Joissakin figupeleissä tämä vain on osattu ottaa lähtökohdaksi, ja jos vilkaiset esim. Warmachine/Hordes-osion Säännöt-foorumia, huomannet, kuinka paljon siellä on tarvinnut epäselvyyksiä ratkoa. Privateerin omillakin sääntöfoorumeilla väittäisin, että yli 90 % kysymyksistä johtuu siitä, että retardit amerikkalaiset eivät osaa lukea äidinkieltään.Varjonkutoja kirjoitti: Ei tämä peli nyt mitään MtG:tä ole jossa joka ikinen sana tulee tulkita juuri niinkuin se on kirjoitettu
GW taas ei edes vaivaudu kirjoittamaan sääntöjään selkeästi. Ei kyse voi olla siitä, etteivät pystyisi, jos kerran rapakon toisellakin puolella pystytään.
Jep. Minusta on helpompi keskittyä hauskanpitoon, kun ei tarvitse arpoa, mitä säännöt milloinkin tarkoittavat. Se, että säännöt ovat hyvin ja selkeästi kirjoitetut, ei minkään logiikan mukaan johda siihen, että pelaajien pitäisi jotenkin ottaa vähemmän rennosti tai pitää vähemmän hauskaa - päinvastoin, ainakin minun on helpompi olla stressaamatta säännöistä, jos "designer's intent" selviää suoraan sanamuodosta.Tarkoitus on pitää hauskaa ja tämä koskee mielestäni myös turnaus pelejä -.-
Siitä olen sinun ja Salosen Riston kanssa samaa mieltä, että pelaajat tuntuvat etsimällä etsivän ongelmia sellaisissakin tapauksissa, joissa järkevän ihmisen mielestä ongelmaa ei ole. Tämä vehiclen invu save on yksi tällainen esimerkki - etenkin kun siitä on olemassa ennakkotapauksia. Jos oikein kovasti yrittää saada jonkun näyttämään tyhmältä, saattaa päätyä itse näyttämään vielä tyhmemmältä.