FairHammer - se reilumpi turnauskomppipaketti

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Avatar
Korppi-
Viestit: 360
Liittynyt: To 20.02.2003 17:15
Paikkakunta: Lappeenranta

FairHammer - se reilumpi turnauskomppipaketti

Viesti Kirjoittaja Korppi- »

Pidempiä puheita pitelemättä. Kommentointi suotavaa ja mieluiten suoraa, mutta selkeää.
# # # FairHammer mod.0.61 # # #


0. Rules changes:

-Characters will get "look out sir" versus the following spells that automatically kill models or automatically remove an entire regiment: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, Infernal Gateway 11-12 effect. Normal requirements for lookout sir apply.

-Units with Hatred must always pursuit fleeing foe.
Helpoin tie nerffata Delffejä ja samalla khornaattidemoneita.
-Bouncing Cannonball randomize one hit vs ridden monsters/chariots etc. Includes Warp Lightning Cannon unless hit with the blast effect.
Ridden monstereita ei tulla näkemään ellei niille anneta buffia. Tykinkuulan osuminen molempiin on ehkä typerimpiä lvl.4 spammin puolestapuhujia. Miksi ottaa hirviötä ulkoiluttava kenu/lordi jos molemmat ammutaan hengiltä T1..
-All BSBs can take all the Equipment, their unit type has access to as if they weren't BSBs.

-No mysterious terrain. Unless mutual player consent.
Taikametsät eivät kuulu minun lohikäärmeiden&haltioiden taistelusimulaatioon. (;)
Points corrections:
-Griffon, Manticore, Hippogryph 120p
-All Giants -50p
-Carnosaur 170p
-Stegadon 200p (SoM)
-Ancient Stegadon 210p (SoM)
-Sun Dragon 185p
-Hydra 220p (SoM)
-Moon Dragon 240p
-Cygor 250p (SoM)
-Forest/Black Dragon 255p
-Ghorgor 260p (SoM)
-Chaos Dragon 275p
-Star Dragon 295p

All above models with no armour save gain: "5+ tough hide armour save".
Pistehinnat samalle tasolle kaikille mounteille Zombie Dragonin ja muiden uusien kirjojen mounttien kanssa. Osa hinnoista suoraan Storm of Magic. Giantin hintaa alas koska giant. 5+ AS ei päde kuin muutamaan yksikköön, joiden hyöty verrattuna MB/MC ratsuun on kovin köykäinen..
New items:

Sword of Fire, 5p
-Magic Weapon, The model has flaming attacks in close combat.

Magma spear, 25p
-Magic Weapon. Thrown weapon. S6 Flaming magical. Range 18". One use only.
Jokainen armeija saa tarvittaessa palavat hyökkäykset, jos lippuun ei pääse käsiksi.
Shadow Touch Standard, 10p
-Magic Standard, The unit has magical attacks in close combat.
Ethrerealien pelkoon joka armeijalle lääke.
(Un)Holy Runic Stone, 50p
-Enchanted item. Character may dispel spells. +3 to dispel attempt. If wielded by a wizard, ignore magic level for dispel purposes. On a roll of double 6 or more the power of stone fades and can't be used for the rest of the turn.
Vaihtoehto magialle.
1. General

-2500points

-No Special or Named Characters.

-Army used can be any of the currently published GW army books including Forge World army books and Dogs of War.
DoW!
-A maximum of 2 identical core choices may be taken (regardless of equipment and other upgrades). Does not affect units of 20 or more models.
MSU kuraa speedbumbbailemassa ei miellytä.
-A maximum of 2 flying units (core, special or rare units). Character mounts, MI, MB, MC or Monsters not included.
En tiedä miten tämän paremmin sanoisin, mutta lentävä speedbumb kura rikkoo peliä.
-An army may have up to 5 war machines and template weapons. War machines that use a template count as a single choice in this regard. All template weapons (from magic items, abilities, etc.) count, except for spells.

-Units cannot be more than 60 models nor 450 points including all command, upgrades, magic items/banners. Also unit cannot be more than 50 models if it can have s4 in CC, more than 40 models if it can have s5 or more in CC. These restrictions apply during the creation of the roster - unit size/cost/S may be increased during the game (for example - by joining characters to the unit). This restriction does not apply to characters.
Lievästä monimutkaisuudesta huolimatta yksikkökoot check. Muistaminen jää listankasausvaiheeseen.
2. Magic

-max 12 used pd per turn from any source, excess are lost and can't be stored etc.

-max 2 extra PD/DD per turn from any source, excess are lost and can't be stored etc.

-max 1 auto dispel item/ability per army.

-Lore of Shadow: All casting costs +3.

-Lore of Death: All casting costs +2.

-IR & Miscast: If used powerdice (used from ANY source) less than wizard level: NO IR, instead add d6 to casting also no roll on miscast table, instead lose d6 (use same dice roll as to casting roll) powerdice. Ie. lvl4: 3, lvl2: 1, lvl1: normal miscast. If triple 6 roll on miscast, roll twice in the table and apply both, if quad 6 triple miscast and apply all.
Suosituimmat=kovimmat Shadow ja Death saavat vähän keppiä. Miscast kannustaa taikomaan pienyyksiä. Toisaalta kannustaa ottamaan aina lvl.4, mikä ei ole hyvästä sekään hmmhmm. Ehdotuksia?
3. Army Specific Restrictions
Henkilökohtaisesti pelissä on vain muutama rikkinäinen yksikkö (lähinnä Abo, hydra ja ironblaster) sekä muutamia erikoissääntöjä. Toki näitä pitää rajoittaa, mutta bannileimasimen huiteleminen, koska pystyy on, öh raivostuttavaa.
-Beastmen: Army size 2700p, Max. 500 points per unit, All victory points scored against this army are decreased by 10% (excluding bonus points for banners, general, etc.).
10% alennus kompensoi lisäpisteiden antaman "piste-edun".
-Bretonnia: No Restrictions.

-Chaos Dwarfs: Hellcannon 0-1.

-Daemons of Chaos: Flamers 0-1, All daemonic gifts are 0-1, Daemonic Battle Standard can take either daemonic icon or gifts.
Muunnetulla hatred Bloodletters+Herald of Khorne hordet eivät ole niin mauttomia.
-Dark Elves: Hydra 0-1, Dark Elf Sorceresses cannot cast spells using more dice than normal wizards, Black Guard unit size 5+.
Hatred pakollisella pursuitilla on helpoin tapa rajoittaa delffien voitonmarssia. Vaikutus muihin armeijoihin jää vähäiseksi ja delffejä ei tarvitse puskea piparkakkumuoteista läpi. Myös shadown kyykytys tasoittaa puntteja. Black Guard 5+ unit size antaa syyn ottaa niitä taas kentälle.
-Dogs of War (Linkit alla): Regiments of Renown allowed.

-Dwarfs: May have 2 autodispell runes. May generate 4 DD per turn instead of 2. Max. 500 points per unit.

-The Empire: Steam Tank counts as a war machine, Tank and Rocket battery 0-1.

-High Elves: Army size 2600p, Min core 15%, Max. 500 points per unit, All victory points scored against this army are decreased by 5% (excluding bonus points for banners, general, etc.).
Min core 15% on selkein ja fluffikkain tapa ehostaa haltioita. Kuin edellisen kirjan Elite army -sääntö. 500p yksikkö cap on reiluutta haltiahinnastolla.
-Lizardmen: Player may take up to 2 of following: Becalming Cogitations\ Focus of Mystery\ Focused Rumination \Higher State of Consciousness.

-Ogre Kingdoms: Mournfang Cav & Ironblaster max 3 total, Ironblaster 0-1.

-Orcs & Goblins: Common goblin Unit size 70.

-Skaven: Abomination 0-1; Engineers 0-3, Slave unit size 50.

-Tomb Kings: Army size 2600p, Core 20% min, Skeleton Warrior unit size 70. All victory points scored against this army are decreased by 5% (excluding bonus points for banners, general, etc.)

-Vampire Counts: No Restrictions.

-Wood Elves: Army size 2700p, All victory points scored against this army are decreased by 10% (excluding bonus points for banners, general, etc.)

-Warriors of Chaos: Hellcannon 0-1.
Lähinnä odotellaan uutta kirjaa.
3. Scoring

Victory points scored as per the rulebook, with the exceptions that:
-units that are at 50% or less of their original models yield 25% VP's to the opponent (characters, monsters and handlers, war machines and single models are unaffected).
-units that are at 25% or less of their original models yield 50% VP's to the opponent (characters, monsters and handlers, war machines and single models are unaffected).
-units that are fleeing at the end of the battle yield 50% VP's to the opponent.
-In any case, bonuses (for generals, banners, etc.) are not counted towards the 50%. Units that are both: fleeing and at/below ¼ strength at the end of battle count as destroyed.

0-20 Victory-Points per game

0-150 Victory-Points difference - 10-10
151-300 - 11-9
301-450 - 12-8
451-600 - 13-7
601-750 - 14-6
751-900 – 15-5
901-1050 – 16-4
1051-1200- 17-3
1201-1350- 18-2
1351-1500-19-1
1500+ - 20/0


4. Scenarios

Pitched battle scenario.

-Player who has more or equal amount of points compared to opponent may not deploy units to the 12" from either end of his/hers own deployment zone. Scouts not included.

5. Line of Sight

All units and terrain pieces are divided into the following three categories.
- Blocking: Buildings, Hills, Forests, Large Targets, unit tray footprint completely blocking sight and impassable terrain.
These block Line of Sight (You can't see through it).
- Non-Blocking: Rivers, marches and swarms.
Does not block Line of Sight (You can see through them/it).
- Interfering: All other terrain and units.
Does not block Line of Sight (You can see through them/it).

- When shooting large targets: Only other large targets count as blocking units and only if completely blocked by footprint.
- If you shoot through interfering units or terrain there is a -2 to hit penalty, only -1 for woods (never cumulative).
- If shooting at a large target, units in buildings or on hills there are no to hit modifiers for interfering or non-blocking terrain or units, unless it is an interfering wood.
- When such a unit is doing the shooting there are no to hit penalties for interfering or non-blocking units or terrain, other than interfering woods.
- Units partially/completely inside forest can see in and out of forest.
8 pilasi maaston. Fixed. Peli kaipaisi mielestäni erottelun woods ja forest. Toisesta -1 muuttuja ja toisesta ei näe läpi.
6. Other

Dogs of War
(linkki @ .pdf)
-All command models: 10p each
-Magic items: Per rulebook, ignore given costs.
-One unit of Pikemen and Heavy Cavalry may have a magic standard worth of 25points
-Any unit of Special choices may a magic banner worth of 50points.
-Any unit Champion may have magic items up to 25p.
-Any unit special Character from RoR may have magic items up to 50p.
-Pikes: Fight in four ranks; requires two hands; Always strikes first in the first round of close combat.
Models armed with pikes receive a +1 Strength bonus in the Close Combat phase of the turn they are charged by cavalry units, chariots or monsters. Note that this bonus only applies to attacks directed against the above charging units, not against other units. All these special rules cannot be used against enemy units fighting the pikemen’s flank or rear.
-Paymaster: Battle Standard Bearer. May have Magic Banner of any value from rulebook. A model that carries a magic standard cannot have any other magic items. In addition, if the Paymaster is killed, every unit in the army must take a Panic test at the end of that phase. From that point on, every unit in the army will hate the enemy unit that captured the Paymaster’s key (standard).
Jos joku näillä haluaa pelata ei se ole keneltäkään pois. Itemit koska RoR sankarit eivät kestä mitään, 6th->8th. Sopii myös fluffiin.
# # # # # #
Sana vapaa.
Viimeksi muokannut Korppi-, Pe 01.02.2013 15:07. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
Avatar
battlemage
Viestit: 64
Liittynyt: Ke 16.01.2008 15:42
Paikkakunta: Helsinki

Re: FairHammer - se reilumpi turnauskomppipaketti

Viesti Kirjoittaja battlemage »

Kai tää nyt tarkottaa että ampuvien modelien määrää ei ole rajoitettu?
Viimeksi muokannut battlemage, Ti 27.03.2012 12:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Korppi-
Viestit: 360
Liittynyt: To 20.02.2003 17:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: FairHammer - se reilumpi turnauskomppipaketti

Viesti Kirjoittaja Korppi- »

Ei ole rajoitettu.
Avatar
Lord of Carcassonne
Viestit: 6156
Liittynyt: Ke 18.01.2006 13:03
Paikkakunta: Orivesi

Re: FairHammer - se reilumpi turnauskomppipaketti

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

Täytyy sanoa että en ole ihan samaa mieltä noista kaikista ideoista. Tämä sekoittaa peliä entisestään. Missäs mountien hinta muutokset Breteille esim? Pegasus ja Hippogryph ovat halvempia kuin nykyisessä brettien kirjassa.
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L
Avatar
Korppi-
Viestit: 360
Liittynyt: To 20.02.2003 17:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: FairHammer - se reilumpi turnauskomppipaketti

Viesti Kirjoittaja Korppi- »

Mjo hippo lisätty. Konien, joita ei voi ampua alta, pistehinnat on ihan ok.

Perusteles vähän. Pelin aikana muistettavia muutoksia ei ole lopulta kuin pari.
Avatar
syrja
Viestit: 2916
Liittynyt: Su 06.05.2007 04:17
Paikkakunta: Pori

Re: FairHammer - se reilumpi turnauskomppipaketti

Viesti Kirjoittaja syrja »

Ihan hyviä juttuja ja pointteja. Vaikkakaan en kompituksia juurikaan suosi. Mutta varsinkin tuo woods/forest ajatus oli hyvä. Olisi selkeästi 2 tyyppistä mettää. Toisesta ei nää läpi ja toisesta se -1 hittiin.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Avatar
Korppi-
Viestit: 360
Liittynyt: To 20.02.2003 17:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: FairHammer - se reilumpi turnauskomppipaketti

Viesti Kirjoittaja Korppi- »

Kyllä. Metsien alentaminen ihme pusikoiksi ei kelpaa.

Kieltämättä nostamalla pelikoon 3K luokkaan saadaan mielestäni listoja tasapainotettua melko kivasti kunhan yksikkökoot pidetään järkevinä.
Avatar
Lord of Carcassonne
Viestit: 6156
Liittynyt: Ke 18.01.2006 13:03
Paikkakunta: Orivesi

Re: FairHammer - se reilumpi turnauskomppipaketti

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

Korppi- kirjoitti:Mjo hippo lisätty. Konien, joita ei voi ampua alta, pistehinnat on ihan ok.

Perusteles vähän. Pelin aikana muistettavia muutoksia ei ole lopulta kuin pari.
Pegasuksien hinta Storm of Magic Kirjassa on 45 pistettä. Kun se on bretti kirjassa 50pts. Hippo gryph on 145pts storm of magic kirjan mukaan. Storm of magic kirjassa on monien monstrous mountien ja monstereiden hintoja joilla on päivitetty pointsi hinta. suosittelen sitä lukemaan.
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L
Avatar
Korppi-
Viestit: 360
Liittynyt: To 20.02.2003 17:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: FairHammer - se reilumpi turnauskomppipaketti

Viesti Kirjoittaja Korppi- »

Jaajaa. Empä ole tutustunut. Hienoa että pisteitä tarkisteltu sitten.
Avatar
jupu_pupu_mies
Viestit: 2490
Liittynyt: La 12.01.2008 21:44
Paikkakunta: Hönölä

Re: FairHammer - se reilumpi turnauskomppipaketti

Viesti Kirjoittaja jupu_pupu_mies »

Lord of Carcassonne kirjoitti:
Korppi- kirjoitti:Mjo hippo lisätty. Konien, joita ei voi ampua alta, pistehinnat on ihan ok.

Perusteles vähän. Pelin aikana muistettavia muutoksia ei ole lopulta kuin pari.
Pegasuksien hinta Storm of Magic Kirjassa on 45 pistettä. Kun se on bretti kirjassa 50pts. Hippo gryph on 145pts storm of magic kirjan mukaan. Storm of magic kirjassa on monien monstrous mountien ja monstereiden hintoja joilla on päivitetty pointsi hinta. suosittelen sitä lukemaan.

Onko sillä nyt oikeasti väliä maksatko derpystäs 45 vai 50 pistettä?
Avatar
ile
Viestit: 1443
Liittynyt: Pe 01.05.2009 02:01
Paikkakunta: Helsinki | Malminkartano

Re: FairHammer - se reilumpi turnauskomppipaketti

Viesti Kirjoittaja ile »

Hyviä juttuja täällä. Järkeä.

-ile
Avatar
rpr
Viestit: 497
Liittynyt: Ti 24.07.2007 17:04
Paikkakunta: esPoo
Viesti:

Re: FairHammer - se reilumpi turnauskomppipaketti

Viesti Kirjoittaja rpr »

>Dwarfs: May generate Max. +4 dispel dice instead of +2; May have 2 autodispell items.

En kuitenkaan huomannut muualla tuota dispel dice -rajoitusta.
Eli onko muilla moinen rajoite? Onko joillekin kamoille vastaavia laskusääntöjä kuin ETC-kompeissa?

(Kanuunat voisivat kyllä scatteroida automaattisesti 0.5" ettei snipingia voisi liioitellusti harrastaa...)
Avatar
Ohris
Viestit: 681
Liittynyt: To 20.11.2008 10:30
Paikkakunta: Vantaa

Re: FairHammer - se reilumpi turnauskomppipaketti

Viesti Kirjoittaja Ohris »

Vampeilla on kiva viskoa 4 tason taikurilla 3 noppaa taikaan ja mortis enginen vieressä saa siihen +6... keskiarvo siis 16,5 eli mikä tahansa taika onnistuu keskiarvolla ja vaikka tulis miscast ni mitään kovin ikävää ei tapahdu.

Tuossa tapauksessa siis edes Mortis enginen miinus mikä pakottaa heittämään miscast resultit kahteen kertaan ja vastustaja saa päättää, ei tapahdu? Koska miscastia ei tapahdu kun viskaa vain 3 nopalla... (paitsi ne (d6) nopat lähtee tietty)
Ratovaari
Viestit: 3223
Liittynyt: Ti 22.11.2005 23:43

Re: FairHammer - se reilumpi turnauskomppipaketti

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Kääpiöillä, vaikka onkin rajoitettu maksimissaan kahteen autodispell esineeseen, saa listaan silti 6 rullaa. Yhdessä esineessä voi olla 3 rullariimua.. :<
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Avatar
Korppi-
Viestit: 360
Liittynyt: To 20.02.2003 17:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: FairHammer - se reilumpi turnauskomppipaketti

Viesti Kirjoittaja Korppi- »

Jees, tehdäänpä tarkennukset Kääpösille. Tuo 4 noppaa lisää on lipunut silmien ohi. Tämähän on suoraan etc draft 1 aiheuttamasta harmista saanut alkunsa. Muoks muoks.

Mortis enginen tapauksessa voisi sanoa että sen säännöt ohittavat tuon. Mutta yleisesti ajatellen en tiedä onko tuo miscast kikkailu tarpeellinen. Se tavallaan palkitsisi pienten spellien peluuta riskittöminä.

Hmm tykkien scatterointi. Aika radikaalia, mutta olisi kyllä hieno sääntö. Hitillä piste olisi mihin tähättiinkin ja muussa tapauksessa vaikkapa short rangella d3" ja long d6".


Omia yhtä hienoja ajatuskehitelmiä saa tuoda esille..
Avatar
ile
Viestit: 1443
Liittynyt: Pe 01.05.2009 02:01
Paikkakunta: Helsinki | Malminkartano

Re: FairHammer - se reilumpi turnauskomppipaketti

Viesti Kirjoittaja ile »

Korppi- kirjoitti:Hmm tykkien scatterointi. Aika radikaalia, mutta olisi kyllä hieno sääntö. Hitillä piste olisi mihin tähättiinkin ja muussa tapauksessa vaikkapa short rangella d3" ja long d6".
Mitä jos tykkien käyttö otettais lopultakin kokonaan pois pelaajalta ja sidottais se niitten tykkimiesten tähtäystaitoon?

Eli scatter mukaan, ja riippuvaiseksi Ballistic Skillsistä, niinkuin heittimilläkin.

-ile
Avatar
smaxx
Valvoja
Viestit: 8429
Liittynyt: Ti 13.02.2007 17:29
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: FairHammer - se reilumpi turnauskomppipaketti

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Ihan hyvää settiä.

Jotain kehuja:
- mukavan rajallinen määrä kaikenlaisia sekavia komppeja :)
- ihan kiva, että olet lähtenyt suosiolla säätämään pistehintoja. Jättiläisen 150 pinnaa kuulostaa ainakin hyvältä. Vaihtoehtoisesti joko 5+ thick skin tai 6+ wardi nykypistehinnalla voisi olla ihan OK.
- Miscast juttu on tosi hyvä.
- Shadow / death kurituskin on ihan OK tuollaisenaan.
- HE -helpotus on hyvä

Jotain harkittavaa :
- taikanoppien tiputus 5:een voisi olla ihan asiallinen päivitys.
- Olisiko etc -tyyliin paikallaan rajat generoitavien taika/esto -noppien määrää kahteen ?
- WoC : Eikös Marauderit pelaa aina flaililla ? Miksi kurittaa gw:iä, kurita lisäksi flaileja...
- WoC : Puppetti saisi rajoittaa WoC:illa olevien taikaestomahdollisuuksien määrää, se on aika luja puolustus jo itsessään... Tosin tuo miscast hommelisi helpottaa kyllä Puppettia vastaan pelaamista, siitä pisteet :)
- DE on tarpeettoman vahvoilla näillä kompeilla. Mitä jos vaikka niiltä vähentäisi pisteitä ?
- Ogret : sama juttu ?
- VC : olisiko mitään tarvetta rajoittaa eteeristen määrää, vai uskotaanko että niitä vastaan pystyy pelaamaan ?

Pienillä säädöillä käyttäisin paljon mieluummin tätä komppisettiä kuin etc:n draft #2:sta. Ihan hyvää työtä.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Avatar
Korppi-
Viestit: 360
Liittynyt: To 20.02.2003 17:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: FairHammer - se reilumpi turnauskomppipaketti

Viesti Kirjoittaja Korppi- »

Jees. Rageilen tähän ajoittain uudistuksia jonkun tunnekuohun alla josta pieni sekavuus :P Sitten kun aletaan lähestyä 1.0 voi anti olla jopa selkeämpi, mutta niin nyt kaikki ideat ulos ja näytille on agenda.

Näiden komppien tarkoituksena on sallia ja pelikelpoistaa suurempi listavariaatio ja pitää yllä yleinen illuusio paremmista ajoista jolloin ei ollut ihan niin noppa. Hyvä jos jollekin kelpaa tai joku saa ideoita.

Komppeja ajatellen helpoimpia ja selkeimpiä ovat listoihin vaikuttavat joilla ei ole vaikutusta pelissä eli joita ei tarvitse muistaa. Pistehintojen venkslaus ja "ota 1/3 näistä jne". Seuraava aste on stattien venkslailu josta en tykkää muuta kuin yleisenä kuten kärrit. Pelistä radikaalisti poikkeavat kuten tykki randomoi tai miscast sitten koittaisin pitää minimissään, mutta jos ne parantavat peliä huomattavasti on se vaivan arvoista.
smaxx kirjoitti: - mukavan rajallinen määrä kaikenlaisia sekavia komppeja :)
- ihan kiva, että olet lähtenyt suosiolla säätämään pistehintoja. Jättiläisen 150 pinnaa kuulostaa ainakin hyvältä. Vaihtoehtoisesti joko 5+ thick skin tai 6+ wardi nykypistehinnalla voisi olla ihan OK.
Hih, mitkä erityisesti luovat sekavuutta?

Kieltämättä kaikille alastomille monsuille 5+ AS olisi reiluutta, kun kaikki haavoittaa. Pisteiden tiputus helpottaa, mutta niin; skinkit tulee ja puhkuu.
Jotain harkittavaa :
- taikanoppien tiputus 5:een voisi olla ihan asiallinen päivitys.
Olen vähän vastaan. Mm.Cursea pitää saada heittää. Tai sitten chosen lautoille lisänerffiä. Ehkä siten että 5 nopan cap, johon saa iskeä lisää vain powerstonella/tokenilla, mutta yhteensä toki maks 6 noppaa. Hmmhmm.
- Olisiko etc -tyyliin paikallaan rajat generoitavien taika/esto -noppien määrää kahteen ?
Varmaankin. Yksi niitä parempia ETC -komppeja, mutta sitten on kiva saada lisänoppia kun heittää windissä huonosti. Mielessä pyöri jos käytettävistä lisänopista tulisi warpstone token efekti eli 1 on haava. Delf,liz ja ska -triosta rotat varsinkin tarvitsevat kovasti saada läpi pari kuritustaikaa läpi kiveksillä.
- WoC : Eikös Marauderit pelaa aina flaililla ? Miksi kurittaa gw:iä, kurita lisäksi flaileja...
- WoC : Puppetti saisi rajoittaa WoC:illa olevien taikaestomahdollisuuksien määrää, se on aika luja puolustus jo itsessään... Tosin tuo miscast hommelisi helpottaa kyllä Puppettia vastaan pelaamista, siitä pisteet :)
Koin valaistuksen ja muokkasin yksikkökokovaatimuksia ja seikka 1 korjattu. Pupettia ajatellessa juurikin noin, riskillä sitten jos pakko jyskyttää isoa.
- DE on tarpeettoman vahvoilla näillä kompeilla. Mitä jos vaikka niiltä vähentäisi pisteitä ?
- Ogret : sama juttu ?
Ensimmäisiä hatredin muutos pitäisi hieman vaikeuttaa, yhdistettynä loren vaikeuttamiseen tuntuisi alustavasti sopivalta. Jälkimmäisiin ei ole oikein lääkettä/tuntumaa. Pisteiden tiputus olisi se helpoin tie, miksei siis se.
- VC : olisiko mitään tarvetta rajoittaa eteeristen määrää, vai uskotaanko että niitä vastaan pystyy pelaamaan ?
Annoin tuon magical attacks lipun ostettavaksi. Hyvästä/pahasta se? Etherealit on kivan fluffikkaita ja niitä ei tahtoisi ihan banneroida heti ensiksi, mutta toki niitä vastaan tulee voida pelata ilman mitää autoloseja.
Pienillä säädöillä käyttäisin paljon mieluummin tätä komppisettiä kuin etc:n draft #2:sta. Ihan hyvää työtä.
Hyvä että maistuu ja kiitos paljon palautteesta. Lisää tälläistä!
Avatar
smaxx
Valvoja
Viestit: 8429
Liittynyt: Ti 13.02.2007 17:29
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: FairHammer - se reilumpi turnauskomppipaketti

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Korppi- kirjoitti:
smaxx kirjoitti: - mukavan rajallinen määrä kaikenlaisia sekavia komppeja :)
- ihan kiva, että olet lähtenyt suosiolla säätämään pistehintoja. Jättiläisen 150 pinnaa kuulostaa ainakin hyvältä. Vaihtoehtoisesti joko 5+ thick skin tai 6+ wardi nykypistehinnalla voisi olla ihan OK.
Hih, mitkä erityisesti luovat sekavuutta?
Äh, vähän huonosti ilmaistu. Tarkoitus oli oikeastaan vaan kehua selkeätä pakettia, siis riittävän vähän komppeja, niin että siitä saa hyvin selvää. Sekin pitää vielä sanoa, että on hyvä että noita perustelujakin on mukana.

Eipä tuo 5 tai 6 power noppaa nyt niin maata kääntävä asia ole, kyllä kuudellakin voi pelata ihan hyvin. etc -kompin neljä noihin pariin loreen on sitten jo aika vaikeasti ymmärrettävää.

Voi olla että kaaoskääpiötkin jotain komppia kaipaavat, mutta kun ei niillä/niitä vastaan kukaan ole oikein pelannut, niin aika haastavaa on. Jahka Nibbleblister joskus saa ne resiinit hankittua ja kentille, niin sitten ehkä nähdään mitä niillä tekee. Voi olla että ne muutamat ylikovat yksiköt tasoittuvat niihin hiukan kalliisiin peruspaarustajiin.

DoW - tarkentaisitko mitä sääntöjä niillä käytetään, olikos niillä joku vanha WD:n välissä tullut lätty ( ei voi muistaa, muistaakseni mulla joku DoW -opus jossain on... ), WD annual, vaiko käytetäänkö jotain netistä löytyvää fanipainosta ? Voisi olla itse asiassa aika hauska kokeilla vaihteeksi DoW -listaakin. Kun on noita historic -figuja koossa ja teossa sopivasti DoW -armeijankin tarpeisiin.

Tuo Forest -päivitys on minunkin mielestä hyvä. En kuitenkaan ole oikein vielä pystynyt sopeutumaan siihen, että yksiköiden läpi näkyy, siinä suhteesssa edellinen etc -näkyvyys homma oli ihan OK, vaikkakin tämä uusi on suoraviivaisempi, ja ehkä helpompi hallita pelissä.

Sitten voisi vielä korjata pitched battlen näin : ekan rolloutin voittaja valitsee puolen, tokan rolloutin voittaja valitsee kumpi laittaa ekan yksikön ( tai sitten seiskaedikka tyyliin ekan rolloutin voittaja pistää ekan unitin valitsemalleen kentäpuoliskolle). Toinen mitä voisi harkita muutoksena peruspitsaan, olisi jättää 12'' reunoilta no-deployment alueeksi - nurkassa kämppäämisestä tulee vähän tuskallisempaa.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Avatar
Korppi-
Viestit: 360
Liittynyt: To 20.02.2003 17:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: FairHammer - se reilumpi turnauskomppipaketti

Viesti Kirjoittaja Korppi- »

Pitäähän sitä olla kastike, että voi niellä karvaat palat, hyvä jos noilla perusteluilla kelpaa :P

PD herättää kieltämättä kovaa keskustelua. Wanhat lorethan sitä eivät juuri tarvitse mutta sitten muutamat 20+ taiat jäävät aika vaikeaksi viskottavaksi. Mietin ym suuntaisia linjavetoja.

Kkäävillei ei tekisi mieli tekemällä tehdä ennenkuin joku murtuu pahasti ja pistää sirpaloitumisen makuisen tarinansa jonnekin näytille. Tosiaan kalleus lie pitää listat ruodussa.

DoW kulkisi Alessio Cavatoren muistaakseni WD251 julkaistulla setillä minkä saa imailtua netistä .pdf. Ehkä GW sivuillakin jossain salapiilossa vielä.

Metsäasia on kovasti tärkeä. Statistin asemaa en pysty hyväksymään. LoSista huomaa että kompeissa on otettu huomioon vielä yksiköitten blokkailut jos jää basen taakse. Vanha ETC levelijärjestely oli hyvä. Mielestäni LoS on yksi niitä tärkeämpiä seikkoja joilla pelistä voi helposti tehdä kiintoisamman.

Puolen laittaja asettaa ensin on tullut jo totuttua, mutta kieltämättä yksi elementti lisää millä vaikuttaa jos sama määrä deploja. 12" sheivaukset kuulostaa hyvältä, mutta toisaalta jo pienet käpsälistat melkein tarvitsevat sen kulmansa. En tiedä onko sitten liikaa niille.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”