wh40k Piirrustuksia

Mosse94

wh40k Piirrustuksia

Viesti Kirjoittaja Mosse94 »

Noh, tässä on suttauksia (siis ihan omin käsin tehtyjä):
Kuva
Kuva
Kuva
Ja lisää tulee joskus...
''Maalaus ei ehkä onnistu, mutta converttaus on aivan JUMALATTOMAN HAUSKAA! :D''
Hammer_p1ru

Re: wh40k Piirrustuksia

Viesti Kirjoittaja Hammer_p1ru »

Ihan kivojahan nuo. Ihmisten (ja kaaosmarsun) mittasuhteet joissakin kohdin heittää (konekiväärissä istuvan kaartilaisen jalat...). Kyllä niistä silti selvän saa, ja örkit ja yksityiskohdat ovat paikallaan. Silti töistäsi jää hiukan luonnosmainen maku, mitä jos pistäisit tummempaa lyijykynää sekaan ja varjostat? Tarkennat taustoja? Silloin hahmot eivät hyppäisi niin pahasti silmille. Ellei se sitten ollut tarkoituksesikin?

Syvennä töitäsi varjoilla ja valolla. Keskity mittasuhteisiin. Hyviä luonnoksia ovat.

THE FIRST RULE OF DRAWING/PAINTING ANYTHING!!!!
Piirrät mitä näet, joten piirrät oikein. Piirrä siis mitä näet, jotta piirrät oikein.

PS. Minne ihmeeseen kaartilaiset noin kuumeisesti poraavat?
DaBandito kirjoitti:Grim dark 2k here we come.
Mosse94

Viesti Kirjoittaja Mosse94 »

Stompan leualla oleviin örkkeihin.Tollasesta pikarustauksesta ei varmaan sileen saa selvää...
''Maalaus ei ehkä onnistu, mutta converttaus on aivan JUMALATTOMAN HAUSKAA! :D''
Hammer_p1ru

Viesti Kirjoittaja Hammer_p1ru »

ormukka kirjoitti:Stompan leualla oleviin örkkeihin.Tollasesta pikarustauksesta ei varmaan sileen saa selvää...
Aa no katoskatos. Miten mä en huomannut??

Jokatapauksessa, selvennä ja varjosta töitäsi!
DaBandito kirjoitti:Grim dark 2k here we come.
Qin

Viesti Kirjoittaja Qin »

Hienojahan nuo, vaikkakin ehkä hieman keskeneräisen oloisia tai jotain.

Itse asiassa henkilökohtaisesti suosittelisin opettelemaan töidesi väritystä tietokoneella. ;D Jos aikoo saada aikaan minkäänlaista vähänkään "julkaisukelpoista" aikaan, niin jos ei muuta, ainakin oppii piirtämään selviä viivoja. Ne on myös helpompi varjostaa kun tietää mikä viiva on päällimmäisenä vuorossa.
..Ja sitten on se pikkujuttu vielä, että ne myös näyttävät paremmilta värillisinä (siis ainakin jos ne on väritetty hyvin).

notta pistä vaan lisää tulemaan kunhan kerkeät.
Now playing: Haddaway - What is love
Vexild

Viesti Kirjoittaja Vexild »

Qin kirjoitti:Hienojahan nuo, vaikkakin ehkä hieman keskeneräisen oloisia tai jotain.

Itse asiassa henkilökohtaisesti suosittelisin opettelemaan töidesi väritystä tietokoneella. ;D Jos aikoo saada aikaan minkäänlaista vähänkään "julkaisukelpoista" aikaan, niin jos ei muuta, ainakin oppii piirtämään selviä viivoja. Ne on myös helpompi varjostaa kun tietää mikä viiva on päällimmäisenä vuorossa.
..Ja sitten on se pikkujuttu vielä, että ne myös näyttävät paremmilta värillisinä (siis ainakin jos ne on väritetty hyvin).

Itse olen harrastanu piirtämistä koko pienen ikäni ja olen huomannut että on ihmisiä jotka etsivät töistä huomauttamisen arvoisia asioita, kuten Qin tässä tapauksessa. Olen aina pitänyt mottonani: "jokainen osaa piirtää, kun vaan tietää mitä piirtää." Ja se että jos joku ajattelee toisen piirtotyylistä jotain tämän tapaista
Jos aikoo saada aikaan minkäänlaista vähänkään "julkaisukelpoista" aikaan
voi katsoa työtä molemmin silmin. Itse pidän suttuisesta ja sekavasta tyylistä, josta saan kuulla eräältä tuttavaltani, mutta niin pitkään kun itse on tyytyväinen omaan työhönsä ja haluaa tuoda sen julki, on työ silloin onnistunut.

Omaan näkemykseen ikuuluu myös näiden "piirto-oppaiden" jyrkkä vastustus. Tietenkin niillä pääsee alkuun, mutta eihän se ole enää "by-myself" piirtämistä, vaan silloin piirretään jonkun toisen tyyliä.

Varoitus! Nyt menee runoiluksi!

Jokaisen henk. koht. piirtämis tyyli on ku ruusu (joo...), ja kun se kasvaa omassa mullassa, se puhkee kukkaan. Ja jos siihen rinnalle päästää kasvaan jotain kieloja tai muita risuja, se ruusun kukka ei enää hohda sitä kokomnaisuuttaan.

Joo sori jos meni vähän oudoksi setiksi... taustalla soi Gary Mooren muistolle Loner =(

oli hieno mies...
Qin

Viesti Kirjoittaja Qin »

Vexild kirjoitti:
Qin kirjoitti:Hienojahan nuo, vaikkakin ehkä hieman keskeneräisen oloisia tai jotain.

Itse olen harrastanu piirtämistä koko pienen ikäni ja olen huomannut että on ihmisiä jotka etsivät töistä huomauttamisen arvoisia asioita, kuten Qin tässä tapauksessa. Olen aina pitänyt mottonani: "jokainen osaa piirtää, kun vaan tietää mitä piirtää." Ja se että jos joku ajattelee toisen piirtotyylistä jotain tämän tapaista
voi katsoa työtä molemmin silmin. Itse pidän suttuisesta ja sekavasta tyylistä, josta saan kuulla eräältä tuttavaltani, mutta niin pitkään kun itse on tyytyväinen omaan työhönsä ja haluaa tuoda sen julki, on työ silloin onnistunut.

Omaan näkemykseen ikuuluu myös näiden "piirto-oppaiden" jyrkkä vastustus. Tietenkin niillä pääsee alkuun, mutta eihän se ole enää "by-myself" piirtämistä, vaan silloin piirretään jonkun toisen tyyliä.

Jokaisen henk. koht. piirtämis tyyli on ku ruusu (joo...), ja kun se kasvaa omassa mullassa, se puhkee kukkaan. Ja jos siihen rinnalle päästää kasvaan jotain kieloja tai muita risuja, se ruusun kukka ei enää hohda sitä kokomnaisuuttaan.

Joo sori jos meni vähän oudoksi setiksi... taustalla soi Gary Mooren muistolle Loner =(

oli hieno mies...
No pentele. Taidan sittenkin joutua selittelemään vähän enemmän.
On ihmisiä, jotka etsivät töistä huomauteltavaa, mutta on -mielestäni- myös ihmisiä jotka osaavat karsia huomautteluista rakentavan kritiikin. Tätä kyseistä kritiikkiä ei valitettavasti näy tuosta minunkaan viestistäni tulevan ilmi, vaikka satuin suomaan siihen toisenkin katseen. Ja, sattuneesta syystä, olen siitä pahoillani.

Tuo kommenttini julkaisukelpoisesta tavarasta viittaa lähinnä tietokonegrafiikkaan, jota tuossa edellisessä viestissäni mainostin opettavaisena tutustumiskohteena. Itse huomasin tietokonegrafiikan opettelun hyvinkin parantaneen suoritustani myös normaalin lyijykynäpiirronkin alalla, sillä jotta lyijykynäpiirroksen voisi muuttaa helpommin tietokoneella väritettävään muotoon on opittava karsimaan ns. "turhia" viivoja pois "tärkeiden" viivojen ympäriltä.
Lisäksi: Omasta mielestäni, huom. nimenomaan "omasta", piirtämiseen vaikuttaa ympärisö siinä missä oma mieli, sillä omaan mieleenkin vaikuttaa ympäristö. Piirto-oppaita en tosin henkilökohtaisesti menisi suuremmin myöskään suosittelemaan kenellekkään. Lähinnä sen verran että oppii piirtämään taustalle jonkinnäköistä hahmotelmaa josta olisi helpompi viedä kuvaa eteenpäin.
Vexild kirjoitti:mutta niin pitkään kun itse on tyytyväinen omaan työhönsä ja haluaa tuoda sen julki, on työ silloin onnistunut.
tästä päästäisiin kätevästi pomppaamaan jonkinasteisen filosofian puolelle, mutta tyydyn väittämään, että -useimmissa tapauksissa- siinä vaiheessa kun työ on sinun mielestäsi onnistunut, se ei ole sitä enää huomenna.
Itse tosin kuulun siihen toiseen ääripäähän, joka uskoo, että omat työt eivät ole koskaan valmiita saatikka sitten onnistuneita. Tästä seuraa, että minulla on useinkin yli 15 eri projektia päällä samaan aikaan. Tämä tosin ei aiheeseen tainnut liittyä mitenkään, mutta menköön.

Töistä vielä sen verran, että ne ovat todellakin hienoja. Omasta mielestäni ne ovat hieman hiomattomia, mutta koska en haluaisi kiistellä enempää, tyydyn -jo- tässä vaiheessa toteamaan, "ettei makuasioista sovi kiistellä", ja lopetan enemmän tai vähemmän tyylikkäästi siihen.
Now playing: Haddaway - What is love
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Jätkätpä nyt runoilee siinä.

Aika siistejä kuvia, näkee että kykyä ja tahtoa on. Sit kyllä näkee kanssa, että nk. koulupiirtämisen kanssa ei olla vielä tuttuja. Suosittelen kuumasti sisukasta tekniikkaharjoittelua, niin lahjat pääsisi oikeuksiinsa. Ja kärsivällisyyttä, jälki nimittäin saa vähän epäilemään, että into antaa vauhtia yli taitojen. Vaan peukkua
Vexild

Viesti Kirjoittaja Vexild »

Qin kirjoitti:
Vexild kirjoitti:

oli hieno mies...
No pentele. Taidan sittenkin joutua selittelemään vähän enemmän.
On ihmisiä, jotka etsivät töistä huomauteltavaa, mutta on -mielestäni- myös ihmisiä jotka osaavat karsia huomautteluista rakentavan kritiikin. Tätä kyseistä kritiikkiä ei valitettavasti näy tuosta minunkaan viestistäni tulevan ilmi, vaikka satuin suomaan siihen toisenkin katseen. Ja, sattuneesta syystä, olen siitä pahoillani.

Tuo kommenttini julkaisukelpoisesta tavarasta viittaa lähinnä tietokonegrafiikkaan, jota tuossa edellisessä viestissäni mainostin opettavaisena tutustumiskohteena. Itse huomasin tietokonegrafiikan opettelun hyvinkin parantaneen suoritustani myös normaalin lyijykynäpiirronkin alalla, sillä jotta lyijykynäpiirroksen voisi muuttaa helpommin tietokoneella väritettävään muotoon on opittava karsimaan ns. "turhia" viivoja pois "tärkeiden" viivojen ympäriltä.
Lisäksi: Omasta mielestäni, huom. nimenomaan "omasta", piirtämiseen vaikuttaa ympärisö siinä missä oma mieli, sillä omaan mieleenkin vaikuttaa ympäristö. Piirto-oppaita en tosin henkilökohtaisesti menisi suuremmin myöskään suosittelemaan kenellekkään. Lähinnä sen verran että oppii piirtämään taustalle jonkinnäköistä hahmotelmaa josta olisi helpompi viedä kuvaa eteenpäin.
Vexild kirjoitti:mutta niin pitkään kun itse on tyytyväinen omaan työhönsä ja haluaa tuoda sen julki, on työ silloin onnistunut.
tästä päästäisiin kätevästi pomppaamaan jonkinasteisen filosofian puolelle, mutta tyydyn väittämään, että -useimmissa tapauksissa- siinä vaiheessa kun työ on sinun mielestäsi onnistunut, se ei ole sitä enää huomenna.
Itse tosin kuulun siihen toiseen ääripäähän, joka uskoo, että omat työt eivät ole koskaan valmiita saatikka sitten onnistuneita. Tästä seuraa, että minulla on useinkin yli 15 eri projektia päällä samaan aikaan. Tämä tosin ei aiheeseen tainnut liittyä mitenkään, mutta menköön.

Töistä vielä sen verran, että ne ovat todellakin hienoja. Omasta mielestäni ne ovat hieman hiomattomia, mutta koska en haluaisi kiistellä enempää, tyydyn -jo- tässä vaiheessa toteamaan, "ettei makuasioista sovi kiistellä", ja lopetan enemmän tai vähemmän tyylikkäästi siihen.
Tehdään niin. En ole itsekkään kovin argumentointi kunnossa kun lentsua pukkaa päälle =S

Mut joo, piirustukset ovat mielestäni hyviä. Idea välittyy katsojalle ja kahden ensimmäisen työn tilanne on jotain muuta kuin avaruus marsu joka huutaa "föööö ti emperaaaa!" (sellasiin kuviin törmää liiankin usein...)

odottelen lisää kuvia =)
Weedeeo

Viesti Kirjoittaja Weedeeo »

Hyvä että tälläkin alueella on vielä jotain elämää ;)

Itse olen Qinin kanssa samaa mieltä, että ylimääräiset viivat pois.
Lisäksi kannattaa keskittyä miettimään tarkasti miltä piirrettävä asia näyttää, eikä tyytyä kompromisseihin. Tuollaisella hahmottelevalla tyylillä helposti tyytyy "vähän sinne päin"-jälkeen. Ainakin minun kohdallani on näin joskus tapahtunut..
Raaka yhden viivan politiikka pakottaa miettimään tarkkaan mistä sen viivan nyt pitää kulkea ja uskoisin sen kehittävän hyvinkin taitoja.
Mitä on rakkaus?
santso kirjoitti:sitä kun on päästetty menemään ja satsit ladattu koneeseen ja kone käy kuumana, nesteet virtaa ja tahti on kova :D
DaBandito

Viesti Kirjoittaja DaBandito »

Diggaan tästä tyylistä
Tulee Voivodin RRRÖÖÖAAARRR!!!:n kansi mieleen, vaikka eivät ihan samaa tyyliä edustakkaan.
Musta ei kannata pyrkiä tästä realistisempaan ilmaisuun vaan vetää mittasuhteita vielä vähän enemmän överiksi samoin kuin tilanteita. Räjähtäviä päitä, suolia ja ym. roinaa paperille vaan.

EDIT: Kivellä istuva örkki on ihan kurko.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Piirrustukset ja maalaukset”