Noh mikään peli ei ole tiukassa tasapainossa joten joko sen kanssa on elettävä tais it voi lopettaa figuilun kokonaan. Mikä olisi vaihtoehtona? Ei muutoksia laisinkaan? Tuo jättäisi vain samat rikkinäisyydet loputtomiin. Ainakin keikutelulla saadaan aikaan vähän vaihtelua armeijoihin.Hammerheart kirjoitti: Jos peli olisi tiukassa balanssissa, edikan vaihdos tuhoaisi kaiken. Nyt se vain keikauttaa huojuvaa tasapainoa toiseen suuntaan sillai randomisti ja toivoo, että jo kovat jutut eivät muutu tyystin älyttömiksi. Joku voisi argumentoida, että tuo jälkimmäinen skenaario nyt hieman toteutui esmes Vendettojen kohdalla. Ja minusta se on validi mielipide vaikka toki eri mieltäkin saa olla.
Uudet edikat aina rikkoo metaa urakalla ja pakottaa muutoksiin. Kieltämättä tämä muutos on suhteellisesti isompi ku 3->4->5 muutokset mutta yhtkaikki ei voi odottaa että viitosedikan buildit säilyy.Musta tuntuu, että halffiksen kirjoittelua luetaan hieman sillai tarkoituksellisen negatiivisessa valossa. Jotenkin itse luulen, ja mies itse korjatkoon jos olen väärässä, että pointtina ei niinkään ollut että allyt aina tuhoavat armeijan sielun, vaan pikemminkin se, että niiden "pakottaminen" pilaa tietyntyyppiset lähestymistavat armeijanrakennukseen, jotka kaikissa edeltävissä edikoissa olivat valideja (ja usein jopa ainoita mahdollisia).
Toisin sanoen, jos nyt vaikka olisi niin, että seiskassa monet armeijat saisivat möhköfantin, jonka voi tuhota vain Gauss-aseilla, niin BA-pelaajalle luonnollinen ratkaisu olisi ottaa Necron-allyja ja problem solved. Mutta kaikki BA-pelaajat eivät ehkä haluaisi niitä Necron-allyja "sielullisiin" seikkoihin vedoten. Joka on jälleen ymmärrettävä kanta ja minusta validi mielipide.
Mutta tuo sielu on vain siitä typerä perustelu että jos ei pelaa turnauspeliä voi pelaajat itsekkin rajoittaa ongelmaa(ei-turnauspeleissä pelaajat pystyvät kyl itsekki huolehtimaan siitä ettei 3+ flyer spammia esiinny. Tai jos esiintyy voivat vaikka muokata sääntöjä omaksi halukseen. Snapfire 6+ ongelma? Ok 5+ ja ongelma helpottanee kummasti). Turnauspeleissä taas fluffilla yms ei ole paljoa jalansijaa muuteskaan joten armeijan sielu on vähän hassu valitus. Jos ei tykkää siitä että turnauksissa kohtaa tappiinsa viritettyjä listoja niin tekee saman kuin minä, pysyy kaukana moisista :D Jos menee turnauksiin niin joko viilaa oman listansa muiden tavoin tappiinsa fluffista/sielusta riippumatta tai hyväksyy että on takaa-ajoasemassa listan puolesta.