"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Blisterit liian kalliita?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Teonanacatl

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

Cacodemoni kirjoitti: Turha kuvitellakaan että GW menisi pudottamaan blistereiden hintaa esim. 8€:oon.
Mutta, Caco huomaa, että kaksi goblin shamaania maksaa 8€.

Asiaan: Minulle nämä ovat erittäin kalliita, koska bruttokansantuotteeni tässä talossa on 1-7€ per kuukausi. Suunnilleen. Odotusaika on pitkä...
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
Cacodemoni

Viesti Kirjoittaja Cacodemoni »

Azip kirjoitti:Mutta, Caco huomaa, että kaksi goblin shamaania maksaa 8€.
Puhuinkin demoneiden blister-hinnoista, en goblin shamaanien.
Teonanacatl

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

Jaa...
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Cacodemoni kirjoitti:
jamopower kirjoitti:Muita lesser demoneita tulee kolme kympillä, ehkäpä siinä syy.
Ei ainakaan Fantasiapelien hinnaston mukaan

http://www.fantasiapelit.com/index.php? ... tteen_nimi

Katso esim. Horrors of Tzeentch.
Fantsun listassa on bugi, tai sitten ne myyvät vajaita blistereitä. Ainakin täkäläisen puodin hyllyssä komeilee blistereitä, joissa daemonetteja tai horroreita tulee kolme. Bloodlettereitä ja Furieseja (ja muistaakseni hauvoja) tulee vain kaksi/blister.

EDIT: Katsokaapa täältä: http://uk.games-workshop.com/storefront ... ase=200438
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Cacodemoni

Jep, veikkaanpa että Fantsulla on tapahtunut jokin häikkä listassa. Enpä enää toiste katsele hintoja sieltä.
Matti N
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Matti N »

Enpä tiedä, voisi varmaan asiasta ilmoittaa sinne. Tosin, a) liekö jaksavat välittää b) liekö kukaan meistä jaksaa välittää..

:roll:
The Rain

Viesti Kirjoittaja The Rain »

Huomasin kun olin ostanut puolet blackorceistäni että 20 b.örkkiä maksaa 100e. huh huh
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Mun mielestä blistereissä hankittavat rykmentit on aiiiivan liian kalliita. Siks mä vältänkin semmosia armeijoita missä semmosia on (kerään vain empiree ja örkkejä)
zakug_the_insane

Viesti Kirjoittaja zakug_the_insane »

Kyllä vain, esim. dark elffien kerääminen maksaa PALJON rahaa, mutta minkäs teet kun johonkin armeijaan miellyt niin raha jää sivualalle, vaikka sitä aika hitaasti jostain tihkuukin. Huomioikaa kuitenkin että metalliset figut ovat:
1. Yleensä paljon monimutkaisempia ja tällä tavoin myös (ainakin joidenkin kuten minun mielestäni) hienompia.
2. Kestävämpiä kuljetuksessa (aika huono tekosyy), mutta maalihan niistä rapisee ilosesti.
3. Jotenkin metallin päälle on helpompi maalata-ainakin minun...?
Mutta kyllähän se niin on, että ne kalliita ovat, ei voi mitään.
Ostan Tomb Kingejä ja necroneita! Lähetä YV.
Warrior

Viesti Kirjoittaja Warrior »

Cacodemoni kirjoitti:
jamopower kirjoitti:Muita lesser demoneita tulee kolme kympillä, ehkäpä siinä syy.
Ei ainakaan Fantasiapelien hinnaston mukaan

http://www.fantasiapelit.com/index.php? ... tteen_nimi

Katso esim. Horrors of Tzeentch.
Mene ostamaan Royal Toysista (tiedät varmaan missä on)
Kaikki demonit maksaa kai 10kpl.30€-vielä 20%ale
Cacodemoni

Warrior kirjoitti:Mene ostamaan Royal Toysista (tiedät varmaan missä on)
Kaikki demonit maksaa kai 10kpl.30€-vielä 20%ale
Bloodletterit oli kyllä sielläkin sen 50€/10kpl. Inquisitor Lord Coteazin retinue oli toisella puolella hyllyä 30€, toisella puolella 35€. Saako sieltä niin paljon alennusta?
Warrior

Viesti Kirjoittaja Warrior »

Niin olikin bloodletterit niin kalliita kun kävin tänään kattomassa.

Mun mielestä joistain saa, en ole ihan varma mutta ensikerran kun käyn niin voin tarkistaa. Kaveri tais saada ainakin Dragon Princeistä.
I'm a pacifist on acid trip.
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Weekender kirjoitti:Enpä tiedä, voisi varmaan asiasta ilmoittaa sinne. Tosin, a) liekö jaksavat välittää b) liekö kukaan meistä jaksaa välittää..
a) Mikseivät jaksaisi välittää? Viimeksi kun kävin siellä, Fantasiapeleillä oli asiakkaita. Luultavasti haluavat sellaisia jatkossakin. Asiakkaiden palveleminen on heidän työtään.

b) Itse ainakin koetan pitää huolta, että oma figu/roolipelikauppiaani tietää mitä haluaisin kaupan pitävän valikoimissaan ja mikä minua kiinnostaa. Tähän liittyy myös se, että haluan kaupan hinnaston olevan ajan tasalla. Jos näin ei ole, ilmoitan. Ovatpahan tarkkaavaisempia tulevaisuudessa.

ts. virhe ilmoitettu.

Takaisin Aiheeseen(tm): Kaikki oleellinen tuntuu olleen sanottu jo aikaa sitten. Kannattaa myös huomata, että figujen hinnat ovat suht´ samanlaiset kaikkialla: yksittäinen rivimiesfiguuri maksaa noin 2-4e hyvin monella valmistajalla. Rackhamin figuurit ovat paikoitellen vieläkin kalliimpia. Ainoan tietämäni poikkeuksen tuntuu tekevän Reaper, jonka figut ovat paikoitellen yllättävänkin halpoja.

Itse koen GW:n hintatason suht´ siedettäväksi. Joidenkin ukkojen kohdalla raja menee yli (mielestäni yli kympin yksittäinen figuuri on melkeinpä liian kallis), mutta muutoin hinnat ovat siedettävät kukkarolleni. Toisaalta, enpä haluaisi pelata GW:n pelejä, rahaa uppoaisi helposti tolkuttomia määriä. Samalla kun muistellaan vanhojen hyvien aikojen blistereitä, joissa oli viisi figua viidelläkympillä, täytyy muistaa sekä inflaatio että metallin laadun paraneminen. Ainoa täysin pöyristyttävä tempaus oli 40k:n toisen painoksen aikainen päätös joidenkin hintojen nostamisesta "vastaamaan paremmin niiden tehokkuutta taistelukentällä" (Magus #18 [4/93], s.18).

Mutta tässäpä tämä. Jatkakaa...
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Mielenkiintoinen politiikka, että hinta vastaisi tehokkuutta. Samaa politiikkaa arvaten käytetään myös marauder horsemaneissa, joinen euro/piste hinta on varsin järkyttävä.
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Murhe kirjoitti:Mielenkiintoinen politiikka, että hinta vastaisi tehokkuutta. Samaa politiikkaa arvaten käytetään myös marauder horsemaneissa, joinen euro/piste hinta on varsin järkyttävä.
No se on myös järkevä politiikka tavallaan. Ihmiset haluavat aika
usein tehokkaan armeijan, joten ostavat tehokkaita yksiköitä,
GW tietysti käärii voittoa. ;-)

Mutta hei, olenko ainoa joka muistaa legendaarisen tapauksen
jolloin citadelin figujen hinta tippui 20%? Tosin nopeastihan se
sieltä ylös kirikin. En tiedä mikä oli syy tuolloin, olisivatko
tiputtaneet figujen määrää vai olisiko ihmiset kyrsiintyneet kunnolla
hintoihin tuolloin, mutta noin kuitenkin joskus kävi. Tuolloin siis
hinta tipahti 50mk->40mk blistereiden kohdalta.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Vader
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vader »

shaman of waaagh kirjoitti: Mutta hei, olenko ainoa joka muistaa legendaarisen tapauksen jolloin citadelin figujen hinta tippui 20%? Tosin nopeastihan se sieltä ylös kirikin. En tiedä mikä oli syy tuolloin, olisivatko tiputtaneet figujen määrää vai olisiko ihmiset kyrsiintyneet kunnolla hintoihin tuolloin, mutta noin kuitenkin joskus kävi. Tuolloin siis hinta tipahti 50mk->40mk blistereiden kohdalta.
Minä ainakin muistan. Elettiin 90-luvun alkupuolta. Kymmenen miehen boksien hinta laski 50:stä 40:een ja hetkeä myöhemmin figumäärä laski boksissa 10:stä 8:aan. Ihan tarkkaan en muista (enkä tiedä), mutta oliskohan Citadel ilmoittanut uudet hinnat uusille bokseille ja Suomessa myytiin vanhat varastot samaan hintaan pois...? Yksi varsin varteenotettava asia saattoi olla myös valuuttakurssien vaihtelut, Persianlahden sota tai auringonpilkkujen yleisyys...
Eardil

Viesti Kirjoittaja Eardil »

Runefang kirjoitti:Mun mielestä blistereissä hankittavat rykmentit on aiiiivan liian kalliita. Siks mä vältänkin semmosia armeijoita missä semmosia on (kerään vain empiree ja örkkejä)
oot aika pöljä jos et hommaa black örkkejä ne on örkki armeijan valiojoukot eli niitä kannattaisi ostaa. Ja savace örkitkin ovat tosi hyviä kun on se frenzy nii ne kyllä hakkaa.
Argonath

Viesti Kirjoittaja Argonath »

Ei ne blisterit nyt niin kalliita ole, jätätte vaan tupakan polton vähemmälle :)
Mikä tahansa väri on hyvä väri kunhan se on musta*
Andromedus

Viesti Kirjoittaja Andromedus »

Mä en polta ja se on terveellistä. Mutta blisut on kalliita!
On se kumma että sain potkut työstäni vaikken mitään tehnyt.
Druzhina Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

Andromedus kirjoitti:Mä en polta ja se on terveellistä.
En minäkään, ja olen sama mieltä kanssasi.
Andromedus kirjoitti:Mutta blisut on kalliita!
Niin ovat! Mutta kaikki muutkin harrastukset ovat kalliita eikä meidän valituksemme muuta asiaa miksikään. Jos toistat vaikka tuhat kerta "blisut on kalliita", se ei tule siitä halvemmaksi vaan sun mielesi painuu alas. Elämä on julma ja epäoikeudenmukainen eikä kukaan vielä selvinnyt siitä hengessä :wink:
Lukittu

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”