"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Scout move ja ampuminen

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Individual8580
Viesti:

Scout move ja ampuminen

Viesti Kirjoittaja Individual8580 »

Tästä on varmaan ollut joskus ketju mutta en nopealla tarkistuksella löytänyt sellaista, joten...

Yksikkö tekee scout moven. Voiko se ampua heavy aseita/RF aseita maksimikantamalle sen jälkeen? Lasketaanko liikkuminen tapahtuneeksi ennen pelin alkua vai ensimmäisellä vuorolla? Minulla on melko vakaa käsitys että saa ampua mutta varmistetaan nyt vielä.
They called it the "funny blue fish-goat-robot wussy movement phase" - Xanders
Dead Maniac
Viesti:

Re: Scout move ja ampuminen

Viesti Kirjoittaja Dead Maniac »

Siinä lukee että ne saa tehdä 'normal move':n, eli itse näkisin että kaikki normaalia liikkumista koskevat rajoitukset ovat voimassa.

*DMEdit* Toisaalta ehkä niinkin. Rupesin liikaa miettimään.
Viimeksi muokannut Dead Maniac, To 25.03.2010 14:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Time waits for no slave.

Kääntyneet kaartilaiseni:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... p?p=638449
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

Liike tehdään ennen ensimmäistä vuoroa eli saavat ampua hevy aseilla
Individual8580
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Individual8580 »

Dead Maniac kirjoitti:Siinä lukee että ne saa tehdä 'normal move':n, eli itse näkisin että kaikki normaalia liikkumista koskevat rajoitukset ovat voimassa.
Toki, mutta liike tehdään "before the first player begins his first turn" mistä tulee tuo minun (ja Z7-852en) tulkinta...mietinkin että onkohan missään virallisessa FAQissa koskaan sanottu tästä mitään, ja että mikä on ylinen konsensus tämän kanssa?
They called it the "funny blue fish-goat-robot wussy movement phase" - Xanders
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Individual8580 kirjoitti:Toki, mutta liike tehdään "before the first player begins his first turn" mistä tulee tuo minun (ja Z7-852en) tulkinta...mietinkin että onkohan missään virallisessa FAQissa koskaan sanottu tästä mitään, ja että mikä on ylinen konsensus tämän kanssa?
Miksi missään FAQissa sanottaisiin tästä mitään, kun on ihan selvää että liike tehdään ennen ensimmäistä vuoroa, eli scouttiliike ei vaikuta ekan vuoron ampumiseen.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”