Vielä "piraatti" Codexeista/Army Bookeista...
- Cacodemoni
Vielä "piraatti" Codexeista/Army Bookeista...
Tulipa sitten ostettua Vampire Countsien Armybook vaikka se tietokoneelta jo löytyikin. Miksi? No koska scannaus oli huonolaatuinen, kirjaa on kiva lueskella sängyssä/vessassa ja pelaaminen monistenivaskalla saattaisi osoittautua vaivalloiseksi tulevaisuudessa...
Yhä edelleen olen sitä mieltä, että Codexien/AB:ien lataaminen tietokoneelle on harrastusta auttavaa ja eteenvievää hommaa. Se auttaa harrastukseen tutustumiseen, ja kannustaa tuotteiden ostoon. Itse ainakin haluan tutustua kirjoihin, etten ostaisi "sikaa säkissä". VC-kirja olisi itse asiassa jäänyt minun kohdaltani hankkimatta, ellen olisi sitä päässyt jo edeltä käsin tutkimaan.
Otsikon "piraatti" -sana on heittomerkeissä, koska lataaminen koneelle ei ole Suomen lakien vastaista (niiden jakaminen tietoverkkojen kautta on kuitenkin laitonta, joten en suosittele).
Yhä edelleen olen sitä mieltä, että Codexien/AB:ien lataaminen tietokoneelle on harrastusta auttavaa ja eteenvievää hommaa. Se auttaa harrastukseen tutustumiseen, ja kannustaa tuotteiden ostoon. Itse ainakin haluan tutustua kirjoihin, etten ostaisi "sikaa säkissä". VC-kirja olisi itse asiassa jäänyt minun kohdaltani hankkimatta, ellen olisi sitä päässyt jo edeltä käsin tutkimaan.
Otsikon "piraatti" -sana on heittomerkeissä, koska lataaminen koneelle ei ole Suomen lakien vastaista (niiden jakaminen tietoverkkojen kautta on kuitenkin laitonta, joten en suosittele).
-
Skaven Lord
Yep. (Haetaan deleteä... Haluatko poistaa kansion Warhammer? Kyllä.Skaven Lord kirjoitti:Mulla on varmaan kaikki codexit haettu netistä nimeltä sanomattomasta kohteesta ja joitakin Armybuukkeja mutta yli 75% niistä on tosi huonon laatuisia ja suttuisia... Eli ostakaa mielummin 100% aito GW codex/armybook ku latailette sellasia "piraatteja"
Haluatko tosiaankin päästä tästä tiedosta eroon? Kyllä. Mutt... Power mode: shut down. Format C: accomplished. ???)
- Oikolukuhirvi
- Viesti:
Re: Vielä "piraatti" Codexeista/Army Bookeista...
Eikö niihin siten saa tutustua etukäteen? Puolenkuun peleissä ainakin on armybookkeja sekä codexeja lukukappaleina, tosin sinne voisi lisätä pari kirjaa kuten esim. codex: space marines ja Vampire Counttien Armybookin.Cacodemoni kirjoitti:Se auttaa harrastukseen tutustumiseen, ja kannustaa tuotteiden ostoon. Itse ainakin haluan tutustua kirjoihin, etten ostaisi "sikaa säkissä".
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
Itselläni on myös aika iso kasa noita pdf-codexeja, mutta enimmäkseen ne vain lojuu siellä Warhammer -kansiossa. Ei niitä ole edes kiva lukea näytöltä saati sitten tehdä armeijaa sen kanssa tai edes yrittää lukea fluffeja. Välillä tulee vilkaistua sellaisella "know your enemy" -periaatteella, ja aina kun uuden saa niin sen selaa ehkä kerran läpi, mutta niin paljon mieluummin lainaa kaverilta kunnon kirjan ja lukee sitä.
Mä huomasin jossakin vaiheessa olevani jonkinasteinen "keräilijä". Warhammer-kansio vain paisui ja paisui ja oli lähes pakonomainen tarve "saada ne kaikki". Ehkä olen riippuvainen pdf-armybookkeihin ja -codekseihin (ja ropekirjoihin myös hieman). Nyt olen kyllä jo hieman rauhottunut... ehkä siksi että ne rupeaa jo kaikki olemaan mulla
...en mä niitä kyllä oikeestaan koskaan lue. On vaan kiva olla "iso pelikirjasto". (On noita kirjoja kyl ihan oikeassa muodossakin aika kasa)
Kun tulee osuma,
niin nappi napsahtaa.
Turha sitä sen enempää on etukäteen miettiä.
niin nappi napsahtaa.
Turha sitä sen enempää on etukäteen miettiä.
Heh, et taida olla ainoa tuon vaivasi kanssa. Itsellekin on kertynyt moista kirjallisuutta koneelle n. 4Gt edestä. (Mikä on pelottavampaa, niin olen suurimman osan niistä lukenut...)tiipou kirjoitti:Mä huomasin jossakin vaiheessa olevani jonkinasteinen "keräilijä". Warhammer-kansio vain paisui ja paisui ja oli lähes pakonomainen tarve "saada ne kaikki". Ehkä olen riippuvainen pdf-armybookkeihin ja -codekseihin (ja ropekirjoihin myös hieman). Nyt olen kyllä jo hieman rauhottunut... ehkä siksi että ne rupeaa jo kaikki olemaan mulla...en mä niitä kyllä oikeestaan koskaan lue. On vaan kiva olla "iso pelikirjasto". (On noita kirjoja kyl ihan oikeassa muodossakin aika kasa)
Monesta aktiivisemmin pelatusta pelistä on kyllä sitten ihan perinteinenkin kirja olemassa. Suurempi ongelma on yleensä se, että meillä päin ei kyseistä materiaalia saa kuin netistä kopioimalla tai netistä tilaamalla. Ja edellä mainittu tapa on nopeampi. Oikean kirjan voi ostaa sitten kun kopioon on riittävästi tutustuttu. Lisäksi todettakoon, että teen mieluummin armylistini notepadilla ja PDF:llä, kuin armybookilla ja kynällä & paperilla. Mitään ohjelmia ei tässä yhteydessä tueta. (Ellei sitten joskus harhaudu tekemään omaa ohjelmaa...)
Itse pidän yhdistelmästä Armybook+Notepad enitenLisäksi todettakoon, että teen mieluummin armylistini notepadilla ja PDF:llä, kuin armybookilla ja kynällä & paperilla.
Muita ropekirjoja on tullut sitten imuroitua vähän enemmän, lähinnä White Wolfin tuotteita. Jos äkkiseltään päättäisin haluta kaikki Clanbookit ja Tribebookit VtM ja WtA:han, niin hintaa kertyisi päälle 450 euroa. Muutaman tulen varmaan ostamaan, mutta kaikkia en ikinä.
-
factordunk