"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pirates laiva ja saari työnalla

"Peli perustuu tositapahtumiin." Kaikki ns. oikeasta elämästä aiheensa ammentavat pelit maailmamme historiasta.
Dru Perim

Re: Pirates laiva ja saari työnalla

Viesti Kirjoittaja Dru Perim »

Hemmetti (pardon my french) että näyttää hyvältä ja laadukkaalta. Maalusvaihe on aina kriittinen, koska itse en ainakaan aina jaksa viedä maaston rakentelua tasokkaasti loppuun asti, minkä seurauksena maalus voi olla vähän sitä sun tätä.

Tätä lautaa pitää päästä testaamaan eli täytyy siirtää royal navy -projekti lähemmäs maalauspöytää...

Niin ja kiitos tuosta Erikeeper + laasti -vinkistä. Itse olen käyttänyt vain erilaisia huonekalu- ja ikkunanpielikittejä. Nämä yleensä kutistuvat halkeillen ainakin paksuina kerroksina laitettuna (mikä yleensä on hyvä efekti), mutta kontrolloidumpaan tasoitteeseen pitää kokeilla tuota laattojen saumaslaastia ja liimaa.

T. Marko
"Now it's time to choose
Shooting here, or hanging there
And either way, I lose"

- The Buoys: "Give Up Your Guns" -
fho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fho »

Ensimmäinen hiekoitusyritys saaren aukiolle. Tuli kyllä kumma kontrasti kuten kuvasta näkyy. Hiekan jyvät sattuu silmiin ja ei oikein sovi kalkkikivikallion tyyliin :)
Kuva
Juuri tästä syystä en liimannut hiekkaa vielä, joten täytynee kaataa pois ja koettaa uudestaan. Melkein voisi lisätä että nopeeta ei tule hyvää..
Gravity is a myth, the Earth sucks too
j.s.r

Viesti Kirjoittaja j.s.r »

"Oikea tykkikö" tuolta pöydän alta pilkistää?

On kyllä nättipöytä. Kuvasta ainakaan huomannut hiekoituksessa vikaa.
Alkoholi on elämäntapa!
Alkoholi on minun elämäntapani!

Homer J Simpson
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

No kieltämättä hieman se kontrastoi, tosin ehkä ao kuvernööri sinne on soraa ajanut - kalliopintahan näyttäisi vähän toisenlaiselta ja silloin se maa olisi ensisijaisesti kannattanut rakentaa kittiseoksella tms - ehkä polkuja lukuunottamatta.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
fho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fho »

Kiitos kommenteista. Homman on tarkoitus olla valmis Ropeconiin :)

Tuolla pöydän alla on alennuksessa ollut 25cm pitkä matkamuistotykki Tukholmasta, valurautainen ja puinen jalusta pyörillä.

Soran kuskauksen lisäksi kuvernöri on tehnyt millin tasaista jälkeä tasoittaessaan saaren pintaa. Sinällään kontrasti muuttoi paljon paremmaksi kun poistin siitä about kaiken soran ja alta paljastui taas kalkkikiven väriseksi maalattu pohja. Säätö jatkuu..

Tälläiselle projektille on kyllä varattava aikaa ja tilaa. Homma toimii edes jotenkin kohtuullisesti kun kaikki välineet ja tarvikkeet voi vaan jättää odottamaan inspiraatiota. Ei auta yhtään kiroilla kun olohuoneessa ei käytännössä pysty juuri käveleen ja polven on nirhaissut pelipyödän kulmaan n+1 kertaa viimeisen parin kuukauden aikana suunnistaessa jääkaapille. Koirakaan ei ole tehnyt pahemmin tuhoja kun joutui luopumaan reviiristään.
fho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fho »

Hiekoitus jatkuu.. kohta pääsee tekemään detaljeja. Enään pieni osaa saarta hiekoittamatta ja laatoituskokeilu tykkien lähistöltä saattaa jäädä pois lopullisesta.
Kuva

Talot alkavat kaipaan maalia pintaan. Pieni työtapaturma pääsi käymään ja saaren pinnoista tuli hieman eri värisiä. Taamaisempi näyttää vaaleammalta :)
Kuva

Joku voi spottaa että ovela kuvernööri on kaivanut katakombin tynkää hautojen alle.
Kuva
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

fho kirjoitti:Joku voi spottaa että ovela kuvernööri on kaivanut katakombin tynkää hautojen alle.
Nah, tuo on aivan selkeästi pikemminkin puolustusviritelmä. Oikeasti nuo haudat on viritetty siten, että piilokytkimellä (talossa? tai muussa puolustuskeskuksessa) saadaan nuo hautakivet siirtymään syrjään ja sen jälkeen haudoista nousee kovin zombieiden näköisiä 30 mm heroicin kokoisia nukkeja. Tämä puolestaan aiheuttaa uhkaavissa piraateissa sen verran hämmennystä, että heidän kuvernöörin tyttären kaappausoperaationsa keskeytyy hetkeksi piraattien jähmettyessä paikalleen zombeja tuijotellen, jolloin he ovat helppoa riistaa tark'ampujille (tai ehkä pikemminkin metsästäjille, kun nyt mustaruutiaseista kuitenkin on kyse).

... tai sitten mun ei pitäisi kirjoitella sotuun puolenyön aikoihin.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
fho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fho »

Vähitellen edistyy ja viimeinenkin saaren pinta ruohotettu..
Kuva

Tykit odottavat maalausta.
Kuva

Talot ovat saaneet väriä pintaan, lattia vielä maalaamatta..
Kuva

Meksikaani paimentaa faunaa..
Kuva
fho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fho »

Yksityiskohdat alkavat maalautua.. Seuraavaksi baarin sisäosa ja lopuksi 15 kuvernöörin miestä sotilasasuihin. Hyvin aikaa tehdä valmiiksi :)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
fho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fho »

Baarissa karskit meksikaanit selvittevät välejään.
Kuva

Kuvernoorin miehet ryntäämässä asemiin kun Kiinalaiset merirosvot ovat rantautumassa.
Kuva
ile

Viesti Kirjoittaja ile »

Terve,

Olen kiinnostuksella seurannut tämän mahtavan projektin etenemistä. Kiitos prosessin dokumentoinnista ja mehevästä fiilistelystä! Tulen Ropeconissa katsomaan lähempää ja kehumaan lisää. :)

-ile
Wanha Herra T

Viesti Kirjoittaja Wanha Herra T »

ile kirjoitti:Terve,

Olen kiinnostuksella seurannut tämän mahtavan projektin etenemistä. Kiitos prosessin dokumentoinnista ja mehevästä fiilistelystä! Tulen Ropeconissa katsomaan lähempää ja kehumaan lisää. :)

-ile
Yhdyn näihin kommentteihin! Todella mahtavaa Mika!

Valitettavasti en pääse coniin, mutta heti Lotow-kampanjan päätöksen jälkeen laitetaan LOTHS-kampanja kunnolla vauhtiin! Tolla laudalla pitää päästä pelaamaan!!!
Teemu Kujala alias Wanha Herra T
[email protected]
- pikku-ukkopelaaja jo vuodesta 1988
ampusiili

Viesti Kirjoittaja ampusiili »

fho kirjoitti:Dam, sait ruohot halvemmalla.
Pilvestä saa maksaa.

Tosi siistiä maastoa, tämä on siis joku demotuspöytä? Mille pelijärjestelmälle tarkoitettu?
92% ihmisistä vetää tilastoja hatusta
fho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fho »

Tosi siistiä maastoa, tämä on siis joku demotuspöytä? Mille pelijärjestelmälle tarkoitettu?
Warhammer historicals legends of the high seas..
Lauta tulee olemaan siis Ropeconissa pelattavissa.
Wanha Herra T

Viesti Kirjoittaja Wanha Herra T »

AARRR

Legend of the high seas -kampanjamme on muutamien testipelien myötä lähdössä täysillä käyntiin 31.8. maanantaina FiWan pelitilassa Lauttasaaressa.

Lämmittely-pelien hurmeisia peliraportteja voi ihailla osoitteessa:

http://www.fiwa.fi/category/sotapelit/w ... high-seas/

Ei kun mukaan! Ilmoittautumiset allekirjoittaneelle.

P.S. Laivojakin löytyy lainattavaksi asti ja piraatti-ukkoja saa Englanti-maasta verkkokauppojen kautta. Punnan kurssi on edullinen.
Teemu Kujala alias Wanha Herra T
[email protected]
- pikku-ukkopelaaja jo vuodesta 1988
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Historialliset miniatyyripelit”