Satamakaupunki (päiv. 4.1.2017)

Muut kuvat kuin miniatyyrien kuvat. Piirustukset, maastonpalat, pelipöydät, jne.
Kain

Re: Satamakaupunki Lotriin - ensimmäiset talot(päiv. 24.11.2

Viesti Kirjoittaja Kain »

Otin palautteesta vaarin ja tällä hetkellä portaat näyttävät tältä:

Kuva

Kuva

Aloitin tänään myös kattotiilien teon...hitto miten inhoan tuota hommaa..=)

Kuva

Seuraava päivitys tulee vasta kun koko katto on tehty TAI olen tehnyt toisille taloille jotain koska hermo on palanut tiilitöihin...
Lisää rakentelusta/pelailusta, Mun blogi
Believer

Re: Satamakaupunki Lotriin - ensimmäiset talot(päiv. 1.12.20

Viesti Kirjoittaja Believer »

Omasta kokemuksesta kannattaa tehdä sitä "inhottavaa" hommaa pienissä erissä. Kokonaisen katon tekeminen putkeen saattaa olla ärsyttävää, mutta pienissä erissä menettelee. Jos tekee pakosta mistä ei pidä tapaa tehdä huolettomasti ja on vaikeaa saada hyvää jälkeä aikaiseksi. Or maybe it's just me?! Kattoahan sanotaan talon viidenneksi julkisivuksi, ja näin pienoismaailmassahan rakennukset useimmiten näkee ylhäältä, joten kattoon kannattaa satsata.

Tuo rappujen aita näyttää mielestäni hyvältä eikä varmaan haittaa figujen liikuttamista mitenkään. Odotan innolla lisää ja jännitän maalausvaihetta, se kun voi korostaa kaiken hyvän tai pilata kaiken.

-b-

PS. Tässä vaihtoehtoinen tapa pärekatolle, talo on mun oma ensimmäinen yritys tehdä taloja, ja aikaa siitä on... no sanotaan vaikka että KAUAN. Old School eikä mitään fancy highlights joten ei tarvi kommentoida. :o) Mut siinä on kuitenkin jonkinlainen harja, vaikka onkin mennyt osittain rikki. Ja päädyissä olen käyttänyt muovisia 4 edikan aikaisia kääpiöiden muovipäitä. Päreet olen tehnyt leikkaamalla eri kokoisia paloja puuviilusta (ei siis ole maalattu vaan luonnon värinen), puu on ruskealla inkillä petsattua balsaa ja seinän sekä katon alusta 2 mm kovaa kartonkia (mainosalan kuvista leikaattua). Rikkinäiset kasvit nurkilla on oikeeta, kuivattua sammalta, ja "sammal" katolla on saksilla hienoksi leikattua värjättyä vaahtomuovia. Materiaalit tais olla Helsingin Hobbypointista (vai mikä kaupan nimi olikaan). Se siitä, tarkoitus´ei ole tässä esitellä toisen blogissa omia eläkkeelle siirtyneitä yrityksiä, vaan tuoda sun hommiin mahdollisesti uutta näkökulmaa ja vaihtoehtoja.
Viimeksi muokannut Believer, To 02.12.2010 00:28. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-: Keep on believing, don't lose hope
He'll give you His grace enabling you to cope :-
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Tässä hieman mallia katon teosta, jokainen palanen on liimattu yksitellen kiinni. Ei niin hyvän näköinen ilman maalia, kuin maalin kanssa. Valitettavasti oma projektini on vielä siinä vaiheessa ettei valmista kuvaa katosta ole laitaa. Tässä kuitenkin yksi vaihtoehto katon tekemiseen.

Kuva
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Kain

Believer : kaikki ehdotukset/esimerkit jne ovat erittäin tervetulleita joten anna tulla vaan mitä vain mieleen sattuu...tuo sinun talosi on erittäin mallikkaan näköinen ja voisikin siirtyä takaisin pelielämään jos eläkkeelle on jo muka siirtynyt..jos saan omat taloni lähellekkään tuota tasoa maalauksen jälkeen niin olen tyytyväinen..varsinkin tuo katon harja antoi minulle jo pienen idean omaan työhön...

Tuo kaide ei todellakaan estä figujen liikuttelua. Jätin muutamat pilarit jäljelle jotta edes vähän näyttäisi siltä että katto on tuettu.

Pitää hoidella tuota kattoa pienissä erissä ja puuhailla välillä jotain muuta. Tutkin varsin innokkaasti tällä hetkellä että minkälaisia mahdollisuuksia MDF ja varsinkin sen kaivertaminen avaa minulle varsinkin kun ostin Dremelin muutamalla pienellä kaiverrusterällä. Joululomalla saan varmaankin valmiiksi talojen rakentelut koska pystyn pitämään ruhtinaalisen 2vko loman josta ainakin pari kokonaista päivää lohkeaa rakentelulle. Ensi vuonna sitten rohkeasti maalaushommiin..
Kain

Katto edennyt paremmin kuin oletinkaan ja väliin pakersin ovia..

Saranoiden teko oli ajatuksena helppo, mutta tänään toteutuksessa oli paljon pään vaivaa..
Kuva

Kuva

Kuva

Etuoveen luonnostelin Minas Tirithin puun ja kypärän..
Kuva

Kuva

Tässä mennään..

Kuva
Runt

Re: Satamakaupunki Lotriin - ensimmäiset talot(päiv. 9.12.20

Viesti Kirjoittaja Runt »

Pakko antaa kyllä pisteet siitä ettei mennä sieltä missä aita on matalin, ovien saranointi sekä muutenkin suurempi ovi pistivät silmään positiivisella tavalla. Katosta on kuitenkin sanottava sen verran että omaa silmääni se ei vielä ainakaan miellyttänyt. Varsinaisesti ei siis katossa mitään vikaa mutta omaan silmään jotenkin "halvan" näköinen siihen verrattuna mitä muu on ympärillä. Luotetaan kuitenkin siihen että tekijä tietää mitä on tekemässä.

Mitä materiaalia olet käyttänyt seinissä oleviin "tukipuihin"?
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Kain

Kaikki puu on balsaa paitsi majatalon takaoven parvekkeen tukipilarit jotka ovat tuollaista puurimaa...
snu

Viesti Kirjoittaja snu »

Ovi näyttää ehkä liikaa kääpiövankilan ovelta, kun on noin jykevä ja matala. Yläkerran oviaukko näyttää paljon paremman muotoiselta. Kyllä näyttää hyvältä!

Montako noita taloja on vielä tulossa?
Kain

Hain tarkoituksella takaoveen massiivisuutta, eipä ainakaan varkaat helpolla pääse sisälle.

Kolme näitä isoja taloja on siis jo kasassa hiukan eri rakennusvaiheissa, mutta niiden lisäksi tulee sitten sellaisia pienempiä "täyte"taloja/rakennuksia, joihin ei mene näin paljoa aikaa.
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Enpä keksi tähän hätään muuta sanottavaa, kuin että "hyvää työtä".

Ovet liikkuu ihan oikeasti varmaan? Jos näin on, suosittelisin tekemään saranatapit kestävästä matskusta, esim. messinkilanka. Muovilla kun on paha tapa katketa kesken kaiken.
Remos

Viesti Kirjoittaja Remos »

Kaapelikala kirjoitti:Enpä keksi tähän hätään muuta sanottavaa, kuin että "hyvää työtä".
Itse sanoisin kyllä loistavaa!
"Sotun sääntö numero kahdeksan: Ignooraa Remos aina."
Kain

os näin on, suosittelisin tekemään saranatapit kestävästä matskusta, esim. messinkilanka.
Mietin aluksi metallin käyttämistä, mutta ajattelin että ei 0,5 pitkä ja 0,5 paksu umpimuovitanko katkea, vaan lähinnä repeytyy irti liimauksen pettäessä..ja näinhän kävisi myös raudan kanssa. Ja ovet toimivat normaalisti.

Väsäilen kattoa eteenpäin ja alan taas myös työstämään kauppiaan talon portaikkoa. Päivityksiä pitäisi tulla tällä viikolla hieman lisää..
Kain

Sain kattotiilet ladottua ja päätin katon harjalle pistää hiukan muotoonsa leikatut laatat:

Kuva

Kuva

Kuva

Pitäisikö ikkunoihin tehdä jonkin sortin luukut? Taloihin ja itse satamaan tulen mallentamaan lunta joten noin lämmitysteknisesti ikkunoiden sulkeminen voisi olla hyvä optio..
Remos

Re: Satamakaupunki Lotriin - ensimmäiset talot(päiv. 16.12.2

Viesti Kirjoittaja Remos »

Pitäisikö ikkunoihin tehdä jonkin sortin luukut? Taloihin ja itse satamaan tulen mallentamaan lunta joten noin lämmitysteknisesti ikkunoiden sulkeminen voisi olla hyvä optio..
Sä rakensit talon, jossa on yhteensä about 50cm2 ja mietit lämmitystekniikkaa? Duuuuuuuuuu~~~~~d!

Mutta voisihan se näyttää kivalta. Ettei vain tulisi liikaa yksityiskohtia ja peliä haittaavia tekijöitä?
"Sotun sääntö numero kahdeksan: Ignooraa Remos aina."
Kain

Sä rakensit talon, jossa on yhteensä about 50cm2 ja mietit lämmitystekniikkaa? Duuuuuuuuuu~~~~~d!
Heh...

Yksityiskohtia ei ole koskaan liikaa, pelaamista haittaavia tekijöitä lisääntyvässä määrin =) Ajattelin vain lähinnä talon kokonaisilmettä..
Kakapo

Viesti Kirjoittaja Kakapo »

Remos kirjoitti:
Ei realismissa mitään pahaa ole. Hauskaa jos jaksat Kain tehdä! Ja hyvältä näyttää, niinkuin ennenkin :)
Believer

Samaa mieltä. Realismi tuo uskottavuutta maastoihin, myös tähän. Kunnioitettavaa että jaksaa tehdä. Sen kun jatkat vaan ja moni tätä bloggia innokkaana seuraa. Mutta jokainen tietysti tehköön miten tahtoo. Itse fanitan yksityiskohtia, toiset eivät. Omaan mieleen tuli isohkot puiset ikkunaluukut joissa vaikka ovissa näkyvä kyvio voisi toistua.

-b-
Hanska

Viesti Kirjoittaja Hanska »

Aina yhtä kiva nähdä maastoa joka on tehty ajatuksella ja rakkaudella eikä kiireessä huitastu paria pahvilevyä yhteen.
Muuta pahaa en keksi kuin että katon päreet tms. olisi voinut leikata syvemmältä tai pistää useamman kerroksen, mutta vähän turhaa nillitystä tämäkin.
Innolla odotan valmista kamaa.
Wh40k 2nd edition rulebook kirjoitti:Remember that you're playing to enjoy a challenging battle with friends, where the spirit of the game is more important than winning at any cost.
Kain

Kertokaapas mielipiteenne, pitäisikö katon nurkkiin laittaa tiilet jotka ohjaisivat vettä alas? Olen joskus nähnyt sellaisia vanhoissa taloissa..

Eli tältä näyttää ilman tiiliä:

Kuva

Ja jotain tämän tyylisiä tiilejä haeskelisin tuonne nurkkiin:

Kuva
Believer

Re: Satamakaupunki Lotriin - ensimmäiset talot(päiv. 21.12.2

Hmm... kinkkinen kysymys. Itse en rakennusinssinä kyllä ole koskaan nähnyt pärekaton ja tiilikaton fuusiota. Ennen vanhaanhan ainakin vesikourut olivat puusta tehtyjä. Vaikea sanoa mitä pärekaton jiiriin laittaisi kun pärekattoja yleisesti tehdään taloihin joissa kattomallina on harjakatto. Koitin tavan mukaan googlata kuvia mutta en löytänyt ainuttakaan pärekattoa missä olisi sisä- taikka ulkojiirit.
Mielestäni kuitenkin noista kuvista ensimmäinen kuva on parempi - eli en anna ääntäni tiilipannuille. ;o) Tosin ilman mitään näyttää kans jotenkin keskeneräiseltä. Mutta kun talo saa maalia päälle niin tuskin siihen enää kiinnittää huomiota. Toiseen taloon vois koittaa tehdä jiirin kohdalle päreet päällekkäin ja tiiviimmin kun miten nyt olet tehnyt, eli ilman sitä rakoa, uskoisin että toimisi. Esim. kuten tässä.

-b-
Viimeksi muokannut Believer, Ti 21.12.2010 22:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maastot ja pelipöydät”