Weekender kirjoitti:Enpä tiedä, voisi varmaan asiasta ilmoittaa sinne. Tosin, a) liekö jaksavat välittää b) liekö kukaan meistä jaksaa välittää..
a) Mikseivät jaksaisi välittää? Viimeksi kun kävin siellä, Fantasiapeleillä oli asiakkaita. Luultavasti haluavat sellaisia jatkossakin. Asiakkaiden palveleminen on heidän työtään.
b) Itse ainakin koetan pitää huolta, että oma figu/roolipelikauppiaani tietää mitä haluaisin kaupan pitävän valikoimissaan ja mikä minua kiinnostaa. Tähän liittyy myös se, että haluan kaupan hinnaston olevan ajan tasalla. Jos näin ei ole, ilmoitan. Ovatpahan tarkkaavaisempia tulevaisuudessa.
ts. virhe ilmoitettu.
Takaisin Aiheeseen(tm): Kaikki oleellinen tuntuu olleen sanottu jo aikaa sitten. Kannattaa myös huomata, että figujen hinnat ovat suht´ samanlaiset kaikkialla: yksittäinen rivimiesfiguuri maksaa noin 2-4e hyvin monella valmistajalla. Rackhamin figuurit ovat paikoitellen vieläkin kalliimpia. Ainoan tietämäni poikkeuksen tuntuu tekevän Reaper, jonka figut ovat paikoitellen yllättävänkin halpoja.
Itse koen GW:n hintatason suht´ siedettäväksi. Joidenkin ukkojen kohdalla raja menee yli (mielestäni yli kympin yksittäinen figuuri on melkeinpä liian kallis), mutta muutoin hinnat ovat siedettävät kukkarolleni. Toisaalta, enpä haluaisi pelata GW:n pelejä, rahaa uppoaisi helposti tolkuttomia määriä. Samalla kun muistellaan vanhojen hyvien aikojen blistereitä, joissa oli viisi figua viidelläkympillä, täytyy muistaa sekä inflaatio että metallin laadun paraneminen. Ainoa täysin pöyristyttävä tempaus oli 40k:n toisen painoksen aikainen päätös joidenkin hintojen nostamisesta "vastaamaan paremmin niiden tehokkuutta taistelukentällä" (Magus #18 [4/93], s.18).
Mutta tässäpä tämä. Jatkakaa...
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277