. Mistä sävystä puhutaan, vaiko ihan yleisesti kysyt? Sekotan noi kaikki suoraan ruiskun kipossa. Ohenteena käytän 50/50 mixiä Vallejon Thinneriä ja Airbrush Cleaneria, bongasin tuon yhdistelmän jostain WGConsortiumin videosta Youtubessa ja taisi olla Janzki tällä laudalla joka myös suositteli tätä, homma todellakin toimii. Heitän ensin kipon pohjalle ohenteen ja sitten maalin päälle, kallistelen ja kevyesti ravistan kynää niin yleensä on mennyt ihan hyvin sekaisin. Tarvittaessa oon auttanut vähän pensselillä.

Metalli sävyt vaatiikin vähän enempi kikkailua, ne ohennan seuraavalla kaavalla:

Ohennemix/Glaze Medium/Maali: 1:1:1
MakeH

tarkotatko sitä vallejon airbrush cleaneria? En ole itse tuota comboa testannut, kuulostaa kiehtovalta.
rikuturso

No perkule. Onko sulla sitä purkkia? Mitä siinä on, voikohan vodkaa käyttää? Probleemi on siis siinä kun väri tuppaa tulemaan epätasaisesti ja tulee inhottavia roiskeita ja välillä tukkeutuu kokonaan. Vettä jso lisää niin ei tartu ja toi thinneri on liian paksua yksinään.
kAmeli

No joo, etiketti sanoo: Sisältää pienenmäärän Etyleeni Glykoli Monobutyli Eetteriä. Kuulostaa kotikemistin korvaan joltain kunnon liuottimelta, mutta mausta huomaa että aika laihaa on verrattuna asetoniin, tärpättiin ym. elikkäs kuulosta siltä niinku joku akkuvesi/vodka yhdistelmä ajais saman asian mutta mitään vastuuta en ota :)

Sit video pätkää missä puhutaan tuosta seoksesta, ainesuhde meni meikällä vähän vituiks mutta eniveis, meikäläinen on käyttäny 50/50.
http://www.youtube.com/watch?v=mex6x1Xckr0
MakeH

Hetken epäilytti koittaa sekoittaa puhdistusainetta sekaan ohentamistarkoituksessa mutta eilen oli harvinaisen huono päivä maalaamiseen ja turhautuminen kannusti kokeiluun. Ero vaikutti valtavalta, huomattavasti pehmeämpi kokemus eikä maali tuntunut kuivuvan vääriin paikkoihin käytön aikana. Oli yhtä orgasmia vaunun basecoattaus tuon techin jälkeen. Eli siis kiitos vinkistä.
rikuturso

Ei saakeli. PIrun kun tähän saa uppoamaan rahaa, mutta ei kai auta. Ohennetta kehiin siis. Siis jos ei vodka toimi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”