Rankingit + WM/H
Re: Rankingit + WM/H
Pitää tehä pieniä muutoksia tonne Noppakerhon sivuille, kun mua ei ainakaan kiinnosta kelata noita hamsterirankingeja aina läpi. Kaipa sinne voisi rankingin perusteetkin lisätä.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Lähinnä mä mietin jos noita voisi hostata jossain ihan muualla, mutta ei ole vielä mitään paikkaa. Tohon voisi tietysti kattoa jotain linkin rakentamista tms, joka scrollaisi automaattisesti.
Edit: Opeteltuani tunnin html koodausta (koska en sitä osaa): http://www.nopat.fi/8-rankings/#wmhrankings
Edit: Opeteltuani tunnin html koodausta (koska en sitä osaa): http://www.nopat.fi/8-rankings/#wmhrankings
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”
― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Mulla on käytössä pari sataa megatavua palvelintilaa koulun puolesta, voisin tehdä sinne rankingsivun ainakin toistaiseksi.petskules kirjoitti:Lähinnä mä mietin jos noita voisi hostata jossain ihan muualla, mutta ei ole vielä mitään paikkaa. Tohon voisi tietysti kattoa jotain linkin rakentamista tms, joka scrollaisi automaattisesti.
Ordon palvelimella pitäis kans riittää hyvin tilaa jos on tarvetta.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Varmaan se oleellisin puoli sivustossa kuitenkin on, että päivittäjällä on sinne pääsy =) Noppakerhon sivussa ei sinänsä vikaa ole, mitä nyt noi muut rankingit vähän häiritsee. Taidan askarrella pientä fiksausta sinne lisää.
EDIT: Nyt on sivu paljon siistimpi.
http://www.nopat.fi/8-rankings/
EDIT: Nyt on sivu paljon siistimpi.
http://www.nopat.fi/8-rankings/
Viimeksi muokannut Celebdae, Ti 22.11.2011 17:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miksette laita WM/H tuloksia Rankings HQ:hun ?
WM/H rankit voi myös siirtää noppasivulle ensimmäiseksi, jos noiden faba/40K -ränkkien yli selaaminen on jotenkin tuskallista :)
WM/H rankit voi myös siirtää noppasivulle ensimmäiseksi, jos noiden faba/40K -ränkkien yli selaaminen on jotenkin tuskallista :)
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Alunperin varmaan siksi, ettei sivusto tukenut masiinaa. Nykyisellään tää meidän systeemi taitaa olla suht paljon parempi.smaxx kirjoitti:Miksette laita WM/H tuloksia Rankings HQ:hun ?
Ja mä tosiaan muokkasin tota Noppakerhon rankingsivua nyt sen verran, että se on ihan ok.
Rankingit on taas päivitetty. Eipä ole ollut paljon rankingiin laitettavia turnauksia tänä vuonna, mutta kohta taas vuosi käynnistyy.
Eli uutena turnauksena Seinäjoen Valtaus ja sitä kautta uusia pelaajia Rankingiin! Vielä pari turnausta niin ootte ihan sijoilla jo!
Uutuutena pykäsin tuohon faktiotaulukkoon faktion parhaan pelaajan tittelin. Se on teknisesti vähän kesken vielä. Tulokset on kyllä jo nyt oikein, paitsi Circlessä pitäisi tietysti olla minä eikä Tatu.. jotain häikkää varmaan.. ;)
Eli uutena turnauksena Seinäjoen Valtaus ja sitä kautta uusia pelaajia Rankingiin! Vielä pari turnausta niin ootte ihan sijoilla jo!
Uutuutena pykäsin tuohon faktiotaulukkoon faktion parhaan pelaajan tittelin. Se on teknisesti vähän kesken vielä. Tulokset on kyllä jo nyt oikein, paitsi Circlessä pitäisi tietysti olla minä eikä Tatu.. jotain häikkää varmaan.. ;)
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”
Kaikki rankingit päivitetty Nordic Openin mukaisiksi.
Faktion paras pelaaja -laskukaavassa oli ennen virhe, ja se ei antanut täysin oikeita tuloksia. Nyt paras pelaaja on siis oikein. Se lasketaan siis kolmen parhaan kys. faktiolla pelatun turnauksen pisteistä pelaajakohtaisesti.
Jännää on, että Suomen paras minionpelaaja löytyy ruotsista, mutta sitäkin jännempää on, että Suomen paras skornepelaaja löytyy Puolasta! Eikä se ollut edes erityisen hyvä. Olisin voinut anpua Zaalin paskaksi jos olisin halunnut.. En vaan sillä hetkellä jaksanut. Ja silleen. Tsempatkaas nyt skornepelaajat vähän, vai eikö vaan kukaan meillä osaa yhtään. Ja Matias ottaa nyt sen överihyvän krokoarmeijan käyttöön eikä pelaa millään tunkkicryxillä.
Mitäs muuta.. Ne hullut Puolalaiset tuli ja nosti Kromacin pois huonoimman casterin titteliltä. Huonoin caster ylivoimaisella esityksellään on tällä hetkellä Gorten. Ei ollut Tanan turha reissu..?
Faktion paras pelaaja -laskukaavassa oli ennen virhe, ja se ei antanut täysin oikeita tuloksia. Nyt paras pelaaja on siis oikein. Se lasketaan siis kolmen parhaan kys. faktiolla pelatun turnauksen pisteistä pelaajakohtaisesti.
Jännää on, että Suomen paras minionpelaaja löytyy ruotsista, mutta sitäkin jännempää on, että Suomen paras skornepelaaja löytyy Puolasta! Eikä se ollut edes erityisen hyvä. Olisin voinut anpua Zaalin paskaksi jos olisin halunnut.. En vaan sillä hetkellä jaksanut. Ja silleen. Tsempatkaas nyt skornepelaajat vähän, vai eikö vaan kukaan meillä osaa yhtään. Ja Matias ottaa nyt sen överihyvän krokoarmeijan käyttöön eikä pelaa millään tunkkicryxillä.
Mitäs muuta.. Ne hullut Puolalaiset tuli ja nosti Kromacin pois huonoimman casterin titteliltä. Huonoin caster ylivoimaisella esityksellään on tällä hetkellä Gorten. Ei ollut Tanan turha reissu..?
Rankingit vihdoin päivitetty Ropeconin mukaisiksi. Syynä viivästykseen siis, että heti Ropeconin jälkeen ei ollut nettiyhteyttä ja sen jälkeen unohdin päivittää...
Mitä ilmeisimmin McBain on vahva caster Suomen metassa.
Mitä ilmeisimmin McBain on vahva caster Suomen metassa.
Nää rankingit on erilaiset kuin ne previkat mitä tuli sillon heti ropeconin jälkeen, mitä siellä on oikeen muutettu?
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Tarkastin ja huomasin, että tuohon Highlander-turnaukseen oli jäänyt pienempi 75 % paino, jota kokeilin aikanaan siitä keskustellessa. Korjasin sen sinne, eli nyt se lasketaan täydellä painolla. Vaikuttaa hieman pelaajarankingiin, mutta ei muihin.TheEmu kirjoitti:Nää rankingit on erilaiset kuin ne previkat mitä tuli sillon heti ropeconin jälkeen, mitä siellä on oikeen muutettu?
Eikös me nyt yritetty sopia, että sen pitäisikin olla pienemmällä painolla... tosin mieluiten 50%.petskules kirjoitti:Tarkastin ja huomasin, että tuohon Highlander-turnaukseen oli jäänyt pienempi 75 % paino, jota kokeilin aikanaan siitä keskustellessa. Korjasin sen sinne, eli nyt se lasketaan täydellä painolla. Vaikuttaa hieman pelaajarankingiin, mutta ei muihin.TheEmu kirjoitti:Nää rankingit on erilaiset kuin ne previkat mitä tuli sillon heti ropeconin jälkeen, mitä siellä on oikeen muutettu?
Kellään muulla ei ole ollut mitään mielipidettä kuin sulla, eli jos kukaan ei mitään aiheeseen sano, niin ei se paino siitä pienene. Mulle on henk. koht. aika sama, mutta oon kyllä vähän sitä mieltä, että pitäisi ennen turnausta olla tiedossa rankingvähennykset.Celebdae kirjoitti:Eikös me nyt yritetty sopia, että sen pitäisikin olla pienemmällä painolla... tosin mieluiten 50%.petskules kirjoitti:Tarkastin ja huomasin, että tuohon Highlander-turnaukseen oli jäänyt pienempi 75 % paino, jota kokeilin aikanaan siitä keskustellessa. Korjasin sen sinne, eli nyt se lasketaan täydellä painolla. Vaikuttaa hieman pelaajarankingiin, mutta ei muihin.TheEmu kirjoitti:Nää rankingit on erilaiset kuin ne previkat mitä tuli sillon heti ropeconin jälkeen, mitä siellä on oikeen muutettu?
Muutenkin toivoisin rankingiin liittyen enemmän keskusteluja, kun välillä kommentit siitä on mallia, "kunhan laitetaan ranking kuntoon" tai "se ranking nyt on mitä on"... Eli laitetaan ihmeessä kuntoon. Jos on parannusehdotuksia niin keskustellaan ihmeessä.
Mitä ihmiset on mieltä "läppäturnausten" painon laskemisesta rankingiin?
-
Der Dexter
alle 35 pinnan painoarvon ei kyllä saisi olla yli 75%, mielummin jotain 65-50%, ne ei kauhean kertovia sinällään ole. Jos joku osaa pelata eHaleylla highlanderia niin, että poistaa toisen Heavyn, jolloin omaa heavyä (arm 22 AS jaska), ei tuo mun mielestä ihan hirveesti vaadi taitoa pelata peliä, osaa vaan valita asioita.
Kuitenkin rankingin arvon pitäisi olla niissä mainstream-jutuissa, eli lähinnä suomen isoissa jutuissa, sekä kovin usein steamroller formaatissa. joku hardcore turnaus voisi olla hyvinkin täydellä painolla mukana, mutta kukaan ei ole vielä moiseen ryhtynyt toistaiseksi. Erialiset armeija restrictiot toki vaativat skillzejä, mutta pienissä pisteissä saa helkposti comboja, jotka ovat melkein pysäyttämättömiä.
Jokin 666-tyyppinen turnee taas voisi olla jollain125% painolla, jossa pitää osata pelata faktiota laajasti, ja mitä erilaisempia pelejä jotka eivät ole saman toisintoja, ja varianssi on suurta.
Kuitenkin rankingin arvon pitäisi olla niissä mainstream-jutuissa, eli lähinnä suomen isoissa jutuissa, sekä kovin usein steamroller formaatissa. joku hardcore turnaus voisi olla hyvinkin täydellä painolla mukana, mutta kukaan ei ole vielä moiseen ryhtynyt toistaiseksi. Erialiset armeija restrictiot toki vaativat skillzejä, mutta pienissä pisteissä saa helkposti comboja, jotka ovat melkein pysäyttämättömiä.
Jokin 666-tyyppinen turnee taas voisi olla jollain125% painolla, jossa pitää osata pelata faktiota laajasti, ja mitä erilaisempia pelejä jotka eivät ole saman toisintoja, ja varianssi on suurta.
Aliquando Insanire Iucundum Est
Mää olen itse sitä mieltä, että kaikista ison profiilin turnauksista (kuten Ropeconin highlanderista ja mangled metalista) tulee antaa täydet pisteet. Tunnettuihin turnauksiin kerääntyy kuitenkin hyvä otos Suomen Warmahordes-eliitistä ja voittoja ei taatusti saa helpolla vaikka pelaisi jotain eHaleytä tai jotain vielä kovempaa kuten Gortenia.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!
;PTanan lähes sanasta sanaa lainattuna kirjoitti:Mää olen itse ... hyvä otos Suomen Warmahordes-eliitistä ja voittoja ... taatusti saa helpolla vaikka pelaisi jotain ... Gortenia.
Yleensähän nuo pienemmät turnaukset ovat pienemmällä painolla mukana jo sen takia, että niissä on vähemmän osallistujia ja ne ovat enemmän niitä peli-illan hauskoja kokeiluja jne.. Ropecon on poikkeus tästä, sillä siellä ihan tarkoituksella järjestettiin vaihtoehtoisia turnausformaatteja, joihin tuli tietysti yllättävän paljon osallistujia, koska Ropecon. Yleisesti en ehkä näe syytä säätää sääntöä rajoittamaan turnausten painoarvoa, mutta tietysti alle 35 pisteen turnauksissa voisi harkitakin.
Saa äänestää mielipiteestään (avoin äänestys ensimmäisellä vastaan tulleella sovelluksella):
http://poll.pollcode.com/nzpqw3
Mun mielestä turnauksen painoarvo rankingiin pitäis olla TOn päätettävissä; siis TO päättää kuin kasuaalin/kompetitiivisen (hienoja sanoja suomeksi btw) turnausympäristön/ilmaston haluaa turnaukselleen ja sen mukaa päättää 50%/75% tms kertoimen turnaukselle. Lisäksi mun mielestä vois olla max 75% painotus alle 35p turnauksille.
Kuitenki nää pitäis olla tiedossa jo ennen turnausta ja sen aikana...
Kuitenki nää pitäis olla tiedossa jo ennen turnausta ja sen aikana...
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Jos nyt joku haluaa pitää kiinni nykyisistä pisteistään tms. niin mulle aivan sama, kunhan tohon rankingiin saisi edes joskus tulevaisuudessa jotain järkeä. Tatu tossa jo perustelikin about samoilla argumenteilla mitä oon tässä vuoden sisään sanonut. Joka tapauksessa ilmoitusluontoisesti jokainen mun jatkossa järkkäämä alle 35 pojon turnaus 50% painoarvolla tai jos ei onnistu, niin koko turnausta ei rankingiin ollenkaan. Kiitos.
-
Der Dexter
no joku 25 pelaajan highlander voisikin jo olla 100% arvolla, mutta 10-15 pelaajan setti ei ihan turnauksen perusolemusta vielä täysin täytä, tai jotain.
en tiedä paljon siel oli, ja sillai aika sama.
Mut hei, taidan tänä vuonna jopa päästä pitkästä aikaa suomalaiseen turneeseen, joten voin parantaa sijaani rankingeissa!
en tiedä paljon siel oli, ja sillai aika sama.
Mut hei, taidan tänä vuonna jopa päästä pitkästä aikaa suomalaiseen turneeseen, joten voin parantaa sijaani rankingeissa!
Aliquando Insanire Iucundum Est