"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Kotimaiset alan liikkeet - Liian hyviä ollakseen totta?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Pariah

Re: Kotimaiset alan liikkeet - Liian hyviä ollakseen totta?

Viesti Kirjoittaja Pariah »

Warchef kirjoitti:Tuli tosta karrin viestistä että onko IKINÄ missään muodossa tullut GW:ltä suoraan mainosta lehdessä/tveessä/muussa mediassa valkoista kääpiötä lukuunottamatta? >Nimittäin jos kerran ei mainostaa tarvitse niin siinähän säästyy todennäköisesti niin paljon rahaa että kivijalkakauppoja melkein kannattaakin pitää pelkän nettikaupan sijasta.
Ainoa mikä tulee mieleen on 80-luvulla tullut tv-mainos Hero Questista, ja tuokin taisi olla enemmän Milton-Bradleyn harteilla silloin...

HQ mainos Youtubessa...
Give a warjack coal and you warm him for a day. Give a warjack an axe, and you warm him for his whole life... with coal ripped from the cold dead boilers of his enemies.
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Karri kirjoitti:Tämä on mielenkiintoinen huomio, sillä Games Workshop on ilmeisesti jotenkin onnistunut suurelta osin sysäämään markkinointivastuun riippumattomille jälleenmyyjille. Muilla aloilla on pääsääntöisesti tapana, että itse tuotteen valmistaja huolehtii markkinoinnista käsittäen erilaiset mainonnan ja myynninedistämisen keinot.
Minusta taas GW on saavuttanut nykyisen asemansa nimenomaan tehokkaan markkinoinnin takia. Markkinoinnin voi tietysti käsittää monella tapaa, mutta jo sellainen perusasia kuin nätit tuotekuvat studiomaalatuista figuista on ollut pahasti hukassa monelta muulta alan firmalta. Monta tuotteidensa puolesta hyvinkin kilpailukykyistä valmistajaa meni nurin pitkälti tämän takia. GW on pistänyt rutiininomaisesti edustavat kuvat nettin, lehteen, esitteisiin, kataloogeihin ja tietysti paketin kylkeen. Jälleenmyyjille toimitetaan ständit ja plakaatit. Kaikenlaista demomateriaaliakin on irronnut pelipöydistä lähtien. Vertaa tätä muihin alan firmoihin, joista hulvaton enemmistö toimittaa jälleenmyyjille käytännössä vain maalaamatonta tinaa muovipussissa. Kyllä minä osaisin arvata, kumpi tyyli myy paremmin itsensä, vaikka puodin pitäjä vain joisi kahvia takahuoneessa.

Kuinka monella figuvalmistajalla on omaa nimeään kantavat myymälät suurkaupunkien katukuvassa kahdella puolen rapakkoa?

Muihin aloihin verratessa taas pitää ottaa huomioon, että GW on kuitenkin vielä pikkufirma todellisiin peli/lelujätteihin nähden. Sadan miljoonan liikevaihdolla ei vielä valloiteta maailmaa. Ehkä eräänlainen kasvun raja on myös jo saavutettu. Maalausta vaativat figut ja 300-sivuiset sääntökirjat ovat väistämättä marginaaliyleisön kamaa. Kyllähän väkeä edelleen yritetään värvätä, mutta iso osa aloittajista pistää parin kuukauden päästä myynti-ilmoituksen Sotavasaralle ja vaihtaa Xboxiin.

Kirby taisi aikoinaan tehdä periaatelinjauksen, ettei isoihin medioihin kannata mennä mainostamaan. Parempi pitää nimi esillä alan kaupoissa, joilloin peleistä ylipäätään kiinnostunut yleisö löytää tuotteet omasta halustaan. Sillä kustannukset pysyvät kurissa. Mitään suunnatonta ryntäystä itse maalattavien figujen pariin ei voi odottaa, vaikka telkkarimainos lupaisi mitä.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Lord Mikke

Viesti Kirjoittaja Lord Mikke »

Gw:ssä on se hyvä puoli että vaikka se munaileekin jatkuvasti, niin figut ovat aina täyttä laatua, ja jos jotain puuttuu niin NP, uusi boksi tilalle vaivatta. Lisäksi peli ei ole kuolemassa millään tavalla, eli se on luotettava siinäkin mielessä.

Itse tilaan mieluummin täydet bonukset omistavana Bootstepistä (olikos se joku -15%) kuin Maelstromilta, ihan periaatesyistä. Tuen kotimaista kauppaa, ja tuntuisi jotenkin törkeältä vetää aita noin matalaksi, Maelstrom myy nimittäin NIIN halvalla. Muutenkin 200 euron kaaosarmeijan tilaamisessa toi oli ihan riittävän hyvä säästö. En hauku ulkomaalaista, mutta en käänny sen puoleen ensimmäiseksi.
Peril of Warp
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Lord Mikke kirjoitti:Gw:ssä on se hyvä puoli että vaikka se munaileekin jatkuvasti, niin figut ovat aina täyttä laatua, ja jos jotain puuttuu niin NP, uusi boksi tilalle vaivatta. Lisäksi peli ei ole kuolemassa millään tavalla, eli se on luotettava siinäkin mielessä.
Noh en ole itse törmänny viellä firmaan joka ei korvaisi rikkinäisiä/puuttuvia tuotteita joten ei GW tuossa ole poikkeus. Paremminkin tekevät vain sen mitä on oikeus odottaa. Hyvä juttu tietty että hekin tekevät noin.
Itse tilaan mieluummin täydet bonukset omistavana Bootstepistä (olikos se joku -15%) kuin Maelstromilta, ihan periaatesyistä. Tuen kotimaista kauppaa, ja tuntuisi jotenkin törkeältä vetää aita noin matalaksi, Maelstrom myy nimittäin NIIN halvalla. Muutenkin 200 euron kaaosarmeijan tilaamisessa toi oli ihan riittävän hyvä säästö. En hauku ulkomaalaista, mutta en käänny sen puoleen ensimämiseksi.
Jaa onkos armeijoilla joku minimihinta jonka alle ei saa ostaa tai menee huijaamiseksi?-)
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Lord Mikke

Viesti Kirjoittaja Lord Mikke »

tneva82 kirjoitti:
Lord Mikke kirjoitti:Gw:ssä on se hyvä puoli että vaikka se munaileekin jatkuvasti, niin figut ovat aina täyttä laatua, ja jos jotain puuttuu niin NP, uusi boksi tilalle vaivatta. Lisäksi peli ei ole kuolemassa millään tavalla, eli se on luotettava siinäkin mielessä.
Noh en ole itse törmänny viellä firmaan joka ei korvaisi rikkinäisiä/puuttuvia tuotteita joten ei GW tuossa ole poikkeus. Paremminkin tekevät vain sen mitä on oikeus odottaa. Hyvä juttu tietty että hekin tekevät noin.
No, kunhan nyt mainitsin :). Ei Gw:stä tiedä.
Itse tilaan mieluummin täydet bonukset omistavana Bootstepistä (olikos se joku -15%) kuin Maelstromilta, ihan periaatesyistä. Tuen kotimaista kauppaa, ja tuntuisi jotenkin törkeältä vetää aita noin matalaksi, Maelstrom myy nimittäin NIIN halvalla. Muutenkin 200 euron kaaosarmeijan tilaamisessa toi oli ihan riittävän hyvä säästö. En hauku ulkomaalaista, mutta en käänny sen puoleen ensimämiseksi.
Jaa onkos armeijoilla joku minimihinta jonka alle ei saa ostaa tai menee huijaamiseksi?-)
Häh? Siis, toi oli ensimmäinen asia mitä kyseisestä paikasta tilasin, ja totesinpahan vain että "hyvä valinta, käypi". Olisin tilannut ton joukon joka tapauksessa, sillä innostuin kaaoksesta.
Peril of Warp
Mikke

Viesti Kirjoittaja Mikke »

GW on kokeillut Brittein saarilla televisiomainontaakin, mutta tulokset eivät olleet hinta/laatu suhteessa vastaavia, kuin GW:n "perinteiset" markkinointikeinot. Muistaakseni homma meni niin, että televisiomainonta nosti hetkellisesti myyntiä, mutta johti pitkässä juoksussa heikompaan tulokseen, kuin demottaminen ja erilaiset tempaukset.
"Concrete is heavy ; iron is hard - but the grass will prevail."
-Edward Abbey
Slaughter Master

Viesti Kirjoittaja Slaughter Master »

Olen ollut Puolenkuun Pelien kanta-asiakas niin kauan kuin se on ollut olemassa. Figut olen suurimmilta osin ostanut sieltä, mutta kun gw nosti metallifigujen hinnat järjettömyyksiin, ei enää tee niitä kauheasti mieli ostaa kun käytettynä. Muutenkin hintojen noustua on ollut pakko ihan oikeasti miettiä sitä rahankäyttöä. Työttömän pussissa se tuntuu.
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Slaughter Master kirjoitti:Olen ollut Puolenkuun Pelien kanta-asiakas niin kauan kuin se on ollut olemassa. Figut olen suurimmilta osin ostanut sieltä, mutta kun gw nosti metallifigujen hinnat järjettömyyksiin, ei enää tee niitä kauheasti mieli ostaa kun käytettynä. Muutenkin hintojen noustua on ollut pakko ihan oikeasti miettiä sitä rahankäyttöä. Työttömän pussissa se tuntuu.
Priorisointikysymys. Pitäen mielessä se kolmesti viikossa sun postilaatikkoon kolahtava kourallinen musiikkilevyjä, on vaikea ottaa vakavasti tota rahankäytön miettimistäsi :)
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Slaughter Master

Viesti Kirjoittaja Slaughter Master »

Oberon kirjoitti:
Slaughter Master kirjoitti:Olen ollut Puolenkuun Pelien kanta-asiakas niin kauan kuin se on ollut olemassa. Figut olen suurimmilta osin ostanut sieltä, mutta kun gw nosti metallifigujen hinnat järjettömyyksiin, ei enää tee niitä kauheasti mieli ostaa kun käytettynä. Muutenkin hintojen noustua on ollut pakko ihan oikeasti miettiä sitä rahankäyttöä. Työttömän pussissa se tuntuu.
Priorisointikysymys. Pitäen mielessä se kolmesti viikossa sun postilaatikkoon kolahtava kourallinen musiikkilevyjä, on vaikea ottaa vakavasti tota rahankäytön miettimistäsi :)
Nyt oli kesällä töitä, mutta tolla "työttömällä" tarkoitin teoreettista työtöntä, ja sitäkin että lukion jälkeen olen ollut huomattavan pitkään työttömänä ja saanut vain pari pätkäduunia. Ja on mulla figut ollut paljon isompi rahareikä. Kyllä mä joudun niin levyjen kuin figujen suhteen miettimään mitä ostan ja kuinka paljon. Toistaiseksi rahatilanne on ihan hyvä mutta en silti viitsi hirveästi ostella, jos en saakaan duunia, kevään hakuun ja opintotukeen on vielä piiiiiitkä aika.
Tylran

Viesti Kirjoittaja Tylran »

Itse komppaan jo sivulla 1 mainittua kommenttia, eli kuluttaja ostaa mahdollisimman halvalla.

Jos joku muistaa lukiosta tai muista opinnoistaan kysyntä ja tarjontakäyrän, niin silloin muistaa varmaan myös, että kuluttaja ostaa mieluiten mahdollisimman paljon mahdollisimman vähällä rahamäärällä, kun taas myyjälle asia on toisinpäin. Jos yksi pelikauppa (MG) tarjoaa prikulleen samaa tuotetta edullisempaan hintaan, pistää järkevä kuluttaja rahojaan siihen suuntaan, tukien näin myös kilpailua, tässä tapauksessa vielä globaalissa mittakaavassa. Näin ollen on pikemminkin pelikauppojen oma päätös olla kilpailuttamatta hintojaan, jolloin riskeeraavat myyntinsä pienentyvän.

Lisäksi voisin kuvitella, että kun puhutaan harrastuksesta jota harrastavat kaksi pääasiallista ikäluokkaa, nimittäin 17-25 ja sitten keski-ikäiset miehet on hyvä huomata ensin mainitun kohdalla sellainen rajoittava tekijä kuin budjettirajoite, jolloin sitä rahaa ei pakosti ole ihan tuhottomasti tuhlattavaksi (nimim. opiskelija). Tällöin en näe mitään syytä olla tilaamatta halvempaa tuotetta kaupalta, jolla on lisäksi vielä ilmainen kotiinkuljetus ja ystävällinen palvelu, sekä hemmottelee varsin usein käyttäjiään alennuskupongeilla.

Itse toki vierailen Espoon PKP:ssa silloin kun menen tekemään heräteostoksia tai hankkimassa RPG-rekvisiittaa tai kirjoja. Myös maalit ja muut harrastustarvikkeet on kätevämpi hankkia sieltä, sillä silloin pääsee heti töihin puolen tunnin asioinnin jälkeen.

Turnauksethan yleensä maksavat jotain, joten turha puhua siitä, että se 30-50% ylimääräinen hinta auttaisi järjestämään niitä. Höpöhöpö, turnaukset lisäävät myyntiä (kauppojen turnausta ennen on AINA tullut uusi rahti kamaa), ja niiden äijien kanssa voi toki jutella maksamatta itseään kipeäksi (ja käyttämällä sitten muita helpompia/edullisempia palveluita).

Jos esim. PKP alentaisi hintojaan, olisin minä heti oven takana kyttäämässä. Ylihinnoittelu on kuitenkin juttu, mistä minä en pidä, ja äänestän näin kukkarollani.

-T
Idleness is the pathway to damnation.
Mikke

Viesti Kirjoittaja Mikke »

Nettikauppa EI myy prikulleen samaa tuotetta halvemmalla. Nettikauppa myy pelkkiä pikku-ukkoja. Asiantuntevassa kivijalkakaupassa pikku-ukkojen lisäksi saa mm. käydä pelaamassa, lörpötellä toisten harrastajien kannsa, käydä turnailemassa ja tuotteen saa nopeammin. Jos kuvittelee, että asiakkaana on ovelakin kun tilaa muualta halvalla ja hyödyntää siitä huolimatta näitä kivijalkakaupan lisäominaisuuksia, on pitkällä tähtäimellä hölmö. Tosiasia on että sillä toiminnalla kaivaa maata kivijalkakaupan alta, mikä johtaa ennen pitkää joko kaupan nurin menemiseen tai toiminnan supistamiseen. Kannattaakin miettiä tarkkaan hyötyykö niistä paikallisen liikkeen palveluista ja jos vastaus on kyllä kannattaa myös asiointia suunnata sinne päin. Karu tosiasia on, että harrastajien löytäminen paikkakunnilta joissa ei ole omaa jälleen myyjää on aika haastavaa.
"Concrete is heavy ; iron is hard - but the grass will prevail."
-Edward Abbey
Tom_Gore

Viesti Kirjoittaja Tom_Gore »

Niin, mutta kuka tekee sen ylihinnoittelun? Tässä tapauksessa suurin mörkö on GW, jonka mielestä punnan kurssi on edelleen 1.5 hujakoilla. Tämän vuoksi kotimaisten liikkeiden kilpailukyky puntahintaisia nettikauppoja vastaan on todella huonossa hapessa. Maelstromin tuotteet ovat tällä hetkellä törkeän halpoja suureksi osaksi siitä syystä, että GW:n eurohinnoittelu on vuodelta kivi ja keppi.

Todellakin on lyhytnäköistä olla tukematta paikallista kivijalkakauppaa, varsinkin jos käyttää ko. kauppaa myös pelipaikkanaan, kuten monet tekevät. Turha itkeä sitten, kun paikalliset kaupat pistävät lapun luukulle ja koko harrastus kuihtuu paikkakunnalla olemattomiin.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Tylran kirjoitti:Näin ollen on pikemminkin pelikauppojen oma päätös olla kilpailuttamatta hintojaan, jolloin riskeeraavat myyntinsä pienentyvän.
Valitettavasti kivijalkakaupat varsinkaan täällä euroalueella kärsivät noiden isojen mörköjen hinnoittelusta, eivätkä näin ollen saa tarvitsemiaan katteita alentamalla hintoja.

Näin perstuntumalta uskallan väittää seuraavaa: esim. Games Workshop myy Isoon Britanniaan (punta-alue) tuotetta X 100 globaalin valuutan hintaan, mutta euroalueelle hinta onkin 150 globaalia valuuttaa. Kuten Tom_Gore sanookin, on GW:llä eurohinnoittalu mitä sattuu. Jos GW möisi tuotteensa kaikille puntahinnoilla, voisivat myös paikalliset kivijalkakaupat myydä niitä halvemmilla hinnoilla.

Yksi vaihtoehtohan olisi ostaa tuotteet Isossa Britanniassa olevalle varastolle punnissa ja rahdata ne Ruotsin kautta Suomeen. Mitenköhän GW ja tullit sun muut muuten moiseen suhtautuu?

Itse olen pyrkinyt valitettavasti säästämään (ei rahaa ruokaan tällä hetkellä laskujen maksun jälkeen) käyttämällä hyväksi tarjouksia ja globaalia markkinataloutta, mutta on niitä paikallisiakin kauppoja tullut hyväksikäytettyä. Valitettavasti siinäkään ei ole ollut viime aikoina mitään hyötyä niiden "ekstrojen" hankinnan suhteen, kun ei ole pelipöytiä.
tneva82

Mikke kirjoitti:Nettikauppa EI myy prikulleen samaa tuotetta halvemmalla. Nettikauppa myy pelkkiä pikku-ukkoja. Asiantuntevassa kivijalkakaupassa pikku-ukkojen lisäksi saa mm. käydä pelaamassa, lörpötellä toisten harrastajien kannsa, käydä turnailemassa ja tuotteen saa nopeammin. Jos kuvittelee, että asiakkaana on ovelakin kun tilaa muualta halvalla ja hyödyntää siitä huolimatta näitä kivijalkakaupan lisäominaisuuksia, on pitkällä tähtäimellä hölmö. Tosiasia on että sillä toiminnalla kaivaa maata kivijalkakaupan alta, mikä johtaa ennen pitkää joko kaupan nurin menemiseen tai toiminnan supistamiseen. Kannattaakin miettiä tarkkaan hyötyykö niistä paikallisen liikkeen palveluista ja jos vastaus on kyllä kannattaa myös asiointia suunnata sinne päin. Karu tosiasia on, että harrastajien löytäminen paikkakunnilta joissa ei ole omaa jälleen myyjää on aika haastavaa.
Mistä lähtien lörpöttämisestä pitäisi maksaa? Turnaukset puolestaan tuppaavat maksamaan itsessään joten tuo on hyvä perustelu siinä vaiheessa kun turnaukset muuttuvat pelaajille ilmaiseksi. Niinkauan kuin turnauksissa on osallistumismaksu ei kenenkään pitäisi olettaa maksavan figuissa lisähintaa siitä mikä maksetaan osallistuessa turnaukseen. Kaksoisveloitus ei ole cool. Varsinkin jos sitä veroitetaan pelaajilta jotka eivät turnauksiin osallistu...

Ainut järkevä pointti siis on pelipaikka. Mutta tietty kaikki pelaajat eivät edes käytä tuota pelitilaa joten miksi heidän pitäisi maksaa siitä.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
sheeple

Viesti Kirjoittaja sheeple »

Itse pelailen paikallisessa Fantasiapeleissä, lähinnä 40k:ta ja Battletechiä. 40k:ssa on menossa combat patrol liiga (planetary empires - kampanjaan en osallistunut, kun ei välttämättä aika enää riittäisi) ja Battletechissä on pelattu löyhästi toisiinsa liittyviä skenaarioita. Itselläni on vain sen aloitusboxin mechit, mutta aina on tarjottu setti mechejä pelattavaksi ilman mitään kummempia maksuja tai kitinöitä. Skenaarioita on myös väännetty pelattavaksi viikosta toiseen ja kuunneltu toivomuksia niiden sisällöstä.

Patrol-liigaa on takana kolme viikkoa ja yhdeksän on vielä jäljellä, jonka jälkeen paras pelaaja palkitaan. Planetary empires - kampanjasta en tiedä sen enempää, ainoastaan esillä olevaa karttaa olen joskus katsellut. Lisäksi pyörii Blood Bowl-liiga, jota seurailen lähinnä ilmoitustaulun tulosten muodossa (en omista joukkuetta).

Paljonko koko lysti (liiga + BT:n skenaariot) on minulle kustantanut? Ei yhtään mitään. Tähän vielä heitetään päälle pelitilan käyttö ja valmiit maastot, niin voidaan jo puhua erittäin hyvästä palvelusta. Varmasti Maelstrom ja kumppanit pystyvät toimittamaan figuja halvemmalla, mutta edellä mainittujen juttujen kanssa ne eivät voi kilpailla. Mieluusti siis asioin paikallisessa ystävällisessä liikkeessä ja pelailen toivottavasti jatkossakin siellä. Jos paikallista liikettä ei olisi tai siellä olisi huono palvelu/valikoima, varmaankin käyttäisin postimyyntiä.
Peace of Blake be with you
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

no juu, jossain tapauksissa nuo turnaukset maksavat mutta toisaalta kyllä esm. puokki ja fantsukin järjestävät erilaisia ilmaisia maalauskursseja yms. varsinkin uusille harrastajille. En osaa nyt sanoa, että miten pätevää opetus on milloinkin ollut, mutta ainakin sotun Day on ollut opastamassa maalareita ja eiköhän sieltä tule ihan osaavia ohjeita uusille harrastajille.
Modern cars - they all look like electric shavers.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Useimmiten lisäksi turnauksissa osallistumismaksut menee siihen, että yritetään saada ns. "omat takaisin", eli käytännössä osallistumismaksuilla pyritään kattamaan turnaukseen käytetty tilavuokra ja palkinnot - hyvässä lykyssä myös turnaukseen käytettyjen maastojen materiaalien hinta. Jos oikein tuuri käy, niin järkkäreille pizzat. Omissa turnauksissamme palkinnot ollaan käytännössä aina saatu sponsseina ja tilat ollaan saatu ilmaiseksi, joten ne lähinnä nimelliset 5 € osallistumismaksut on ennen kaikkea olleet sitä varten, että maksaneet oikeasti tulisivatkin paikalle. Niillä ollaan Confrontationin osalta saatu ehkä noin puolet maastorakennuskuluista katettua ja sekin lähinnä sen takia, että parhaimmillaan Confroturnauksia järjestimme kerran kuukaudessa ja osallistujat olivat aktiivisia.

ChaosBoyz lienee niitä harvoja turnausjärjestäjiä, joka tähän mennessä ovat päässeet "omilleen" ja ylikin ja tämä lähinnä lukuisten turnausten järjestämisen kautta.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
tneva82

Silveri kirjoitti:ChaosBoyz lienee niitä harvoja turnausjärjestäjiä, joka tähän mennessä ovat päässeet "omilleen" ja ylikin ja tämä lähinnä lukuisten turnausten järjestämisen kautta.
Mutta paljonko euroja turnausjärjestäjät saavat kotimaisilta liikkeiltä?

Turha sanoa että maksakaa lisää €€€ figuista ostamalla kotimaisilta liikkeiltä jotta turnauksia järjestetään ellei osaa tuosta €€€ summasta mitä maksetaan siirretä sitten kotimaisilta liikkeiltä turnausten järjestämiseen.
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

Turha sanoa että maksakaa lisää €€€ figuista ostamalla kotimaisilta liikkeiltä jotta turnauksia järjestetään ellei osaa tuosta €€€ summasta mitä maksetaan siirretä sitten kotimaisilta liikkeiltä turnausten järjestämiseen.
Kuinka köysissä pitää olla, jos vihjaa, että osa siitä euromäärästä ei siirtyisi turnauksiin ja pelaajille takaisin? Fantasiapelit sponsoroi useita tapahtumia edelleen, muitakin kuin omiaan. Myös puolenkuunpelit järjestää paljon tapahtumia. Onko kukaan miettinyt paljon maksaa 1 henkilön palkkaaminen istumaan ja vahtimaan kun 20 pelaajaa pelaa vähän ukoilla sunnuntaina. Siihen ei ihan vitonen per naama riitäkkään jos pitää palkkaa maksaa.

Suosikaa kotimaisia liikkeitä jos koette niiden tarjoavan teille hyödyllistä palvelua, ei kai se sen kummempaa. Ei sokeasti pidä rahaa antaa jos kokee, että muualta saisi rahoilleen parempaa vastiketta. Mutta kyllähän nämä Suomen muutamat ketjut ovat yksi syy miksi suomessa on edes tämä pieni turnausskene mikä on.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
tneva82

MakeH kirjoitti:Kuinka köysissä pitää olla, jos vihjaa, että osa siitä euromäärästä ei siirtyisi turnauksiin ja pelaajille takaisin?
Miksi maksaisin ylimmääräistä figuista "turnausten takia" jos sitten tuota ylimmääräistä summaa ei sitten käytetä turnauksiin?

Jos maksan ylimmääräistä siitä ilosta että saan tukea turnauksia niin odotan että se ylimmääräinen myös TUKISI turnauksia. Muuten voin ostaa yhtähyvin sieltä mistä halvemmalla saa koska se ei vaikuta turnauksiin mitenkään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”