Faban kompit
Valvoja: Peliporukkavalvojat
Re: Faban kompit
no tottakai ne loppupointit mitä ei käytä johonki muuhun slottiin niin voi käyttää vaikka yksikköjen täyttämiseen....haloo
edit. perhana meitsi teki gobliinit äsken, eli vedin mäyrän!
edit. perhana meitsi teki gobliinit äsken, eli vedin mäyrän!
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Saa 2000p tuplahydrankin, et sopii. Niin ja gobboheron saa kans reilulla 30p, et niitäkin sais kivan kasan...
2500=JYRKKÄ EHKÄ...Oikeesti mulle on ihan sama, ette voita kuitenkaan...:)
@ Antti, eipä se pointti ookkaan tuossa 25p lisää heroille. Vaan ylipäätään saat 100p lisää esim spesiaaleihin tai rareen. Sikäli kunhan coreminimi on täynnä. Toki antaa kyllä hieman joustoa lisää jos haluut listaan loordin ja ison maagin.
2500=JYRKKÄ EHKÄ...Oikeesti mulle on ihan sama, ette voita kuitenkaan...:)
@ Antti, eipä se pointti ookkaan tuossa 25p lisää heroille. Vaan ylipäätään saat 100p lisää esim spesiaaleihin tai rareen. Sikäli kunhan coreminimi on täynnä. Toki antaa kyllä hieman joustoa lisää jos haluut listaan loordin ja ison maagin.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
-
Henkka1986
Seuraavaan liigaan väellä muuttuu aikas paljon armeijat niin voima suhteet muuttuu samalla =)
Niin no senyt vähän riippuu. Seuraavassa liigassa mä en tuu antaa kyl samanlaista lista tasoitusta teille. Mulla on parikin vaihtoehtoo valmiina. Katotaan nyt kummalla lähden possuilemaan:) Ok sen verran voin antaa tasoitusta, et julkaisen oman listani ennen teitä:)Henkka1986 kirjoitti:Seuraavaan liigaan väellä muuttuu aikas paljon armeijat niin voima suhteet muuttuu samalla =)
Tää nyt menee OT:ksi mut ihan kun sillä ois ennenkään meillä ollu väliä. Milläs aattelitte lähtee seuraavaan liigaan? Mä lähden Delffeillä tulee niillä sitten joku muukin tai ei. Meinaakos Suomen kovimmat kääpiöt nyt tosiaan muuttua liskoiksi? Taitaa Hapid suunnitella jotain sammakko+carnosaurus comboa kun pojoja lisää haluu. Ja meinaatkos Henkka lähteä TK:lla? Hieno juttu mutta kannattaako? Tarkoitan sitä, et nyt olet kuitenkin liigan aikana oppinut paljon ja varsinkin miten liskoilla pelataan. Niin kannattaako hypätä tuntemattomaan ja aloittaa homma alusta. Jos oisin sinä niin tekisin vain nykyiseen listaan pieniä viilauksia ja sillä menoks. Oisit todennäköisesti kova luu...no et olis:) Sama homma Antilla, pientä viilausta listaan ja on kova porukka kentällä. Mites muut? Jokos bretit käy hakemassa uudet nopat:)
Bretit mitään uusia noppia tarvitse, vaan uuden nopan heittäjän ;)
Itselläni tekisi mieli lähteä kokeilemaan Welffejä mutta lähtökohtaisesti ajateltuna se on niin selkäsauna armeija että taitaa jäädä väliin. Welffeillä ehkä sitten johonkin pienempään turneeseen yms. Uudella Empirellä luultavastikkin lähden liigaan, kilpailukykyinen armeija kun on niin jaksaa myös pelata. Demonit jää suosiolla kaappiin koska ovat maalaamattomia, eikä taida noita pisteitäkään tarpeeksi kertyä kasaan.
Hapid ja Henkka, kertokaas nyt sitten miten tuo Lord Hero slotin täyttäisitte jos se 25.p lisäys on must juttu? esim miten nykyinen Lord & Hero edustuksenne eroaisi jos teillä olisi ollut 25.p enemmän varaa valita.
Itselläni tekisi mieli lähteä kokeilemaan Welffejä mutta lähtökohtaisesti ajateltuna se on niin selkäsauna armeija että taitaa jäädä väliin. Welffeillä ehkä sitten johonkin pienempään turneeseen yms. Uudella Empirellä luultavastikkin lähden liigaan, kilpailukykyinen armeija kun on niin jaksaa myös pelata. Demonit jää suosiolla kaappiin koska ovat maalaamattomia, eikä taida noita pisteitäkään tarpeeksi kertyä kasaan.
Hapid ja Henkka, kertokaas nyt sitten miten tuo Lord Hero slotin täyttäisitte jos se 25.p lisäys on must juttu? esim miten nykyinen Lord & Hero edustuksenne eroaisi jos teillä olisi ollut 25.p enemmän varaa valita.
Hapidin perusteluja emme näemmä voi ottaa enään vakavasti ainakaan tänään.Hapid kirjoitti: perhana meitsi teki gobliinit äsken, eli vedin mäyrän!
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Oletan että tarjoudut tuohon tehtävään? Mä voin lainata brettejä jos lainaat welffejäs :D.Runt kirjoitti:Bretit mitään uusia noppia tarvitse, vaan uuden nopan heittäjän ;)
25 pinnaa sankareihin? Ei kyllä mä otan koko 100lla lisää ritareita, sopivasti 5 erranttia.
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
- Half-breed
No jos niillä kirjan sontasäännöillä haluatte pelata niin mikäs siinä sitten. Ainakaan itse en näillänäkymin seuraavaan liigaan tule, kun vaikka hyviä ja tarpeellisia korjauksia tehdään, niin silti kompeissa on sellasia älyttömyyksiä (Truelossin käyttö, mettät, tuo ihan naurettava maalattujen armeijoiden suosiminen (Huomioikaa miten turneissa ne huomioidaan. Ehdotukset täällä on olleet abaut älyttömiä.) ja maastonasettelu). Mielummin jätän tappelemisen väliin, kun muutamaan teistä ei järki mene.Hapid kirjoitti:niin just....jos half breedi ei osallistu seuraavaan liigaan niin voidaan metsäsäännötkin ottaa suoraan kirjasta eikä tartte keksii mtn sontaa omasta päästä
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Itseasiassa olen tällä viikolla tehnyt jo parikin uutta armeijalistaa tulevaa liigaa varten, kas kummaa olen kerrankin ajoissa! saa nähä että kumman niistä sitten valitsen....mutta tosiaan en tehnyt mitään tavallisia listoja vaan kunnon sikalistoja jos vaikka heltisi jtn voittojaki saamari välis! nyt käytin enemmän jo aikaa itse listan miettimiseen jotta siinä on jokasella ukolla oma tehtävänsä ja että listassa olisi vanhojen kunnon magic the gathering korttien tyyliin jokin kompo.syrja kirjoitti:Meinaakos Suomen kovimmat kääpiöt nyt tosiaan muuttua liskoiksi? Taitaa Hapid suunnitella jotain sammakko+carnosaurus comboa kun pojoja lisää haluu.
Turnauksissahan armeijat pisteytetään maalauksien mukaan (asteikolla 0-20[on niitä 0-5 pisteytys syysteemejäkin mutta tuo 0-20 on isoin mihin itse olen törmännyt]) joka tarkoittaa että pelaamalla huonommin kuin muut voi voittaa koko turnauksen jos osaat maalata. Herääkin kysymys onko kyseessä maalauskilpailu vai kyse siitä kuka pelaa parhaiten? Mielestäni pisteiden antaminen maalauksesta on älytöntä, mutta meitä on monta niinkuin mielipiteitäkin.Half-breed kirjoitti:(Truelossin käyttö, mettät, tuo ihan naurettava maalattujen armeijoiden suosiminen (Huomioikaa miten turneissa ne huomioidaan. Ehdotukset täällä on olleet abaut älyttömiä.) ja maastonasettelu). Mielummin jätän tappelemisen väliin, kun muutamaan teistä ei järki mene.
Testipelejä sitten vain pelaamaan kun saat liigan päätökseen, ja sen pohjalta sitten pienin muutoksin liigalista valmiiksi. Kompoihin en listaa lähtisi pelkästään perustamaan, ajatellaan että combo koostuu kahdesta loitsusta niin on epätodennäköistä että saat molemmat loitsut loitsittua läpi. Viimeistään toisen loitsun kohdalla vihollisellakin alkaa raksuttamaan että nyt pitää reakoida tilanteeseen, ettei tule turpaan. Kompot ovat kyllä suositeltavia kunhan niiden varaan ei liikaa lähde nojaamaan.Hapid kirjoitti:Itseasiassa olen tällä viikolla tehnyt jo parikin uutta armeijalistaa tulevaa liigaa varten, kas kummaa olen kerrankin ajoissa! saa nähä että kumman niistä sitten valitsen....mutta tosiaan en tehnyt mitään tavallisia listoja vaan kunnon sikalistoja jos vaikka heltisi jtn voittojaki saamari välis! nyt käytin enemmän jo aikaa itse listan miettimiseen jotta siinä on jokasella ukolla oma tehtävänsä ja että listassa olisi vanhojen kunnon magic the gathering korttien tyyliin jokin kompo.
EDIT:Nyt kun on hieman mietiskellyt uutta listaa uudella kirjalla ja samalla tuota 25% pisteytys systeemiä niin kyllä alkaa lompakkoa heikottamaan. Lähinnä Demigryph Knightejä kun mietin niin järkevin koko olisi pelata 5.kpl unitteina. Tällöin yksiköstä pitäisi tappaa 2 modelia saadakseen ensinmäistäkään pistettä, alkuun kun mietein 3.kpl peluuttamista niin tuntuu ettei tällä pisteytyksellä 3 modelin peluuttamisessa ole mitään järkeä. Ja nyt en tarkoita että tuota pisteytystä tarvitsisi muuttaa, mutta toisaalta jos nämä 25% kannattajat eivät näillä näkymin ole edes ottamassa osaa liigaan niin pitäisikö suosiolla mennä vanhalla kaavalla?
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
joo no mä en puhunutkaan loitsuista, mun kompoihin ei tuu koskaan mtn niin epävarmaa kuin loitsut.
Nyt ei kyllä ihan ymmärrä:Half-breed kirjoitti: No jos niillä kirjan sontasäännöillä haluatte pelata niin mikäs siinä sitten. Ainakaan itse en näillänäkymin seuraavaan liigaan tule, kun vaikka hyviä ja tarpeellisia korjauksia tehdään, niin silti kompeissa on sellasia älyttömyyksiä (Truelossin käyttö, mettät, tuo ihan naurettava maalattujen armeijoiden suosiminen (Huomioikaa miten turneissa ne huomioidaan. Ehdotukset täällä on olleet abaut älyttömiä.) ja maastonasettelu). Mielummin jätän tappelemisen väliin, kun muutamaan teistä ei järki mene.
-sontasäännöt? Mikäs tosissaan hammeria pelaava sinä olet jos et sääntöjä halua noudattaa? Vai avaatko hieman mitä tarkoitat.
- Kompit, eikös niistä tässä ole tarkoitus keskustella? Heitetään ajatuksia muidenkin pureskeltaviksi. Ja mietitään mikä voisi toimia.
-Maalattujen armeijoiden suosiminen? Mielestäni en ole tarkoittanut, että pitäisi suosia. Vaan saada väkeä myös motivoitumaan maalaukseen. Mitä huonoa siinä on? Keino siihen on hakusessa, koska samaa mieltä, ettei saa vaikuttaa itse peliin kuitenkaan.
Niin ja tosiaan miten ne turnausten maalaus systeemit nyt liittyy tähän? Olisikos sellainen pisteytys muka sopiva liigaan? Vai mitä tarkoitat?
Mä luulen, että jäät pois. Koska täällä on liian hyviä pelaajia:D
Kohtuu hyvinhän toi on mulla toiminut...ittekin yllättyny..:)Runt kirjoitti:. Kompot ovat kyllä suositeltavia kunhan niiden varaan ei liikaa lähde nojaamaan.
joo mä luulen kans et turkulaiset ny jäätyy ja jää himaan.
mä luulen et mä voitan seuraavan liigan. sitten kun liiga on ohi ja mä oon saanu eniten pisteitä niin mä sanon täällä sitten samalla lailla ku kwan yhtyeen laulaja mariko sanoi voittaessaan tanssii tähtien kanssa kilpailun: "Voitin koko paskan!! "
mä luulen et mä voitan seuraavan liigan. sitten kun liiga on ohi ja mä oon saanu eniten pisteitä niin mä sanon täällä sitten samalla lailla ku kwan yhtyeen laulaja mariko sanoi voittaessaan tanssii tähtien kanssa kilpailun: "Voitin koko paskan!! "
Sori, mä varasin jo voittajan paikan, nyt on niin kova lista että piestään taas kääpiöt ja ritarit, ja ne pedot sieltä metsästä *köh* taas *köh*.Hapid kirjoitti: mä luulen et mä voitan seuraavan liigan. sitten kun liiga on ohi ja mä oon saanu eniten pisteitä niin mä sanon täällä sitten samalla lailla ku kwan yhtyeen laulaja mariko sanoi voittaessaan tanssii tähtien kanssa kilpailun: "Voitin koko paskan!! "
Jaa. Mut luulen kans, et Antti voi ol kova luu. Ellei hölmöile listan kanssa. Mut voitko säkään Hapidi osallistuu jos vastaan tulee niit proksyi ja maalaamattomii ukkeleit:)
Btw. Ihan asiaakin. Tuo 40k liigassa tullut probleema kannattais varmaan sopii kans valmiiks. Eli mitä tehdään jos joku droppaa kesken pois? Mitätöinti pelatuista vai lopuist vaan 20-0 tulos??
Btw. Ihan asiaakin. Tuo 40k liigassa tullut probleema kannattais varmaan sopii kans valmiiks. Eli mitä tehdään jos joku droppaa kesken pois? Mitätöinti pelatuista vai lopuist vaan 20-0 tulos??
Mua kans silti vähän pelottaa et tää on vähän hölmö lista.. Pitää korjata noi hölmöt elementit pois..syrja kirjoitti:Jaa. Mut luulen kans, et Antti voi ol kova luu. Ellei hölmöile listan kanssa. Mut voitko säkään Hapidi osallistuu jos vastaan tulee niit proksyi ja maalaamattomii ukkeleit:)
Mitätöinti ehdottomasti.
joo kyl se vähä vaakakupis on vielä.......bretonnian armeija voitais vaikka talkoilla uppomaalata niin saadaan niihin edes jtn väriä. henkallahan ainaki näytti hautakuninkaat olevan jo hyväs mallis ku ei se varmaan sillä liskoarmeijalla uskalla tulla pelaan jos mäki tulen oman horde kvartetin kanssa.syrja kirjoitti: Mut voitko säkään Hapidi osallistuu jos vastaan tulee niit proksyi ja maalaamattomii ukkeleit:)
toi luovutus kesken liigan on kyl vähä kaks piiippunen juttu......ku ne jotka saa sen 20 pojoo luovutuksesta on taas toisaalta väärin niit kohtaan jotka on vaikka hävinny sitä vastaan.....en tie sitte....en rupee itkee ny sen suhteen mtn....half breedillä on tähän varmaan jokin huippuvastaus jo kielen päällä.
- Half-breed
Ei sitä yhdellä massacrella vielä turneeta yksin voiteta. Kuitenkin tuo on paljon reilumpi systeemi kuin se +1 alotukseen. Jos saa rakennettua listan joka on tosi hyvä Alpha-strikettämään, ja se on vielä kokonaan maalattu, niin sittenhän vastustaja on aika pirun hyvin kusessa. Maalauksesta pojoja saamalla taas niissä peleissä pitää osata pelatakin, jotta niitä pojoja saisi. Ei maalaukseen kannustamisessa mitään väärää ole, mutta siinä että siihen kannustetaan noinkin radikaalilla boostilla on.Runt kirjoitti:Turnauksissahan armeijat pisteytetään maalauksien mukaan (asteikolla 0-20[on niitä 0-5 pisteytys syysteemejäkin mutta tuo 0-20 on isoin mihin itse olen törmännyt]) joka tarkoittaa että pelaamalla huonommin kuin muut voi voittaa koko turnauksen jos osaat maalata. Herääkin kysymys onko kyseessä maalauskilpailu vai kyse siitä kuka pelaa parhaiten? Mielestäni pisteiden antaminen maalauksesta on älytöntä, mutta meitä on monta niinkuin mielipiteitäkin.
Maailmassa ei taida olla ketään GW:n suunnittelijoiden lisäksi kenen mielestä true los on hyvä idea. Samaten mysteerimaasto on täyttä paskaa ja tietty metsäsäännöt ovat tällähetkellä syvemmältä kuin syvältä. Sontasääntöjä on siis.syrja kirjoitti:Nyt ei kyllä ihan ymmärrä:
-sontasäännöt? Mikäs tosissaan hammeria pelaava sinä olet jos et sääntöjä halua noudattaa? Vai avaatko hieman mitä tarkoitat.
- Kompit, eikös niistä tässä ole tarkoitus keskustella? Heitetään ajatuksia muidenkin pureskeltaviksi. Ja mietitään mikä voisi toimia.
-Maalattujen armeijoiden suosiminen? Mielestäni en ole tarkoittanut, että pitäisi suosia. Vaan saada väkeä myös motivoitumaan maalaukseen. Mitä huonoa siinä on? Keino siihen on hakusessa, koska samaa mieltä, ettei saa vaikuttaa itse peliin kuitenkaan.
Niin ja tosiaan miten ne turnausten maalaus systeemit nyt liittyy tähän? Olisikos sellainen pisteytys muka sopiva liigaan? Vai mitä tarkoitat?
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
???
+1 aloitus heittoonko on nyt liian radikaali boonus? Sen mukaan sitten aloitusvuoron voittaja voittaa automaattisesti. Tulee nopeita pelejä, kun ei tarvii heittää kuin pelkkä aloitus. No joo...
Ollaanko jossain kohtaa oltu pelaamassa mysteerimaastoilla? Ei käsittääkseni. Ja itseasiassa nekin ovat välillä ihan hauskalisä peliin. Liigaan/turneeseen ei kyllä välttämättä sovi. Ja tuohon true lossiin ollaan tässä nyt kokoajan kehittämässä parannusta varsinkin noiden metsien osalta.
Et mikä on nyt sitten niin ongelma? Tiedätkö enää itsekään? Kenties kuitenkin liian hyvät vastukset kuten jo aiemmin sanoin.
Mun mielestäni tässä nyt on koitettu hakea porukalla ratkaisuja juurikin noihin ongelmiin. Ja eipä nekään nyt kauheita ongelmia oikeesti ole jos ei niistä tee ongelmia.
+1 aloitus heittoonko on nyt liian radikaali boonus? Sen mukaan sitten aloitusvuoron voittaja voittaa automaattisesti. Tulee nopeita pelejä, kun ei tarvii heittää kuin pelkkä aloitus. No joo...
Ollaanko jossain kohtaa oltu pelaamassa mysteerimaastoilla? Ei käsittääkseni. Ja itseasiassa nekin ovat välillä ihan hauskalisä peliin. Liigaan/turneeseen ei kyllä välttämättä sovi. Ja tuohon true lossiin ollaan tässä nyt kokoajan kehittämässä parannusta varsinkin noiden metsien osalta.
Et mikä on nyt sitten niin ongelma? Tiedätkö enää itsekään? Kenties kuitenkin liian hyvät vastukset kuten jo aiemmin sanoin.
Mun mielestäni tässä nyt on koitettu hakea porukalla ratkaisuja juurikin noihin ongelmiin. Ja eipä nekään nyt kauheita ongelmia oikeesti ole jos ei niistä tee ongelmia.
Jaaha täytyykin maalata tosissaan ne bretit että saa nähdä kun kaikkien euat tippuu maahan epäuskon voimasta ;).
Eikä se puiden liikutely pois tieltä ole haitaksi kun muitaa että miten vähän siitä näkyi läpi ja laittaa ne puut takaisin kun tilaa tulee. Mysteeri maastot on nyt ilmeisesti olemassa vain että ne kentät olisi erillaisia aina, periaatteessa pitäisi aina heittääkkin minkä tyyppistä maastoa on joten voi käydä niin että ei olisi ainuttakaan tykkki kukkulaa. Tämä on sanottu muuallakin "Ei mitään hyvää ettei jotain pahaakin". Kohta kuullaan miten Vanha empire kirja oli parempi kun Runt pääsee sitä testaamaan kunnolla, jos tuo on tarttuvaa ;)
Eikä se puiden liikutely pois tieltä ole haitaksi kun muitaa että miten vähän siitä näkyi läpi ja laittaa ne puut takaisin kun tilaa tulee. Mysteeri maastot on nyt ilmeisesti olemassa vain että ne kentät olisi erillaisia aina, periaatteessa pitäisi aina heittääkkin minkä tyyppistä maastoa on joten voi käydä niin että ei olisi ainuttakaan tykkki kukkulaa. Tämä on sanottu muuallakin "Ei mitään hyvää ettei jotain pahaakin". Kohta kuullaan miten Vanha empire kirja oli parempi kun Runt pääsee sitä testaamaan kunnolla, jos tuo on tarttuvaa ;)
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
Minä minä minä minä o/Half-breed kirjoitti:Maailmassa ei taida olla ketään GW:n suunnittelijoiden lisäksi kenen mielestä true los on hyvä idea.
T: Sponsorilahjoja odotellessa