"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Runt maalailee

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Runt

Runt maalailee

Viesti Kirjoittaja Runt »

Laitetaampa omiakin maalailuja tänne näytille vaikkakaan mikään mestari en sutimisessa ole enkä sitä luultavammin koskaan tule olemaankaan vaikka harjoittelisinkin. Toki kaikki rakentava palaute on tervetullutta ja yritetään niistä poimia kaikki mahdollinen hyöty talteen.

Ensimmäistä kertaa tuli kokeiltua dippaamista, joskin hieman kantapään kautta. Opettavainen kokemus eikä sinällään pahaa sanottavaa dippaamisesta jäänyt, kunhan vain dipatessa tietää mitä tekee niin kaikki sujuu kuin leikki. Jokunen ruohon jämä saattaa olla siellä missä ei kuuluisi mutta älkää antako niiden häiritä katselukokemustanne. Tässä siis Blood Bowl örkkejä dippauksen kera.

Ennen:
Kuva
Kuva

Jälkeen:
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut Runt, Ke 09.02.2011 17:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
aatami

Re: Runt maalailee

Viesti Kirjoittaja aatami »

Hyvää pelipöytätasoahan tuo on. Figut kyllä kiiltävät ihan liikaa...
Oberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
'10-'11-'12 WDL
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
Runt

Uusia maalauksia pukkaa järisyttävien kommentti määrien (yksi [1] kommentti) tahdittama. Tällä kertaa FoW tunnelmissa...

Kuva

Pienehköä hienosäätöä vielä maalauksen suhteen tullaan tekemään (kuten maalataan jokainen osa). Tässä vaiheessa kuitenkin FoW pelaajilta etenkin kaipailen mielipiteitä telaketjujen väristä. Vedetäänkö tuolla harmaalla vai pitäisikö ketjut heittää punaiseksi kuten pakoputket? Paras vaihtoehto varmastikkin olisi jotain tältä väliltä kuten kuivaharjaus punaisella, mutta ajattelin vedellä tutulla perusväri linjalla.
Toki muukin vapaa muotoinen paulaute on tervetullutta vaikkapa maastokuvion osalta.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
goddish

Viesti Kirjoittaja goddish »

Maastokuvio toimii hyvin.

Oletko ajatellut jotain washia noille tankeille, toisi hieman syvyyttä?

Telat taitaa olla makuasia miten ne toteuttaa...

Hyviä sutimishetkiä.
Nurinaa, ainaista nurinaa...
harkkari

Viesti Kirjoittaja harkkari »

Oikein hyvältä näyttää. Joku washi ja drybrushaus vielä päälle niin se on siinä. Telaketjuista en osaa oikeastaan sanoa sen paremmin.
Kalat meni kotio...
gutrot

Viesti Kirjoittaja gutrot »

Hyvän näköistä settiä.
Joskus luin hyvän vinkin telaketjujen väristä. Kannattaa katsella rakennustyömailla nostureita ja muita noita telavehkeitä ja koittaa hakea vastaavaa, väri lienee maastosta riippuen metalli+öjly+rapa. Tosin 15mm skaala vaatii korostamista rankalla kädellä eli vaikka metallia enemmän.
Itse olen maalaillut noita tosi tummalla harmaalla, sitten drybrush boltgunilla + musta wash. Vallejon ruoste pigmentit tai kevyt drybrush ruosteen värillä sopisivat varmaan myös.

Noista örkeistä: kannattaa dipin jälkeen suhuttaa sitä Army painterin antishine lakkaa, ei kiillä mikään enään sen jälkeen.
“A good plan violently executed now is better than a perfect plan next week.”

Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Monni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Monni »

Ihan toimivat kunut.
Tässä tulikin jo muutama hyvä vinkki (washit, drybrush) ja teloista sen verran, että itsekkin niitä olen tehnyt harmailla vaikka oikeasti olivat punaiset. Tämä siis siksi, että pohjaväri oli punainen ja tuli esiin melko helposti. En osaa sen paremmin kertoa miksi juuri punainen pohjamaali, mutta näin nyt vaan oli >< tankkimuseoissa saattaa nähdä vaunuja mitä ei ole "korjailtu" maalauksen osalta, näissä tämä punaisuus tulee selkeästi ilmi.
Jos enemmän flamesiin aiot sijoittaa, suosittelen jonkun halvan kompressorin ja kynäruiskun ostoa. Ei tarvitse olla hääppöiset, eli esim camon tekeminen käsin on ihan ok - näyttää vaan tosi paljon paremmalta kun vetää ohuen harson dunkel kelbiä tankin päälle kun on ensin camon saanut valmiiksi. Joku 100 euron budjetti varmaankin jo riittäisi.
Jos haluat realistisia öljy- ja rasvavalumia suosittelen tekemään ne öljypohjaisilla maaleilla, vaikka ihan taiteilja-kaupasta. Kannattanee kuitenkin lakata napit ennen kun alkaa tinnerimaaleilla leikkimään, ihan vaan kaiken varalta. Kuivumisaika on melko pitkä mutta jälki on nätimpää kuin vesipohjaisilla eikä vaadi hirveästi työtä.
- Juha "Monni" Jokinen
www.achtungpainter.com
Salvo

Viesti Kirjoittaja Salvo »

Hyvää jälkeä. Tosiaan tankkeihin kevyt highlight drybrush ja perään wash/dippi (varmaan meinasitkin sen jokatapauksessa tehdä). Maastokuviota ehostaisin vielä germaanien ambush camo tyyliin, esim: http://i30.photobucket.com/albums/c315/ ... ambush.jpg Melkoisen helppo toteuttaa ja tuonee näyttävyyttä lisää.
http://www.antirauhanturvaaja.com
WH40k 2008–12.03.2026 W243 D31 L60
gutrot

Viesti Kirjoittaja gutrot »

Salvo kirjoitti:Hyvää jälkeä. Tosiaan tankkeihin kevyt highlight drybrush ja perään wash/dippi (varmaan meinasitkin sen jokatapauksessa tehdä). Maastokuviota ehostaisin vielä germaanien ambush camo tyyliin, esim: http://i30.photobucket.com/albums/c315/ ... ambush.jpg Melkoisen helppo toteuttaa ja tuonee näyttävyyttä lisää.
Argh, tässäpä kuva jonkalaista olen etsinyt jo pitkään, löytyikin sitten kerralla panzereille väritys.
Nopea tapa tehdä tollasta hailakampaa camoa on että maalaa dukelgelbin päälle ne raidat ja drybrushaa ne raitojen ääriviivat dukelgelbillä sumeiksi. Menee nopeampaa kun blendaus ja ei vaadi ruiskua.
“A good plan violently executed now is better than a perfect plan next week.”

Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Runt

gutrot kirjoitti:Noista örkeistä: kannattaa dipin jälkeen suhuttaa sitä Army painterin antishine lakkaa, ei kiillä mikään enään sen jälkeen.
Saatampa kokeillakkin kunhan loput BB napit saadaan maalatuksi/dipatuksi, mitenkäs tuo nurmikko mahtaa suhtautua lakkaamiseen?
Monni kirjoitti:Jos enemmän flamesiin aiot sijoittaa, suosittelen jonkun halvan kompressorin ja kynäruiskun ostoa. Ei tarvitse olla hääppöiset, eli esim camon tekeminen käsin on ihan ok - näyttää vaan tosi paljon paremmalta kun vetää ohuen harson dunkel kelbiä tankin päälle kun on ensin camon saanut valmiiksi. Joku 100 euron budjetti varmaankin jo riittäisi.
Kompressori+kynäruisku on ollut pidemmän aikaa harkinnassa, jäänyt kuitenkin hankkimatta kerrostaloasuntoon. Tilan puute sekä käytännöllisyys kun tulee jossain kohtaa vastaan kun yhdistää pienen kaksion ja kolmihenkisen perheen.
Salvo kirjoitti:Hyvää jälkeä. Tosiaan tankkeihin kevyt highlight drybrush ja perään wash/dippi (varmaan meinasitkin sen jokatapauksessa tehdä). Maastokuviota ehostaisin vielä germaanien ambush camo tyyliin, esim: http://i30.photobucket.com/albums/c315/ ... ambush.jpg Melkoisen helppo toteuttaa ja tuonee näyttävyyttä lisää.
Highlight drybrush ei kylläkään ollut päälimmäisenä mielessäni, maalaus taidot kun ovat rajalliset vaikkakaan taitoa/tekniikkoja tämä ei juurikaan vaadi. Enemmänkin kyse siitä että tyytynyt liian kauan pelkkiin perusväreihin ja sitä kautta tullut siitä tapa. Wash/dippi on mielessä käynyt kyllä, mutta saattaa sekin jäädä väliin tällä kertaa, harkitaan kuitenkin. Germaanien ambush camo ei varmaankaan tässä vaiheessa ole itselleni vaihtoehto. Pitänee kuitenkin kokeilla tuota johonkin toiseen kohteeseen ja katsoa miltä se luonnossa näyttää.

Kiitoksia vastauksistanne telaketjujen osalta, mitä luultavasti tyydyn tuohon harmaaseen sävyyn muutamien kokeilujen jälkeen.
Runt

Paljon on tullut maalailtua mutta sitäkin vähemmän olen ehtinyt ottamaan kuvia tuotoksista. Tässä nyt kuitenkin maalausjälkeä Warmachinen tahdittamana.

Kuva

Katsotaan jos jollain aikaa saadaan taas kuva tai kaksi napattua niin pääsette arvostelemaan. Palaute on tervetullutta niin positiivisessa kuin negatiivisessakin hengessä.
Gerazu

Viesti Kirjoittaja Gerazu »

Metalliin brown/black washi (en osaa mustasta sanoa mutta ruskea washi toimii hyvin metallissa). Vai onko siinä jo? en tahdo huonoilla silmillä kuvasta erottaa.. Hieno jaakko on kyllä, ei käy kieltäminen. Onnea kisaan ;)
Runt

Eipä ole washeja tämä jaakko nähnyt. Ei varmaankaan pitäisi kertoa vielä tässä vaiheessa kun kilpailu on kesken mutta figuun on maalattu perusvärit ja tähän päälle pistelty armypaintterin dippi sudin kanssa. Loppuun sitten vedeltiinkin mattalakka jotta saatiin kiilto poistettua. Ensimmäinen 3:sta figusta mihin armypaintterin dippilakkaa kokeilin. Omaa silmää miellyttää kun suhteuttaa sen työmäärään, toki suuremmalla vaivannäöllä olisi tästä vielä hienommankin saanut mutta kaikille ei ole jaettu maalauslahjoja tasan.
Mikäli faba pelit tässä joku päivä pelaillaan niin pääset näkemään tuon livenä. Onnea myös kisaan sinulle ;)
Runt

Lisää kuvia tarjolla.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Goat of Yuggoth

Viesti Kirjoittaja Goat of Yuggoth »

Jälki on hyvää ja tasaista, ainoa mistä valitan kaikille ja unohdan itse korjata (kaksinaismoralismia siis) ovat nuo valusaumat! Onko figu sitten metallia vai muovia, niin niitten poistaminen parantaa yleisvaikutelmaa ainakin 350%

Ai niin, ja kultaiseen kaipaisin lisää korostusta ja syvempiä varjoja (mm. naamapelti, niskapanssari ja suuttimet takana). Ei muuta, jatkakaa!

-Goat
"Where once there was one, now there is two."
"Where once there was pink, now there is blue."
Runt

Taas ollaan jotain saatu maalatuksi ja oikeasti valmiiksi asti eikä vain melkein valmiiksi. Tällä kertaa vuorossa warhammeria empiren muodossa. Mitään näyttely tason maalauksia ei edes olla yritetty nyt hakea vaan perus pelipöytä tasoa. Tarkoitus on nyt loppuvuoden aikana saada ~8000.pts empire armeija samaan tasoon niin että niitä kehtaa ulkoiluttaa pelikentillä.

11xKnigly Orders & General of Empire
Kuva

10xPistoliers
Kuva
Bladetongue
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Bladetongue »

Todella hyvän näköisiä nappuloita. Etenkin tykkään cygnarien napeista ja nuo empiren pistolierit näyttävät todella hyviltä.
Runt

Hiljaista on ollut, mutta suti sentään on heilunut edestakaisin. Tässä joitakin tuotoksia joita ollaan taas saatu valmiiksi.

39 Hilparia capteenin kera. Tarkoitus on lihottaa yksikkö sinne ~60 modelin paikkeille tulevaisuudessa.
Kuva

13 Swormen, BSB, Engineer. Swordmen yksikkö tulee lihomaan ~40 modeliin kunhan saan inspiraation taas miekkamiehiin.
Kuva

9 Grossbowmeniä musicantilla, yksi eksyi matkasta mutta eiköhän se sieltä jostain vielä joskus löydy. Grossareita tulevaisuudessa tarkoitus kerätä sellaiset ~60 modelia.
Kuva

15 Knightiä sekä Grand Master. Lisää ei näitä ole hetkeen tulossa poislukien 1.
Kuva
Kuva

12 Crewiä, jokunen vielä maalaamattomana.
Kuva

Loppuun 2 Wizzardia, Warrior Priest sekä toinen engineer
Kuva
Runt

Loppuvuoden maalaustavoite ei täyttynyt (8000.pts maaleihin), johtuen pitkälti vesivahingon tuomista järjestelyistä.
Jotain kuitenkin ollaan saatu maalattua, ehkäpä näihin kuviin on hyvä lopetella tämä vuosi ja suunnata ajatuksen tulevaan.
Mainitsemisen arvoista ennen kuvien tarkempaa katselua lienee se että tankkia olen maalaillut satunaisesti aina 1.5v ajan. Maalaus taidot ovat siis enemmän ja vähemmän ehtineet tässä vaiheessa muuttumaan. Eniten itseäni harmittaa peltipurkin suuret metallit, maalipinta on todella epätasainen ja siveltimen vedot näkyvät (kokeilun tuotoksia joita en sitten koskaan korjannut).
Kuvat eivät todellakaan tee oikeutta tankille, luonnossa tankki ei ole yhtä kirkas (kuvat todella valoisia, vaikkakin huonossa valaistuksessa otettuja). Myöskin tarkat kuvat paljastavat asioita joita paljaalla silmällä ei edes huomaa.
Jottei koko viesti menisi "puolustus puheeksi" niin tyytyväinen puolestani ole insinöörin kasvoihin sekä tankin peräpäähän. Myös tekstit "kilpien lapuissa" onnistuivat, ensinmäistä kertaa kun tuollaista töhtäräilin. "Karl Frants" teksti toki olisi voinut olla hieman siistimmin vedetty mutta luo omalla tavalla mukavaa rosoisuutta massiiviseen kokonaisuuteen.
Tykkitornin jätin irtonaiseksi (tämän takia kuvissa torni kallellaan), sekä asensin magneetit basen ja tankin väliin jolloin pelaaminen on helpopaa base-to-base asetelmissa.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

komeeta empiree on. Varsinkin tankki on oikein tyylikäs ja onnistunut. Mitäs väriä noissa hilparien terissä on? Näyttää mun näytöllä lähes mustilta. Sopiskos metalli paremmin?
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”