"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Gauss Weapons

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Distributor

Gauss Weapons

Viesti Kirjoittaja Distributor »

Luin tälläisen kohdan Necron codexista:

"Note That a roll that beats the target's armour value by rolling a '6' doesn't cause a glancing hit as well as a penetrating hit"

kohta on kovin epäselvä... itse sain muutaman kaverini kanssa kohdasta sellaisen käsityksen että esim. Heavy Gauss Cannon (S9) ampuu Sentineliä osuu ja heittää tehomiseksi '6' ja tulos on "ei tehonnut"?????

Hjelp!
tneva82

Re: Gauss Weapons

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Distributor kirjoitti:Luin tälläisen kohdan Necron codexista:

"Note That a roll that beats the target's armour value by rolling a '6' doesn't cause a glancing hit as well as a penetrating hit"

kohta on kovin epäselvä... itse sain muutaman kaverini kanssa kohdasta sellaisen käsityksen että esim. Heavy Gauss Cannon (S9) ampuu Sentineliä osuu ja heittää tehomiseksi '6' ja tulos on "ei tehonnut"?????

Hjelp!
Tuo tarkoittaa seuraavaa. Heavy gauss cannon ampuu sentineliä ja heittää 6 armour penetrationista. Tulos on 15. tuloksena on penetrating mutta EI penetrating + gauss glance.
Distributor

Viesti Kirjoittaja Distributor »

Great!

Nyt toverini voi taas iloisin mielin palata necroneiden puikkoihin ilman huolen häivää. (Jätkällä kun on niin ******** hyvä tuuri että eihän sen nopasta muuta kuin kutosta lykkääkkään) :wink:
Andromedus

Viesti Kirjoittaja Andromedus »

Siis eihän tosta ymmärtänyt mitään. Penerating mutta EI penerating?
On se kumma että sain potkut työstäni vaikken mitään tehnyt.
Garoth
Valvoja

Re: Gauss Weapons

Viesti Kirjoittaja Garoth »

tneva82 kirjoitti: "penetrating" mutta EI "penetrating + gauss glance".
Jospa pikku muokkaus selventäisi asiaa...
Phil Kelly says "No!"
ankara halla
Valvoja

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

Andromedus kirjoitti:Siis eihän tosta ymmärtänyt mitään. Penerating mutta EI penerating?
Siis näin, jos gaussin strenght + D6 = penetrating niin silloin ihan normaali pene.

Ja erikoisuutena jos vaikka ampuu lantikkaa (jota perus gaussi siis ei voi penetroida tai glansata strenghtinsä puolesta) niin heittämällä 6 tuohon pene heitoon niin glansaa automaattisesti, riippumatta panssarista.

Toivottavasti auttoi :)
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”