"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Heavy Armor + Shield 8.-edikassa

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
ThöWarLock

Heavy Armor + Shield 8.-edikassa

Viesti Kirjoittaja ThöWarLock »

En löytänyt uudesta sääntiksestä, mutta jäi vaivaamaan. Poistettiinko Heavy armorin ja shieldin käyttämisen M penalty (-1)???
There Shall Be a New Dawn And a New Day When We Will Rise And They Will Be Driven Into The Darkness Forever...
Myyra

Re: Heavy Armor + Shield 8.-edikassa

Viesti Kirjoittaja Myyra »

Ei sellaista penaltyä o koskaan ollutkaan olemassa kuin huhuissa.
Kylis

Viesti Kirjoittaja Kylis »

Myyra kirjoitti:Ei sellaista penaltyä o koskaan ollutkaan olemassa kuin huhuissa.
Ja Mordheimissä.
Magnumit on täällä aina valmiina.
ThöWarLock

Kiitokset varmistuksesta.
Kyllä 7.-edikan "raamatussa" oli mielestäni kyseinen maininta, mutta sillä ei nyt ole enää mitään väliä.
There Shall Be a New Dawn And a New Day When We Will Rise And They Will Be Driven Into The Darkness Forever...
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

ThöWarLock kirjoitti:Kyllä 7.-edikan "raamatussa" oli mielestäni kyseinen maininta, mutta sillä ei nyt ole enää mitään väliä.
Se koski varmaankin bardingia ja ratsun liikettä. Ratsun liike tippuu edelleenkin yhdellä, jos se on panssaroitu.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
ThöWarLock

Kyseinen on tiedossa, mutta mielestäni jalkaväelle oli samanmoinen pykälä HA:n ja shieldin wieldaaville (7.-edikassa siis)
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Ei ollut. Vitosfabassa vielä oli, ei enää sen jälkeen.
ThöWarLock

Ok, kiitos oikaisusta, tarpeettoman asian puimisesta jne... ;D
Cannonball

Viesti Kirjoittaja Cannonball »

Tollasta ei ole ollut olemassakaan sinä aikana kun olen itse Fabaa pelannut, eli kutosedikan alusta lähtien. Kuinkas kauan siitä nyt on, 10 vuotta?
Väitä vastaan, olen mestari.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Cannonball kirjoitti:Tollasta ei ole ollut olemassakaan sinä aikana kun olen itse Fabaa pelannut, eli kutosedikan alusta lähtien. Kuinkas kauan siitä nyt on, 10 vuotta?
2000 syksyllähän 6 edikka tuli ja murhasi ah niin ihanan viitosedikan :(
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Scumboogie

Viesti Kirjoittaja Scumboogie »

Sitten vuonna 2006 tuli 7 edikka ja murhasi (melkein) tasapuolisen kutosedikan uusilla armeijakirjoilla... ;D Onneksi kasiedikka on lupaavamman näköinen. :=)
ThöWarLock

Kannatan!!! Harrastaminen sai runsaasti uutta pontta (ainakin minun osaltani) 8.-edikan ja iki ihanan ja edullisen IoB:n myötä... Huoh vielä pitäisi laittaa rottalaumalle väriä pintaan.
jupu_pupu_mies

Viesti Kirjoittaja jupu_pupu_mies »

tneva82 kirjoitti:
Cannonball kirjoitti:Tollasta ei ole ollut olemassakaan sinä aikana kun olen itse Fabaa pelannut, eli kutosedikan alusta lähtien. Kuinkas kauan siitä nyt on, 10 vuotta?
2000 syksyllähän 6 edikka tuli ja murhasi ah niin ihanan viitosedikan :(
Mä en ymmärrä tätä vitosedikka villitystä, pari vuotta sitten kaikki oli "hyihyi vitosedikka on pahaa herohammeria" nykyään "jeejee vitosedikka on kivaa herohammeria"
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

jupu_ kirjoitti:Mä en ymmärrä tätä vitosedikka villitystä, pari vuotta sitten kaikki oli "hyihyi vitosedikka on pahaa herohammeria" nykyään "jeejee vitosedikka on kivaa herohammeria"
Kyllästyiväthän Sam ja Frodokin Lembakseen, kun sitä riittävän kauan söivät. Vaihtelu vaan virkistää. Vuosien kuutos- ja seiskaedikan tahkoamisten jälkeen on kiva pelata jotain muuta.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
IRiaD
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja IRiaD »

jupu_ kirjoitti:Mä en ymmärrä tätä vitosedikka villitystä, pari vuotta sitten kaikki oli "hyihyi vitosedikka on pahaa herohammeria" nykyään "jeejee vitosedikka on kivaa herohammeria"
Hassua, mie taas en ole nähnyt oikeastaan kumpaakaan mielipidettä kauhean erityisemmin, kunnes vasta sitten kun vitosedikkaa alettiin oikeasti tiettyjen tahojen osalta markkinoida, jolloin siitä tuli vähän yleisempää. Tiedä sitten mistä sie olet noita poiminut.
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Yögobbo

Viesti Kirjoittaja Yögobbo »

I Ride in a Dragon kirjoitti:
Hassua, mie taas en ole nähnyt oikeastaan kumpaakaan mielipidettä kauhean erityisemmin, kunnes vasta sitten kun vitosedikkaa alettiin oikeasti tiettyjen tahojen osalta markkinoida, jolloin siitä tuli vähän yleisempää. Tiedä sitten mistä sie olet noita poiminut.
Kyllä täälläkin foorumilla suunnilleen koko kutosedikan ajan (ja jonkin verran myös seiskan aikana) näkyi silloin tällöin kommenttia, kuinka 6. edikka oli paljon parempi kuin 5. edikan "herohammer". Erityisesti kun keskusteltiin (silloisen) uuden edikan muutoksista, niin jaksettiin aina muistuttaa kuinka "herohammer" oli syvältä.

Sinänsä muuten aika hauskaa katsoa, kun aina uuden edikan tullessa (esim. nyt FB tai 40k, varmaan muidenkin valmistajien peleissä) monelta taholta julistetaan, että tämä uusi edikka on nyt "paras versio ikinä". Alkaa hieman kulahtamaan kyseinen kommentti. Osin tämä on varmaan valmistajien markkinointikikka.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Yögobbo kirjoitti:Sinänsä muuten aika hauskaa katsoa, kun aina uuden edikan tullessa (esim. nyt FB tai 40k, varmaan muidenkin valmistajien peleissä) monelta taholta julistetaan, että tämä uusi edikka on nyt "paras versio ikinä". Alkaa hieman kulahtamaan kyseinen kommentti. Osin tämä on varmaan valmistajien markkinointikikka.
Jos tuotteen valmistaja mainostaisi uutta tuotettaan sanoilla "melkein yhtä hyvä kuin kuuden vuoden takainen tuotteemme", miten luulet kuluttajien reagoivan?
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”