Ja lisää tulee joskus...

DaBandito kirjoitti:Grim dark 2k here we come.
Aa no katoskatos. Miten mä en huomannut??ormukka kirjoitti:Stompan leualla oleviin örkkeihin.Tollasesta pikarustauksesta ei varmaan sileen saa selvää...
DaBandito kirjoitti:Grim dark 2k here we come.
Itse olen harrastanu piirtämistä koko pienen ikäni ja olen huomannut että on ihmisiä jotka etsivät töistä huomauttamisen arvoisia asioita, kuten Qin tässä tapauksessa. Olen aina pitänyt mottonani: "jokainen osaa piirtää, kun vaan tietää mitä piirtää." Ja se että jos joku ajattelee toisen piirtotyylistä jotain tämän tapaistaQin kirjoitti:Hienojahan nuo, vaikkakin ehkä hieman keskeneräisen oloisia tai jotain.
Itse asiassa henkilökohtaisesti suosittelisin opettelemaan töidesi väritystä tietokoneella. ;D Jos aikoo saada aikaan minkäänlaista vähänkään "julkaisukelpoista" aikaan, niin jos ei muuta, ainakin oppii piirtämään selviä viivoja. Ne on myös helpompi varjostaa kun tietää mikä viiva on päällimmäisenä vuorossa.
..Ja sitten on se pikkujuttu vielä, että ne myös näyttävät paremmilta värillisinä (siis ainakin jos ne on väritetty hyvin).
notta pistä vaan lisää tulemaan kunhan kerkeät.
voi katsoa työtä molemmin silmin. Itse pidän suttuisesta ja sekavasta tyylistä, josta saan kuulla eräältä tuttavaltani, mutta niin pitkään kun itse on tyytyväinen omaan työhönsä ja haluaa tuoda sen julki, on työ silloin onnistunut.Jos aikoo saada aikaan minkäänlaista vähänkään "julkaisukelpoista" aikaan
No pentele. Taidan sittenkin joutua selittelemään vähän enemmän.Vexild kirjoitti:Itse olen harrastanu piirtämistä koko pienen ikäni ja olen huomannut että on ihmisiä jotka etsivät töistä huomauttamisen arvoisia asioita, kuten Qin tässä tapauksessa. Olen aina pitänyt mottonani: "jokainen osaa piirtää, kun vaan tietää mitä piirtää." Ja se että jos joku ajattelee toisen piirtotyylistä jotain tämän tapaistaQin kirjoitti:Hienojahan nuo, vaikkakin ehkä hieman keskeneräisen oloisia tai jotain.
Itse asiassa henkilökohtaisesti suosittelisin opettelemaan töidesi väritystä tietokoneella. ;D Jos aikoo saada aikaan minkäänlaista vähänkään "julkaisukelpoista" aikaan, niin jos ei muuta, ainakin oppii piirtämään selviä viivoja. Ne on myös helpompi varjostaa kun tietää mikä viiva on päällimmäisenä vuorossa.
..Ja sitten on se pikkujuttu vielä, että ne myös näyttävät paremmilta värillisinä (siis ainakin jos ne on väritetty hyvin).
notta pistä vaan lisää tulemaan kunhan kerkeät.voi katsoa työtä molemmin silmin. Itse pidän suttuisesta ja sekavasta tyylistä, josta saan kuulla eräältä tuttavaltani, mutta niin pitkään kun itse on tyytyväinen omaan työhönsä ja haluaa tuoda sen julki, on työ silloin onnistunut.Jos aikoo saada aikaan minkäänlaista vähänkään "julkaisukelpoista" aikaan
Omaan näkemykseen ikuuluu myös näiden "piirto-oppaiden" jyrkkä vastustus. Tietenkin niillä pääsee alkuun, mutta eihän se ole enää "by-myself" piirtämistä, vaan silloin piirretään jonkun toisen tyyliä.
Varoitus! Nyt menee runoiluksi!
Jokaisen henk. koht. piirtämis tyyli on ku ruusu (joo...), ja kun se kasvaa omassa mullassa, se puhkee kukkaan. Ja jos siihen rinnalle päästää kasvaan jotain kieloja tai muita risuja, se ruusun kukka ei enää hohda sitä kokomnaisuuttaan.
Joo sori jos meni vähän oudoksi setiksi... taustalla soi Gary Mooren muistolle Loner =(
oli hieno mies...
tästä päästäisiin kätevästi pomppaamaan jonkinasteisen filosofian puolelle, mutta tyydyn väittämään, että -useimmissa tapauksissa- siinä vaiheessa kun työ on sinun mielestäsi onnistunut, se ei ole sitä enää huomenna.Vexild kirjoitti:mutta niin pitkään kun itse on tyytyväinen omaan työhönsä ja haluaa tuoda sen julki, on työ silloin onnistunut.
Tehdään niin. En ole itsekkään kovin argumentointi kunnossa kun lentsua pukkaa päälle =SQin kirjoitti:No pentele. Taidan sittenkin joutua selittelemään vähän enemmän.Vexild kirjoitti:Itse olen harrastanu piirtämistä koko pienen ikäni ja olen huomannut että on ihmisiä jotka etsivät töistä huomauttamisen arvoisia asioita, kuten Qin tässä tapauksessa. Olen aina pitänyt mottonani: "jokainen osaa piirtää, kun vaan tietää mitä piirtää." Ja se että jos joku ajattelee toisen piirtotyylistä jotain tämän tapaistaQin kirjoitti:Hienojahan nuo, vaikkakin ehkä hieman keskeneräisen oloisia tai jotain.
notta pistä vaan lisää tulemaan kunhan kerkeät.voi katsoa työtä molemmin silmin. Itse pidän suttuisesta ja sekavasta tyylistä, josta saan kuulla eräältä tuttavaltani, mutta niin pitkään kun itse on tyytyväinen omaan työhönsä ja haluaa tuoda sen julki, on työ silloin onnistunut.Jos aikoo saada aikaan minkäänlaista vähänkään "julkaisukelpoista" aikaan
Omaan näkemykseen ikuuluu myös näiden "piirto-oppaiden" jyrkkä vastustus. Tietenkin niillä pääsee alkuun, mutta eihän se ole enää "by-myself" piirtämistä, vaan silloin piirretään jonkun toisen tyyliä.
Varoitus! Nyt menee runoiluksi!
Jokaisen henk. koht. piirtämis tyyli on ku ruusu (joo...), ja kun se kasvaa omassa mullassa, se puhkee kukkaan. Ja jos siihen rinnalle päästää kasvaan jotain kieloja tai muita risuja, se ruusun kukka ei enää hohda sitä kokomnaisuuttaan.
Joo sori jos meni vähän oudoksi setiksi... taustalla soi Gary Mooren muistolle Loner =(
oli hieno mies...
On ihmisiä, jotka etsivät töistä huomauteltavaa, mutta on -mielestäni- myös ihmisiä jotka osaavat karsia huomautteluista rakentavan kritiikin. Tätä kyseistä kritiikkiä ei valitettavasti näy tuosta minunkaan viestistäni tulevan ilmi, vaikka satuin suomaan siihen toisenkin katseen. Ja, sattuneesta syystä, olen siitä pahoillani.
Tuo kommenttini julkaisukelpoisesta tavarasta viittaa lähinnä tietokonegrafiikkaan, jota tuossa edellisessä viestissäni mainostin opettavaisena tutustumiskohteena. Itse huomasin tietokonegrafiikan opettelun hyvinkin parantaneen suoritustani myös normaalin lyijykynäpiirronkin alalla, sillä jotta lyijykynäpiirroksen voisi muuttaa helpommin tietokoneella väritettävään muotoon on opittava karsimaan ns. "turhia" viivoja pois "tärkeiden" viivojen ympäriltä.
Lisäksi: Omasta mielestäni, huom. nimenomaan "omasta", piirtämiseen vaikuttaa ympärisö siinä missä oma mieli, sillä omaan mieleenkin vaikuttaa ympäristö. Piirto-oppaita en tosin henkilökohtaisesti menisi suuremmin myöskään suosittelemaan kenellekkään. Lähinnä sen verran että oppii piirtämään taustalle jonkinnäköistä hahmotelmaa josta olisi helpompi viedä kuvaa eteenpäin.
tästä päästäisiin kätevästi pomppaamaan jonkinasteisen filosofian puolelle, mutta tyydyn väittämään, että -useimmissa tapauksissa- siinä vaiheessa kun työ on sinun mielestäsi onnistunut, se ei ole sitä enää huomenna.Vexild kirjoitti:mutta niin pitkään kun itse on tyytyväinen omaan työhönsä ja haluaa tuoda sen julki, on työ silloin onnistunut.
Itse tosin kuulun siihen toiseen ääripäähän, joka uskoo, että omat työt eivät ole koskaan valmiita saatikka sitten onnistuneita. Tästä seuraa, että minulla on useinkin yli 15 eri projektia päällä samaan aikaan. Tämä tosin ei aiheeseen tainnut liittyä mitenkään, mutta menköön.
Töistä vielä sen verran, että ne ovat todellakin hienoja. Omasta mielestäni ne ovat hieman hiomattomia, mutta koska en haluaisi kiistellä enempää, tyydyn -jo- tässä vaiheessa toteamaan, "ettei makuasioista sovi kiistellä", ja lopetan enemmän tai vähemmän tyylikkäästi siihen.
santso kirjoitti:sitä kun on päästetty menemään ja satsit ladattu koneeseen ja kone käy kuumana, nesteet virtaa ja tahti on kova :D