"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Kovat kompit

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Rune
Peliporukkavalvoja

Re: Kovat kompit

Viesti Kirjoittaja Rune »

Mithrandir kirjoitti:Niinpä, ei se pisterankaisu retroaktiivisesti muuta sitä pelikokemusta paljoakaan paremmaksi, jos kyseinen matsi on silkkaa survival horroria alusta loppuun saakka niinkuin huonoimmat match-upit tuppaa kasissa olemaan.
Ja ovat olleet kautta aikain. Ikuisesti muistan kuinka kärsin seiskaedikassa demoneita vastaan, ja hajosin palasiksi VC:n 16 magianoppaa vastaan. Semitylyä.

Juurikin tämän takia itse olen sanonut aika suoraan että en näe pisterankaisua kompituksen korvikkeena ainakaan itseäni mielyttävänä ratkaisuna. Smaxx sen jo selittikin. :) Pelien itsensä pitää olla fiksuja ja pelaajasta riippuvaisia. Mitä väliä niillä turnauksen loppupisteillä on jos pelaamaan on kuitenkin tultu.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

tneva82 kirjoitti:
Mithrandir kirjoitti: Mutta on se kumma ettei saa ETC -systeemiä kritisoimaan perustetussa ketjussa tuoda esille henk. koht. mielipiteitään ETC-systeemistä jotka ei edes koske ketään yksittäistä ihmistä, ilman että joutuu henk. koht. panettelun ja vainoamisen kohteeksi.
Noh. ETC:n kritisoiminen ETC uskovaisille on about sama juttu ku menisi paaville kritisoimaan kristinuskoa. Hyödytöntä :D Johan maailman historia opettaa että uskonasioista jos alkaa kiistelemään seuraa vain verenvuodatusta ;)
Toinen vaihtoehto tietenkin on, että tälläset jatkuvat vittuilut värittävät ihmisten asenteen keskustelua kohtaan.Tottakai tuollaiset heitot, joita löytyy varmaan kummaltakin osapuolelta, värittävät ja ohjaavat keskustelua omaan suuntaansa. koska Mithrandirin posteista varmaan puolet on ollut epäsuoraa vittuilua, vie aika nopeasti pohjan siltä toiselta puoliskolta... joka oli aika heikoilla alunperinkin; "MUTKU MÄ EN VOI PELAA NÄIT MUN GOBBOLAUTTOI".
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Mithrandir

Viesti Kirjoittaja Mithrandir »

Aivan, olet tietenkin MakeH oikeassa, ja pahoittelen aidosti kun niin monet on tulkinneet puheeni epäsuorana vittuiluna. Minun vikanihan sen täytyy jotenkin olla?

Jos toinen on moukkamainen ja tuntuu epäsuorasti vittuilevan, niin eikös tälläisessä tilanteessa ole parempi vaan osoittaa asiallisuudella ja tahdikkuudella että osataan sitä paremminkin käyttäytyä. Eikä alkaa suoraan keljuilemaan. Vai antaako se mielestäsi paremman pohjan ja uskottavuuden esitettävälle asialle? Harmittaa kun keskustelu oli jo kääntymässä asiallisemmaksi, ja sitten tulee taas tämmöistä.

Tämmöisen jauhanta ei poista sitä tosiasiaa, että on turhaa rajoittaa sellaista pelaamista ja yksikköjä, jotka eivät millään tapaa ole abusoivia. Tämä vain rajoittaa pelaamisen monimuotoisuutta. Tietenkään ei pidä mennä liiallisuuksiin ettei anneta vahingossa sijaa abusoinnille. Tästähän olimme kaikki tasan samaa mieltä, että maltillisesti pitää tasapainotuksia tehdä. Nyt on pelattu jo sen verran kauan nykyisellä komppisetillä, että kyllä siitä tasapainotettavaa löytyy. Ymmärrän kyllä varsin hyvin, ettei ihminen näe tasapainotukselle mitään tarvetta, jos hänellä on jo valmiiksi optimoitu armeija eikä muulla tahdo pelatakaan. Mutta meitä kun on monenlaista pelaajaa tässä skenessä, niin minusta(kuten monesta muustakin) ei ole hyväksi skenen terveydelle puoltaa vain yhdenlaista pelaamista. Mutta tämä menee taas itseni toistamiseksi, nämä asiat on sanottu moneen kertaan jo ja useimmat tuntuvat ymmärtävän.
Rune kirjoitti:
Mithrandir kirjoitti:Niinpä, ei se pisterankaisu retroaktiivisesti muuta sitä pelikokemusta paljoakaan paremmaksi, jos kyseinen matsi on silkkaa survival horroria alusta loppuun saakka niinkuin huonoimmat match-upit tuppaa kasissa olemaan.
Ja ovat olleet kautta aikain. Ikuisesti muistan kuinka kärsin seiskaedikassa demoneita vastaan, ja hajosin palasiksi VC:n 16 magianoppaa vastaan. Semitylyä.

Juurikin tämän takia itse olen sanonut aika suoraan että en näe pisterankaisua kompituksen korvikkeena ainakaan itseäni mielyttävänä ratkaisuna. Smaxx sen jo selittikin. :) Pelien itsensä pitää olla fiksuja ja pelaajasta riippuvaisia. Mitä väliä niillä turnauksen loppupisteillä on jos pelaamaan on kuitenkin tultu.
Ihan totta tuo, kyllä sitä kauhua riitti seiskassakin, varsinkin Demoneita ja VC:tä vastaan pelatessa. Mutta yleisesti ottaen heikkojen yksiköiden voimasuhteet vahvempiin nähden ei olleet niin suuret kuin nyt kasissa, mielestäni. Ei ne demonitkaan edes iskuja tehneet jos eturivi kuoli alta pois jonkin heikomman yksikön chargeen, ja Combat Resossa sitten menettivät enemmän modeleja.
Diogenes

Viesti Kirjoittaja Diogenes »

MakeH kirjoitti:joka oli aika heikoilla alunperinkin; "MUTKU MÄ EN VOI PELAA NÄIT MUN GOBBOLAUTTOI".
Minä taisin itse asiassa olla se joka tuon gobbo-armeijan ja yksikkökoon rajoituksen tässä yhteydessä toi keskusteluun mukaan. En mielestäni kirjoittanut tuolla tyylillä, kyselin vain kahden edikan tauon jälkeen miksi näin on :)

Anyway, minä nyt tuon uusimman O&G-kirjan hommasin (sekä tuon minisääntiksen), ja pyörittelin laskuja muutamaakin full-gobbo -listaa varten (tosin täytyy vielä oikeasti lukea ajatuksella nuo kasin säännöt läpi ja muutenkin yrittää hahmottaa kunnolla koko kasin ympäristö kokonaan). Laskuja (ja kirjaa) pyöriteltyäni tulin kyllä itsekin siihen tulokseen että asialla ei ole mitään ***** muuta väliä kuin aiemmin mainitsemani esteettiset seikat - gobbohorden pitäisi näyttää gobbohordelta :)
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Diogenes kirjoitti: Laskuja (ja kirjaa) pyöriteltyäni tulin kyllä itsekin siihen tulokseen että asialla ei ole mitään ***** muuta väliä kuin aiemmin mainitsemani esteettiset seikat - gobbohorden pitäisi näyttää gobbohordelta :)
Ja aina voi kotosalla ja kavereiden kesken pelailla ihan millä rajoilla sovitte. Slugi, Make tai Iridian ei tule ovelle kolkuttamaan, ja käskemään pienentämään horden kokoa :) Kaksipäiväisissä turnauksissa ETC kompit tulevat olemaan yleisiä (?), mutta muunkinlaisia löytynee jatkossakin. Joulukuun lopun kaaospoikien turnauksessa ei tainnut olla minkäänlaisia rajoituksia, ja lisäksi siellä annetaan pisteitäkin lähinnä maalauksesta.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
jupu_pupu_mies

Viesti Kirjoittaja jupu_pupu_mies »

Siisti Mithrandir vastaan muumaailma väittely. Muu maailma voitti, sori.
Iridian

Viesti Kirjoittaja Iridian »

Mithrandir kirjoitti:Aivan, olet tietenkin MakeH oikeassa, ja pahoittelen aidosti kun niin monet on tulkinneet puheeni epäsuorana vittuiluna. Minun vikanihan sen täytyy jotenkin olla?
Kyllä, se on sun vikasi. Lyhyt esimerkki:

"Ihmiset täällä kotomaassamme vaan ovat kovasti jämähtäneitä tuon ETC:n puoltamiseen, (ettei täällä Giant Fanatic -turnauksia pahemmin näy.)"

Tämä on epäsuoraa vittuilua ja tuomittavaa sellaista. Tämä lähestymistapa kahtiajakaa ihmisiä kahteen leiriin, "pro-ETC" ja "anti-ETC", vaikka todellisuudessa ihmisillä olis useampiakin ja moniulotteisempiakin näkemyksiä. Myös implikoit että pro-ETC-leiri olisi ajatuksiltaan jämähtäneitä, oli kyseessä minkälainen hyvänsä ETC:tä puolustava kannanotto. Tämä tekee tasapuolisen ETC:n analysoinnin vaikeaksi sun kanssasi, kyrpä nousee ottaan hyvin nopeesti.

Eli asenteellasi itse aiheutat leiriytymisen jossa pitää valita ETC:tä vastustava tai puolustava puoli, ja teet hallaa koko forumille ja scenelle. Onneksi tosin et kovin paljon, koska tuntuu että kovinkaan moni muu tyyppi ei innostu sua juuri asiassa tukemaan merkittävästi.

Tällaista sulta on tullut nyt sen verran kun mitä oon sivusta sun kommentteja satunnaisesti vuoden aikana nähnyt. Otin nyt tuossa aiemmin ja perustelin mielestäni asiallisesti tilanteen, ja totesin että gobbolautan laajentaminen voisi olla perusteltu mutta edelleen marginaalinen muutos. Olisin odottanut vastausta tyyliin "Selvä, ilmeisesti meillä on tästä yhteisymmärrys. Toivottavasti joltain turnausjärkkäriltä löytyy kiinnostusta tehdä näin, tai ehkä itse kerään energiaa turnauksen järkkäämiseen". Sen sijaan jatkoit jankkaamista ja vastakkainasettelua. Tässä kohtaa mulle riitti.

Ja kyllä, todellakin kritisoin suoraan ja ekspliittisesti juuri sinun keskustelutyyliäsi. Ei tää ole ajojahti: tämä on suoraa kritiikkiä. Sillä ei oo väliä kuulutko "ETC:n puolustajiin" tai "vastustajiin". Sillä on väliä, että jaat porukan kahtia ja toteat että toisessa leirissä olevat on huonoja. Tää kahtiajakava tyylisi tekee järkevän keskustelun kanssasi energiaa vieväksi ja puuduttavaksi, koska saa koko ajan olla taistelemassa sitä subversiivista mustavalkoisuutta vastaan mitä levität.

Tää vastakkainasettelu on aivan hemmetin kusipäistä toimintaa. Toivon että lopetat sen.

PS. Näemmä failasin postaamattomuuden. Elämä on.
MakeH

Slugi, Make tai Iridian ei tule ovelle kolkuttamaan, ja käskemään pienentämään horden kokoa :)
Never say never ;) Ovet takalukkoon ja kummallisen näkösille kolkuttajille ei avata ovea
Mithrandir

Siis minä luon henk. koht. mielipiteilläni(jotka olette nähneet tarpeelliseksi todistaa ja perustella olevan täysin mitättömiä ja arvottomia tuottamalla kappalekaupalla ja useammankin sivun verran tekstiä siitä), kaksi leiriä Suomeen joiden keskinäinen kinastelu vahingoittaa koko skeneä?

Herranjestas sentään, ovatpas mielipiteet järjettömän vaarallisia! Kylläpä alan ymmärtää, miksi niin tarmokkaasti katsotte olevan kaikkien parhaaksi sen, ettei ihmiset saa mielipiteitänsä esittää, varsinkaan abstrakteista komppisysteemeistä. Tässähän on vaarassa koko yhteiskuntajärjestys! :O

Oikeasti, ymmärtäisin kyllä, miksi sanomisiini reagoidaan näin vahvasti jos oisin liikkeellä tämmöisellä samanlaisella henkilökohtaisella solvauskampanjalla mitä minua vastaan nyt näköjään on päätetty käydä. Tämmöiset ei vaan todellakaan ole asiallista toimintaa enkä tämmöiseen tule koskaan lähtemään. En todellakaan ole tarkottanut mitään sanomaani vittuiluksi, enkä edes väittelyksi. Kyllä foorumilla saa mielipiteitään ilmaista, kunhan sen tekee ketään ihmistä loukkaamatta, tai syyllistymättä rikoksiin. Eihän ETC-komppisysteemi ole nyt kuitenkaan kukaan henkilö? Eihän kukaan ole muuttanut nimeään Mr Tai Miss ETC Compiksi? Ei kai ETC-komppisysteemi ole kansanryhmä, jota vastaan käyn(mukamas) kiihotuspuheita? Ylipäätänsäkin olen sanonut moneen otteeseen, etten kampanjoi edes tuota systeemiä vastaan. En kampanjoi edes komppaamatonta Hammeria vastaan, vaikka sieltä sitä vasta pahimmat epätasaisuudet ja abusoinnit löytyykin.

Saisiko näille vihapuheille pikkuhiljaa loppua, vai tarkoituksellako nyt yrität Iridian lukkoa tälle ketjulle hommata? O_o

Jupun on sieltä helppo naureskella, että oppiipahan Mithrandir olemaan kritisoimatta tätä systeemiä niinkuin muutkin. Kyllä tässä pikkuhiljaa alkaa tosiaan ymmärtämään että näistä asioista on parempi vaieta, niin säästyy vainolta.

Ja vaikka käytinkin tuolla ylempänä muotoa "te", niin sillä ei nyt millään muotoa viitata ETC:stä tykkääviin ihmisiin tai minkäänlaisiin leireihin, vaan Iridianiin ja kaikkiin jotka hänen sanojansa takana tässä loanheitossa seisovat. Olen ihan 100% varma, että ETC-pelaajien ja järkkäreiden joukosta löytyy asiallisia ja järkeviä ihmisiä jotka ei hätkähdä jos joku random tyyppi jossain kitisee jostakin.
MakeH

Sotussa on ekaa kertaan vähään aikaan fabapuolella ketju joka herättää ihmisissä edes rajattua kiinnostusta, ei kai sitä tosta vain lukoteta. Kai siihen pitäisi vähän enemmän tsemppiä laittaa.

Ja siis täällähän on kuitenkin jo aiheena vihapuheet ja yhteiskunnan moraalinen turmio, eli hyvinhän täällä menee.

Mutta joo, vaikea tohon sun viestiin on enään vakavissaan vastata, se taitaa tarkoittaa teknistä tyrmäystä ja vähintään erävoittoa sinulle. Well played sir!
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Kristus, lopettakaa! O_o

Mithrandir, kaikki ovat jo kuulleet ja sisäistäneet mielipiteesi asiasta aiemmin. Sinua ON KUULTU, ja näkemyksesi ymmärretään - ollaan ymmärretty jo kuukausia sitten. Näkemystäsi ei välttämättä tarvitse selittää kauheasti enempiä. Turnausjärjestäjät ja mielipiteen omaavat ihmiset ovat varmasti käsittäneet mistä on kysymys, ja pohtinevat asiaa omalta kannaltaan kun ovat seuraavan kerran tekemässä jotain konkreettista komppien eteen.

End of story, end of discussion. Entä jos mentäisiin eteenpäin, ja otetaan vaikka seuraava keskustelunaihe, jos sellaista enää on ja tarvitaan?

Ratkokaa henkilökohtaiset ongelmanne YV:llä. Yes not?

Runedit\\
Ja siis täällähän on kuitenkin jo aiheena vihapuheet ja yhteiskunnan moraalinen turmio, eli hyvinhän täällä menee.
No ainakin enemmän keskustelua kuin Sotussa yhteensä vuosiin. :) Että propsit ja gratzit vaan. Päätä vaan saa hakata aina välistä seinään niin että Burana tai viinakaan ei enää auta. Vaan no, yllättääköhän tuo nyt...
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Iridian

[Poistin viestin. Alhaalla parempi.]
Viimeksi muokannut Iridian, Ma 07.11.2011 05:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Iridian

Rune kirjoitti:Ratkokaa henkilökohtaiset ongelmanne YV:llä. Yes not?
Ei tää nyt mikään henk. koht. ongelma ole. Forum-keskustelutyylikeskustelu. Toki siinä määrin henk. koht. ongelma että mulla on ongelma tän keskustelutyylin kanssa mitä täällä välistä näkee, mut ei Mithrandirin kohdalla yksilönä. Se vielä otti ton keskustelutyyliargumentin niin nopeasti henkilökohtaisesti että on aika selvää että mikään YV-pohjainen selvennys ei sinne mene perille, ei ainakaan mun brutaalin suoralla tyylillä. :)

Mä en itse asiassa edes tiedä miten tän mestan modesysteemi toimii ja miten keskustelun muotoa (ei siis sisältöä) täällä ohjaillaan. Pitäs varmaan joskus perehtyä.
Sinänsä tää juuri ajankohtainen kysymys on periaatteellisestikin kinkkinen. Suorat henkilökohtaiset ad hominemit on aika helppo karsia, mut miten sitten kun ruvetaan puhumaan epämääräisistä pelaajaryhmistä?
Ei siinäkään ole järkeä ettei voida puhua "Turun fabaajat on laiskistunu tai kadonnu" tai "Etelä-Suomen hammeristit ei hahmota miten iso investointi Pohjois-Suomesta on tulla sinne", koska onhan näissä usein todellisuuspohjaa ja ihan hyvää tekee sanoa tällasia asioita ääneen.

Mut sit toisaalta toi keskustelutapa jossa leimataan porukkaa ETC-uskovaisiksi, on kyllä sellasta kamaa jota ei jaksa katella. Kun kuitenkin ite kokee että kaikenlaisille kompeille on tilaa, ja niitä on kiva pelata eri syistä, ja sit yhtäkkiä onkin ETC-uskovainen kun puolustaa sen asemaa osana kokonaisuutta, niin eh, *****. Oon ajan mittaan useempaankin otteeseen kuullu kommentteja "lopetin sotavasaran lukemisen ja kipu loppui". Ja tää voi forumille olla todellinen ongelma ja osasyy aktiivisuuden puutteeseen jos sellasta nyt sit on ollu? Lähtijät lähtee yleensä sanomatta sanaakaan, niiden poistumista ei huomaa.
Viimeksi muokannut Iridian, Ma 07.11.2011 05:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Iridian

Luinpa nyt threadin alkua. Se oli muutamaa hajakommenttia lukuunottamatta hyvin muodoltaan asiallista analyysia, erityisesti Mithrandirin ja Kitsunenkin toimesta. Sisällöstä nyt saatan olla eri mieltä, mut se ei oo merkityksellistä.

Missähän kohtaa se meni metsään.

Seiskasivun kohdalla oli jotain häröjä salaliittoteorioita yksittäisten armeijoiden suosimisesta. Kompin suunnittelijat tiedosti että alitajuisia henk. koht. preferenssejä on ja et tää pitää tiedostaa. Mut mitään tavotehakusta armeijan suosimista ei oo ollu, joten tää oli vähän wtf.

Sit oli jotain geneeristä pelkoa ETC:n liiallisesta yleistymisestä, joka nykytilanteessa ei ainakaan ole toteutunut. Pelko ehkä ymmärrettävää, mut nykytila pitäis tiedostaa ja tää teesi heijasteli myöhempäänkin keskusteluun. ETC-komppeja ei oo niin paljon liikkeellä.

Mut joo, pitkälti asiallista. Slugi välillä slugiröllää, mistä mä sille tasaiseen tahtiin vittuilen livenä, mut ei sitä kukaan näköjään ota pahasti.

Sit olikin toi puolen vuoden tauko, ja tuli lopulliset tilastot kehiin.
Katoin vähän huuli pyöreenä noita tulkintoja että miten komppi epäbalansoi. Komppihan oli pirun onnistunut, isoin vika liian löysän komppauksen kohdalla oli se ettei delffejä kuristettu tarpeeksi. Ja niitähän shaftattiin vasemmalla ja oikeella kädellä joka vaiheessa, että tästäkään paha syyttää, kyl se komppi konservatiivinen pyrkii oleen ja erehtyy näin tähän suuntaan mieluummin. Huonoja armeijoita on tosi paha parantaa kompilla joka ei muuta pistearvoja. Isoin yllätys oli sit että helffit jäi niin alas. Sitä en tiedä osataanko selittää.
Listat ETC:ssä oli sit varsin monipuolisia, useimmasta armeijakirjasta oli pari-kolme erilaisen lähestymistavan arkkityyppejä ja yksittäisiä villimpiä listoja paljonkin. Toki nää listat itsessään ei siirry 1v1:n puolelle kun ne on tehty paritus huomioon ottaen. Mut kuten aiemmin totesin: komppi on tehty 1v1:n pohjalta ja tiimiympäristön balanssi nyt antaa tälle jonkin verran tukea.

Keskustelutyylistä sitten vielä. Pahoittelen jaksamattomuuteni kelata historiaa aiemmin läpi. Poislukien alun ymmärrettävää huolta ETC-kompeista joka johtui vaan yleisestä epätietoisuudesta, tän threadin keskusteluhistoriassa ei nyt ollut mitään erityisen ihmeellistä. Mulle oli filtteröitynyt epäsuorien linkkailujen seurauksena noi häröimmät kohokohdat (se salaliittojuttu? wtf.) ja siksi vaikutelma oli jäänyt jokseenkin kehnoksi.

Kuitenkin. Oliko sit huonoa sattumaa vai mitä, Mithrandirin vastaus juuri kuin itse osallistuin keskusteluun sisäls noita kritisoimiani elementtejä, erityisesti "Eniten itseäni häiritsee se tapa, millä virallisen ETC-tiimiturnauksen komppipaketti otetaan suoraan semmoisenaan käyttöön 1vs1 -turnaukseen ja toistetaan sokeasti "ETC on hyvä, ETC on hyvä" mantraa. Seiskaedikan kultakausi loistaa yhä turhan monen silmille..." -kommentillaan. Leiriyttävää psykologista spekulaatiota. Ja sit sama meno jatkui vähän myöhemmin, joten turhauma iski nopeasti, ja muistot alkuvuoden ETC-negauksesta nous ehkä liiankin kärkevästi mieleen. Sit sieltä sivusta tuli joku tneva tuli heittään uskovaisläppää, ei tullu mithrandirilta, muttei kyllä juuri auttanut puolueettomaan suhtautumiseen.

Hmmh.

Joo, ylireagoin jossain määrin, pahoittelut asiasta.

Mut tosiaan: toivon että metakeskustelua "ETC-puolestapuhujista" (tai ETC-vastustajista), niiden motiiveista tai muutakaan leireihin jakamista ei tarvitsisi nähdä.
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Otetaanpa 'virallinen' valvojan statement tähän mielenkiintoiseen ja polveilevaan keskusteluun.
Mithrandir kirjoitti:Saisiko näille vihapuheille pikkuhiljaa loppua, vai tarkoituksellako nyt yrität Iridian lukkoa tälle ketjulle hommata? O_o
Lukko kävi eilen lähellä. Mithrandir sai minun mielestäni tarpeettoman lujaa palautetta. Itse kunkin sanomisista voidaan olla montaa mieltä, mutta palautteessa on silti oltava huomaavainen. Hyvä välillä miettiä, sanoisiko asiat kasvotusten eri tavalla, ikävän palautteen ja rajun ryöpytyksen lukeminen tuntuu kuitenkin kohteesta ikävältä, vaikka ollaan nimimerkkien takana.

Jätetäänpä nyt jatkossa kaikkien osalta henkilökohtaisuuksiin menemiset, ja toisten sanomisten kärjistykset pois.
Iridian kirjoitti:Joo, ylireagoin jossain määrin, pahoittelut asiasta.
Hyvä.
Iridian kirjoitti:Mä en itse asiassa edes tiedä miten tän mestan modesysteemi toimii ja miten keskustelun muotoa (ei siis sisältöä) täällä ohjaillaan. Pitäs varmaan joskus perehtyä.
Sinänsä tää juuri ajankohtainen kysymys on periaatteellisestikin kinkkinen. Suorat henkilökohtaiset ad hominemit on aika helppo karsia, mut miten sitten kun ruvetaan puhumaan epämääräisistä pelaajaryhmistä?
Epäasiallinen keskustelu voidaan pistää lukkoon, loukkaavat postaukset voidaan poistaa.

Tämä ketju olisi hyvinkin voinut mennä lukkoon, jos huutelijat olisivat olleet satunnaisempia sankareita.
MakeH kirjoitti:Sotussa on ekaa kertaan vähään aikaan fabapuolella ketju joka herättää ihmisissä edes rajattua kiinnostusta, ei kai sitä tosta vain lukoteta. Kai siihen pitäisi vähän enemmän tsemppiä laittaa.
Joo, silti huomaavaisuus ja hyvät tavat kunniaan.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Mithrandir

Minäkin pahoittelen omalta puoleltani, kun olen huolimattomuuttani sanonut välillä asioita ihmisiä ärsyttävästi, ja tästä on sitten ketjun laatu ja tarkoitus kärsinyt. Ei minulla koskaan ole tarkoitus luoda eripuraa ihmisten välille, ymmärrystä pitäisi riittää sen verran että keskustelu pysyisi asiallisena puolin ja toisin. Huonoja hetkiä sattuu meille jokaiselle, mutta ei tuota stressiä pitäisi tänne foorumille purkaa.

Otetaan opiksi!

Ja sitten kun tulee taas keskustelua seuraavan ETC:n kompeista, pysytään asiassa tiukemmin ja fiksummin.
Lord of Carcassonne

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

Onpa välil tylyä keskustelua, että huhhuh. En yhdy keskusteluun koska pienikin bensa pisara niin varmasti liekit leimahtaa kahta kauheammin.

Seuraava Turhis Cup jonka järjestän niin voi olla kompiton.Ei siksi että ETC:lle haluaisin pistää vastaan vaan siksi että pitäisi vähän nähdä edes kompittomia turnauksia vaihteeksi.
Itellä ideana on ollu tuon Turhis Cupin kanssa on se että joka toinen on komppien kanssa ja joka toinen kompiton. Pysyy tasapaino. Ne pelaa jotka haluaa tai kiinnostaa.
Warhammer The Old World Alkaen 13.4.2024.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
Risto.Salonen

Viesti Kirjoittaja Risto.Salonen »

no huh huh, ompas asiasta taas tullut postauksia. Itse ihan jo kelkasta pudonneeksi itseni tunnen.

Takana on nyt 15 peliä puhtaasti etc combeilla, joista 5 pedoilla ja 10 o&g. Kovin on ollut huonoa menestystä, mutta pääosa syystä on ollut huonossa armeijan rakentamisessa, siinä opettelemista. Loppu syy erilailla toimivissa säännöissä, en ole siis osannut pelata.

Varsinkin petojen suhteen tulen jatkossakin käymään etc peleissä, niillä on kova potentiaali niissä.

Komppeina kuitenkin kaikkein mieluiten näkisin, jotta käytetään tietokonetta, joka antaa noppatulokset aidon todennäköisyys jakauman perusteella, saattaisi itselläkin sitten ne 2+ heitot edes joskus onnistua.

Toinen voisi olla, jotta jos vastustaja huijaa säännöissä tai nopan heitossa, niin saa automaattisen voiton.

Yleisellä tasolla puollan kevyttä komppaamista, tai hieman rajumpaa, mutta kaukana vielä etc rajoitusten määrästä.

Kuitenkaan etc ei niin huonoa pelaamista minunkaan mielestä ole, ettenkö voisi niissä pelailla, ja nyt GK listan julkaisun jälkeen, on etc tuntunut ihan mukavan viihtyisältä pelaamiselta.
Mithrandir

Menee varmaan vähän aikaa, ennen kuin saadaan turnauksiin niin näppärät kannettavat jokamiehen tietokoneet että aidosti pyörii nopat niissä, tämä kun vaatii kvanttitietokoneen tehoja. :)

GW:n nopilla tulee eniten ykkösiä, paremman jakauman saa käsittääkseni aikaan noilla Game Sciencen laserleikatuilla nopilla jos tuntuu noppatuuri ihan liian huonolta. ;)

Ei ETC millään muotoa huonoa pelaamista edusta tosiaan, monesti näissä reilumpi meininki on mitä kilpailuhenkisyyttä korostavien komppaamattomissa turneissa, joissa on potentiaalia mennä yli kaiken järjen tuolle puolen. Näissäkin toki säilyy balanssi jollain tapaa, jos suurin osa on samalla viivalla armeijoidensa virittelyn suhteen, mutta helpompi tämä on saada aikaan kompeilla kuin ihmeisiin luottamalla.
Risto.Salonen

Viesti Kirjoittaja Risto.Salonen »

Mithrandir kirjoitti:Menee varmaan vähän aikaa, ennen kuin saadaan turnauksiin niin näppärät kannettavat jokamiehen tietokoneet että aidosti pyörii nopat niissä, tämä kun vaatii kvanttitietokoneen tehoja. :)
Ihan vaan perus matikka noppia tarkoitin, jotta koneelle ilmoitetaan, montaako noppaa heitetään (esim 12), ja kone ilmoittaa, montako kutakin tulosta tulee matemaattisen todennäköisyyden perusteella. Auttaisi lisäksi voittamaan pelaajat, joilla 5+ inva on 70% todennäköisyys pelastukseen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”