JÄÄVASARA - Fantasy-turnaus 19.9 Seinäjoella

Ilmoitukset tulevista turnauksista.
Salonen
Viesti:

Re: JÄÄVASARA - 2000pts Fantasy-turnaus 19.9 Seinäjoella

Viesti Kirjoittaja Salonen »

santso kirjoitti:no lol itse en tajua miksi 40k turnaukset pitää kompata, ainakin omalla kohdalla tulee vastaan figujen määrä jos ruvetaan kategorisoimaan armeijoita.

jos ei kompit miellytä niin eihän ole pakko osallistua.
Kyseessä on FB turnaus, ovat kumminkin kaksi aivan eri peliä. En ota kantaa tarvitaanko siinä komppia. Monilla pelaajilla on se tilanne että ei 100e lisänappien osto kirpase missään, jos vaan saa 2x paremman armeijan.

Onko joku sanonut ettei kompit miellytä? Ihmettellään vaan minkä takia on puolet suoraan kopioudusta kompista jätetty pois, jota kumminkin yleisesti käytetään turnauksissa. Kovin moni pelaaja myöskin reenaa / hioo listojaan juuri tuota komppi silmällä pitäen, ja puolet kompista pois jättäminen on vaan semmoinen asia joka mielestäni kaipaa perusteluja.

T: Salonen
http://comitatus-miniturae.org/index.php
- "Noi Furyt on ihan mielesairaita" Amazing Slug
Eitsi

Viesti Kirjoittaja Eitsi »

I Ride in a Dragon kirjoitti:Eitsi: Tuomariston yksihenkinen lautakunta ottaa asian harkintaan.
IRiaD, onko asiasta tullut mitään päätöstä?
Figu päivässä pitää naiset loitolla.
O: Vanhoja Goblineita, varsinkin fanoja.
IRiaD
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja IRiaD »

Anteeksi varsinkin Eitsille etten ole päässyt vastailemaan aikaisemmin, oon virunut kotona likimmiten 40:n asteen kuumeessa. Kipataan nyt sitten sitä tavaraa oikein olan takaa.
Dark Elf69 kirjoitti:IRIAD ei ole ainakaan minulle kertonut että moisia olisi joten tuskin niitä ruvetaan tässä vaiheessa vaihtelemaan.
Joka toisaalta ei tarkoita, että niitä ei voitaisi muuttaa. Mä olen kyllä valmis vaihtamaan vaikka itseni pois jos se tekee turnauksesta paremman, ihmiset kuitenkin maksaa sen 20e ja ajaa johonkin god forsaken Pohjanmaalle pelaamaan : P
VVirtanen kirjoitti:Niin, voisiko tuohon meikäläisen kysymykseen saada vastausta? Nuo A,b ja C kategoriat ovat kuitenkin aika ISO tekijä tuossa ETC kompissa.
Salonen kirjoitti: Voisiko IRAD ystävällisesti edes perustella miksi pisteraja kaikilla on 2000pts? joku perustelu tähän olisi ihan paikallaan.
Äh. Ainoa perustelu 2000pts armeijoihin on lähinnä oma virhe. ETC-kompit ei ole mulle tuttuja kuin teoriapohjalta, ja monen illan komppivoivottelujen jälkeen (osa SeKalaisista varmaan muistaakin tämän aikajakson) päätin käyttää noita ajatellen että niillä saataisiin bustailtua pahimmat aivopierut pois. En tullut ollenkaan ajatelleeksi, että armeijoitten kategorioitseminen on niin iso osa kyseistä settiä.

Mieluustihan tuon nyt teidän huomautuksien jälkeen muuttaisin, mutta jänskättää, monenko osallistujan hankkeet tuo sitten torpedoisi. Se kuitenkin tarkoittaisi aika monelle sitä 250pts lisäystä siihen armeijaan.
santso kirjoitti:no lol itse en tajua miksi 40k turnaukset pitää kompata, ainakin omalla kohdalla tulee vastaan figujen määrä jos ruvetaan kategorisoimaan armeijoita.

jos ei kompit miellytä niin eihän ole pakko osallistua.
40k turnauksia ei pidäkkään pakosta kompata, se peli on muutenkin huomattavasti enemmän tasapainossa kuin FaBa. Paremmuuteen en ota mitään kantaa.

Ja itse kyllä katsoisin niin, että niitten komppien olisi parempi miellyttää kuin olla miellyttämättä, if you catch my drift. Varsinkin kun Salosella on tuota turnauskokemusta muutenkin varmaan hieman enemmän kuin mulla.
Eitsi kirjoitti:IRiaD, onko asiasta tullut mitään päätöstä?
Läpi, örkit nyt on muutenkin vähän ulapalla. Jos joku kokee itsensä loukatuksi tämän takia niin kertokoot.
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Salonen
Viesti:

I Ride in a Dragon kirjoitti:
VVirtanen kirjoitti:Niin, voisiko tuohon meikäläisen kysymykseen saada vastausta? Nuo A,b ja C kategoriat ovat kuitenkin aika ISO tekijä tuossa ETC kompissa.
Salonen kirjoitti: Voisiko IRAD ystävällisesti edes perustella miksi pisteraja kaikilla on 2000pts? joku perustelu tähän olisi ihan paikallaan.
Äh. Ainoa perustelu 2000pts armeijoihin on lähinnä oma virhe. ETC-kompit ei ole mulle tuttuja kuin teoriapohjalta, ja monen illan komppivoivottelujen jälkeen (osa SeKalaisista varmaan muistaakin tämän aikajakson) päätin käyttää noita ajatellen että niillä saataisiin bustailtua pahimmat aivopierut pois. En tullut ollenkaan ajatelleeksi, että armeijoitten kategorioitseminen on niin iso osa kyseistä settiä.

Mieluustihan tuon nyt teidän huomautuksien jälkeen muuttaisin, mutta jänskättää, monenko osallistujan hankkeet tuo sitten torpedoisi. Se kuitenkin tarkoittaisi aika monelle sitä 250pts lisäystä siihen armeijaan.
Ehkä kannattaisi muuttaa se, koska tuolla perustelulla pystyy miltein minkätahansa armeijan boostimaan 250pts isommaksi milteimpä nollalla lisänapilla. Ja jos joku kokee tuon 250pts lisää suureksi ongelmaksi, niin laina nappeja ainakin joltain suunnalta uskoisi irtoavan.

Ja vaikka pelaisit 250pts pienemmällä armeijalla kuin on sallittu, on 10% vp etu kumminkin voimassa. Ja saahan silloin 250pts vähemmän pisteitä tapettuakin.

pasaldur

Viesti Kirjoittaja pasaldur »

?
Viimeksi muokannut pasaldur, Ti 26.10.2010 14:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Vai voiko sen osallistumismaksun maksaa paikanpäällä?
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Pesis

Viesti Kirjoittaja Pesis »

kategorisointi <3
patsy02 kirjoitti:Useless as they may be, the horses still need their knights for the extra armour save.
http://2011.piraattivaalit.fi/
VVirtanen
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja VVirtanen »

Selvä homma. Salonen aika hyvin vastailikin jo meikäläsen puolesta. Ihan vain uteliaisuuttani kyselin tuota pistekokoa, kun vaikutti hieman erikoiselta ratkaisulta.

Myös meikäläinen (yllättäen) kannattaa noita kategorioita. Etenkin jos ne ovat vahingossa kyydistä jääneet.

Eikös sitä voisi vaikka kysyä tässä ketjussa monellekko se 0-500 extra pojoa tuottaa ogelmia? Ja jos kaikille käy, niin ottaisitte myös kategoriat mukaan. Ja kaikki-armeijat- 2K tuskin aiheuttaa henkisiä hiertymiä kenellekkään, mutta silloin ainakin meikäläisen armeija kuuluu siihen parhaaseen A-ryhmään. ;)

-Ville Virtanen
Datsi

Viesti Kirjoittaja Datsi »

Itekkin kannatan kategorioita, 250-500 pistettä extraa ei oo mitään, etenkin jos siitä ilmotetaan näinkin paljon etukäteen.
"Kun netti on poissa, figut tanssivat pöydällä."
Ilkeapikkuperkele

Viesti Kirjoittaja Ilkeapikkuperkele »

Enpä muista tuoko tuo kategorointi Delffeille 250pts lisää, mut varmasti on ihan kohdallaan turnauksessa.

eli komppaan salosta ja pikkua tässä.
The Captain kirjoitti: Vittuilun määrä maailmassa on muuttumaton vakio.
Drak
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Drak »

Kategoriat käyttöön vaan, ovat kuitenkin aika oleellinen osa nuita ETC-komppeja, jotka tähän nyt on kategoriat poislukien laitettu.
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

Ilkeapikkuperkele kirjoitti:Enpä muista tuoko tuo kategorointi Delffeille 250pts lisää, mut varmasti on ihan kohdallaan turnauksessa.

Joo, viime ETC:ssä delffeillä oli 2250 ja turnauksen jälkeen kaikki halusivat kepittää delffejä lisää. Suosittelen Dark Elffien rajan laskemista 2000 pisteeseen, sillä ensi vuoden ETC:ssä varmaan nähdään tämän tyylinen veto.

Ne on mun mielestä suht' samassa kastissa kuin demonit ja vampyyrit atm.
Salonen
Viesti:

Nazreg kirjoitti:
Ilkeapikkuperkele kirjoitti:Enpä muista tuoko tuo kategorointi Delffeille 250pts lisää, mut varmasti on ihan kohdallaan turnauksessa.

Joo, viime ETC:ssä delffeillä oli 2250 ja turnauksen jälkeen kaikki halusivat kepittää delffejä lisää. Suosittelen Dark Elffien rajan laskemista 2000 pisteeseen, sillä ensi vuoden ETC:ssä varmaan nähdään tämän tyylinen veto.

En myöskään jaksa uskoa että Delffit säilyttävät 250pts etunsa Demoneihin ja VC:hen. Ovat kumminkin aikaslailla selkeästi pelin 3 kovinta armeijaa, enkä osaa itse järjestykseen laittaa.

Ilkeapikkuperkele

Salonen kirjoitti:
Nazreg kirjoitti:

En myöskään jaksa uskoa että Delffit säilyttävät 250pts etunsa Demoneihin ja VC:hen. Ovat kumminkin aikaslailla selkeästi pelin 3 kovinta armeijaa, enkä osaa itse järjestykseen laittaa.

Jos kategoriat tulee käyttöön niin saavat järkkärit tän päättää. Itse oon tuon A-sarjan aina kaavaillut uusiksi itp-armejoiksi (eli demoonit ja VC).

En todellakaan väitä, että Delffit ei olisi kova armeija mut väittäisin, että samoissa uudet liskot ovat aika samassa kastissa. 3d6 ld testit on vaan aika pop.
Eitsi

Viesti Kirjoittaja Eitsi »

Täältäkin kategorointi saa kannatusta.
Figu päivässä pitää naiset loitolla.
O: Vanhoja Goblineita, varsinkin fanoja.
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

Ilkeapikkuperkele kirjoitti:
Itse oon tuon A-sarjan aina kaavaillut uusiksi itp-armejoiksi (eli demoonit ja VC).
No olet kyllä nyt väärässä. Noi kategoriat on ihan power levelin mukaan, ja Tier 1 armeijoita on tällä hetkellä Demonit, VC sekä Dark Elffit. Delffit eivät myöskään tule säilyttämään extra 250 pistettään verrattuna demoneihin ja vampyyreihin näillä näkymin, joten en tiedä miksi kannttaisi vetää selkeästi virheellisen systeemin mukaan.
En todellakaan väitä, että Delffit ei olisi kova armeija mut väittäisin, että samoissa uudet liskot ovat aika samassa kastissa. 3d6 ld testit on vaan aika pop.
3d6 LD testit on ihan sama kun vertaa army wide hatrediin, perin kovimpaan core ammuntaan sekä Hydraan. Jollet pelaisi itse Dark Elffejä niin et liputtaisi tämän 250 pisteen puolesta ollenkaan, ja sen takia minusta sun viestit kannattaa jättää huomiotta tähän keskusteluun.

Itse en ole vielä varma millä armeijalla pelaan, mutta Dark Elffit ovat mahdollisuus vaikka eivät saisikaan 250 pistettä lisää.
Kala

Viesti Kirjoittaja Kala »

katekoriat o jees kans munkipuolest, saapaha enemmä phoenixguardii kentälle.
ZyDec0

Viesti Kirjoittaja ZyDec0 »

Kyllähän tuo 500pts lisää pedoilla maistuu. Tulee vaan ihan hemmetinmoinen kiire, ku pitääki yhtäkkiä maalata 500pts lisää :D
Jooh, pensselit viuhumaan -->
Ilkeapikkuperkele

Nazreg kirjoitti:
Ilkeapikkuperkele kirjoitti:
Itse oon tuon A-sarjan aina kaavaillut uusiksi itp-armejoiksi (eli demoonit ja VC).
No olet kyllä nyt väärässä. Noi kategoriat on ihan power levelin mukaan, ja Tier 1 armeijoita on tällä hetkellä Demonit, VC sekä Dark Elffit. Delffit eivät myöskään tule säilyttämään extra 250 pistettään verrattuna demoneihin ja vampyyreihin näillä näkymin, joten en tiedä miksi kannttaisi vetää selkeästi virheellisen systeemin mukaan.
3d6 LD testit on ihan sama kun vertaa army wide hatrediin, perin kovimpaan core ammuntaan sekä Hydraan. Jollet pelaisi itse Dark Elffejä niin et liputtaisi tämän 250 pisteen puolesta ollenkaan, ja sen takia minusta sun viestit kannattaa jättää huomiotta tähän keskusteluun.

Itse en ole vielä varma millä armeijalla pelaan, mutta Dark Elffit ovat mahdollisuus vaikka eivät saisikaan 250 pistettä lisää.
Nooh. Kukin tavallaan. Puolueettomasti puhun täällä, vaikka Delffejä pelaankin.

VC,Demoonit, DE ovat kaikki varmasti siellä kärkipäässä armeijoista, mutta en laittaisi liskoja sen huonommaksi. Kumminkin viime ETC:ssä keräsivät eniten pisteitä muihin armeijoihin verrattuna.

2k tai 2.25k Pelaan Delffejä, koska niillä on kiva pelata. En sen takia et saisin suurta etuasemaa komppejen suhteen.

Pelaaja nää pelit voittaa eikä lista eikös ?
Dark Elf69

Viesti Kirjoittaja Dark Elf69 »

Kategoriat käyttöön vain vaikka delffit siitä kärsisivätkin onpahan enemmän tapettavaa(ja vähemmän tapatettavaa) ;P
Ilkeapikkuperkele kirjoitti:En todellakaan väitä, että Delffit ei olisi kova armeija mut väittäisin, että samoissa uudet liskot ovat aika samassa kastissa. 3d6 ld testit on vaan aika pop.
Olen täysin samaa mieltä. Uskon ainakin että delffit nyt menee sinne A kategoriaan jos ei IRIAD ole yhtäkkiä vaihtanut mielipidettään asiasta. Sinne sais kyllä mielestäni laittaa liskotkin...
Edit:[inside information] delffit menevät kuulemma B kategoriaan[inside information]
Lepakko siipiä maalarin teipistä ja rautalangasta, DE69:n Blogi
Through Hatred All Things Are Possible!
kynthuithalkein!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Turnaukset”