Turnauskoko armeijalle
Re: Turnauskoko armeijalle
Ei kai se väärin ole jos GW ja WD tarjoaa toisinaan sisältöä turnauspelaajillekin. Okei, onhan tuo demoniarmeija kohtalaisen irstas, mutta koko artikkelin pointti olikin esitellä epätasapainoisia armeijoita. Artikkelisarja alkoi helmikuun WD:ssä teemalla "balanced armies" ja seuraavat kolme on sitten omistettu niille toisille, ilmeisesti järjestyksessä "fast-moving combat armies", "defensive armies that attack from range" ja sokerina pohjalla "immovable forces that deny the opponents points or win through sheer attrition". Tämä saattaa hyvinkin olla mielenkiintoisin artikkelisarja aikoihin, voittaa ainakin "frenzyn on pakko chargata lähimpään" tacticat.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
- Scumboogie
Tämän kappaleen myötä meni kyllä viestisi uskottavuus, ei millään pahalla. GW kumminkin niin harvoin kirjoittaa WD:n tuollaisia irstaita demonilistoja, että en menisi sanomaan ihan noin. Kaikki WD:n listat ovat juuri sellaisia "10 spider rideria full commandilla" ja "20 mineria full commandilla" jne. Juuri ainoat tuollaiset turnauspelaajien listat ovatkin lehdissä 357 ja 363, mutta siihen ne sitten jäävätkin. En ainakaan itse pahastu jos tuon tapaisia listoja näkyy vain muutama lehdessä, joknka armeijalistat ovat muutenkin täynnä sellaisia Oberonin mainitsemia vaniljalistoja. Ja tuo demonilistahan on laitettu vain sen takia tuonne koska sen kaikki sisältämät modelit ovat tehty ylihintaisesta tinasta, ja milloinkas GW ei ajattelisi tuottoja?LAV-Kitsune- kirjoitti:Hauska juttu sinänsä, että GW itse kirjoittaa joka ikisen kirjan alkuunsa sen, että "pelin tulee olla hauskaa. ja tärkeämpää kuin voitto, on se että molemmilla on hauskaa ja peli sujuu mukavasti." Näitä runoja on ollut joka ikisessä pelikirjassa alusta alkaen, ja sitten ne kuitenkin nostavat näitä homejuustoja pöydälle ja vähän kehaisevat päälle. Hyvä hyvä GW, eeppinen epäonnistuminen.
- LAV-Kitsune-
Myönnettäköön, olen viipynyt aivan liikaa warseerin foorumeilla, missä varovaisesti arvioituna joka viikko ilmestyy "demonit on epäreiluja" ketjuja tai joku ketju kääntyy demonien syyttelyksi yms höpinäksi. Sitten se pienikin mitä gw:ltä näkee ja tulee esille (en lue white dwarffia) on tuollaista demonien pröystäilyä niin vähemmästäkin kiehuu. Osuinko jotenkin Pikkun homejuustosuoneen kun tuli noin polttava vastaus takaisin? Tykkään toki itsekin käydä sillointällöin turnauksissa jos sellaisia lähitienoolla on, ja varsin hyvin minä olen niissä kauan aikaa sitten ja vielä nytkin menestynyt. Se että suosin fluffikkaampia pelejä ei meinaa ettenkö pitäisi välillä myös kilpailuhenkisemmästä pelaamisesta. Aina ei vain innosta pelata Tzeentchin lentävällä sirkuksella tai nurglen regebunkkeri juustolla. Aika ahdasmielistä ja tyypillistä ajatella että fluffipelaaja ei voisi ja osaisi pelata turnaustasolla.... wink wink nudge nudge. Aihe siirtyi minun vuoksi nyt ihan muualle, joten pahoittelen sitä ja lopetan tähän.
Polttava vastaus nyt lähinnä sen takia, että kirjoitat paskaa a) asioista joista et tunnu tietävän mitään b) ihmisistä joita et todellakaan tunne.
Joensuun Pöytäpeliyhdistys
Kyllä sitä ihan yhtä usein tulee nähdyksi kun turneepelaaja kitisee fluffipelaajista. Vaikkapa siitä kun fluffipelaaja avuttomalla listallaan pilaa häneltä hyvän pelin, tai sitten siitä kun on ihan tyhmää ottaa esim. hilparimiehiä imperiumille, vaikka nämä ovat taustatarinan mukaan armeijan selkäranka.Pikku kirjoitti:taas tässä nousee tämä "fluffipelaajien"(ihan sama mitä termiä tässä nyt käytetään) ahdasmielisyys esille. Pelatkaa peliä ihan niin kuin haluatte, mutta älkää väittäkö että teidän tapanne pelata olisi ainoa oikea ja jotenkin parempi.
Minun puolestani ihan sama miten joku haluaa hammereita pelata, mutta nehän sattuvat kuitenkin olemaan suunniteltuja kavereiden väliseksi ajantapoksi tinaörkeillä. Siihen nähden tuntuvat turnauspelaajien puolustusreaktiot olevan välillä turhan herkässä. "Älä mene turnauksiin" olisi muuten ihan hyvä neuvo fluffipelaajille, mutta sitten kun turnee-ajattelutyylin takia ei voi olla koskaan varma tuleeko satunnaisessakaan pelissä vastaan joku hassunhauska törttöilylista vai jotain mitä edelläolevalla vastaan ei edes kannata pelata, niin ei oikein tiedä enää mitä pitäisi ajatella.
(Itse olen muuten suunnitellut noiden satunnaispelien varalle kahta listaa, toinen oikea armeija ja toinen tyyliä minimicoret ja jyräyksiköt. Ei sitten mene ilta hukkaan oli vastustajalla mukana mitä tahansa.)
Anteeksi mitä?Haddock kirjoitti: Kyllä sitä ihan yhtä usein tulee nähdyksi kun turneepelaaja kitisee fluffipelaajista. Vaikkapa siitä kun fluffipelaaja avuttomalla listallaan pilaa häneltä hyvän pelin, tai sitten siitä kun on ihan tyhmää ottaa esim. hilparimiehiä imperiumille, vaikka nämä ovat taustatarinan mukaan armeijan selkäranka.
Minun puolestani ihan sama miten joku haluaa hammereita pelata, mutta nehän sattuvat kuitenkin olemaan suunniteltuja kavereiden väliseksi ajantapoksi tinaörkeillä. Siihen nähden tuntuvat turnauspelaajien puolustusreaktiot olevan välillä turhan herkässä. "Älä mene turnauksiin" olisi muuten ihan hyvä neuvo fluffipelaajille, mutta sitten kun turnee-ajattelutyylin takia ei voi olla koskaan varma tuleeko satunnaisessakaan pelissä vastaan joku hassunhauska törttöilylista vai jotain mitä edelläolevalla vastaan ei edes kannata pelata, niin ei oikein tiedä enää mitä pitäisi ajatella.
(Itse olen muuten suunnitellut noiden satunnaispelien varalle kahta listaa, toinen oikea armeija ja toinen tyyliä minimicoret ja jyräyksiköt. Ei sitten mene ilta hukkaan oli vastustajalla mukana mitä tahansa.)
Voisitko linkata noita keskusteluja joissa turnauspelaajat kitisevät "fluffipelaajista"? Se kuinka tyhmää on ottaa hilparimiehiä on yleensä vastaus ketjuun jossa pyydetään parannusehdotuksia listaan ja joku nyt sattuu esittämään mielipiteensä hilparimiesten pelillisestä tehosta.
Satunnaisissa peleissä voi kuitenkin etukäteen vastustajalle kertoa minkä tyylistä peliä haluaa pelattavan. Turnaukset ovat kuitenkin kilpailutilanteita, joissa voiton tavoittelu mielestäni ihan loogista. Kuitenkin aika ajoin näillekin foorumeille ilmestyy ketjuja joissa katkeroituneet "fluffipelaaja" valittavat kuinka maailma on kohdellut heitä väärin ja he ovat hävinneet turnauksessa pelin ja kuinka sen johdosta kaikki "powerpelaajat" ja "powerarmeijat" tulisi polttaa roviolla. En ole muistaakseni kuitenkaan näillä foorumeilla ole törmännyt ketjuun jossa turnauspelaajat valittaisivat kuinka pahat "fluffipelaajat" ovat tulleet turnaukseen pelaamaan ihan vain heidän kiusakseen.
"Älä mene turnauksiin" on mielestäni ihan hyvä neuvo niille pelaajille joille erilaisten pelityylien hyväksymine tuottaa ongelmia. Turnaukset ovat kuitenki tilanne joissa harvoin pääset vastustajaasi valitsemaan, eli jos et ole tyytyväinen pelaamaan satunnaisgeneraattorin arpomaa vastustajaa vastaan, joka ei pelaa välttämättä samalla mentaliteetilla kuin sinä, eivät turnaukset ehkä ole se paikka sinulle.
Tuossa vaikkapa ihan hiljattain käytyä keskustelua:Pikku kirjoitti:Voisitko linkata noita keskusteluja joissa turnauspelaajat kitisevät "fluffipelaajista"? Se kuinka tyhmää on ottaa hilparimiehiä on yleensä vastaus ketjuun jossa pyydetään parannusehdotuksia listaan ja joku nyt sattuu esittämään mielipiteensä hilparimiesten pelillisestä tehosta.
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 0#p1040281
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 0#p1040334
Tarkoitin nyt satunnaispelillä sitä että saavutaan figukerholle tms. ja kysytään haluaako joku pelata fabaa. Siinä on vähän huono sitten säätää jos muilla sattuu olemaan ne 2000p turneeväännöt tai teemapelleilyt laukussa. Kaveripelit tai muut ennakkoon sovitut pelit ovat sitten tietysti eri asia.Pikku kirjoitti:Satunnaisissa peleissä voi kuitenkin etukäteen vastustajalle kertoa minkä tyylistä peliä haluaa pelattavan.
-
Mithrandir
Ehehe, he.Pikku kirjoitti:Polttava vastaus nyt lähinnä sen takia, että kirjoitat paskaa a) asioista joista et tunnu tietävän mitään b) ihmisistä joita et todellakaan tunne.
Mutta. Hetkinen.
Eikös sama päde ihan toisinkin päin?
:P
Ja mitä ketjuihin joissa turnauspelaajat kitisevät fluffipelaajista tulee, niin kyllä niitä löytyy.
Yleensä heti niistä ketjuista, joissa joku fluffipelaaja on erehtynyt parjaamaan turnauspelaajia.
Yleensä nimimerkin "Pikku" kirjoittamia. Tämä on aika hassu yksityiskohta.
Ja siinä missä Kitsunet & Co.(joihin itsekin kuulun, kieltämättä) parjaa geneerisiä stereotyyppejä, Pikku & Co. vetää homman aina henkilökohtaiseksi. Joillain muilla foorumeilla tälläistä kenties pidettäisiin suorana Trollaamisena, täällä se ilmeisesti hyväksytään hiljaisesti. Olisiko takana jotain perinteistä Suomalaista passiivis-depressiivisistä asennetta, mene ja tiedä.
Tuo on kyllä muuten oikeasti kiinnostavaa, miten nämä ns. "turnauspelaajat" ottavat monet asiat niin selvän henkilökohtaisesti. Onko kyseessä vain ihmistyyppi jonka itsetunto on niin alhainen ettei ego kestä minkäänlaista arvostelua sen suhteen minkä kokevat osaksi itseäään? Vai ovatko vain vähän väliä psykoosissa muuten vaan, nähden punaista jokaisen kohdalla jonka tunnistavat "viholliseksi" näistä peleistä oppimiensa käyttäytymismallien(sinä vs kaikki muut) ohjaamina? Itsekin tunnen ihmisen/munchkinin joka mieluummin pelaa moninpelitkin Hammereissa yksinään muita vastaan, niin perinpohjaisesti tämä on tullut tuon asenteen aivopesemäksi. :D
Minusta oisi paljon parempi, jos vaan kaikki yhdessä uskallettaisiin tunnustautua yhtälailla säälittäviksi nördeiksi niin ei tarvitsisi enää kilpailla siitä kuka on kovin.
Mie meen ensin! "Hei, olen Mithrandir ja olen säälittävä nörde. Lisäksi olen alkanut kaljuuntumaan ennenaikaisesti." Khihii. ^^
Siinäpä näille turnauspelaajille jotain kivaa laitettavaksi vaikka allekirjoituksiin, niin saavat purkaa tämänkin lukemisesta aiheutuvat hillittömät aggressionsa. Enhän minä sentään oleta, että osoittautuisitte minua paremmiksi ihmisiksi ja jättäisitte tämän kirjoituksen omaan arvoonsa. :P
Koitin nyt lukea murheen postauksen useaan kertaan ajatuksen kanssa, että löytäisin niistä viitteitä joissa turnauspelaaja itkee fluffipelaamisen pahuutta? Mielestäni murheen viestien sisältö on aika pitkälti sama kuin omissani, pelatkaa peliä niin kuin haluatte, mutta älkää valittako siitä miten toiset pelaavat.
Niin, ainoa miten tuo pätee toiseen suuntaan on, että en tunne LAV-kitsunea. Mutta voin väittää tuntevani näillä foorumeilla käydyt fluffipelaaja/powerpelaaja keskustelut, suomenturnausskenen, ETC-kompit ja niiden kehittäjät sekä kyseisissä artikkeleissa esitetyt henkilöt erittäin hyvin.Mithrandir kirjoitti:
Eikös sama päde ihan toisinkin päin?
:P
Myönnän olevani suhteellisen aktiivinen näissä keskusteluissa ja saatan esittää omat mielipiteeni suhteellisen agressiivisesti.Mithrandir kirjoitti: Ja mitä ketjuihin joissa turnauspelaajat kitisevät fluffipelaajista tulee, niin kyllä niitä löytyy.
Yleensä heti niistä ketjuista, joissa joku fluffipelaaja on erehtynyt parjaamaan turnauspelaajia.
Yleensä nimimerkin "Pikku" kirjoittamia. Tämä on aika hassu yksityiskohta.
Ja siinä missä Kitsunet & Co.(joihin itsekin kuulun, kieltämättä) parjaa geneerisiä stereotyyppejä, Pikku & Co. vetää homman aina henkilökohtaiseksi. Joillain muilla foorumeilla tälläistä kenties pidettäisiin suorana Trollaamisena, täällä se ilmeisesti hyväksytään hiljaisesti. Olisiko takana jotain perinteistä Suomalaista passiivis-depressiivisistä asennetta, mene ja tiedä.
Mutta kuten sanoin olen myös yleensä suhteellisen perillä keskusteltavasta asiasta, jota vastapuoli ei kovin usein tunnu olevan.
Ja jos joku kirjoittaa jotain perätöntä sanon sen myös olevan perätöntä, mitä nyt henkilökohtaisuuksiin mennään niin yleensä vain osoitan kirjoittajien olevan tietämättömiä asiasta josta yrittävät kovin kärjistetysti kirjoittaa.
Niin ehkä nämä turnauspelaajat itseni mukaanluettuna ottavat asian henkilökohtaisesti, koska joku sattuu foorumeilla huutelemaan, "kaikki turnauspelaajat ovat perseestä". "Fluffipelaajissa" tätä ilmiötä ei pahemmin tavata, koska kukaan ei käy huutelemassa "fluffipelaajat ovat perseestä".Mithrandir kirjoitti: Tuo on kyllä muuten oikeasti kiinnostavaa, miten nämä ns. "turnauspelaajat" ottavat monet asiat niin selvän henkilökohtaisesti. Onko kyseessä vain ihmistyyppi jonka itsetunto on niin alhainen ettei ego kestä minkäänlaista arvostelua sen suhteen minkä kokevat osaksi itseäään? Vai ovatko vain vähän väliä psykoosissa muuten vaan, nähden punaista jokaisen kohdalla jonka tunnistavat "viholliseksi" näistä peleistä oppimiensa käyttäytymismallien(sinä vs kaikki muut) ohjaamina? Itsekin tunnen ihmisen/munchkinin joka mieluummin pelaa moninpelitkin Hammereissa yksinään muita vastaan, niin perinpohjaisesti tämä on tullut tuon asenteen aivopesemäksi. :D
Minusta oisi paljon parempi, jos vaan kaikki yhdessä uskallettaisiin tunnustautua yhtälailla säälittäviksi nördeiksi niin ei tarvitsisi enää kilpailla siitä kuka on kovin.
Mie meen ensin! "Hei, olen Mithrandir ja olen säälittävä nörde. Lisäksi olen alkanut kaljuuntumaan ennenaikaisesti." Khihii. ^^
Siinäpä näille turnauspelaajille jotain kivaa laitettavaksi vaikka allekirjoituksiin, niin saavat purkaa tämänkin lukemisesta aiheutuvat hillittömät aggressionsa. Enhän minä sentään oleta, että osoittautuisitte minua paremmiksi ihmisiksi ja jättäisitte tämän kirjoituksen omaan arvoonsa. :P
-
Mithrandir
Vitsi piilee siinä, että huutelussa "turnauspelaajat on persiistä" ei ole mitään henkilökohtaista. Turnauspelaajat vaan herkästi ottaa nuo henkilökohtaisesti. :P
Minusta tässä, että jotkut kirjoittavat turhankin aggressiivisesti aina välillä, tulee esille se miten intohimoisesti figuharrastajat osaavat peliinsä suhtautua. Viedään taistelut foorumille asti ja koitetaan sitä voittoa hakea täältäkin, ja unohdetaan täysin että täällä pätevät toisenlaiset pelisäännöt. Se ruma pieni munchkin asustaa meissä kaikissa, pistää nakkelemaan provoja ja liekittämään napit maksimissa vaikka kaikki tiedämme ettei semmoisella touhulla naista kyllä saa(joten asian voisi ottaa siis vähän rennomminkin). :/
Turnauksissakin käy monenlaista porukkaa. Osa on siellä vaan viihtymässä ja hakemassa pelikokemuksia tuoreista pelikumppaneista & armeijoista, ja osa taas on treenannut hampaat irvessä puoli vuotta kavereiden kanssa etukäteen kilpaillakseen tapahtumassa siitä kuka pärjää parhaiten, ja niin edelleen. Tottakai siitä syntyy stressiä ja ärsytystä, mutta missään vaiheessa ei kannata alkaa tukemaan vain yhden pelaajatyypin turnausskeneä, se olisi koko lajillekin vain haitaksi.
Minusta tässä, että jotkut kirjoittavat turhankin aggressiivisesti aina välillä, tulee esille se miten intohimoisesti figuharrastajat osaavat peliinsä suhtautua. Viedään taistelut foorumille asti ja koitetaan sitä voittoa hakea täältäkin, ja unohdetaan täysin että täällä pätevät toisenlaiset pelisäännöt. Se ruma pieni munchkin asustaa meissä kaikissa, pistää nakkelemaan provoja ja liekittämään napit maksimissa vaikka kaikki tiedämme ettei semmoisella touhulla naista kyllä saa(joten asian voisi ottaa siis vähän rennomminkin). :/
Turnauksissakin käy monenlaista porukkaa. Osa on siellä vaan viihtymässä ja hakemassa pelikokemuksia tuoreista pelikumppaneista & armeijoista, ja osa taas on treenannut hampaat irvessä puoli vuotta kavereiden kanssa etukäteen kilpaillakseen tapahtumassa siitä kuka pärjää parhaiten, ja niin edelleen. Tottakai siitä syntyy stressiä ja ärsytystä, mutta missään vaiheessa ei kannata alkaa tukemaan vain yhden pelaajatyypin turnausskeneä, se olisi koko lajillekin vain haitaksi.
En mä kyllä ymmärrä, miten muutenkaan se pitäs ottaa ku henkilökohtaisesti, jos joku sanoo, että sä oot perseestä.
Tämän takia olisikin mukava, että olisi vähän erityyppisiä turnauksia. Sellaisia, kuin Slugin järjestämät varsin kilpailulliset perusmättäjäiset, Ååbolaisten mainiot Dual Bladet, Riihimäkeläisten rattoisat tonnin turnajaiset, Hedelmäpelin pariskabat, yms. Fluffailijoille ei vain oikein ole erikseen turnajaisia, joissa voiton ratkaisisi enemmän pelin letkeys, listan ja yksiköiden fiilis, yms kuin pelkkä vastustajan kurittaminen.Pikku kirjoitti: Satunnaisissa peleissä voi kuitenkin etukäteen vastustajalle kertoa minkä tyylistä peliä haluaa pelattavan. Turnaukset ovat kuitenkin kilpailutilanteita, joissa voiton tavoittelu mielestäni ihan loogista. Kuitenkin aika ajoin näillekin foorumeille ilmestyy ketjuja joissa katkeroituneet "fluffipelaaja" valittavat kuinka maailma on kohdellut heitä väärin ja he ovat hävinneet turnauksessa pelin ja kuinka sen johdosta kaikki "powerpelaajat" ja "powerarmeijat" tulisi polttaa roviolla. En ole muistaakseni kuitenkaan näillä foorumeilla ole törmännyt ketjuun jossa turnauspelaajat valittaisivat kuinka pahat "fluffipelaajat" ovat tulleet turnaukseen pelaamaan ihan vain heidän kiusakseen.
"Älä mene turnauksiin" on mielestäni ihan hyvä neuvo niille pelaajille joille erilaisten pelityylien hyväksymine tuottaa ongelmia. Turnaukset ovat kuitenki tilanne joissa harvoin pääset vastustajaasi valitsemaan, eli jos et ole tyytyväinen pelaamaan satunnaisgeneraattorin arpomaa vastustajaa vastaan, joka ei pelaa välttämättä samalla mentaliteetilla kuin sinä, eivät turnaukset ehkä ole se paikka sinulle.
Avainsana tässä on tuo Pikun mainitsema pelaajien samanhenkisyys. Ei ole tosiaankaan kiva hävitä rakkaudella vuosia rakennetulla hilpariarmeijalla jollekin WD:ssä kuvatulle Daemoni armeijalle. Mutta jos menee normiturnajaisiin, niin tietää että parilla ekalla kierroksella voi tulla lunta tupaan, ja kolme vikaa peliä on sitten jo rennompaa nopanheittelyä.
Turnajaisissa on silti aina hauska pelailla, oli sitten tyyli- tai tylylistalla liikenteessä - molempia on tullut kokeiltua moneen kertaan. Melkein kaikki powerpelaajat joita vastaan olen pelannut ovat olleet erinomaisen mukavia ja taitavia pelaajia, sama pätee fluffailijoihinkin. Ne harvat ikävät kokemukset ovat olleet ihan riippumattomia listan tiukkuudesta, todennäköisesti on vaan sattunut itselle tai vastustajalle huono hetki tai päivä kohdalle.
Tämä kun on jo muutenkin täysin off-topic, niin jatketaan vielä offimmaksi : onkohan kellään tietoa onko model expoon tulossa turneita ?
Oikeille fluffipelaajille järjestetään kisoja kyllä. Käy vaikka katsomassa tuolta tarinat osiosta. Sinne voit kirjoittaa armeijallesi hienoa taustatarinaa ja osoittaa kuin kova fluffittaja olet. Tosin niihin karkeloihin kyllä osallistuu muutakin kuin armeijatarinoita, mutta pääseepähän edes edes fluffilla kisailemaan. Huonoilla armeijoilla pelaaminen on sitten taas ihan homma erikseen.
- Ilkeapikkuperkele
Siis mä en vaan oikeasti ymmärrä näitä keskusteluita...
Toiset tykkää tyttärestä, toiset tyttären äidestä. Jotku jopa molemmista. Itse väännän mielellään vähän rennompia pelejä mut turnauksissa pelaan kyl voitosta aina. Sit tietenkin turnauksesta riippuen (kompit) niin sitä listaa.. Jos "fluffipelaajat" haluaa turnaukseen niin tulkaa Ostiumiin. Ei oo turhan kireetä.
Toiset tykkää tyttärestä, toiset tyttären äidestä. Jotku jopa molemmista. Itse väännän mielellään vähän rennompia pelejä mut turnauksissa pelaan kyl voitosta aina. Sit tietenkin turnauksesta riippuen (kompit) niin sitä listaa.. Jos "fluffipelaajat" haluaa turnaukseen niin tulkaa Ostiumiin. Ei oo turhan kireetä.
The Captain kirjoitti: Vittuilun määrä maailmassa on muuttumaton vakio.
Pojat pojat, nyt jokainen napaa sen herneen pois nenästään, unohtaa stereotypiat ja alkaa puhua järkevästi ilman että hyppii ääripäästä toiseen. "Vähänkö on perseesta kun kaikki juustottaa ja vetää hullulla regebunkkerhordella ja hakee voittoa veren maku suussa" ei viittaa mitenkään turnauspelaajiin tai muutenkaan henkilökohtaisesti keneenkään, eikä "Vähänkö on perseestä jos vihu vaan evottaa ja pelaa paskasti paskalla listalla vain koska sen on fluffillista" tarkoita että fluffipelaajat on perseestä :/
Ja sitten vielä niille jotka vihaa (tai ei välttämättä vihaa, mutta siis ei tykkää turneepelaajien asenteesta tai jotaa tollasta) powerpelaamista, niin maailman parhaat [insert laji, vaikka futis] joukkueetkin on varmaa täysiä kusipäitä jotka tavottelee vaan voittoa verenmaku suussa eikä välitä mistään koska hankii vaan niitä parhaita pelaajia, vai mites se nyt oli?
Vaikka joskus on kiva pelatakin aivot narikkaan pelejä, niin silti haluaa pelatakin. Tää ei nyt tarkota sitä että ottaa kovimmat copypastalistat vaan että peli on mielekästä ja tasaista eikä "Höhhöhöö, mä nyt heitän tän arkkimaagin sun ampujien eteen kun se on vaan niin siistiä" tyylisiä (joo, kärjistin, mutta tajuatte kyllä varmaan). Kummiski ne parhaat pelit mitä oon pelannu on niitä tiukkoja matseja ja kunnon vääntöä eikä automaattista 20-0 voittoa (jotka taas menee aika lailla tylsimpien pelien joukkoon). Mutta casual pelitki on ihan jees kyllä, ja mä tykkään kivasta listasta enemmän kuin tehokkaasta, mutta emmä nyt kummiskaan haluu mitään perseilyautolose listaa pelata
Ja sitten vielä niille jotka vihaa (tai ei välttämättä vihaa, mutta siis ei tykkää turneepelaajien asenteesta tai jotaa tollasta) powerpelaamista, niin maailman parhaat [insert laji, vaikka futis] joukkueetkin on varmaa täysiä kusipäitä jotka tavottelee vaan voittoa verenmaku suussa eikä välitä mistään koska hankii vaan niitä parhaita pelaajia, vai mites se nyt oli?
Vaikka joskus on kiva pelatakin aivot narikkaan pelejä, niin silti haluaa pelatakin. Tää ei nyt tarkota sitä että ottaa kovimmat copypastalistat vaan että peli on mielekästä ja tasaista eikä "Höhhöhöö, mä nyt heitän tän arkkimaagin sun ampujien eteen kun se on vaan niin siistiä" tyylisiä (joo, kärjistin, mutta tajuatte kyllä varmaan). Kummiski ne parhaat pelit mitä oon pelannu on niitä tiukkoja matseja ja kunnon vääntöä eikä automaattista 20-0 voittoa (jotka taas menee aika lailla tylsimpien pelien joukkoon). Mutta casual pelitki on ihan jees kyllä, ja mä tykkään kivasta listasta enemmän kuin tehokkaasta, mutta emmä nyt kummiskaan haluu mitään perseilyautolose listaa pelata
Ilkeapikkuperkele kirjoitti: Toiset tykkää tyttärestä, toiset tyttären äidestä. Jotku jopa molemmista. Itse väännän mielellään vähän rennompia pelejä mut turnauksissa pelaan kyl voitosta aina. Sit tietenkin turnauksesta riippuen (kompit) niin sitä listaa.. Jos "fluffipelaajat" haluaa turnaukseen niin tulkaa Ostiumiin. Ei oo turhan kireetä.
Viimeksi muokannut halko, Ti 02.03.2010 22:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I have a mind for simple things but things are not of mine to simplify
smaxx kirjoitti:
Tämä kun on jo muutenkin täysin off-topic, niin jatketaan vielä offimmaksi : onkohan kellään tietoa onko model expoon tulossa turneita ?
Alkaa olee kyllä jo hieman kiire jos aikovat saada kasaan. Ei tässä mitenkään liikaa aikaa ole jäljellä
- Lord Mikke
Mielenkiintoisia mietteitä kyllä piisaa. Tosin ton henkilökohtaisuuden kohdalla on muistettava juurikin se, että kaikesta huolimatta nuo kaverit matkustelevat milloin missäkin päin Eurooppaa pelaamassa pienillä miehillä, ja kykenevät turnauksissa kiistatta osoittamaan että hallitsevat oman osa- alueensa kylmän varmasti. Sen vuoksi ymmärrän hyvin jos joku aloittelevampi antaa neuvoja ja edellämainitussa pelaajatyypissä herää ärtymys. Kaikki tiivistyy yhteen kysymykseen: "Niin kumpi on nähnyt enemmän maailmaa häh?"Mithrandir kirjoitti:Vitsi piilee siinä, että huutelussa "turnauspelaajat on persiistä" ei ole mitään henkilökohtaista. Turnauspelaajat vaan herkästi ottaa nuo henkilökohtaisesti. :P
Joku täällä puhui että nörttejä ollaan, mutta rohkenen olla eri mieltä siitä miten harrastus vaikuttaa siihen. Jos miniatyyrejä keräilevä varhaisaikuinen on automaattisesti nörtti niin sitten ne 50- 60- vuotiaat junilla leikkivät harrastelijasedätkin ovat automaattisesti nörttejä. Väitteelle ei ole todisteita, hähähää khih hih hii.
Tästä fluffipelaamisen ja turnauspelaamisen erosta en taida sanoa enää mitään ihmeellistä suuntaan tai toiseen, mutta on viehättävää että siitä keskusteleminen ei ole katoamassa mihinkään, ei ole koskaan ollutkaan. Minulle riittää, että saan pelata erittäin kokeilevaa ja "fluffillista" warhammeria silloin kun kaverien kanssa etukäteen sovimme että niin teemme, ja tähän vaihtelun vuoksi turnausmaista, kellon tarkkuudella toimivaa ja miellyttävän täydellisesti hiottua matikkahammeria erilaisissa tapahtumissa, ja siten kovia tyyppejä vastaan ilman, että asiasta tarvitsee etukäteen sopia.
On aika helppoa haukkua fluffipelaaja tyhmäksi, koska hän tiedostaa pelin balanssia rikkovat ja sitä kautta tilastollisesti hyödyllisimmät yksiköt tai asiat, mutta siitä huolimatta ei suostu niitä käyttämään. Järkiperäiseltä kantilta hän on siis tyhmästi toimiva ja kenties hieman masentavakin, mutta ainakin hän pitää periaatteestaan kiinni. Vitsi onkin siinä että riittävän hyvin suunnitellussa pelisysteemissä tällaisia riitoja ei tule, ja jos tulee niin ne eivät ole kovin suuria ainakaan. Gw saa syyttää ihan itseään siitä, että pelin balanssi on kääntynyt jyrkästi jonnekin minne sen ei pitäisi kääntyä ja nimenomaan virheillä, jotka oltaisiin todella helposti kyetty välttämään. Kaikki ovat siis järkipelaajia, mutta niistä fluffia kiihkeämmin puolustavammat ovat vain niitä joita vituttaa enemmän että peli ei ole balanssissa.
Nääh, sori jos jauhoin soopaa, en jaksa mutuilla enempää tuosta. Onneksi kaapista saa kaljaa milloin mieli tekee.
Noi Gw:n sivuilla olleet kaksi listaa ovat muuten aika riemukkaita, koska yksiköt on 95%:sti samat, vain sankarit olivat erilaiset. Eikun anteeksi, Tzeentchin heraldeista toisella on oikein nimellinen lippu, ja yhdessä listassa on fury enemmän. Tämä kertonee enemmän kuin tuhat sanaa listan yksiköistä ja niiden eri vivahteista. Mielenkiintoista luettavaahan artikkeli joka tapauksessa oli.
Peril of Warp
-
Mithrandir
Tuota, kyllä ne junamiehetkin nörttejä ovat, tuo harrastus kuuluu tähän alakulttuuriin mistä mekin kovasti tykkäämme eli pienoismalleilla leikkimiseen. Nörttejä on monenlaisia, ja nimenomaan odottaisin noiden "maailmaa nähneiden" harrastajien olevan vähäsen avarakatseisempia ja suvaitsevia sekä näitä aloittelijoita että "fluffipelaajia" kohtaan. Ovathan nuo ristiin rastiin Eurooppaa matkanneet, monien suurten turnausten veteraanit, kohdanneet sellaisen määrän erilaisia ihmisiä ettei siitä selviä olemalla ahdasmielinen juntti joka kieltäytyy ymmärtämästä & kunnioittamasta toisten näkökulmaa asioihin vaikka henkensä siitä riippuisi. :P
Niin enpä tiedä oletko postauksiani sitten oikeasti edes lukenut. En ole kertaakaan sanonut, että muut tavat kuin omani pelata tätä peliä olisivat jotenkin vääriä. Itselleni on aivan sama miten kukakin tätä peliä pelaa, antaa kaikkien kukkien kukkia. Se mitä olen kritisoinut on "fluffipelaajien" tapa esittää mielipiteensä tavastamme pelata hammeria ja sen otan jollain tasolla henkilökohtaisesti, kun otetaan Suomen turnauspiirien koko huomioon.Mithrandir kirjoitti:Tuota, kyllä ne junamiehetkin nörttejä ovat, tuo harrastus kuuluu tähän alakulttuuriin mistä mekin kovasti tykkäämme eli pienoismalleilla leikkimiseen. Nörttejä on monenlaisia, ja nimenomaan odottaisin noiden "maailmaa nähneiden" harrastajien olevan vähäsen avarakatseisempia ja suvaitsevia sekä näitä aloittelijoita että "fluffipelaajia" kohtaan. Ovathan nuo ristiin rastiin Eurooppaa matkanneet, monien suurten turnausten veteraanit, kohdanneet sellaisen määrän erilaisia ihmisiä ettei siitä selviä olemalla ahdasmielinen juntti joka kieltäytyy ymmärtämästä & kunnioittamasta toisten näkökulmaa asioihin vaikka henkensä siitä riippuisi. :P
Vastaan myös viesteihin joissa esitetään asioita tietämättä niistä tai niiden taustoista mitään. Otin tällä kertaa myös asian henkilökohtaisesti, koska ketjussa esitetyissä viesteissä hyökättiin ystäviäni kohtaan mielestäni täysin perusteettomasti.
- LAV-Kitsune-
Pikku kirjoitti: ...tässä nousee tämä "fluffipelaajien"(ihan sama mitä termiä tässä nyt käytetään) ahdasmielisyys esille...
Pikku kirjoitti: Polttava vastaus nyt lähinnä sen takia, että kirjoitat paskaa
Pahoittelen, tuo nyt jotenkin meni jo vähän yli. Ahdistaa jo tämä muutenkin kun ketjussa uusi faban pelaaj kyselee neuvoja turnauspisteistä ja täällä alkaa hirmuinen liekkisota kiitos minun. Kylläpä antaa hyvän kuvan pelaajakunnasta ja pelistä itsestään *huokaus*. Mikke kirjoitti oikeastaan ihan täysin minun ajatuksiani tuossa aiemmin:Pikku kirjoitti: En ole kertaakaan sanonut, että muut tavat kuin omani pelata tätä peliä olisivat jotenkin vääriä...
Tämä on erityisen totta ainakin itseni kohdalla ja näkyy mm. meidän pienessä O&G paranteluprojektissa ja siinä, että rajoitan omia armeijavalintojani rankasti saadakseni tasapainoisen pelin, missä strategialla ja joukkojen liikuttelulla on enemmän merkitystä kuin muutamalla eliittiyksiköllä.Lord Mikke kirjoitti: Kaikki ovat siis järkipelaajia, mutta niistä fluffia kiihkeämmin puolustavammat ovat vain niitä joita vituttaa enemmän että peli ei ole balanssissa.
Syitä tähän on helppo löytää kun vain pelailee demoneilla vähän. Olen saanut kuulla jo muutaman kerran voittaessa lauseita kuten "no sinä pelaatkin demoneilla, ei mikään ihme että voitit", tai esimerkkinä eräs pelaaja ei meinannut suostua pelaamaan minua vastaan tietäessään minun pelaavan demoneilla, mutta nyt muutaman tasapelin jälkeen molemmilla on ollut hauskaa ja hänkin on voinut todeta että "kyllä tuosta näemmä reilujakin armeijoita saa aikaan". Tasaisimmat ja jännittävimmät pelit on olleet kuitenkin aina muita demoneita vastaan, kuten Pesistä vastaan otettu nurgle vs nurgle mättö oli melkoisen jännä, kun taas samaisessa pikku tourneessa todella hävetti pelata juustokkaalla demoni armeijalla liskoja vastaan, koska taistelu oli ensimmäisestä vuorosta lähtien jo ratkaistu ja vastustajan vittuntuneisuus todella näkyi.
Selvitän nyt vielä omaa mielipidettäni, mistä aiemmin puhuin, vielä vähän selkeämmin quoteilla itse artikkelista:
So, if you're interested in learning from the masters and picking up some truly daemonic tips, this is the place to be.
Well, at the tournament nobody managed to beat Adam's army. In fact, he romped home to victory in all six games.
If you've made it this far, you might be champing at the bit to try out tactics like those Adam is recommending
Throughout the six games of the Throne of Skulls tournament, this combination didn't fail once, and the Keeper of Secrets single-handedly butchered scores of enemy warriors, including Lords, Heroes and entire regiments.
Eli artikkelin perusidea on antaa vinkkejä demonipelaamiseen ja näitä vinkkejä antaa kaksi menestynyttä turnauspelaajaa. Asiassa ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta tapa jolla GW nostaa esiin näitä on mielestäni väärä. Demonit ovat jo valmiiksi hyvin epätasapainoinen tehokkuudeltaan ja nämä armeijalistat on hiottu huippuunsa. Sitten halki artikkelin näitä pelaajia ylistetään ja pelaajia vihjaistaan kokeilemaan samanlaista armeijaa itsekin. GW toimitus siis konkreettisesti vain kehuu heitä juustosta ja tästä ylivoimaisesta pelaamisesta. Asiassa nyt ei sinänsä ole mitään vikaa muuten, mutta demoneilla on voitettu lähes joka puolella maailmaa kaikissa turnauksissa ja top kolmessa on yleensä aina demoni pelaaja tai useampikin, kuten (en ole varma nimestä) hard boyz turnauksissa, joiden voittajat julkaistiin warseerissä. Näissä turnauksissa lähes kaikissa voittaja kolmikko oli top 3 ja ketjussa nousi hyvin usein esille kuinka lähes kaikki listat olivat identtisiä toisiinsa nähden.With a combination as horrifyingly cheesy as the one that Andy Smillie has hit upon here, it's hard to imagine what one could do to beat him in a game.
Kun vertaa esimerkiksi samoilla gw:n sivuilla näkyvää O&G taktiikkaopasta http://www.games-workshop.com/gws/conte ... d=13500004 tunnutaan liikkuvan jo ihan eri sfääreissä. Artikkelissa annetaan todella hyvin vinkkejä kuinka C-luokan armeijalla voi jopa voittaa, ja myös haastateltava puhuu armeijastaan pääasiassa hauskanpitona, eikä niinkään laskelmoituna tehopakkauksena ja jakaakin armeijoita erilaisiin teemoihin ja kertoo vähän niistä. Artikkelissa on todella paljon hyvin vinkkejä ja tapoja joilla figuja voi käyttää.
Eli siis asia mikä tässä minun korvaan särähti oli se, kuinka GW tietoisesti nostaa esille vahvinta armeijaa ja kehottaa pelaajia tekemään juustoisia armeijoita huolimatta siitä, että kyseisellä armeijalla on jo taottu kultaa vaikka missä turnauksessa, foorumit surisevat sen epäreiluudesta ja sitä ollaan mahdollisesti vielä nerffaamassa ensi edikassa. Siitä huolimatta mitä peliyhteisö sanoo, GW heittääkin vielä lisää samantyyppistä artikkelia, kuin suolaa haavoihin. Yhtä hyvin demoneita oltaisi voitu käsitellä artikkelissa samaan tyyliin kuin O&G:tä, tai ottaa tasapainoartikkeliin joku aivan muu armeija, sillä varmasti jokaiselle on tullut jo tutuksi kaikki juustot demoneista. Eikö nimenomaan muut armeijat tarvitse sitä opastusta kuinka pärjätä, eikä se kaikista voimakkain armeija?
Ja syys miksi minä jaksan puhua tästä tasapainosta ja armeijoiden tasa-arvosta on, että jos yksi armeija on reilusti ylitse muiden niin lopulta todella moni pelaa sitä armeijaa ja moni lopettaa koko pelin tasapainon vuoksi. Eli toisinsanoen kaiken juustoisuuden korostaminen jo valmiiksi voimakkaalla armeijalla ampuu koko peliä jalkaan, ja silti tuntuu että GW jatkaa tämän tekemistä. Kun taas tasapainoiset listat ja armeijat takaavat molemmille pelaajille hyvän fiiliksen ja näin pelimielenkiinnon jatkuvuuden. Jos häviää pelin toisensa jälkeen massacrella niin tottakai se lannistaa, mutta drawit ja minor lossitkin vain nostavat peli-intoa ja saavat pelaajat yrittämään enemmän ja kokeilemaan parempia taktiikoita. Sen vuoksi siis en pidä artikkeleista joissa mainostetaan armeijoita joilla kaikki turnauspelit on voitettu 20-0, sillä ne lopulta vain kääntyvät itse peliä vastaan. Rento meininki ja reilut listat ei sulje pois sitä ettei turnauksessa voisi pelata tai pärjätä, mutta hampaat irvessä väännetyt listat ja pelkkä voiton tavoittelu takaa sen, että peli menettää jossain vaiheessa hyvin nopeasti merkityksensä ja mielekkyytensä.