"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Faban kompit

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Half-breed

Re: Faban kompit

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

ManAtArm kirjoitti:Kuinka moni esim on pelannut pelejä life lorella vuoden sisään? Taitaa olla yhden käden sormilla laskettavissa. Joten ei se dwelleri nyt niin paha ole, kaikki magia on omasta mielestäni hieaman yli ampuvaa teholtaan mutta niin kai sen kuuluukin olla kun ei ole taktisia ydin aseita. Eikä magia ole siitä turvallisimmasta saati varmimmasta päästä olevia keinoja.

Kuten aikaisemmin henkka sanoi, nopat ratkaisee paljon.
Kyllä tuota Lifeä pelataan paljon. Siinä on vaan se, että suurin osa liigan armeijoista ei voi ottaa sitä, ja ne jotka olisivat voineet ottaa sen eivät kai ymmärtäneet mikä tekee Lifestä niin hullun loren. Henkkakinhan alotti Lifellä, mutta vaihto sen sitten pois, vaikka Slanni Lifellä on about rasittavimpia spellinheittäjiä pelissä.

Sitten ei se Dwellerin joukkotuhomahis ole se puoli josta valitetaan, vaan se että se on sniputusloitsu. About pässein ratkaisu ikinä, että kaikki muut sniputusloitsut erikseen sanovat, että niihin saa LOSsin, mutta Dwelleri pyh ei siihen mitään sellasta saa. Jälleen tuo megapeli osoittaa helvetin hyvin miksi Dwelleri pitäisi kompata.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Hapid

Viesti Kirjoittaja Hapid »

syrja kirjoitti:Hapidi halluu siis thorekin...
hapidi haluaa thorekin tai sitten liskoarmeijan ja niille suuren ja mahtavan kroakin.
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Dwellerissä kannattaa muistaa myös se, että son insta. Mää osaan sanoa muutaman muun taian, joka on myös snipu, mutta tekee vain yhden haavan ja hyvällä lykyllä saa vielä wardinkin ja regen.

Tomilta hyvä heitto Lifestä kyllä. Eihän se ole muuta kuin koko pelin yksi parhaimpia loreja.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
gobliini

Viesti Kirjoittaja gobliini »

Mun mielestä nuo "joka modelli ottaa hittiä" pitäisi säätää niin, että lookoutit toimivat. Verrattaen muihin "snipu" loitsuihin nuo ovat usein erittäin kovia vetoja ja sääntöjen "hengen" luulisi olleen tarkoittanut ne nimenomaan isojen yksiköiden teilaamiseen, eikä sniputteluun.

Mitään ihmeempiä komppeja en ainakaan itse suosittele käyttämään, mutta kyllä monien asioiden järkiperäistäminen kannattaa. True Losin korvaaminen areaterrainilla ja yllämainittu vissiin pääasiassa. Ei täällä näytä listatkaan olevan mitään Über munchattua ja tuskin semmoiseen suuntaan on menossakaan.

Itsellä ei pahemmin väliä, sillä seuraavan liigan alkaessa en ole enään maisemissa.
Half-breed

Jäi näköjään edellisestä komppilistastani puuttumaan seuraava komppi:
Metsien läpi ei näe. Koska metsät tehdään niin, että niiden kanssa on helppo pelata, niin useimmilla metsät eivät blokkaa mitään lossia, eivätkä puut ole kiinteitä. Täten metsät pelataan abstraktisti ja kuvittellaan niiden olevan täynnä puita ja aluskasvillisuutta, jolloin metsien läpi ei näe. Metsät blokkaavat lossin täysin.
Half-breed

Runt kirjoitti:-Maastokappaleita asetellaan pöydälle kahdeksan (8) kappaletta (noppa heitolla arvotaan kumpi pelaajista asettaa ensimmäisen maaston, muutoin maastot asetellan vuoron perään)
Ei todellakaan tälle. Vuoronperään ei todellakaan aseteta maastoja niin, että taistelukentästä tulisi mielenkiintoinen. Tämän näkee jo hyvin noista Hapidin pelejen kuvista, joissa maasto on laitettu vuoronperään ja tämän johdosta depoalueilla on valmiit kämppäyspaikat. Maastot laitetaan yhden pelaajan toimesta pääosin kentän keskelle pyrkien kuitenkin tasapuoliseen asetteluun. Näin maasto on keskellä pöytää luoden rikkonaisen tilan jossa pelata. Näin tykkilinjat ja muut tylsät pelleilylistat joutuvat jo vähän miettimään mitä tekevät, kun ennen depoa ei voinu heittää puolia maastosta pois tieltä.
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Tarkennetaan sen verran että kyseinen maastosääntö ei ole komppi ehdoitus vaan nykyisessä liigassa käytössä oleva sääntö.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Gerazu

Viesti Kirjoittaja Gerazu »

Half-breed kirjoitti:
Runt kirjoitti:-Maastokappaleita asetellaan pöydälle kahdeksan (8) kappaletta (noppa heitolla arvotaan kumpi pelaajista asettaa ensimmäisen maaston, muutoin maastot asetellan vuoron perään)
Ei todellakaan tälle. Vuoronperään ei todellakaan aseteta maastoja niin, että taistelukentästä tulisi mielenkiintoinen. Tämän näkee jo hyvin noista Hapidin pelejen kuvista, joissa maasto on laitettu vuoronperään ja tämän johdosta depoalueilla on valmiit kämppäyspaikat. Maastot laitetaan yhden pelaajan toimesta pääosin kentän keskelle pyrkien kuitenkin tasapuoliseen asetteluun. Näin maasto on keskellä pöytää luoden rikkonaisen tilan jossa pelata. Näin tykkilinjat ja muut tylsät pelleilylistat joutuvat jo vähän miettimään mitä tekevät, kun ennen depoa ei voinu heittää puolia maastosta pois tieltä.
Mistä se määritellään mikä on tasapuolinen asettelu jos toinen pelaajista laittaa maastot...
Half-breed

Gerazu kirjoitti:
Half-breed kirjoitti:
Mistä se määritellään mikä on tasapuolinen asettelu jos toinen pelaajista laittaa maastot...
No maasto ei ole tasapuolista, jos toiselle tulee tykkikukkala, ja jos toisella on paljon lossinblokkia, kun taas toinen joutuu menemään avonaisella kohti. Maastosta voi myös aina kommentoida, jos se ei ole mielestäsi tasapuolisesti aseteltu. Itselläni ei ole kuitenkaan tullut koskaan maasto ongelmaksi. Paitsi nyt tietty Runttia vastaan pelatessa.
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Eikös nyt poijjaat mennä tuoss ihan sääntöjen mukaan! Eli molemmat laittaa maastokappaleen vuorollaan miten ja minne haluaa. Itse olen ainakin aina laittanut talon tms LoS blokin molemmille puolille kenttää. Siksi ettei keepperiäni ammuttaisi heti pois. Maaston yhteinen rakennus on kuitenkin osapeliä ja osa taktikointia. Niin ja jokatapauksessa nopalla heitetään puoliskot.
Ja mitä tulee tuohon tykkikukkulaan niin se on niin last season. Et tarvii niitä enää koska true los ja katapultillakin pystyy ampumaan sokkona. Ja jos näät että kaveri tekee itselleen sopivaa maastoa toiselle puolelle. Niin saa syyttää itseään jos siihen ei reakoi.

Toki jos erikseen molemmille sopii, että toinen/joku muu tekee maaston niin sekin on ok. Mutta pitää antaa mahdollisuus myös toiselle vaikuttaa asiaan ja muokata kenttää. Eli reilua ja herrasmiesmäistä toimintaa!!!

Itse en nää(luonnollisestikaan) ongelmaa noissa metsätyypeissä. Se vain mielestäni ratkaisisi ja selkeyttäisi asioita. Jos tuo sana metsä hämää niin korjataan asia sitten niin, että:
1 puusto alue. Jossa käytetään sääntökirjan metsäsääntöjä
2 metsä. Jossa käytetään aiemmin ehdottamaani tiheämetsä sääntöjä.

Ja mitä tulee oikeeseen elämään. Niin joskus on hyvä poistua sisätiloista vähän ulkoilmaan katselemaan miltä maailma näyttää. Tälläkin hetkellä katselen ulos ikkunasta. Ja meidän talon ja reilun 100 metrin päässä olevan tien välissä on "hoitamatonta" metsää noin 60m leveydeltä. Ja kylläpäs täältä näkee jos tiellä on liikettä. tietty paikoin huonommin. No joo tää nyt oli tälläistä "fiilaamista"
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Half-breed

Kun sitä maastoa asetetaan kahestaan, niin maasto ei tule aseteltua tasasta peliä varten. Kuvis noista Hapidin peleistä näkee mikä tuossa on ongelmana, eli Hapid iskee kukkulan omalle depolla ja sitten lopun maaston vittuun näkökenttiä häiritsemästä. Hiton hauskaa pelata siis. Tämän takia sitten sen maaston pitäisi sitten pakottaa asettamaan sinne keskelle kenttää, mutta sekään ei ole sopivaa. Tämän takia se että yksi pelaaja asettaa maaston tasapuolisesti keskelle kenttää pois depolta on paras ratkaisu maaston asetteluun. Se vain vaatii vähän harjoitusta ja silmää, että osaa katella onko homma tasaista, mutta kun asia luonnistuu, niin systeemi toimii.

Vai väitätkö, että siinä meidän pelissä ei ollut yhtään suojaisaa etenemisreittiä? Eihän se KoSsisi ottanut osumaa kuin yhdestä miscastista.
Runt

Maaston asettelu niin että pelillä on tasainen lähtökohta on enemmän kuin toivottua, tässä asiassa olen kanssanne samaa mieltä.
Fakta kuitenkin on se että armeijat joilla pelaamme eivät ole mitenkään tasaväkisiä, molemmilla armeijoilla on omat taktiikkansa sekä vahvuudet/heikkoukset.
Toiset tarvitsevat enemmän lossia ja toiset enemmän suojaa, skirmari armeijat tarvitsevat enemmän metsää saadakseen stubbornin kun chariotteja sisältävät armeijat haluavat kaikin keinoin karttaa metsää jne. Mikäli maaston asettelee yksi henkilö kokonaan ei sen missään nimessä tulisi ainakaan olla pelin toinen osapuoli.

Yhdyn täysin syrjan kommenttiin maaston suhteen:
syrja kirjoitti:Maaston yhteinen rakennus on kuitenkin osapeliä ja osa taktikointia. Niin ja jokatapauksessa nopalla heitetään puoliskot.
Ja mitä tulee tuohon tykkikukkulaan niin se on niin last season. Et tarvii niitä enää koska true los ja katapultillakin pystyy ampumaan sokkona. Ja jos näät että kaveri tekee itselleen sopivaa maastoa toiselle puolelle. Niin saa syyttää itseään jos siihen ei reakoi.
Metsistä ja muutoinkin maastosta seuraavaa liigaa silmällä pitäen, sääntöihin tullaan kirjaamaan seuraavan kaltainen virke:
Pelaajan aseteltua maaston tulee hänen määrittää maasto, esim. onko kyseessä tiheä metsä vai harvakasvuinen metsä [ei blokkaa näkyvyyttä mitenkään vaan antaa pelkästään +1 coverin] (jos harvakasvuisia metsiä ei joidenkin mielestä ole niin olkoon ne sitten vaikka peltoja).

Demograattisia ratkaisuja kun ollaan tähänkin asti pyritty tekemään niin tehdään näin myös jatkossa (mikä tilanteet muodostuvat ongelmallisiksi, minä päätän asian juuri niin kuin minua sillä hetkellä huvittaa ja siihen on tyytyminen).
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
syrja

En väitäkkään. Siinäkohtaa minä nyt satuin hyväksymään, että teit maaston. Ja käsittääkseni minulla olisi ollut kuitenkin mahdollisuus myös hieman muokata sitä. En nähnyt tarpeelliseksi...muistaakseni. Minä nyt muutenkin hyväksyn paljon asioita, koska voitan kuitenkin:)......ja tilastollisille tappioille ei voi mitään:)
Pointtini olikin tässä
syrja kirjoitti: Ja jos näät että kaveri tekee itselleen sopivaa maastoa toiselle puolelle. Niin saa syyttää itseään jos siihen ei reakoi.

EDITTIÄ:
Tämä on nyt hieman OT, mutta. Koska tiedän, että 40k väkikin seurailee tätä meidän viihdeohjelmaa. Niin kertokaas omaa kommenttia maaston asettelu asiaan. Vai onko 40k:ssa jotenkin tietyt säännöt miten ne laitetaan(ei pysty itse muistamaan, kun kokemus kyseisestä pelistä on niin olematon). Oletan, että yhdessä tehdään? Vai mitä sanotte te. Ihan mielenkiinnosta vaan tuli mieleen tälläinenkin kysymys.
Hapid

El Capitan kirjoitti:
era_mur kirjoitti:OT: uskaltaako sotus enää kysellä seiska edikast paljoo ainakaa ??
Toki. Ohan se parempi edikka. Noh, makuasia. Eikä oo.
syrja

ohhoh mistäs tollasen löysit?
Mutta takaisin komppeihin. Tuossa kun lueskelin tuota 40k liiga juttuja niin voisikos tuollainen pistelasku olla hyvä. Eli huonoin tulos pudotetaan pois? Tai kuten mäkihypyssä, paras ja huonoin pois?? Mahtaiskos toimia? Taitas tulla liikaa tasatilanteita, ehkä...ja oiskos kuitenkin epäoikeuden mukainen
Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji »

syrja kirjoitti:Tämä on nyt hieman OT, mutta. Koska tiedän, että 40k väkikin seurailee tätä meidän viihdeohjelmaa.
Ohan tää yhdenlaista tosi-tv:tä ainakin mitä tulee myötähäpeään.
syrja kirjoitti:Niin kertokaas omaa kommenttia maaston asettelu asiaan. Vai onko 40k:ssa jotenkin tietyt säännöt miten ne laitetaan(ei pysty itse muistamaan, kun kokemus kyseisestä pelistä on niin olematon). Oletan, että yhdessä tehdään? Vai mitä sanotte te. Ihan mielenkiinnosta vaan tuli mieleen tälläinenkin kysymys.
Eipä oo 40k:ssa mitään ongelmaa ollut. Liigapeleissä on pyritty tietty tekemään mahdollisimman tasapuolinen kenttä, että molemmilla depoilla on suurinpiirtein saman verran suojapaikkoja ja loput sitten ripotellaan välimaastoon. 40k:ssa ei tällä hetkellä ole varsinaisia sääntöjä kentän rakentamiseen kuin se, että hyvin vahvana suosituksena on, että 25% kentästä peittyy maastoon. En ole itse fabaa peleillut, muttu tuntunut jo pitkään edikasta toiseen maaston kiroamista olevan enemmän faban kuin 40k:n puolella.
Half-breed

syrja kirjoitti:En väitäkkään. Siinäkohtaa minä nyt satuin hyväksymään, että teit maaston. Ja käsittääkseni minulla olisi ollut kuitenkin mahdollisuus myös hieman muokata sitä. En nähnyt tarpeelliseksi...muistaakseni. Minä nyt muutenkin hyväksyn paljon asioita, koska voitan kuitenkin:)......ja tilastollisille tappioille ei voi mitään:)
Pointtini olikin tässä
syrja kirjoitti: Ja jos näät että kaveri tekee itselleen sopivaa maastoa toiselle puolelle. Niin saa syyttää itseään jos siihen ei reakoi.
As I said. Minä olen ainakin aina pyrkinyt asettamaan maaston reilusti, ja vastustaja voi mennä muokkaamaan sitä halutessaan, kunhan sitä maaston tasaisuutta ei perseillä. Veikkaan myös, ettei tässä liigassa ole yhtä kusipäätä enemmän, joka menee maastolla perseilemään, niin tällä systeemillä päästään jo pitkälle, ja ainakin kaikki minua vastaan pelanneet ovat olleet ihan tyytyväisiä maastoon (Runtkin oli, kun sai vaihtaa sen yhden maastonpalan taloon (Oikeasti se on liian iso mittakaavassa. Väkerrä sopivamman mittakaavan talo, niin se ei tuottaisi ongelmia).

Sitten tuosta maaston laittamisesta vuorotellen. Kuten jo sanoin, niin se on typerin idea ikinä. Tuohan vaatii lisää sääntöjä jotka potkii maaston asetteluun reilusti, joten siitä tulee vain tilanne, jossa yhden henkilön sijaan kaksi pelaajaa asettaa maastoja kahlituin käsin. Helpompaa, kun yksi pelaaja rakentaa reilun pääosin depoalueidin ulkopuolella olevan maaston ennen peliä.
Runt

Half-breed kirjoitti:Veikkaan myös, ettei tässä liigassa ole yhtä kusipäätä enemmän, joka menee maastolla perseilemään, niin tällä systeemillä päästään jo pitkälle, ja ainakin kaikki minua vastaan pelanneet ovat olleet ihan tyytyväisiä maastoon (Runtkin oli, kun sai vaihtaa sen yhden maastonpalan taloon (Oikeasti se on liian iso mittakaavassa. Väkerrä sopivamman mittakaavan talo, niin se ei tuottaisi ongelmia).
Nyt on kyllä sanottava tähän väliin etten ollut maastoon tyytyväinen, en kuitenkaan väitä että maasto olisi ollut totaalisen huono. Mutta taktisesti katsottuna maasto ei ollut minun pelitavalleni "sopiva". Listamme ovat kuitenkin niin erilaiset rakenteeltaan, jolloin tasapuolisen kentän tekeminenkin on todella vaikeaa.
Tosiaan yhden kiven kentältä vaihdoin taloon, mutta en siltikään koe että minulla olisi ollut mahdollisuus vaikuttaa maastoon. Lähinnä tuo talon vaihtaminen oli vähinmäisvaatimut että edes suostuin pelaamaan kyseisen pelin.
Henkka1986

Viesti Kirjoittaja Henkka1986 »

Huah =) ite oon sitä mieltä et molemmat pelaajat asettaa 4 maaston kappaletta vuorotellen , ja heittää tietysti noppaa ennen kuin alottaa maaston laittamisen .,yksin kertaista eikö totta . mettä sääntö on paras sopia ennen peliä , tai heittää nopilla mitä mettää peli kentällä on .

ite oon vastaan 1 henkilön maaston tekoa, koska siinä tulee väkisinkin se yhtälö että tekee itselleen sopivan kentän .(meinaan kuka laittaa maaston )

Ja onhan se ihan sama mitä mettiä kentällä on ku säännöt on samat molemmille pelaajille . (ilmeisesti toiset on liian mkuvavuuden haluisia / kiinni vanhassa peli systeemissä =)
Hapid

yhdyn edelliseen puhujaan
Lukittu

Palaa sivulle “Pori”