Vielä "piraatti" Codexeista/Army Bookeista...

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Cacodemoni

Vielä "piraatti" Codexeista/Army Bookeista...

Viesti Kirjoittaja Cacodemoni »

Tulipa sitten ostettua Vampire Countsien Armybook vaikka se tietokoneelta jo löytyikin. Miksi? No koska scannaus oli huonolaatuinen, kirjaa on kiva lueskella sängyssä/vessassa ja pelaaminen monistenivaskalla saattaisi osoittautua vaivalloiseksi tulevaisuudessa...

Yhä edelleen olen sitä mieltä, että Codexien/AB:ien lataaminen tietokoneelle on harrastusta auttavaa ja eteenvievää hommaa. Se auttaa harrastukseen tutustumiseen, ja kannustaa tuotteiden ostoon. Itse ainakin haluan tutustua kirjoihin, etten ostaisi "sikaa säkissä". VC-kirja olisi itse asiassa jäänyt minun kohdaltani hankkimatta, ellen olisi sitä päässyt jo edeltä käsin tutkimaan.

Otsikon "piraatti" -sana on heittomerkeissä, koska lataaminen koneelle ei ole Suomen lakien vastaista (niiden jakaminen tietoverkkojen kautta on kuitenkin laitonta, joten en suosittele).
Skaven Lord

Viesti Kirjoittaja Skaven Lord »

Mulla on varmaan kaikki codexit haettu netistä nimeltä sanomattomasta kohteesta ja joitakin Armybuukkeja mutta yli 75% niistä on tosi huonon laatuisia ja suttuisia... Eli ostakaa mielummin 100% aito GW codex/armybook ku latailette sellasia "piraatteja"
Behold the glory of my vermin horde
mr.tp

Viesti Kirjoittaja mr.tp »

Skaven Lord kirjoitti:Mulla on varmaan kaikki codexit haettu netistä nimeltä sanomattomasta kohteesta ja joitakin Armybuukkeja mutta yli 75% niistä on tosi huonon laatuisia ja suttuisia... Eli ostakaa mielummin 100% aito GW codex/armybook ku latailette sellasia "piraatteja"
Yep. (Haetaan deleteä... Haluatko poistaa kansion Warhammer? Kyllä.
Haluatko tosiaankin päästä tästä tiedosta eroon? Kyllä. Mutt... Power mode: shut down. Format C: accomplished. ???)
Oikolukuhirvi
Viesti:

Re: Vielä "piraatti" Codexeista/Army Bookeista...

Viesti Kirjoittaja Oikolukuhirvi »

Cacodemoni kirjoitti:Se auttaa harrastukseen tutustumiseen, ja kannustaa tuotteiden ostoon. Itse ainakin haluan tutustua kirjoihin, etten ostaisi "sikaa säkissä".
Eikö niihin siten saa tutustua etukäteen? Puolenkuun peleissä ainakin on armybookkeja sekä codexeja lukukappaleina, tosin sinne voisi lisätä pari kirjaa kuten esim. codex: space marines ja Vampire Counttien Armybookin.

:wink:
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
Mets^

Viesti Kirjoittaja Mets^ »

Itselläni on myös aika iso kasa noita pdf-codexeja, mutta enimmäkseen ne vain lojuu siellä Warhammer -kansiossa. Ei niitä ole edes kiva lukea näytöltä saati sitten tehdä armeijaa sen kanssa tai edes yrittää lukea fluffeja. Välillä tulee vilkaistua sellaisella "know your enemy" -periaatteella, ja aina kun uuden saa niin sen selaa ehkä kerran läpi, mutta niin paljon mieluummin lainaa kaverilta kunnon kirjan ja lukee sitä.
Ukkosleka

Viesti Kirjoittaja Ukkosleka »

Älkää sanoko mitään vaan lähettäkää joku mulle linkki yv:nä mistä noita saa

:oops:
Cleanse and purify!
Tenki

Viesti Kirjoittaja Tenki »

Onkos porukka imuttanut armybookkeja netistä? Jos, niin mistä?
On olemassa kaksi sääntöä. Ensimmäinen on se, että ei ole mitään sääntöä ja toinen on se, että jos tulee kysyttävää katso sääntöä numero yksi.
Riio-Kola

Viesti Kirjoittaja Riio-Kola »

Tenki kirjoitti:Onkos porukka imuttanut armybookkeja netistä? Jos, niin mistä?
Lol täällä ei taideta harrastaa piratismia ? Tämmöisiä topiccejahan on menny jo lukkoon ainakin yksi.
Matti N
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Matti N »

Juu ei todellakaan harrasteta. Täällä ei kukaan kerro mistä tai miten noita hankkii.
Tenki

Viesti Kirjoittaja Tenki »

OK.
On olemassa kaksi sääntöä. Ensimmäinen on se, että ei ole mitään sääntöä ja toinen on se, että jos tulee kysyttävää katso sääntöä numero yksi.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Eipä kai piraatti codexit ole sen kummempia kuin jos lainaisi kaverilta codexin ja tutustuisi siihen. Kuitenkin kun pelataan käytössä on ne viralliset games workshop painotuotteet.
And they wonder how he dealt with stress so well..
tiipou

Viesti Kirjoittaja tiipou »

Mä huomasin jossakin vaiheessa olevani jonkinasteinen "keräilijä". Warhammer-kansio vain paisui ja paisui ja oli lähes pakonomainen tarve "saada ne kaikki". Ehkä olen riippuvainen pdf-armybookkeihin ja -codekseihin (ja ropekirjoihin myös hieman). Nyt olen kyllä jo hieman rauhottunut... ehkä siksi että ne rupeaa jo kaikki olemaan mulla :) ...en mä niitä kyllä oikeestaan koskaan lue. On vaan kiva olla "iso pelikirjasto". (On noita kirjoja kyl ihan oikeassa muodossakin aika kasa)
Kun tulee osuma,
niin nappi napsahtaa.

Turha sitä sen enempää on etukäteen miettiä.
Ukkosleka

Viesti Kirjoittaja Ukkosleka »

Weekender kirjoitti:Juu ei todellakaan harrasteta. Täällä ei kukaan kerro mistä tai miten noita hankkii.
ai.... ok
Cleanse and purify!
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

tiipou kirjoitti:Mä huomasin jossakin vaiheessa olevani jonkinasteinen "keräilijä". Warhammer-kansio vain paisui ja paisui ja oli lähes pakonomainen tarve "saada ne kaikki". Ehkä olen riippuvainen pdf-armybookkeihin ja -codekseihin (ja ropekirjoihin myös hieman). Nyt olen kyllä jo hieman rauhottunut... ehkä siksi että ne rupeaa jo kaikki olemaan mulla :) ...en mä niitä kyllä oikeestaan koskaan lue. On vaan kiva olla "iso pelikirjasto". (On noita kirjoja kyl ihan oikeassa muodossakin aika kasa)
Heh, et taida olla ainoa tuon vaivasi kanssa. Itsellekin on kertynyt moista kirjallisuutta koneelle n. 4Gt edestä. (Mikä on pelottavampaa, niin olen suurimman osan niistä lukenut...)

Monesta aktiivisemmin pelatusta pelistä on kyllä sitten ihan perinteinenkin kirja olemassa. Suurempi ongelma on yleensä se, että meillä päin ei kyseistä materiaalia saa kuin netistä kopioimalla tai netistä tilaamalla. Ja edellä mainittu tapa on nopeampi. Oikean kirjan voi ostaa sitten kun kopioon on riittävästi tutustuttu. Lisäksi todettakoon, että teen mieluummin armylistini notepadilla ja PDF:llä, kuin armybookilla ja kynällä & paperilla. Mitään ohjelmia ei tässä yhteydessä tueta. (Ellei sitten joskus harhaudu tekemään omaa ohjelmaa...)
Robocop

Viesti Kirjoittaja Robocop »

idiootit. Ostakaa codexit kaupasta, ei niitä tartte imuttaa netistä. PAitsi jos ootte rupiköyhiä.
One Man Army.
"Eat shit and live, asshole!" -Marshal Law
Adanedhel

Viesti Kirjoittaja Adanedhel »

ei se nyt niin ole, opiskelijalla on muitakin mejoa, kuin ostella codex:seja kaupasta, varsinkin jos asuu omassa kämpässä....
Baitsi jo on "pappa betalare"
Nomen Est Omen
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Adanedhel kirjoitti:ei se nyt niin ole, opiskelijalla on muitakin mejoa, kuin ostella codex:seja kaupasta, varsinkin jos asuu omassa kämpässä....
Baitsi jo on "pappa betalare"
No sitten etsii toisen harrastuksen.
Adanedhel

Viesti Kirjoittaja Adanedhel »

aaaahhhhh!!!!!!! siis ei........................................... unohda koko homma..... OK!??? Mut en asu omassa kämpässä, laitoin vaan esimerkin, vaikee ymmärtää???? Mut........... ei..........
Nomen Est Omen
AnlaShok

Viesti Kirjoittaja AnlaShok »

Lisäksi todettakoon, että teen mieluummin armylistini notepadilla ja PDF:llä, kuin armybookilla ja kynällä & paperilla.
Itse pidän yhdistelmästä Armybook+Notepad eniten :) Itse en ole codexeja imuroinut kuin pari uusinta (Chaos ja DH, joista DH:n ostin myöhemmin) koska lähes kaikki tuli ostettua paperille ennen kuin tajusin miten helposti näitä on saatavilla. FB Rulebook ja Armybookkeja tuli sitten imuroitua vähän useampia kun mietin millä armeijalla alkaisin Fantasyä pelaamaan. Olen samaa mieltä tästä, että pdf:t ovat erinomainen keino tutustua, mutta pelata niillä ei voi.

Muita ropekirjoja on tullut sitten imuroitua vähän enemmän, lähinnä White Wolfin tuotteita. Jos äkkiseltään päättäisin haluta kaikki Clanbookit ja Tribebookit VtM ja WtA:han, niin hintaa kertyisi päälle 450 euroa. Muutaman tulen varmaan ostamaan, mutta kaikkia en ikinä.
factordunk

Viesti Kirjoittaja factordunk »

Kyllä se niin on, että kun niitä piraatteja on tarjolla niin miksi en niitä hyödyntäisi.
Edit: Liian hidas
Lukittu

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”