Mithrandir kirjoitti:Aivan, olet tietenkin MakeH oikeassa, ja pahoittelen aidosti kun niin monet on tulkinneet puheeni epäsuorana vittuiluna. Minun vikanihan sen täytyy jotenkin olla?
Kyllä, se on sun vikasi. Lyhyt esimerkki:
"Ihmiset täällä kotomaassamme vaan ovat kovasti jämähtäneitä tuon ETC:n puoltamiseen, (ettei täällä Giant Fanatic -turnauksia pahemmin näy.)"
Tämä on epäsuoraa vittuilua ja tuomittavaa sellaista. Tämä lähestymistapa kahtiajakaa ihmisiä kahteen leiriin, "pro-ETC" ja "anti-ETC", vaikka todellisuudessa ihmisillä olis useampiakin ja moniulotteisempiakin näkemyksiä. Myös implikoit että pro-ETC-leiri olisi ajatuksiltaan jämähtäneitä, oli kyseessä minkälainen hyvänsä ETC:tä puolustava kannanotto. Tämä tekee tasapuolisen ETC:n analysoinnin vaikeaksi sun kanssasi, kyrpä nousee ottaan hyvin nopeesti.
Eli asenteellasi itse aiheutat leiriytymisen jossa pitää valita ETC:tä vastustava tai puolustava puoli, ja teet hallaa koko forumille ja scenelle. Onneksi tosin et kovin paljon, koska tuntuu että kovinkaan moni muu tyyppi ei innostu sua juuri asiassa tukemaan merkittävästi.
Tällaista sulta on tullut nyt sen verran kun mitä oon sivusta sun kommentteja satunnaisesti vuoden aikana nähnyt. Otin nyt tuossa aiemmin ja perustelin mielestäni asiallisesti tilanteen, ja totesin että gobbolautan laajentaminen voisi olla perusteltu mutta edelleen marginaalinen muutos. Olisin odottanut vastausta tyyliin "Selvä, ilmeisesti meillä on tästä yhteisymmärrys. Toivottavasti joltain turnausjärkkäriltä löytyy kiinnostusta tehdä näin, tai ehkä itse kerään energiaa turnauksen järkkäämiseen". Sen sijaan jatkoit jankkaamista ja vastakkainasettelua. Tässä kohtaa mulle riitti.
Ja kyllä, todellakin kritisoin suoraan ja ekspliittisesti juuri sinun keskustelutyyliäsi. Ei tää ole ajojahti: tämä on suoraa kritiikkiä. Sillä ei oo väliä kuulutko "ETC:n puolustajiin" tai "vastustajiin". Sillä on väliä, että jaat porukan kahtia ja toteat että toisessa leirissä olevat on huonoja. Tää kahtiajakava tyylisi tekee järkevän keskustelun kanssasi energiaa vieväksi ja puuduttavaksi, koska saa koko ajan olla taistelemassa sitä subversiivista mustavalkoisuutta vastaan mitä levität.
Tää vastakkainasettelu on aivan hemmetin kusipäistä toimintaa. Toivon että lopetat sen.
PS. Näemmä failasin postaamattomuuden. Elämä on.