Niin siis kyllähän conin Highlanderissa oli 21(22) pelaajaa, siitähän tämä koko soppa on saanut alkunsa. Pääturnauksessa taisi olla saman verran. En ihan varma ole, kun sen tuloksia ei ole taidettu missään julkaista. Joka tapauksessa jos joku väittää, että highlanderissa pärjääminen mittaa pelaajan kykyjä tässä pelissä yhtä paljon (=ratingin tehtävä??), niin suosittelen siirtymistä pelaamaan vaikka lottoa. Jos mä järjestäjänä olisin suhtautunut turneeseen täydellä vakavuudella, niin en todellakaan olisi esim. sallinut kahden pelaajan (vuorotellen) pelaamista, kun vaikuttaahan se vastustajiin eriarvoisesti. Ja muutenkin ainakin puolet pelureista oli mukana hyvin casuaaleilla listoilla, kun ymmärsivät yskän. Kiva turnaus joka tapauksessa oli ja varmasti jokainen pelasi tosissaan kuten pitääkin. Tuurin vaikutus vain on aivan eri sfääreissä.Der Dexter kirjoitti:no joku 25 pelaajan highlander voisikin jo olla 100% arvolla, mutta 10-15 pelaajan setti ei ihan turnauksen perusolemusta vielä täysin täytä, tai jotain.
Rankingit + WM/H
Re: Rankingit + WM/H
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Rankingit päivitetty. En ole varma toimiiko. Jos ei, niin säädän huomenna. (Joku muukin noppien mode saa säätää jos haluaa / pystyy).
eVlad tippui Suomen toiseksi parhaaksi casteriksi eButcherin jälkeen, joten Tatulla taitaa olla ihan hyvät casterit siinä Itävaltaan..?
Ja Teemu Aro on nyt virallisesti ranking-ykkönen. Upea pelivire (rikkinäisillä colossaaleilla) jatkui Ropeconista Sipooseen. Vielä kun jatkuisi Itävaltaan.
eVlad tippui Suomen toiseksi parhaaksi casteriksi eButcherin jälkeen, joten Tatulla taitaa olla ihan hyvät casterit siinä Itävaltaan..?
Ja Teemu Aro on nyt virallisesti ranking-ykkönen. Upea pelivire (rikkinäisillä colossaaleilla) jatkui Ropeconista Sipooseen. Vielä kun jatkuisi Itävaltaan.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”
― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Teemun pitää selvästi oppia pelaamaan enää 50 pojon pelejä =)
Onkos se 35 pojon turnausten asia nyt kohta ratkaistu?
Onkos se 35 pojon turnausten asia nyt kohta ratkaistu?
Jes. Näyttää vahvasti siltä, että uusi linjaus on rajoittaa alle 35 pisteen turnausten painoarvoa rankingissä (jos osallistujamäärä ei sitä jo merkittävissä määrin tee). Lisäsksi Ropeconin highlanderin painoarvoa tiputetaan takautuvasti 70 %:iin (äänet 5-4).Celebdae kirjoitti:Onkos se 35 pojon turnausten asia nyt kohta ratkaistu?
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”
Toi 70% on varmaan ihan fiksu kompromissi, kun puhutaan jo menneestä turneesta. Jatkossa kuitenkin kaikille suoraan se 50% vähennys eiks jeh?petskules kirjoitti:Jes. Näyttää vahvasti siltä, että uusi linjaus on rajoittaa alle 35 pisteen turnausten painoarvoa rankingissä (jos osallistujamäärä ei sitä jo merkittävissä määrin tee). Lisäsksi Ropeconin highlanderin painoarvoa tiputetaan takautuvasti 70 %:iin (äänet 5-4).Celebdae kirjoitti:Onkos se 35 pojon turnausten asia nyt kohta ratkaistu?
Kuvittelin tän olevan tilanne, mutta olikos tää sitten ennen kuin Ropeconin yhden turnauksen pisteet korjattiin? Hävettää vaan kun toi pikkunen menny mun ohi :(petskules kirjoitti:Ja Teemu Aro on nyt virallisesti ranking-ykkönen.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Älä päästä sitä Fanaticiin ja vie rankingjohto taas?TheEmu kirjoitti:Kuvittelin tän olevan tilanne, mutta olikos tää sitten ennen kuin Ropeconin yhden turnauksen pisteet korjattiin? Hävettää vaan kun toi pikkunen menny mun ohi :(petskules kirjoitti:Ja Teemu Aro on nyt virallisesti ranking-ykkönen.
EDIT: nyt ois lähes kaikki figut lainassa superlistaan mut alkanu kyl aika paljon arveluttaa...
Kaikki rankingit päivitetty. Erityispahoittelut Samulle, joka on edelleen paras circle..
Vähän on polarisoitunut pelaajakunta.
Jaakko dominoi Cygnaria ja Merkkejä. Ketola taas Skornea ja röllejä.
Jaakko dominoi Cygnaria ja Merkkejä. Ketola taas Skornea ja röllejä.
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
Ainakin yksi virhe hyppäsi heti silmään, jos kerta tuossa on Fanatic mukana, koska Gunnbjornillä pitäisi olla ainakin yksi voitto.
Jep. Gunnbjornilla on 9 peliä, 1 voitto. Tuossa rankingissä on 6 peliä 0 voittoa, koska oli kirjoittanut vahingossa nimeksi GunnbjÖrn, jota mun softa ei tietenkään ynnää noihin edellisiin. Korjaan jos tulee muita korjauksia.
Haistan salaliiton...petskules kirjoitti:Kaikki rankingit päivitetty. Erityispahoittelut Samulle, joka on edelleen paras circle..
Missä on eBaldur, vai vaatiko listoille pääsy 5 peliä? Vai onko listalla oleva Balduri eeppinen?
-HPVäitän et Samu voitti vaan siks et se osaa pelaa, on ollu WTC:s ja on mukava tyyppi
Tarkoituksella vähän rajattu tuota casterien määrää listalla. Minimipelimäärä on 5. Voi olla että hypähtää kuuteen jossain vaiheessa, niin saadaan tommoset eVaylit pois tuolta listalta.
Tohon faktio- ja casterirankingiin sun pitäis kyl keksiä joku modaus "keskimääräisen sijoituksen" osalta. Eihän siinä oo mitään järkeä, että kymmenen pelaajan turnauksessa vika sija antaa paremman tuloksen kuin 11. sija 24 pelaajan turneessa. Toi pitäis olla joku suhteellinen sija turneessa tms. eli että lasket millä suhteellisella sijalla joku on ko. turneessa ollut. Esim. voitto 22 pelaajan turneessa antaa suhteelliseksi sijoitukseksi 1/22, eli sijoitus on parhaan 4,54 %:n joukossa. Sitten lasket kaikkien havaintojen keskiarvon ja tulisi itse asiassa ihan suht mielenkiintoista dataa. Mitä pienempi prosentti sitä korkeammalle casterilla/faktiolla on keskimäärin sijoituttu. Ja joo mieluummin jätät vielä kahden desimaalin ylitse menevät veke, niin on luettavampi.
Jep. Hyvä. Korjaillaan noita. Ja voisihan noista tiedoista laskea vaikka mitä mielenkiintoisia juttuja kun jaksaisi taas tehdä. Olisi kiva tehdä kanssa jotain pelaajakohtaisia statteja ja muita, esim. kuinka monta peliä kukin on pelaillut millä castereilla tms.
Toi pelaajakohtainen tilastointi ois kyl erittäin pähee, mut oon yrittäny pitää kehitysehdotukset työmäärältään jotenkin balanssissa. Tai siis parantaa nykyisiä ominaisuuksia. Sit kun kehität uusia, niin niiden viilaamista ehdottelen toki taas =)petskules kirjoitti:Jep. Hyvä. Korjaillaan noita. Ja voisihan noista tiedoista laskea vaikka mitä mielenkiintoisia juttuja kun jaksaisi taas tehdä. Olisi kiva tehdä kanssa jotain pelaajakohtaisia statteja ja muita, esim. kuinka monta peliä kukin on pelaillut millä castereilla tms.
-
Der Dexter
Lol, kettelinpa tota casterrankingia, en tiedä onko vielä päivittynyt, mutta komeasti kyl mcBain ja Gunnbjorn pitää perää.
Ehkä mielenkiintoisempaa oli kyl, että pKrueger, joka tunnetaan sysipaskana lockina ja muutenkin kauhean epäsuosittuna, on siellä ihan hännillä, 33 voittoprosentilla. kuitenkin herra featuroi melkein kaikissa Circleissä tämän vuoden ETC:ssä...
Ja muutenkin, joku eVayl tunkee nokkaansa tonne kärkeen, en suvaitse tätä nyt ollenkaan...
Ehkä mielenkiintoisempaa oli kyl, että pKrueger, joka tunnetaan sysipaskana lockina ja muutenkin kauhean epäsuosittuna, on siellä ihan hännillä, 33 voittoprosentilla. kuitenkin herra featuroi melkein kaikissa Circleissä tämän vuoden ETC:ssä...
Ja muutenkin, joku eVayl tunkee nokkaansa tonne kärkeen, en suvaitse tätä nyt ollenkaan...
Aliquando Insanire Iucundum Est
Nyt kun kelaan takaspäin tota viikonloppua, niin oisin kyl näin jälkikäteen voinu pelata kaikki pelit MacBainilla. Siis niin, että ois ollu kans mahis voittaa. Sikäli vähän harmittaa =)
Ranking päivitetty casterranking poislukien.
Ui, tämäpä on mielenkiintoinen löytö! Olen uusi tulokas pelin parissa (odotan vielä ensimmäisiä nappejani, tulisivat jo!), mutta olen jo vannoutunut omalle factionilleni ja casterini valinnut. Näitä rankingejä onkin kiva katsella ja analysoida että miten meillä menee (ei muuten näytä hyvältä suomen rintamalla, kuolkaa saastaiset ihmismaagit!).
Kivaa on myös löytää tuntemiani kavereita tuolta rankingeistä, ja huomata että mulla on aika tasokkaitakin pelikavereita joiden kanssa harjoitella sääntöjä ja taktiikoita (suomennos: otan turpaan ja kovaa!). Löytyyköhän minunkin nimi tuolta listalta vuoden päästä? :)
Kivaa on myös löytää tuntemiani kavereita tuolta rankingeistä, ja huomata että mulla on aika tasokkaitakin pelikavereita joiden kanssa harjoitella sääntöjä ja taktiikoita (suomennos: otan turpaan ja kovaa!). Löytyyköhän minunkin nimi tuolta listalta vuoden päästä? :)
Hän on puhunut.