"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Satamakaupunki (päiv. 4.1.2017)

Muut kuvat kuin miniatyyrien kuvat. Piirustukset, maastonpalat, pelipöydät, jne.
Kekka

Re: Satamakaupunki Lotriin - ensimmäiset talot (päiv. 21.2.2010)

Viesti Kirjoittaja Kekka »

Kuukausi kulunut viime päivityksestä. Missä tulokset?
Kain

Viesti Kirjoittaja Kain »

Jaahas, painostusta..HYVÄ!! On siis ollut hiukan hiljaista mutta projekti on tavallaan edennyt. Olen siis pohtinut ja kokeillut eri tapoja kuinka rakentaa katot. Niiden on pakko olla sen verran tukevia että niitä voidaan liikutella ilman rikkomista, joten pelkkä pahvi/balsa ratkaisu ei riitä.

Päädyin lopulta siihen, että liimaan plasticardista siivut katon tueksi. Rakennan näiden siivujen ja balsan kanssa katolle "luurangon". Toivottavasti se kestää. Tänään yritän saada tehtyä nuo kulmat kattoihin, kun yksikään talo ei ole pohjapiirustukseltaan helppo neliö.
Tässä kuvia:

Kuva

Kuva

Näiden lisäksi olen suunnitellut hiukan yksityiskohtia taloihin. Tässä yksi esimerkki mihin suuntaan olen pyrkimässä

Kuva

Kuva

Eli tällaista tällä kertaa. Saa ahdistella jos näyttää, ettei edistystä tule...
Lisää rakentelusta/pelailusta, Mun blogi
Kekka

Noniin. Ruoskimalla ne tulokset saadaan.
Skidi

Viesti Kirjoittaja Skidi »

Hei hienoa, Kain todellakin päivitti, eikä vain sanonut: "Ihan kohta on valmista, yritän kuvatan ensi viikolla." Hyvä Kain!

Mutta itse rakennuksiin. En tiedä saako näistä minkäänlaista kritiikkiä revittyä, vai meneekö tämäkin viesti vain tylsäksi kehumiseksi.

Ihan hyvää jälkeä olet saanut aikaiseksi, hienoja yksityiskohtia näissä on oikein kivasti. En nyt puhu vain uusimmasta päivityksestä, vaan yleisesti. Esimerkiksi nuo kauppiaan kämpän parvekkeen alla olevat foamtuoet ovat ihan järkyttävän hienoja.

Hmm... Nyt miulta katosi punainen lanka tästä viestistä. Ei se mitään, tiivistettynä tarkoitus on: überkuuleja tönöjä, lisää lisää!

P.S Oletko sie katkaissut tuosta uuden päivityksen tönöstä palasen tuolta kivijalasta?

Sisällötön viesti kirjoitettu, skidi kiittää ja kuittaa.
Kain

Kiitos kommenteista, saisi näistä nyt paljonkin kritiikkiä irti...hah, en ole leikannut osaa pois vaan juuri tuo pala kädessä selitin kihlatulleni jotain ninja-liikkeitä ja liikkeet olivat niin laaja-alaisia että löin omalla kädellä yhden noista hampaista irti...siihen tulee alle tiilimurskaa ihan kuin muuri olisi hiukan murtunut ja suunnittelin että sieltä voisi kurkistaa rotta...

Joo, pikku painostus tekee kyllä hyvää...
Kain

..ja ainiin..tuossa viimeisessä kuvassa näkyy talon basessa tuollainen lyijykynällä piirrettu ruudukko. Se oli yksi minun Jumalallisista ideoista, jotka hyvin usein laukeavat niin sanotusti tassuille..

Ajattelin että teen talojen baseihin figujen basen kokoiset ruudukot, jolloin nappuloita voi liikutella ilman mittaamista. Ehdin jo majataloon piirtää ja kaivertaa nämä ruudukut ennenkuin ymmärsin, että a) figut eivät välttämättä liiku aina suorassa linjassa, b) figut eivät aina välttämättä tule juuri sopivasta baseen kiinni että tuumajako toimii ja c) että olen ääliö.

Nooh, eihän siinä...baseen on helppo kaivertaa hiukan realistisempi laatoitus, mutta harmittaa vain että tuohonkin kului turhaan aikaa...tarinan opetus: aina ei kannata tehdä ensimmäisen hyvä idean mukaan, joskus voi jopa yrittää ajatella ensiksi!!!
Kain

Jotta Kekka ei pääse nauttimaan taas minun ruoskimisesta, niin hiukan kuvia...

Tällä hetkellä liimaan jäykähköä pahvia kattoihin, jotta saan tukevan pohjan kattotiilille..
Kuva

Tässä muutama lähikuva majatalon sisältä:
Kuva

Kuva
Majataloon tulee puulattia balsasta..

Sitten sepän ahjoa..
Kuva

Ja kaikki talot samassa kuvassa siinä tilassa missä tällä hetkellä olen..
Kuva

Kuva

Heh, talot ovat aikas isoja. Tämähän tarkoittaa että pelipöytä, jolle nämä tulevat, tulee myös olemaan iso...eihän siinä...
Sanctus Sanctorum

Re: Satamakaupunki Lotriin - ensimmäiset talot (päiv. 25.3.2010)

Viesti Kirjoittaja Sanctus Sanctorum »

Muutaman sekunnin pähkäilin että miksi majatalon portaat ovat "liian" suuret jos niitä vertaa kuvassa olevaan figuuriin. Portaat ovat mitoitettu niin että napit pysyvät niillä (keikkumatta) pelin aikana, näin tämä ilmeisesti on suunniteltu?

Talot tulevat varmasti näyttämään todella hienoilta, toivotaan että valmiista pelipöydästäkin saamme kuvia ihailtavaksemme.
De gustibus non est disputandum.
Kain

Juups, yritän maastoissa aina tähdätä pelattavuuteen vaikkei se aina parhaalta näytäkkään...ajattelin pistää portaisiin kaiteet sivuille sekä kaiteen keskelle..ehkä silloin ne eivät näytä noin massiiviselta..tämä sama ongelma minulla on edessä tuon kauppiaan talon kanssa, joka on kuvassa oikealla..talossa näkyykin jo tasanne josta sisälle pääsee..tähän pitäisi rakennella jonkinlaiset portaat, mutten ole varma vielä minkälaiset..yksi vaihtoehto olisi "kierrättää portaat tuon oikean kulman taakse, jolloin ne eivät näyttäisi yhtä isoilta kuin tuon majatalon portaat...
Sanctus Sanctorum

Tuli mieleen että entä jos portaiden askelmien materiaali olisi ohuempaa ja askelmat porrastettu tiheämpään mutta kuitenkin niin, että figujen baset mahtuisivat porrasaskelmien väliin, näin askelmien ei tarvitsisi olla niin syviä mutta niitä olisi enemmän. Näin portaat ehkä näyttäisivät hieman kevyemmille ja figuurit pysyisivät kuitenkin portailla.
Esimerkiksi jäätelötikut ovat kohtuullisen jämäkkää mutta ohutta materiaalia.
Hammerist

Viesti Kirjoittaja Hammerist »

Tämä varmaan kulostaa todella pöljältä, mutta sanonpahan kuitenkin.
Pohjamaalaa nuo ihan varmuudenvuoksi pensselillä!
Kaikista kikoista huolimatta jokin voi mennä vikaan ja olisi karmivaa nähdä, jos nuo foamit syöpyisivät spraymaalista.
Captain obvious has left the building, carry on citizens.
Dark Elves:
W/D/L
0 1 1
Kekka

Ruoskaa ei pysty välttämään...

1) Mielestäni kannattaa pitää tuo sama rappustyyli. Figut eivät pysy pystyssä tasaisellakaan (plus peliporukasta löytyvät muutamat kirurgin kädet), joten mielestäni ei kannata pilata hyviä maastoja "liialla realistisuudella". Tuo on kutenkin koettu niin moneen kertaan mäkien, tikkaiden, jne kanssa.

2) Hammeristilta hyvä pointti spraystä. Itse noita raunioita sprayasin suditun pohjamaalin päälle ja ponnekaasu söi foamia pohjamaalin alta. Raunioissa tuo nyt ei haitannut, koska pinta näyttää nyt todella pahasti eroosiosta kärsineeltä, mutta noissa sun takoissa yms jälki olisi ranteita-avaava.

3) Millaista suunnittelit lattioista? Maalaatko pinnan suoraan? Lautalattia? Laattoja?

4) Saisikohan noiden pohjalevyjen reunoja hiottua tms ohueksi? Jos tuohon laittaa hiekan tms päälle niin pöydän ja basen väliin tulee taas hankala rajapinta. Mitään suunnitelmia siihen suuntaan?
Kain

1) Joudun kuitenkin pohtimaan tuota rappustyyliä kauppiaan talon kanssa, mutta juuri tuollaisia majatalotyylisiä portaita ei enää tule...juuri siksi nuo portaat ovat paksut, kun pistin kaksinkertaisen balsan siihen jotta eivät mene poikki..ei ollut jäätelötikkuja käsillä rakennusvaiheessa ja kun kerran rakennusinto iskee niin sitä ei saa lannistaa..=)

2)Maalaaminenhan tulee olemaan siinäkin mielessä ongelma, että en tiedä kuinka balsa suhtautuu pohjamaaliin. En ole tutkinut balsan maalaamista vielä, mutta voi olla että joudun maalaamaan muutenkin kaiken pensselillä jos käytän esimerkiksi petsiä balsalle...mutta mene ja tiedä..spray-pullo kuitenkin pysyy kaukana näistä rakennuksista=)

3) Majataloon ja sepän taloon tulee balsasta lautalattia ja koska kauppias on äveriäämpi niin jonkintyyppinen kivi/laattalattia..yhdessä vaiheessa fantasioin että maalaisin sellaisen marmorilattian siihen, mutta en tiedä riittääkö kärsivällisyys ja ennen kaikkea taidot siihen...

4) Pohjalevyt ovat tässä vaiheessa vielä tuollaiset ihan tarkoituksella...kaikkien talojen ja muun härpäkkeen, jotka siihen tulevaisuuden satamaan tulevat, baset ovat 20x20cm...tämä siitä syystä, että rakennan satamaan eräänlaisen asemakaavan, jossa on 20x20 koloja, joihin rakennukset tulevat. Kun kaikki ovat samankokoisilla baseilla, saadaan mukavasti vaihtelua laittamalla rakennuksia eri paikkoihin ja eripäin...ja nämä "kolot" olisivat hiukan maata alempana, jotta rakennukset eivät siirtyisi Kekan mainitsemien kirurgin käsien sirojen liikkeiden vaikutuksesta...kun talon sitten asettaa koloon, niin base on maan tasalla...näin siis olen alunperin suunnitellut...saa nähä mitä käy..ja tuohon baseen tuli bakkeli päälle ja hioin sen tasaiseksi..raaputtelen laatat siihen sitten jälkeenpäin...
Sanctus Sanctorum

Tuosta balsan maalaamisesta sen verran, että se imee maalia sisäänsä kuin pesusieni, koska on erittäin huokoista puuta. Toisaalta tällä ominaisuudella on hyviäkin puolia, kuten se että puun syyt jäävät mukavasti näkyviin. Petsi on melkein kuin värillistä vettä viskositeetiltään, luulisin että sitä menee vieläkin enemmän balsan sisään kuin maalia tai vaikkapa jotain värillistä puunsuojaa.

Mutta niin kuin tiedämme, kokeilun kautta kaikki selviää parhaiten.
Kekka

4) kuulostaa hyvältä suunnitelmalta. ainoa miete on että pystyykö asemakaavaa muuttamaan jälkeenpäin? voi alkaa jossain vaiheessa samat kadut muuten vit...harmittamaan vaikka talot vaihtavatkin paikkaa... sellanen palapelimäinen ratkaisu ei varmaan olisi huono idea?
Kain

Re: Satamakaupunki Lotriin - ensimmäiset talot (päiv. 25.3.2

Pikku päivitys siitä missä mennään...

Kuva

Kuva

Kuva

Alkavat jo näyttää vähän taloilta...seuraavaksi majatalon katto ja sitten kaikkiin kattotiilet...
Kain

Re: Satamakaupunki Lotriin - ensimmäiset talot (päiv. 11.4.2

Ainiin, vastaus Kekan aiempaan kommenttiin..alunperin suunnitelmana on ollu, että pelilauta itsessään on maastonrakennusprojekti jossa pääsen viimein kunnolla rakentelemaan ja toteuttamaan itseäni. Se tulee koostumaan pienemmistä osista, mutta täysin palapelimaista ratkaisua ei tule koska haluan tehdä sinne esim. viemäreitä jne jne. Koitan suunnitella pöydän niin, että jos se nyt vaikka tulisi koostumaan 6 erillisestä lohkosta, niin näitä lohkoja pystyisi vaihtelemaan jossain määrin. Asemakaava muuttuisi näin ja kaavaan pystyy myös rakennuksilla vaikuttamaan, koska tulen tekemään myös "tyhjiä" pohjia joissa on esim. myyjien kojuja...näin kadut eivät enää mielestäni niin paljoa kahlitse...

..ja ottaen huomioon lotri-porukkamme viimeaikaisen aktiivisuuden niin epäilen vahvasti että ehdimme kyllästyä pöytään kunhan saan sen valmiiksi. Enemmänkin rakentelen lautaa rakentamisen ilosta ja kokeilunhalusta, pelaillaan sillä sitten joskus kun ehditään..=)
Kain

Re: Satamakaupunki Lotriin - ensimmäiset talot (päiv. 11.4.2

Hiukan edistystä...kattotiilien latominen on alkanut, ja se on tooodella työläs ja tylsä projekti..tosin luulen että se on sen arvoista...

Kuva

Kuva
Xenon
Peliporukkavalvoja

Re: Satamakaupunki Lotriin - ensimmäiset talot (päiv. 23.5.2

Viesti Kirjoittaja Xenon »

Suorastaan törkeän hienoa maastoa! Noilla kyllä pelaa varmasti oikein mielellään. En malta odottaa että nähdään lisää! :) Ja suosittelen että kokeilette joskus Mordheimiä. Ton tasoisilla maastoilla sitä olisi äärettömän voitokasta pelata.
Bunkka-pop

Re: Satamakaupunki Lotriin - ensimmäiset talot (päiv. 23.5.2

Viesti Kirjoittaja Bunkka-pop »

Mahtavaa jälkeä kyllä. Jos ei tuollaisella kelpaa pelata niin huh huh.

Innolla odotetaan näiden valmiina näkemistä! Toivottavasti maalausjälki on yhtä korkealaatuista kuin mitä rakentelukin.
Steamtanks cause global warming.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maastot ja pelipöydät”