Satamakaupunki (päiv. 4.1.2017)
Re: Satamakaupunki Lotriin - ensimmäiset talot(päiv. 21.12.2
Toinen ääni tiilittömyydelle.
Wh40k 2nd edition rulebook kirjoitti:Remember that you're playing to enjoy a challenging battle with friends, where the spirit of the game is more important than winning at any cost.
Käytännössähän nurkissa pitäisi olla kourut, mutta tämän projektin osalta melkein sanoisin että jätä ne pois. Syy tähän on täysin se että nurkkien "kourut" olisi pitänyt asentaa ennen varsinaista kattoa. Mikäli nurkkiin asennetaan "kourut" jälkikäteen niin tuntuu että siitä tulee jotenkin "hölmön" näköinen. Toki jos asiaa miettii siltä kannalta että kuinka moni ihminen esim 10:stä tietää asennus järjestyksen niin tuskin kovinkaan moni, siltä pohjalta kulmapalat voisi hyvin laittaa paikoilleen päällimmäisiksi.
Mikäli nyt päädyt asentamaan kulmiin palaset niin suosittelen kokeilemaan jonkin muun muotoisia palasia jotka sulautuisivat kattoon hieman paremmin. Toki maalauksen jälkeen sen lopullisen tuloksen vasta tulee näkemään, mutta näillä eväillä itse jatkaisin pohdiskelua.
Mikäli nyt päädyt asentamaan kulmiin palaset niin suosittelen kokeilemaan jonkin muun muotoisia palasia jotka sulautuisivat kattoon hieman paremmin. Toki maalauksen jälkeen sen lopullisen tuloksen vasta tulee näkemään, mutta näillä eväillä itse jatkaisin pohdiskelua.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Taivaallisen kaunista katseltavaa.
Minusta tiilejä ei nimenomaan ole. Peltirännejä on välillä 1930+ taloissa, en sitten sen vanhempiin ole tainnut törmätäkään.
Minusta tiilejä ei nimenomaan ole. Peltirännejä on välillä 1930+ taloissa, en sitten sen vanhempiin ole tainnut törmätäkään.
"Sotun sääntö numero kahdeksan: Ignooraa Remos aina."
Tuossa kun tuo talo on nyt vieressä nököttänyt niin itse annan ääneni myös tiilittömyydelle. Olisi pitänyt alun alkaen liimata tiiviimmin nuo päreet kulmissa. Jotenkin vain kokoajan oli mielessä että niihin tulee jokin juttu päälle. Harmi vaan että kaikkien kolmen talon katot on jo liimattu=)
Hah, nyt muuten keksin..hätä ei ole tämän näköinen. Koska pelilauta tulee olemaan talvityyppinen, niin juuri noihin katon kulmiinhan kerääntyy lumi!! Brilliant!!
Sain muuten viimein hankittua kuumalankaleikkurin itselleni:

Minulla oli hiukan ongelmia löytää kohtuuhintainen kapistus, mutta lopulta tärppäsi mallikauppa.fi:stä. Vehje on Woodland scenicsin tuote. Tämähän tarkoittaa sitä, että voin vihdoin aloittaa myös itse laudan tekemisen. Tarkoituksena olisi tänään alkaneella lomalla suunnitella ja piirtää hahmottelut kentästä ja lähinnä siitä minkätyyppisiä heksoja lautaan tulee. Leikkaustyöt alkaisivat sitten jo heti ensi vuoden alussa.
Jos tulee jotain ideoita satamakaupungista niin eikun tänne viestiä vaan, kaikki ehdotukset otetaan vastaan!!!
Hah, nyt muuten keksin..hätä ei ole tämän näköinen. Koska pelilauta tulee olemaan talvityyppinen, niin juuri noihin katon kulmiinhan kerääntyy lumi!! Brilliant!!
Sain muuten viimein hankittua kuumalankaleikkurin itselleni:

Minulla oli hiukan ongelmia löytää kohtuuhintainen kapistus, mutta lopulta tärppäsi mallikauppa.fi:stä. Vehje on Woodland scenicsin tuote. Tämähän tarkoittaa sitä, että voin vihdoin aloittaa myös itse laudan tekemisen. Tarkoituksena olisi tänään alkaneella lomalla suunnitella ja piirtää hahmottelut kentästä ja lähinnä siitä minkätyyppisiä heksoja lautaan tulee. Leikkaustyöt alkaisivat sitten jo heti ensi vuoden alussa.
Jos tulee jotain ideoita satamakaupungista niin eikun tänne viestiä vaan, kaikki ehdotukset otetaan vastaan!!!
Lisää rakentelusta/pelailusta, Mun blogi
Aika hiljaista täällä maastonrakennuspuolella..
Noh, pistän muutaman kuvan missä menen tällä hetkellä..
Raapustin kovalevylle kuusikulmion ja siitä sitten dremelillä eteenpäin..

Tarvitsen näitä pöytääni varten hurjasti enemmän kuin nuo viisi, mutta näistä rakentuu satamaosaset...laitan illalla vielä kuvaa suunnitelmista..
Noh, pistän muutaman kuvan missä menen tällä hetkellä..
Raapustin kovalevylle kuusikulmion ja siitä sitten dremelillä eteenpäin..

Tarvitsen näitä pöytääni varten hurjasti enemmän kuin nuo viisi, mutta näistä rakentuu satamaosaset...laitan illalla vielä kuvaa suunnitelmista..
- Khorne Marien
Re: Satamakaupunki Lotriin - talot ja pöytä(päiv. 17.1.2011)
Hyvältä näyttää, sain muuten joululahjaksi samanlaisen leikkurin kun tässä
Näin mielenkiinnosta, miten piirsit säännöllisen kuusikulmion? Ei varmaan ihan pelkällä viivoittimella onnistu.
Varmaan harppia/vastaavaa viritystä hyväksikäyttäen. Ympyrän sisään piirretyn kuusikulmion sivu on saman mittainen kuin sen ympyrän säde, jollon sen saa helposti kun ottaa kehältä yhden satunnaisen pisteen ja lähtee siitä piirtämään harpilla pisteitä sinne ympyrän kehälle, edeten aina seuraavaan pisteeseen ja siitä sitten aina piirtää seuraavan pisteen. Sitten kun yhdistää ne pisteet niin kuusikulmio on valmis.. Tuo on ainakin helpoin tapa mitä itse keksin. :P Sitten kun on yksi kappale niin sitähän voi tietty käyttää "sapluunana" ja monistaa vaan lisää niitä.Morze kirjoitti:Näin mielenkiinnosta, miten piirsit säännöllisen kuusikulmion? Ei varmaan ihan pelkällä viivoittimella onnistu.
Jepjep, juuri Xenonin kuvailemalla tavalla..
Jos muuten dremelillä aikoo vähänkään enemmän leikkailla puuta niin suosittelen tätä terää:
https://www.tyokalumyynti.fi/catalog/pr ... cts_id=889
Leikkailin normilaikalla noita kovalevyjä aikani ja sitten päätin hankkia tuon, enkä muuten takaisin vaihda!!
Tässä hiukan suttuinen kuva suunnitelmista, parhaimman idean sataman laitureista saa keskellä olevista pikkukuusikulmioista sekä alalaidan tuhruisista kuvista, joissa siis heksa on piirretty edestäpäin..

Uskon että tuo satama voi valmistua aika nopeaankin, koska niissä ei loppujen lopuksi paljoa ole työtä..veden toteutus tosin on vielä harkinnan alla..
Jos muuten dremelillä aikoo vähänkään enemmän leikkailla puuta niin suosittelen tätä terää:
https://www.tyokalumyynti.fi/catalog/pr ... cts_id=889
Leikkailin normilaikalla noita kovalevyjä aikani ja sitten päätin hankkia tuon, enkä muuten takaisin vaihda!!
Tässä hiukan suttuinen kuva suunnitelmista, parhaimman idean sataman laitureista saa keskellä olevista pikkukuusikulmioista sekä alalaidan tuhruisista kuvista, joissa siis heksa on piirretty edestäpäin..

Uskon että tuo satama voi valmistua aika nopeaankin, koska niissä ei loppujen lopuksi paljoa ole työtä..veden toteutus tosin on vielä harkinnan alla..
Projekti sen kuin etenee...
Aloitin sisustustöitä, tässä majatalon alakerran ja yläkerran lautalattiaa:

Sitten kauppiaan talon kivilaattalattia, johon itse olen aika tyytyväinen:

Kiviefekti tulee maalaamisen myötä varmasti vielä paranemaan..
Tein myös kauppiaan talon eturappusille laattapäällystyksen, tulevan kaiteen tolpat sekä portaiden alle kalterit, joiden taakse muodostuu nyt kauppiaan varasto...tulevaisuudessa teen tuonne päähän vielä kalteri oven..

Ja pelipöydän heksoja alkaa olemaan jo sen verran että sataman rakennus on seuraavana vuorossa..

Hommat etenee mukavasti, kommentit ja kritiikit ovat tervetulleita!!!
Aloitin sisustustöitä, tässä majatalon alakerran ja yläkerran lautalattiaa:

Sitten kauppiaan talon kivilaattalattia, johon itse olen aika tyytyväinen:

Kiviefekti tulee maalaamisen myötä varmasti vielä paranemaan..
Tein myös kauppiaan talon eturappusille laattapäällystyksen, tulevan kaiteen tolpat sekä portaiden alle kalterit, joiden taakse muodostuu nyt kauppiaan varasto...tulevaisuudessa teen tuonne päähän vielä kalteri oven..

Ja pelipöydän heksoja alkaa olemaan jo sen verran että sataman rakennus on seuraavana vuorossa..

Hommat etenee mukavasti, kommentit ja kritiikit ovat tervetulleita!!!
Re: Satamakaupunki Lotriin - talot ja pöytä(päiv. 23.1.2011)
Aloitin leikkailemaan pöydän foameja. Kovalevyheksan päälle tulee siis 6cm foamia. Tämä siitä syystä että haluan pöytään mahdollisuuden suuriin korkeusvaihteluihin sekä ylös- että alaspäin:

Muutama heksa meni päin mäntyä, mutta sitä se välillä vaatii. Olen ihan tyytyväinen heksojen tarkkuuteen, totta kai pöydän valmistuttua pystyy varmasti erottamaan heksojen rajat, mutta minimaalisen pienet ne välit tulevat olemaan...

Muutama heksa meni päin mäntyä, mutta sitä se välillä vaatii. Olen ihan tyytyväinen heksojen tarkkuuteen, totta kai pöydän valmistuttua pystyy varmasti erottamaan heksojen rajat, mutta minimaalisen pienet ne välit tulevat olemaan...
Kivilattia on hieno, onko palat tehty ihan pahvista vai korkista?
-B
-B
Peruspahvista se on leikelty. Maalaan sen tumman siniseksi ja vedän päälle paksuhkon kerroksen realistic wateria niin tulee oikein syvän kiiltävä lattia..
nyt on kyllä niin komiaa maastoa että oike harmittaa ku myin lotri kirjaset poies ja melkee kaikki nappulatki. :E___ vieläku oike nätisti maalattuna joskus nuo näkis. :]
"I am so Straight that, when i buy a House, the first thing i do is to brick up the back door." - Straight Dave
Pikkupäivitys..kaide sepän talon sisärappusten ympärille sekä alotin laattakivilattiaa:

Ja pitkästä aikaa hiukan kauempaa kuva...alkaahan se jo näyttää joltakin:

Ja pitkästä aikaa hiukan kauempaa kuva...alkaahan se jo näyttää joltakin:

Re: Satamakaupunki Lotriin - talot ja pöytä(päiv. 26.1.2011)
Hey, päivitelkäähän joku muukin maastojanne ettei tarvitse meigän kyhäelmiä pelkästään tuijotella..sain lattian sepän talossa loppuun ja tein myös rappuset "ylisille" jossa seppä nukkuu:

Re: Satamakaupunki Lotriin - talot ja pöytä(päiv. 27.1.2011)
Kyllähän sitä tässä on ollut kova aikomus monenlaista maastoa tehdä, mutta kun ei ole tullut aloitettua eikä keskeneräistäkään jatkettua.
Kyllä on hienoa maastoa, ei tässä oikeastaan mitään kommentoitavaa ole. Sinä näyttäisit tietävän hyvin mitä olet tekemässä. Kiva on projektia seurata.
Kyllä on hienoa maastoa, ei tässä oikeastaan mitään kommentoitavaa ole. Sinä näyttäisit tietävän hyvin mitä olet tekemässä. Kiva on projektia seurata.
Mitä on rakkaus?
santso kirjoitti:sitä kun on päästetty menemään ja satsit ladattu koneeseen ja kone käy kuumana, nesteet virtaa ja tahti on kova :D
Re: Satamakaupunki Lotriin - talot ja pöytä(päiv. 30.1.2011)
Viimeistelin majatalon pääovien saranat:

Re: Satamakaupunki Lotriin - talot ja pöytä(päiv. 30.1.2011)
..jaaa kauppiaan talon etupuoli:

Re: Satamakaupunki Lotriin - talot ja pöytä(päiv. 31.1.2011)
Mehukkaan näköisiä ovat. Ei noista paljon maastot voi enää parantua. Isot peukut.. Lisää odotellessa.