Pirates laiva ja saari työnalla
Re: Pirates laiva ja saari työnalla
Hemmetti (pardon my french) että näyttää hyvältä ja laadukkaalta. Maalusvaihe on aina kriittinen, koska itse en ainakaan aina jaksa viedä maaston rakentelua tasokkaasti loppuun asti, minkä seurauksena maalus voi olla vähän sitä sun tätä.
Tätä lautaa pitää päästä testaamaan eli täytyy siirtää royal navy -projekti lähemmäs maalauspöytää...
Niin ja kiitos tuosta Erikeeper + laasti -vinkistä. Itse olen käyttänyt vain erilaisia huonekalu- ja ikkunanpielikittejä. Nämä yleensä kutistuvat halkeillen ainakin paksuina kerroksina laitettuna (mikä yleensä on hyvä efekti), mutta kontrolloidumpaan tasoitteeseen pitää kokeilla tuota laattojen saumaslaastia ja liimaa.
T. Marko
Tätä lautaa pitää päästä testaamaan eli täytyy siirtää royal navy -projekti lähemmäs maalauspöytää...
Niin ja kiitos tuosta Erikeeper + laasti -vinkistä. Itse olen käyttänyt vain erilaisia huonekalu- ja ikkunanpielikittejä. Nämä yleensä kutistuvat halkeillen ainakin paksuina kerroksina laitettuna (mikä yleensä on hyvä efekti), mutta kontrolloidumpaan tasoitteeseen pitää kokeilla tuota laattojen saumaslaastia ja liimaa.
T. Marko
"Now it's time to choose
Shooting here, or hanging there
And either way, I lose"
- The Buoys: "Give Up Your Guns" -
Shooting here, or hanging there
And either way, I lose"
- The Buoys: "Give Up Your Guns" -
Ensimmäinen hiekoitusyritys saaren aukiolle. Tuli kyllä kumma kontrasti kuten kuvasta näkyy. Hiekan jyvät sattuu silmiin ja ei oikein sovi kalkkikivikallion tyyliin :)

Juuri tästä syystä en liimannut hiekkaa vielä, joten täytynee kaataa pois ja koettaa uudestaan. Melkein voisi lisätä että nopeeta ei tule hyvää..

Juuri tästä syystä en liimannut hiekkaa vielä, joten täytynee kaataa pois ja koettaa uudestaan. Melkein voisi lisätä että nopeeta ei tule hyvää..
Gravity is a myth, the Earth sucks too
"Oikea tykkikö" tuolta pöydän alta pilkistää?
On kyllä nättipöytä. Kuvasta ainakaan huomannut hiekoituksessa vikaa.
On kyllä nättipöytä. Kuvasta ainakaan huomannut hiekoituksessa vikaa.
Alkoholi on elämäntapa!
Alkoholi on minun elämäntapani!
Homer J Simpson
Alkoholi on minun elämäntapani!
Homer J Simpson
No kieltämättä hieman se kontrastoi, tosin ehkä ao kuvernööri sinne on soraa ajanut - kalliopintahan näyttäisi vähän toisenlaiselta ja silloin se maa olisi ensisijaisesti kannattanut rakentaa kittiseoksella tms - ehkä polkuja lukuunottamatta.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Kiitos kommenteista. Homman on tarkoitus olla valmis Ropeconiin :)
Tuolla pöydän alla on alennuksessa ollut 25cm pitkä matkamuistotykki Tukholmasta, valurautainen ja puinen jalusta pyörillä.
Soran kuskauksen lisäksi kuvernöri on tehnyt millin tasaista jälkeä tasoittaessaan saaren pintaa. Sinällään kontrasti muuttoi paljon paremmaksi kun poistin siitä about kaiken soran ja alta paljastui taas kalkkikiven väriseksi maalattu pohja. Säätö jatkuu..
Tälläiselle projektille on kyllä varattava aikaa ja tilaa. Homma toimii edes jotenkin kohtuullisesti kun kaikki välineet ja tarvikkeet voi vaan jättää odottamaan inspiraatiota. Ei auta yhtään kiroilla kun olohuoneessa ei käytännössä pysty juuri käveleen ja polven on nirhaissut pelipyödän kulmaan n+1 kertaa viimeisen parin kuukauden aikana suunnistaessa jääkaapille. Koirakaan ei ole tehnyt pahemmin tuhoja kun joutui luopumaan reviiristään.
Tuolla pöydän alla on alennuksessa ollut 25cm pitkä matkamuistotykki Tukholmasta, valurautainen ja puinen jalusta pyörillä.
Soran kuskauksen lisäksi kuvernöri on tehnyt millin tasaista jälkeä tasoittaessaan saaren pintaa. Sinällään kontrasti muuttoi paljon paremmaksi kun poistin siitä about kaiken soran ja alta paljastui taas kalkkikiven väriseksi maalattu pohja. Säätö jatkuu..
Tälläiselle projektille on kyllä varattava aikaa ja tilaa. Homma toimii edes jotenkin kohtuullisesti kun kaikki välineet ja tarvikkeet voi vaan jättää odottamaan inspiraatiota. Ei auta yhtään kiroilla kun olohuoneessa ei käytännössä pysty juuri käveleen ja polven on nirhaissut pelipyödän kulmaan n+1 kertaa viimeisen parin kuukauden aikana suunnistaessa jääkaapille. Koirakaan ei ole tehnyt pahemmin tuhoja kun joutui luopumaan reviiristään.
Hiekoitus jatkuu.. kohta pääsee tekemään detaljeja. Enään pieni osaa saarta hiekoittamatta ja laatoituskokeilu tykkien lähistöltä saattaa jäädä pois lopullisesta.

Talot alkavat kaipaan maalia pintaan. Pieni työtapaturma pääsi käymään ja saaren pinnoista tuli hieman eri värisiä. Taamaisempi näyttää vaaleammalta :)

Joku voi spottaa että ovela kuvernööri on kaivanut katakombin tynkää hautojen alle.

Talot alkavat kaipaan maalia pintaan. Pieni työtapaturma pääsi käymään ja saaren pinnoista tuli hieman eri värisiä. Taamaisempi näyttää vaaleammalta :)

Joku voi spottaa että ovela kuvernööri on kaivanut katakombin tynkää hautojen alle.

Nah, tuo on aivan selkeästi pikemminkin puolustusviritelmä. Oikeasti nuo haudat on viritetty siten, että piilokytkimellä (talossa? tai muussa puolustuskeskuksessa) saadaan nuo hautakivet siirtymään syrjään ja sen jälkeen haudoista nousee kovin zombieiden näköisiä 30 mm heroicin kokoisia nukkeja. Tämä puolestaan aiheuttaa uhkaavissa piraateissa sen verran hämmennystä, että heidän kuvernöörin tyttären kaappausoperaationsa keskeytyy hetkeksi piraattien jähmettyessä paikalleen zombeja tuijotellen, jolloin he ovat helppoa riistaa tark'ampujille (tai ehkä pikemminkin metsästäjille, kun nyt mustaruutiaseista kuitenkin on kyse).fho kirjoitti:Joku voi spottaa että ovela kuvernööri on kaivanut katakombin tynkää hautojen alle.
... tai sitten mun ei pitäisi kirjoitella sotuun puolenyön aikoihin.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Vähitellen edistyy ja viimeinenkin saaren pinta ruohotettu..

Tykit odottavat maalausta.

Talot ovat saaneet väriä pintaan, lattia vielä maalaamatta..

Meksikaani paimentaa faunaa..

Tykit odottavat maalausta.

Talot ovat saaneet väriä pintaan, lattia vielä maalaamatta..

Meksikaani paimentaa faunaa..

Yksityiskohdat alkavat maalautua.. Seuraavaksi baarin sisäosa ja lopuksi 15 kuvernöörin miestä sotilasasuihin. Hyvin aikaa tehdä valmiiksi :)

Baarissa karskit meksikaanit selvittevät välejään.

Kuvernoorin miehet ryntäämässä asemiin kun Kiinalaiset merirosvot ovat rantautumassa.

Kuvernoorin miehet ryntäämässä asemiin kun Kiinalaiset merirosvot ovat rantautumassa.

Terve,
Olen kiinnostuksella seurannut tämän mahtavan projektin etenemistä. Kiitos prosessin dokumentoinnista ja mehevästä fiilistelystä! Tulen Ropeconissa katsomaan lähempää ja kehumaan lisää. :)
-ile
Olen kiinnostuksella seurannut tämän mahtavan projektin etenemistä. Kiitos prosessin dokumentoinnista ja mehevästä fiilistelystä! Tulen Ropeconissa katsomaan lähempää ja kehumaan lisää. :)
-ile
-
Wanha Herra T
Yhdyn näihin kommentteihin! Todella mahtavaa Mika!ile kirjoitti:Terve,
-ile
Valitettavasti en pääse coniin, mutta heti Lotow-kampanjan päätöksen jälkeen laitetaan LOTHS-kampanja kunnolla vauhtiin! Tolla laudalla pitää päästä pelaamaan!!!
Pilvestä saa maksaa.fho kirjoitti:Dam, sait ruohot halvemmalla.
Tosi siistiä maastoa, tämä on siis joku demotuspöytä? Mille pelijärjestelmälle tarkoitettu?
92% ihmisistä vetää tilastoja hatusta
Warhammer historicals legends of the high seas..Tosi siistiä maastoa, tämä on siis joku demotuspöytä? Mille pelijärjestelmälle tarkoitettu?
Lauta tulee olemaan siis Ropeconissa pelattavissa.
-
Wanha Herra T
AARRR
Legend of the high seas -kampanjamme on muutamien testipelien myötä lähdössä täysillä käyntiin 31.8. maanantaina FiWan pelitilassa Lauttasaaressa.
Lämmittely-pelien hurmeisia peliraportteja voi ihailla osoitteessa:
http://www.fiwa.fi/category/sotapelit/w ... high-seas/
Ei kun mukaan! Ilmoittautumiset allekirjoittaneelle.
P.S. Laivojakin löytyy lainattavaksi asti ja piraatti-ukkoja saa Englanti-maasta verkkokauppojen kautta. Punnan kurssi on edullinen.
Legend of the high seas -kampanjamme on muutamien testipelien myötä lähdössä täysillä käyntiin 31.8. maanantaina FiWan pelitilassa Lauttasaaressa.
Lämmittely-pelien hurmeisia peliraportteja voi ihailla osoitteessa:
http://www.fiwa.fi/category/sotapelit/w ... high-seas/
Ei kun mukaan! Ilmoittautumiset allekirjoittaneelle.
P.S. Laivojakin löytyy lainattavaksi asti ja piraatti-ukkoja saa Englanti-maasta verkkokauppojen kautta. Punnan kurssi on edullinen.