Warhammer maailman suunnittelun taustat?

Jos et tiedä, keitä ovat Chaos Dwarfit tai kuka on Sigmar tai mitä olivat Fimirit, tieto löytyy tältä palstalta.
Grand Admiral Prawn

Viesti Kirjoittaja Grand Admiral Prawn »

Mutta kyllä ne kääpiöt ovat minun mielestäni parempi vaihtoehto kuin kaamos. Tosin löytyihän tässä joku vuosi takaperin kuulemma stananpalvojiakin nurkista, ehkä ne oli ottaneet sen kaaosjutun todesta

Ne olis sitten Chaos Dwarffeja :wink:
Hunnien jäljiltä ei ruoho kasvanut, mutta Vantaan kaupunki hävittää puutkin.
Tracey

Viesti Kirjoittaja Tracey »

Mitä Tolkieniin tulee vielä, niin muistelen että mies itse joskus sanoi etta olisi hienoa jos joskus uusia fantasiamaailmoja pohjattaisiin hänen teoksiinsa, että hänen kirjansa olisivat hyviä lähdeteoksia ja ne vaikuttaisivat vielä aikojen jälkeen.
Druzhina Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

WFRP:n seikailuista löytyy hyvin taustatietoa Warhammer maailmasta, joka hyvin pitkälti pohjautuu maailmaamme eri kansojen tarinoihin ja satuihin. Luiskelin jokin aika sitten "Something Rotten in Kislev" seikailukirjaa ja huomasin, että kaikki siellä käytetyt olennot ja hahmot ovat slaavilaisten kansatarinoista ja historiasta peräisin. Enkä näe siinä mitään pahaa. Kansatarinat ja sadut ovat eläneet vuosisatoja ja joitakin jopa vuosituhansia ja silti ne jaksavat kiinnostaa ihmisiä. Fantasy pelit eivät ole mitään muuta, kuin vain yritys eläytyä satuihin, joita jokainen lapsena on kuunnellut ja kuvitellut olevansa uljas prinssi tai kaunis neito tai mikä milloinkin.
Grand Admiral Prawn

Viesti Kirjoittaja Grand Admiral Prawn »

Niinpä. Itse kelpuutan kansantarinoista lainatut jutut paljon mielenkiintoisempina kuin joku itse räpelletty onneton "fantasia"sepustus. Ehkä GW ymmärsi tämän ja lähti tahallaan perustamaan universumiaan plagioinnille. Sitäpaitsi se on pikemmin huvittavaa kuin harmillista kun löytää jonkun viittauksen oikeaan historiaan á la Luthor Huss tai El Cadavo.
Hunnien jäljiltä ei ruoho kasvanut, mutta Vantaan kaupunki hävittää puutkin.
raastin

Viesti Kirjoittaja raastin »

Ei minua ainakaan haittaa se, että GW on kopioinut Tolkienia luodes-
saan Warhammerin maailmaa.
raastin raastaa ja ryystää
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Historia”