Pääkaupunkiseudun E:A-pelaajat

tneva82

Re: Pääkaupunkiseudun E:A-pelaajat

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Hena kirjoitti:100e hintaraja on kyllä aika paha näillä nyky hinnoilla.
Toki ebaysta sitten saa isojakin armeijoita suhteellisen halvalla jos viitsii nähdä hiukan vaivaa. GW:ltä on aika itsemurhaa lompakolle ostaa uusina.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Hena
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hena »

Glabro kirjoitti:Itseni puolesta ei olisi ollutkaan niin kiire, kaverilla on vaan into päättää, mitä aletaan pelaamaan Faban / 40k:n lisäksi.

Kyllähän vieläkin demo kelpaa, hinta tuossa näyttäisi olevan vaan pääkysymys, ei saisi satasta enempää melkein armeijaan mennä (niitä kuitenkin pitäisi tehdä useampi, jotta saa muut pelaamaan).
No käykö se tiistai 19.10? Voidaan olla joko Marginaalipelien basaarilla tai sitten PKP:llä kaisaniemessä (jos ne ottaa epicin pelaajia sinne). Kumpikin pitäisi käydä minulle klo 16.30 jälkeen. Jos haluatte demoa, niin ehdotan että käytte läpi sääntökirjan osan 1 (säännöt) ja ainakin vilaisette osia 2 (special rulet) sekä 5 (unit statit). Listat löytyy osasta 6, mutta teen teille 2000 pinnan listat valmiiksi kuitenkin. Osissa 3 ja 4 on säännöt sotakoneille ja lentokoneille, mutta niihin ei demossa kannata suoraan mennä (ellei välttämättä halua).
Zelekendel

Viesti Kirjoittaja Zelekendel »

1.00 GBP = 1.14423 EUR

Ei aivan noin huonossa jamassa ole kurssi, kuin mitä laitoit (12£ = 20€).

Katselin vaan Steel Crownin Exodus Wars- IG:tä, ja sillä näytti olevan mm. tankkikomppania (hämmästyttävän Leman Russ-mainen) 15-16£, jalkaväkikomppania taas 8£.
Voi olla, että muut armeijat joutuisi sitten ostamaan Ebaysta tai käytettynä.

GW:n hinnat uutena ovat liikaa, paitsi nyt noille perusjalkaväkiseteille ehkä. Ja Englannistahan nekin tilataan, eli punnilla.

Kyselen, josko kaverilla on aikaa demolle.
Myyra

Viesti Kirjoittaja Myyra »

Jos nyt meinaatte ruveta epicciä ostelemaan, niin kannattaa ottaa huomioon, että myös forgewordiltä löytyy kaikenlaista veikeää ja hinnatkin ovat melko järkeviä ainakin verrattuna gw:hen.
Hena
Viesti:

Glabro kirjoitti:Ei aivan noin huonossa jamassa ole kurssi, kuin mitä laitoit (12£ = 20€).

Katselin vaan Steel Crownin Exodus Wars- IG:tä, ja sillä näytti olevan mm. tankkikomppania (hämmästyttävän Leman Russ-mainen) 15-16£, jalkaväkikomppania taas 8£.
Voi olla, että muut armeijat joutuisi sitten ostamaan Ebaysta tai käytettynä.

GW:n hinnat uutena ovat liikaa, paitsi nyt noille perusjalkaväkiseteille ehkä. Ja Englannistahan nekin tilataan, eli punnilla.
Eli ne puntahinnat oli GWn sivuilta vuodelta 2008 tms. Sen jälkeen hinnat on noussut. Tietääkseni jos tilaat GW:n kauppaan joudut käyttämään eurohintoja. Punnat ei muutu euroiksi sen hetken kurssilla vaan GW:llä on hinnat euroina verkkosivulla jos valitset paikaksi suomen.
Zelekendel

No, sehän vain tarkoittaa, että GW:ltä ei mitään tilattaisi sitten, paitsi jalkaväkikomppanioita korkeintaan. Hankalaa voi olla muilla kuin IG-armeijoilla.

Kaveri on tuosta luopumaan päin, mutta minä jatkan hintojen katselua, ja käytettyjen armeijoiden seurantaa. Voin tulla demoakin pelaamaan - pitää vaan sitten löytää muita pelikavereita useampi, yksin en ala tätä pelaamaan. Tiistai 19.10 sopii alustavasti demolle.
Hena
Viesti:

Voi tietenkin valita englannin ja yrittää tilata verkon kautta. En tiedä toimiiko se mutta sitten olisi halvempaa. Useat 10 punnan kamat on nykyään 12 puntaa.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Glabro kirjoitti:Itse asun Vantaan Tammistossa, en tiedä, onko Hena lähellä.
Itse asun Kartanonkoskella, Hammerheart asuu Malminkartanossa. Henasta en tiedä/muista.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Zelekendel

Huomenna ei käykään, koska tarkoitus on opetella Field of Glorya ja Warmaster Ancientsia.

Kaveri myöskin päätti, että AT-43:n aloittaminen riittää sci-fi-puolella, joten pelikavereita täytyy löytyä muita. Demo silti kiinnostaa.
Hena
Viesti:

Glabro kirjoitti:Huomenna ei käykään, koska tarkoitus on opetella Field of Glorya ja Warmaster Ancientsia.
Ei se mitään, kun demo oli sovittu ensi viikolle :).
Zelekendel

No sepä hyvä. Jotenkin sekoilin viikoissa.
niblebitzer
Chaosboyz Crew

Viesti Kirjoittaja niblebitzer »

Tätä aluetta on tullut katseltua harvemmin, kun se on niin hiljainen.

Itse olen valmis pelaamaan kunhan kalenteriin sopii. Lisäkseni pelaajia löytyy ainakin Veikkolasta, Kivikosta ja Laajasalosta.

Ukkoja ei kannata uutena ostaa, vaan osto ilmoa tuonne. Kyllä niitä ukkoja liikkuu. Ebaysta saa myös kohtuulliseen hintaan, jos hieman viitsii nähdä vaivaa ukkoja etsiessä.

Olen miettinyt joitain kertoja Epic kamppiksen pyörittämisen aloittamista, mutta nykyisellään BB-liigan pyöritys, sekä Faba ja Epic ukkojen maalailu vie kaiken ylimääräisen ajan. Perhe ja työ sitten sen lopunkin.

Tämän vuoden puolella askarteltuja ukkoja ja maastoa löytyy täältä. http://lunatix.epixx.org/ Sinne tulee vähän väliä uutta jonkun pelin osalta. Tarvitsisi ryhdistäytyä ja askarrella pari battle reporttiakin, niin saisi enemmän söpöjä kuvia pelaajia houkuttelemaan.
- The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your action.

http://lunatix.epixx.org/
Zelekendel

Hyvä kuulla Kaamospojiltakin jotain, kerta turnauksenkin järjestitte. Varmastikin käytettyjä tulen metsästämään jos pelin aloitan.
Zelekendel

Olen virallisesti liittynyt riveihin. Henan demo ja erityisen hyvä diili Myyntiosiossa sai minut hommaamaan suuren örkkiarmeijan sopuhintaan 130€.

http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 42&t=94689

Eli alan tutkimaan sääntöjä ja armeijoita.

Suunnitelmissa on aloittaa massiivinen Battle for Armageddon-kampanja vanhaa lautapeliä hyväksikäyttäen kampanjamoottorina - tosin tarkoituksena ei ole mitenkään pakosti saada sitä koskaan loppumaan, mutta tarjoaapahan mielenkiintoisen taustan ja viitekehyksen taisteluille! ((Eli itse pelaan örkeillä kampanjassa, vastapelaajan komentajina saa olla kuka tahansa - mutta vain yksi tekee kampanjasiirrot).
freeinkeroinen

Viesti Kirjoittaja freeinkeroinen »

Tervehdys,

Kuittaan omalta osaltani valittelut hajanaisesta epic -pelaajatoiminnasta pk-seudulla. Samalla nostan kättä ylös että täällä vielä yksi pelaajaporukka pk-seudulta!

Meillä on 30+ vuotiaiden pelaajien neljän hengen jengi. Pelaamme 3kk välein. Emme kuitenkaan ole ole kohdanneet pk seudulla oikein muita pelaajia. Itse pelaamme NetEpic Gold säännöillä. Figumme koostuvat lähinna ykkös ja kakkos edikoiden aikaisista marine, örkki, eldar ja imperial kamoista. Olen pelannut epicciä vuodesta 98 mutta aika "pullossa" eli en tunne skeneä kovin hyvin. Pelaajia epicille on vaikea löytää.

Uusien fihujen hankinta on tiukilla ja usein kovissa hinnoissa. Toisaalta kaikki harrastus toki maksaa. Tiedättekö ketään jolla olisi superharvinainen epic tyranid armeija? Onko tau -jengille edes ikinä tehty epic kokoon armeijaa?

Olisin kiinnostunut kommenteista koskien sääntöjä. Olen itse pelannut aiemmin spase marines säännöillä ja nyt siis netepic gold -säännöillä. Onko teillä muilla kokemuksia muiden sääntöjen hyvistä ja huonoista puolista. millaiset ovat "uudet" armageddon säännöt?

Mielestäni esim snapfire ja closecombat classes säännöt ovat olleet hyvä lisä vanhoihin sääntöihin.
Hena
Viesti:

Itselläni on varmaan 10k+ Tyranideja (osittain ilman maaleja ja/tai koottuna). Tauta löytyy itselläni jonkinlainen armeija, mutta ei maalattu ollenkaan ja osittain kokoamatonkin. Asauralla on olemassa Taut. Forge teki niille figuja mutta on lopettanut lähes kokonaan epic figujen tekemisen.

Itse pelaan (ja muiden kanssa pelaan) Epic: Armageddonia. Olen eniten pelannut 2nd edikkaa epicistä ja pidän tätä uutta paljon parempana pelinä. En ole NetEpic:iä pelannut. Useimmiten pelaan Asauran ja Charadin kanssa, mutta Nimblebitzer on kanssa aika aktiivinen. Marginaalipelien basaarissa on ollut pari ihmistä jolle tätä uutta epicciä olen opettanut. Jos haluatte kokeilla niin minulle voi pistää viestiä ja yritetään järkätä jotain ensi vuoden puolella.
niblebitzer
Chaosboyz Crew

Viesti Kirjoittaja niblebitzer »

Krohom. Niblebitzer. :)

Minulta ja veljeltäni löytyy vaihtelevissa vaiheissa olevat SM, Eldar, IG, Orcs, Squats ja Tyranids armeijat. Kaaokseen on myös ukkoja, mutta ne ovat edelleen sprueissa kiinni. Osa ukoista on maaleissa, osa ei, osa jonkun muun aiemmin tuhrimia. Jonkin verran puuttuu metallia squateilta ja kaaokselta, mutta muuten ukkoja on 20k+ pojoa per läjä. Maalia lähinnä SM ja eldar armeijoissa. Tyranidit saavat väriä rauhalliseen tahtiin.

Olen pelaillut satunnaisesti AT/SM ajoista ja sitten enemmän Epic Armageddonia. Mielestäni paras EA:n pelimekanismeista on se, että se pitää molemmat pelaajat jatkuvasti aktiivisena kun yksiköitä aktivoidaan vuorotellen. Ei tule passiivisia jaksoja pelaamiseen kun kokoajan tapahtuu jotain. Toisaalta pidin myös SM:n vp skaboista.
- The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your action.

http://lunatix.epixx.org/
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

freeinkeroinen kirjoitti:Tiedättekö ketään jolla olisi superharvinainen epic tyranid armeija?
Mulla tyranid figuja mutta eipä ole tullu käyttöä ku turnauksissa mieluummi sallitaan jotain huuhaa dark eldareja joille ei oo ees figuja olemassa kuin tyranideja.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Zelekendel

Itse toivon löytäväni jostain vastaavanlaisen halvan IG-armeijan, jotta voisimme pelata Battle for Armageddon-lautapeliä, jossa konfliktinresoluutio on vaihdettu 2d6:sta E:A:han. Sopiva kampanjasysteemi kaikin puolin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Epic Armageddon”